Scudo Sports

Merida Speeder'ın Yükselişi

@gacvokem teşekkür ederim ama 52 kadro satılık var olmazmı.

@ziyadeniz bende aynı durumdayım hergün işe gidip geliyorum günlük 10-50 km arası kullanıyorum. hafta sonları dışarı cıkıyorum ama uzun turlara cıkmıyorum.
 
Scudo
@BurakLEE Speeder'in rahatlığı ile ilgili söyle bi anımı anlatayım. Yazın tura çıkmayı planladığım arkadaşımda benim gibi işe bisikletle gidip geliyor. Arada hafta sonu turlarıma da katılıyor. Hem yaza uzun tur planı olduğumuzdan hem de uygun fiyata bulduğumuzdan ona bir Speeder 200 D aldık. Geçen haftasonu 90 km yolu 50 km diye kaldırıp çıkarttım tura. 50 km'de öldüm, bittim diyen adam 90 km sonunda "Abi hiç yorgunluk yok sadece totom acıyor dedi". Speeder yormuyor onun için uzun yola öneririm.
 
"Merida Speeder" anahtar kelimesiyle Google'den konuya geldim. Modeli ve komponentlerini inceleyen çok güzel bir referans kaynağı olmuş. Sağlıklı keyifli gezmeler dilerim.
 
@Ziya On Road "Lastikler: Schwalbe G-One Allround Performance RaceGuard 35mm"

Hocam bu lastikleri hala kullanıyor musunuz? Özellikle bu model lastiği seçme sebebiniz nedir acaba? Söz gelimi marathon(plus)'la karşılaştırırsak, daha hafif ancak marathon kadar patlamaya dayanıklı olmadığını görüyorum schwalbe'nin kendi sitesinde. Lastik deseninin yaratacağı kullanım farkına ise hiç hakim değilim.

Speeder 200 üzerinde gelen Maxxis Detonator'ün patlamaya karşı özellikle çok kötü bir ünü var. O yüzden günlerdir sizinkiyle benzer bir bisiklet kullanımı amacı için lastiklere bakıyorum, Rubena STU önerisi ile karşılaştım ama onun da hızlanmasıyla ilgili eleştiriler var, acaba'ları bir türlü silemedim kısacası.

Schwalbe'ler de pahalı ancak Almanya'dan yakın akrabam gelecek yakında, tekini 22-25€ bandında isteyebiliyorum. Yurtiçi rubena stu almakla arasında çok dağlar kadar fark yok. O yüzden 2-3 kat fiyat mevzusuna rubena'yı alayım geçeyim de diyemedim henüz.
 
@yavz0r

Maraton grubu hem ağırlığı hem de şekli bakımından bana uymayan lastikler. Artık tek bir lastik kullanmıyorum, kullanım türüne göre lastiklerim var. Ormana patikaya gireceksem Schwalbe G-One 38c lastikleri tubeless olarak kullanıyorum. Karma (toprak, çakıl, asfalt) yollar için Wtb Exposure 34c lastikleri tubeless olarak kullanıyorum. Sıcak asfalt ve şehir içi için Schwalbe 30c lastikleri sıvılı iç lastik ile kullanıyorum. Tubeless de patlama derdi yok neredeyse yani ben sorun yaşamadım. Bir şey girdiğinde 1-2 saniye sıvı fışkırıp deliği kapatıyor. Çoğu zaman fark etmiyorum. Arada bir benzinlikte hava basıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şeffaf
Merhaba,

Merida speeder 500 bisikletim var. Bisikletin boş ağırlığı 9,4kg. Flat barı değiştirip drop bar yapmak istiyorum ve bunu yaparken mümkünse karbon bir drop bar (sağlam bir replika da olur) kullanarak ağırlığı ve darbe etkisini bir nebze daha azaltmayı umuyorum.
Bisiklette maşa ve sele borusu karbon, ultegra seti var. 11*2 vites. Genel özellikleri aşağıda yer almaktadır. Değişiklik önerileriniz olursa sevinirim.

FRAME SPEEDER LITE
MAŞA Full carbon tapered fork with disc mounts
VİTES ÖN Shimano Ultegra
VİTES ARKA Shimano Ultegra
VİTES KOLU Shimano RS700, 22 speed rapid fire
FREN KOLU Shimano M500
FREN Shimano M500 hydraulic disc, 160mm rotors
AYNAKOL FSA Gossamer 50-34 teeth Mega
ZİNCİR KMC X11-1
HAZNE Alloy, quick release, centerlock
JANT ÇEMBERİ MERIDA Comp, 22mm profile
KASET Shimano CS-5800, 11 speed, 11-32 teeth
DIŞ LASTİK Continental Gatorskin 700*28
BOĞAZ MERIDA Expert, 3d forged, 6061 aluminium, 5 degree
GİDON MERIDA Expert Oversize clamp 600mm wide Flat
SELE BORUSU MERIDA Carbon Comp 15mm, 31.6mm offset
SELE MERIDA Sport
PEDAL VPE-891
AĞIRLIK 9.41 kg

Teşekkürler
 
@mesutgunes52

Selamlar bende de merida speeder 200 vardı satıp yol bisikleti aldım. Bu bisikletin bana göre tek eksik yanı dorp barı ve jantları. Jantlar cx jantı sağlamdır, ancak temiz düzgün bir yolda çok akıcı olduklarını düşünmüyorum. Ben olsam jantları değiştirir rulmanlı bir jant takımı alırdım. Lastikleri de kullanım durumuna göre 25 yapardım.
 
@sadi imren
Hocam jant konusunda bilgim yok desem doğru olur. Önerileriniz var mıdır?
 
@Ziya On Road , Merhaba,
Şu an Merida Crosway 300 kullanıyorum, çok akıcı be hızlı memnunum, ancak çatalın hidrolik olmasına taktım, kilitli kullanıyorum ve boşa taşıyorum. Speeder 900 e geçmeyi düşünüyorum, 2018 Speeder 900 inceleme fırsatın olduysa görüşlerini alabilirmiyim,
Şimdiden Teşekkürler
 
@Şeffaf

Selam, bir taraftan onu da düşünüyorum, dizayn performansı düşürmeyecek bir çatal öğrenirsem onu her durumda yapacağım, tabi bu konularda uygulamalı olarak tecrubeli birilerinden uygun çatal öğrenmem gerek, o konularda tecrübem yok,
 
@Seyc
28 jant karbon bir düz maşa bulabilirsin piyasada % 40 artis saglar performansimiza
 
  • Beğen
Tepkiler: Seyc
@mariokaldato
Evet arastirmaya basladim, catala yogunlastim, herkese cok tesekkurler,
 
@Seyc Bisikletinizin standart haliyle hız ortalamanız kaç km/sa öğrenebilir miyim?
 
@hamlet2006

Hic hiz denemesi yapmadim ama normal gunluk rutin turlarimda Strava kayitlarinda anlik olarak duz yolda 48 gordum, tesadufi ve anlik, uzun turlarda rampa karisik 22,6 oldu ama grup turunda boyle, tek ciktigimda kendi ortalamam bunun 4-5 km fazlasi oluyor,
 
@Seyc

Bir şehir bisikleti kullandığınızı düşündüğümüzde ortalamanız gayet iyi.Kullandığınız Merida Crossway 300 ün maşasını değiştirip karbon maşaya geçtiğinizde 1 kg kadar ağırlık avantajınız olacak ancak bisikletin performansa dönük olmayan geometrisi gereği aerodinamik olarak da performans olarak da çok bir kazanımız olmayacaktır.Eğer maşa değişikliği ile önemli bir performans bekliyorsanız çok bir beklentiniz olmasın.Crosswaya sabit karbon maşa taksanız da bisikletinizi Merida Speeder gibi agresif açılara sahip bir bisiklete dönüştüremezsiniz.
Size nacizane tavsiyem Crossway'a boşa masraf yapmayın.Ben sizin yerinizde olsam yol bisikletine geçerdim, farka ve aldığınız extra keyfe inanamazsınız.
Bu arada benimde bisikletimin birisi Merida Crossway 300 diğeri ise endurance kadro yol bisikleti.
192515
 
@hamlet2006

Wow güzelmiş, çatal değiştirme de ciddi bir performans beklentim yok, açıkçası psikolojik olarak kilitli vaziyette taşıyor olmak durumu.
Sanırım ileri de senin durumuna geçerim ama yol bisikletinde hakimiyet gibi sorunum yani beceriksizliğim var, gerçi 20—30 m den fazla kullanmadım denemedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@hamlet2006
Bro 1 kilo fark nasil performansa etki etmez yav el insaf yani :D kesinlikle kiloyu gectim, suspansiyonlu maşayla arasinda daglar kadar performans ve akicilik farki olur .Denedim biliyorum yani :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Seyc ve hamlet2006
Scultura 300 yolları görünmüş size :) @Seyc
Şehirden yola geçtim bisiklete bakış açım değişti. Küçük bi uyarı yapayım sizin de dediğiniz gibi hakimiyette sorun olmuyor ama durmasını bilmek lazım ve her zaman temkinli olmak lazım yol bisikletinde 2 kere düştüm öğrendim şakaya gelmez kaldırır atar. Zalımdır.... Hırçındır....
 
  • Beğen
Tepkiler: Seyc ve hamlet2006
Geri