Scudo Sports

Merida (Crossway-Speeder) Kullanıcıları Kulübü

@burhanozkul alacaksan, şehir içinde sureceksen Speeder 100, 200, 300 ... uzar gider 👍

Basar gidersin.
 
  • Beğen
Tepkiler: velespit7 ve Myali
Scudo
Bende carraro 224 speeder 100 var. 100 cok daha akıcı. 224 un gıdon bogazı olmasa konfor olarakta farkları olmaz dıye dusunuyorum. Belkı ılerde speeder 100 içinde gıdon bogazı alırım yukseltmek için
 
  • Beğen
Tepkiler: karaslanxl
Bugün itibariyle merida crossway 40 ile aranıza katıldım. Günlük şehiriçi 1 saat kadar hafif hafif ısınma turlarından sonra başlayacağız İnşallah
 

Dosyalar

  • 450052D4-52FA-4F28-BE59-E7A1CB5CAC72.jpeg
    450052D4-52FA-4F28-BE59-E7A1CB5CAC72.jpeg
    1,9 MB · Okunma: 45
speeder 200 disc kullandım. 10.36 kg idi. son derece hafif ve sora setli karbon maşalı müthiş bir makineydi. tek yapman gereken kendi maxiss lastikleri afedersin ama bok gibi. hemen patlıyor. 32 c kalınlıktaydı. ben schwalbe marathon 28 ile değiştirmiştim wiggle dan alabilirsin yada conti gatorskin wired 28 al daha da hafif olur. değiştirilebilecek bence bitek sele var bu bisiklette. başka hiçbişeye gerek yok. onuda wiggledan uygun hafif bi pro veya gel dolgulu bişey aldınmı evladiyelik kullanırsın. ben kısa bir süre kullanıp hemen yola geçmiştim. bu bisikleti sürerken aslında aradığım şeyin hız olduğunu anlamıştım. şehir içinde yol bisikleti ince lastik vb olmasın diyorsan alacağın tr de ki inan en iyi makinelerden birisi budur. amortisör ek ağırlık yapar ve sadece dağda arazide işe yarar başka hiçbir işe yaramaz. bu bisikletteki karbon maşa zaten vibrasyonu sönümleyecektir merak etme.
 
@Roadlover bende de speeder 400 var. Seni farketirmeden yola döndürüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Roadlover
Selamlar. 2018 model Merida Speeder 20 v kullanicisiyim. Daha önce de 15 yıl aynı markanın aynı serisini kullandım. Şehirde kullanmak dışında her sene uzun tur da yapiyorum. Trakya'dan başlayıp ordan Ege ve Akdenize... Ancak yaş ilerledi ve özellikle geçen sene yokuşlarda çok fazla zorlanmaya başladım. Bisiklette 48/38/28 aynakol ve 11/32 ruble var. Teknik olarak bilgim olmadığından bir fikrim de yok. Yokuş performansımı rahatlatacak bir kombinasyon tavsiyesinde bulunabilir misiniz? Teşekkür ederim. 20200402_160412.jpg
 
Selamlar. 2018 model Merida Speeder 20 v kullanicisiyim. Daha önce de 15 yıl aynı markanın aynı serisini kullandım. Şehirde kullanmak dışında her sene uzun tur da yapiyorum. Trakya'dan başlayıp ordan Ege ve Akdenize... Ancak yaş ilerledi ve özellikle geçen sene yokuşlarda çok fazla zorlanmaya başladım. Bisiklette 48/38/28 aynakol ve 11/32 ruble var. Teknik olarak bilgim olmadığından bir fikrim de yok. Yokuş performansımı rahatlatacak bir kombinasyon tavsiyesinde bulunabilir misiniz? Teşekkür ederim. 222080 dosyayı görüntüle
Rubleyi 11-34 yapabilirsiniz. Birazda olsa rahatlatır. Aynakol oranları çok iyi zaten.
 
Teşekkür ederim. Son bir soru... 42-32-22 aynakol ve sizin bahsettiğiniz 11-34 ruble yapsam bir şey fark eder mi?
 
Selamlar. 2018 model Merida Speeder 20 v kullanicisiyim. Daha önce de 15 yıl aynı markanın aynı serisini kullandım. Şehirde kullanmak dışında her sene uzun tur da yapiyorum. Trakya'dan başlayıp ordan Ege ve Akdenize... Ancak yaş ilerledi ve özellikle geçen sene yokuşlarda çok fazla zorlanmaya başladım. Bisiklette 48/38/28 aynakol ve 11/32 ruble var. Teknik olarak bilgim olmadığından bir fikrim de yok. Yokuş performansımı rahatlatacak bir kombinasyon tavsiyesinde bulunabilir misiniz? Teşekkür ederim. 222080 dosyayı görüntüle
Pedalı seçemedim, kilitli pedal mı kullanıyorsunuz? Hayırsa verilebilecek ilk ve en önemli öneri kilitli pedal kullanmanız olur sanırım.
İlaveten arkadaki ağırlığın bir kısmını gidona alabilirsiniz turlarda.
 
  • Beğen
Tepkiler: velespit7
çok basit. rubleyi 11-34 yap. lastik kalınlığın kaç? lastiği biraz incelt 32,30 hatta 28 yap. lastiğinin markası ne? schwalbe marathon greenguard mı? conti gatorskin wired ile değiştir. ayrıca jantını değiştir ucuzundan bi shimano rs 100 al 32 ye kadar lastik takılabilir. son olarakta pedal olarak wellgo rulmanlı c27 pedal al, uzun turda kitli olmaz keyif vermez bu pedal hem hafif hemde esnemez ok.
 
Merhabalar. Peugeot m14 hakkinda yorumlarınızı bekliyorum. Tavsiye edrmisiniz sehir icinde bazen uzun yol da?peugeot-m14-29-hd-29-jant-24-vites-z.jpg
 
çok basit. rubleyi 11-34 yap. lastik kalınlığın kaç? lastiği biraz incelt 32,30 hatta 28 yap. lastiğinin markası ne? schwalbe marathon greenguard mı? conti gatorskin wired ile değiştir. ayrıca jantını değiştir ucuzundan bi shimano rs 100 al 32 ye kadar lastik takılabilir. son olarakta pedal olarak wellgo rulmanlı c27 pedal al, uzun turda kitli olmaz keyif vermez bu pedal hem hafif hemde esnemez ok.
Çok kötü tavsiyeler. Daha iyi rampa çıkmak için 11-32 rubleyi 11-34'le değistirmek absürd hele ki kullanicida uclu aynakol varsa.....diger tum upgrade'ler de fuzuli masraftan baska bir sey degil şayet kondisyon geliştirmek söz konusu değilse para harcayinca hizlanmazsiniz.
Uzun turda kilitli pedal neden keyif vermezmiş onu hele hiç anlamadim.
 
çok basit. rubleyi 11-34 yap. lastik kalınlığın kaç? lastiği biraz incelt 32,30 hatta 28 yap. lastiğinin markası ne? schwalbe marathon greenguard mı? conti gatorskin wired ile değiştir. ayrıca jantını değiştir ucuzundan bi shimano rs 100 al 32 ye kadar lastik takılabilir. son olarakta pedal olarak wellgo rulmanlı c27 pedal al, uzun turda kitli olmaz keyif vermez bu pedal hem hafif hemde esnemez ok.
Teşekkür ederim. Lastik kalınlığı 35. Onu 30 ya da 32 ye indireceğim.
Pedalı seçemedim, kilitli pedal mı kullanıyorsunuz? Hayırsa verilebilecek ilk ve en önemli öneri kilitli pedal kullanmanız olur sanırım.
İlaveten arkadaki ağırlığın bir kısmını gidona alabilirsiniz turlarda.
Pedal kilitli değil. Yaş geçmiş hallice iş görüyorum. :) Düşer bir yerimi kırarım diye kullanmıyorum. Ön tarafa da bir bagaj takip dediğinizi uygulayacağım. Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Çok kötü tavsiyeler. Daha iyi rampa çıkmak için 11-32 rubleyi 11-34'le değistirmek absürd hele ki kullanicida uclu aynakol varsa.....diger tum upgrade'ler de fuzuli masraftan baska bir sey degil şayet kondisyon geliştirmek söz konusu değilse para harcayinca hizlanmazsiniz.
Uzun turda kilitli pedal neden keyif vermezmiş onu hele hiç anlamadim.
benki yol bisikletçisiyim ve en üst segment ürünleri de kullandım ve halen kullanıyorum. eski bir merida speeder 200 disc kullanıcısı olarak forumda görünce yardımcı olmak istedim. para harcayınca hızlanmazsınız sözü zaten sizin bu konuda ne kadar bilgisiz biri olduğunuzu gösterir. şu an campagnolo jant seti kullanıyorum. bu jantı bora ultra ile değiştirin bakalım hızlanıyormusunuz hızlanmıyormusunuz görelim. tavsiyelerime fuzuli harcama demek hele ki maksimum 1500 tl lik eklemelerle bisiklete hız kazandırmak fuzuli ise siz ve sizin zihniyetiniz bora ultra jantlara nasıl 20 bin tl vereceksiniz? alanlara da muhtemelen salak falan dersiniz artık. iyi yol bisikletinde ki upgradelerin neredeyse 1 tanesi 1 tur bisikleti fiyatı eder yahu. şakamısınız siz. kitli pedal tüm türkiyeyi geziyorsan ve her türlü yola giriyorsan uzun yolda sıkıntı yaratır ayrıca kramp larda oluşabilir. 1000 kmlik yolda kitli pedalı önermem. bunun yerine wellgo c27 esnemez ve kaymaz da aynı işi görür.
 
  • Hahaha
Tepkiler: yavz0r
çok basit. rubleyi 11-34 yap. lastik kalınlığın kaç? lastiği biraz incelt 32,30 hatta 28 yap. lastiğinin markası ne? schwalbe marathon greenguard mı? conti gatorskin wired ile değiştir. ayrıca jantını değiştir ucuzundan bi shimano rs 100 al 32 ye kadar lastik takılabilir. son olarakta pedal olarak wellgo rulmanlı c27 pedal al, uzun turda kitli olmaz keyif vermez bu pedal hem hafif hemde esnemez ok.
Teşekkür ederim. Tavsiyelerinizi dikkate alacağım. Sağlıklı sürüşler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Roadlover
@Pervasız
Bende de merida crossway 40 d var ve bende uzun tur yapıyorum.Açıkçası aynı sorunla bende yıllardır uğraştım.Uzun turlarda ve yokuşlarda ciddi anlamda zorlanıyordum.Bunu çözmeye yönelik bir dünyada bisikletimde değişiklikler yaptım.Fakat nafile bir sonuç alamadım.Taa ki geçen yaz bir Fransız turcudan tesadüfen istanbulda bisikletini satın alana kadar.Şimdi bisikletimle tatlı mesut turlar yapıyorum ve yokuşlarda hiç zorlanmıyorum.Peki farkları nelerdir?Hangi sebeplerden kaynaklanmaktadır derseniz.Benim çıkardığım sonuçlar şöyle;
1-Çelik kadro nun farkı
2-Tur kadro açıları ki bence çok önemli.
3-26 inç lastik ölçüsü
4-22-32-42 aynakol oranı ki bence bu yokuşlarda fark ettirdi

Kısaca benim belirlediğim farklar böyle.Umarım bir faydam dokunmuştur.
 
Lastik tavsiyesine benim de ihtiyacım var. Forumda lastik ile ilgili konuları okudum ama kararsızım.
merida speed lite 40c tekerlek var merida cs 500 ama artık eridi ve yama yapmaktan bıkmıştım.
2018 merida cs 500lerde lastik maxxxis overdrive ii 40c kevlar yazıyor ama ben böyle bir teker bulamadım .Maxxxis in sitesine de baktım. 26 override ii var ama 28 göremedim. 28 olarak maxxx protect vardı.
Rubena hook-flash sut önerenler var ,önermeyenler var. 900 gram olması beni de korkuttu.
cst platinum protector 700 35c var o da 835 gram.
grl var daha ekonomik.
scwalbe bütçe dışı benim için.
Merida kullanıcıları başlığını okudum ,inceledim lastik tercihlerine hatta bisiklet fotolarından tekerleklere bile baktım ama,
tercihimi yapamadım.
Yardımcı olan olursa sevinirim. Şu an iç lastiğim de yok öyle yatıyor bisiklet :(
Hocam şuan ben de bu durumdayım, muhakkak bir önerin vardır.
 
Hocam şuan ben de bu durumdayım, muhakkak bir önerin vardır.

Ben continental country plus 700*35 aldım kadıköy bike&outdoor'dan. Ciddi bir indirim vardı. İnternet sitelerinden bakıp gitmiştim mağazaya hatta yok dediler ama ilanı gösterince 2.mağazada bulduk. Çiftini 180 190 lira gibi fiyata aldım ama teki 199 olmuş.
Asfaltta ince akıcı, toprak tarla yollarında, bozuk asfaltta, arazide her türlü yolda kullandım. Henüz patlak olayı olmadı ama 40c nin rahatlığı yok. Şehir içinde kullanıyorsanız sıkıntı olmaz.
 
Ben continental country plus 700*35 aldım kadıköy bike&outdoor'dan. Ciddi bir indirim vardı. İnternet sitelerinden bakıp gitmiştim mağazaya hatta yok dediler ama ilanı gösterince 2.mağazada bulduk. Çiftini 180 190 lira gibi fiyata aldım ama teki 199 olmuş.
Asfaltta ince akıcı, toprak tarla yollarında, bozuk asfaltta, arazide her türlü yolda kullandım. Henüz patlak olayı olmadı ama 40c nin rahatlığı yok. Şehir içinde kullanıyorsanız sıkıntı olmaz.
Şehir içinde değil sadece 100km ye kadar asfalt yol da yapıyorum, teşekkür ediyorum tavsiyen için.
 
@Pervasız
Bende de merida crossway 40 d var ve bende uzun tur yapıyorum.Açıkçası aynı sorunla bende yıllardır uğraştım.Uzun turlarda ve yokuşlarda ciddi anlamda zorlanıyordum.Bunu çözmeye yönelik bir dünyada bisikletimde değişiklikler yaptım.Fakat nafile bir sonuç alamadım.Taa ki geçen yaz bir Fransız turcudan tesadüfen istanbulda bisikletini satın alana kadar.Şimdi bisikletimle tatlı mesut turlar yapıyorum ve yokuşlarda hiç zorlanmıyorum.Peki farkları nelerdir?Hangi sebeplerden kaynaklanmaktadır derseniz.Benim çıkardığım sonuçlar şöyle;
1-Çelik kadro nun farkı
2-Tur kadro açıları ki bence çok önemli.
3-26 inç lastik ölçüsü
4-22-32-42 aynakol oranı ki bence bu yokuşlarda fark ettirdi

Kısaca benim belirlediğim farklar böyle.Umarım bir faydam dokunmuştur.
Teşekkür ederim. 22-32-42 ve 11-34 kombinaysonunu deneyeceğim. Bir de lastikleri 30 a düşürüp öyle çıkacağım tura. Çıkabilirsek tabii... Sonucunu paylaşırım.
 
Geri