Merida (Crossway-Speeder) Kullanıcıları Kulübü

Scudo

yavz0r

Aktif Üye
Kayıt
4 Temmuz 2018
Mesaj
168
Tepki
439
Yaş
33
Şehir
istanbul
İsim
yavuz
Bisiklet
Merida
Speeder 200 ile 2 tanesi 45'er km'lik olmak üzere henüz 170km tamamladım. 50/34 aynakollu flat-bar'lı bir "fitness" bisikleti. Henüz dış lastiğini dahi değiştirmedim. Aslında birkaç yüz km daha kat ettikten sonra bir değerlendirme yazısı yazmayı düşünüyorum ama hazır aklımda 1-2 şey varken ara gazımı almak adına burayı bir not defteri gibi kullanmak istedim.

Bundan önce Sedona 711 kullanıyordum. 48/38/24 aynakol, kitlenen ön süspansiyon, mtb olarak XC'ye yakın geometri, 15kg.

Ben ise 1.83, 75kg (79'dan son 1 ayda düştüm), nispeten fit, istikrarsız bir şekilde dönem dönem ağırlık kaldırıp, koşuya çıkan, nisan'dan beri bisikleti aktif kullanan bir vücut.

- - -

Speeder 200 sanırım hakikaten fitness bisikleti, ben hem tura hem hıza elverişli bir bisiklet için kendisini seçmiştim. Bisikletle fitness yapayım falan demedim yani, karşıma böyle bir kategori çıktı.

Ancak bu kategori muallak mı, benim gibi ne yapmak istediğini tam olarak bilmeyenlere mi hitap ettiğine dair şüphelere düştüm. Ben tam ne yapacağımı yakında çözüp ona göre bir yola gireceğim zira (brooks b17+kelebek gidon ile klasik tur+rahat sürüş kafası VEYA drop bar ile gravel-bikepacking+performans; şimdilik 2.ye yakın hissediyorum)

Soru: 50/34 aynakol'un hakkı drop bar mıdır? Yoksa kullanıcı henüz 50/34'ün hakkını tam verememekte midir?

Bahsettiğim 40+km ufak turlarda, eski bindiğim sedona'ya göre muazzam bir performans artışı sağlayamadığımı kağıt üstünde farkettim. Reelde farkettiğim ise orta dişli'yi arıyor oluşum. Hız için 23-24km/h sonrası 34 dişli kesmiyor, vites yükseltip çapraza düşecek oluyorum. 50'ye çıktığımda ise 50'nin hakkı olan vites aralığında rahatça uzun süre pedallayamıyorum yine çapraza düşecek, ufak ufak vızıltı eşliğinde gidecek oluyorum.
Depara kalktıktan sonra yerime oturduğumda (speeder 200 ile çok güzel depara kalkılıyor bu arada yahu, çok kısa sürede 35+ hıza çıkıyorum) örneğin, flat-bar'ın doğasına uygun olmayan bir şekilde öne eğilir hafiften aero konuma gelir isem hızlı gidiyorum ancak bu flat-bar için sağlıksız bir duruş. Flat-bar'a uygun konuma geçtiğim anda ise hızım 30'un altına düşmeye başlıyor ve dik konumda ön dişli 50'deyken son viteslere rahat ve sürdürülebilir bir şekilde çıkamıyorum (hız özlemi var sanırım, bir de speeder kadrosu beni hızlı sür diye bağırıyor gibi diyeceğim zaten keretanın ismi speeder :))

- - -

Dediğim gibi ara gaz not alması gibi bu daha çok. Şimdilik kondisyonumu güçlendirmem gerektiğini düşünüyorum, ufak bir endişem ise normal hayatımda bu kondisyonu her daim sağlayamayacak olma halinde bisikletimden tam verim alamamak. Üçlü aynakola geçmek düşüncesi korkunç geliyor zira (hem masraf açısından hem de psikolojik yenilgi olarak)
 

Emre ÖVEY

Üye
Kayıt
6 Haziran 2013
Mesaj
25
Tepki
1
Şehir
İzmir-Edirne
Bisiklet
Sedona
@yavz0r Merhaba hocam, speeder 200 uzun süreli turlar için ne derece elverişli olur sizce? Bir de bisikletin bagaj takma yeri var mı acaba?
 

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.183
Tepki
5.385
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@yavz0r

Speeder'ini gravele upgrade etmiş biri olarak yorum yaparsam. Arkadaşımda stok hali var ona bildiğimde kamyon kullanıyormuşum gibi oluyor (gidon farkı). Kendi bisikletimle aynı yolda 52km/s hıza çıkabilirken, onunla 44km/s hıza çıkabiliyorum. (Kilitli pedal en büyük etken). Ama sorunuza gelirsem aynakolun en küçük yaprağı değil, orta yaprağı bile hafif geliyor.

@Emre ÖVEY

Bunun kişeye göre değişeceğini düşünüyorum. Upgrade edip daha agresif ve dar açılara getirdiğim speeder'ımla 1000 km üzeri çok tura çıktık. Bana aşırı konforlu gelirken, 5 km sürmeye dayanamayan arkadaşlarım var.
 

yavz0r

Aktif Üye
Kayıt
4 Temmuz 2018
Mesaj
168
Tepki
439
Yaş
33
Şehir
istanbul
İsim
yavuz
Bisiklet
Merida
Önceki mesajımda 50/34'e binemiyor muyum acaba yahu diye sızlanacak olmuştum. Aynı rotayı (karşıyaka-kuş cenneti/izmir) 1 gün aradan sonra 50km olacak şekilde tekrar gidip geldim dün. Farkettim ki rüzgar olayı boru değilmiş:koptum: Tabii ki biliyorum bunu ama mevzuya anca aydım sanırım. Zira gidiş yolunda saat ve coğrafya itibari ile rüzgar karşıdan eserken dönüşte daha sakin bir hava oluyor. Strava'daki hız grafiğiyle de sağlamasını yaptım.
Bisikleti bindikçe daha çok seviyorum açıkçası:)

@Emre ÖVEY Aklımda tura çıkmak var benim de, bu bisikletin ufak tefek değişikliklerle tura gayet uygun olduğunu düşünüyorum. Bagaj takmak için ön ve arka maşada delikler mevcut.

- - -

Dün sürdüğüm 40.km itibariyle sele rahatsız etmeye başladı, dönünce hemen brooks b17'yi bilmemkaçıncı kez tekrar incelemeye başladım:koptum: Bu selenin burnu hafif öne kalkık olmalı. Kullandığım bisikletin oturuş pozisyou ise 45 derece civarında. Nispeten öne eğik sürenler seleyle ilgili perineal (otururken ön kısım) bölgeye baskıdan şikayet etmişler, yere paralel kullananlar da kayıyor diyor falan... b17'nin professional dedikleri bir versiyonu daha varmış "uzun mesafe sporcuları" için daha uygun diyor. Neyse ben şimdilik bisikleti olduğu gibi kullanmaya devam edip ihtiyaçlarımı daha iyi anlamaya karar verdim.

Elcikleri değiştireceğim, barendli avuç destekli bir elcik takacağım. Üstünde gelen elcik hakkaten sıkıntılı, eldivensiz kullanması imkansız. Eldivenle de olsa zaten barend arıyorum sürerken hep.

Maxxis detonator 700x32 lastiklerin kötü ünü vardı okuduğum yorumlardan anladığım kadarıyla. 100.km'de patlattım arka lastiği, dedim iyi yani yama yapmayı lastik değiştirmeyi öğreneyim zaten. Onun dışında lastiklerden garip bir şekilde memnunum, 100-220.km arası henüz tekrar patlamadı. Biraz daha iç lastik harcayıp yama ile uğraşmadan lastik almasam mı diye düşünüp deli gibi lastik araştırmayı da bıraktım.

- - -

Akşam karşıyaka-foça yapacağım, sasalı-süzbeyli-villakent-bağarası üzerinden 60km kadar bir mesafe ve son 10km'sinde bir takım tırmanışlar mevcut. Aynı mesafenin 4/5'ini yapıyorum 2-3'tür ama tırmanışsız bir yolda. Bakalım ısınıyoruz yavaş yavaş:rolleyes:
 

Dosyalar

  • Beğen
Tepkiler: Emre ÖVEY

frter

Üye
Kayıt
17 Ağustos 2018
Mesaj
4
Tepki
4
Yaş
41
Şehir
Bursa
Herkese merhaba. Ben Bursa'dan Ferit.
2. el Crossway 100 bisikletimle aranıza katılmış bulunuyorum. Bisiklet 59 cm kadroya sahip benim boyum da 1.93. Daha önce bir süre 46 cm Crossway 20 kullanmıştım ondan sonra efsane geldi kullanımı. Neyse asıl sorularıma gelelim. Ön fren çok iyi tutmuyor ve tam durma aşamasına geldiğinde de ses yapıyor. Sorun ne olabilir? İkinci soruma gelecek olursak da amortisörün kilit plastiği kırılmış. Fiyatı uygundur didiler şu aç açık şekilde kullanıyorum. Fiyatı hakkında bilgi sahibi olan var mı? Bursa'da nerede yaptırabilirim? Son sorum da bisikletin üzerinde Kenda marka lastikler var. İyi midir? Dişleri fena durmuyor. Değiştirmek istesem çok pahalı olmayacak şekilde ne takmamı önerirsiniz? Otomobil olsa ne yapılacağını bilirim ama bisiklette yeniyim. Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim. Herkese kazasız ve güzel sürüşler dilerim.
 

oguz169

Forum Demirbaşı
Kayıt
13 Temmuz 2016
Mesaj
459
Tepki
467
Yaş
32
Şehir
Ankara
İsim
OGUZHAN
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@frter siz en iyisi var ise kendi bisikletciniz yada merida bayine bir gidip bisikletin genel bakimlarini yaptırın. Anladigim kadarıyla freniniz hidrolik disk ve hava yapmis yada yagi eksik yag kaçırmış olabilir. Seside diske ve balataya bulaşan yağ veya su sıçraması yapar. Amortisor icin de cikma bi kapak ayarlarlar diye düşünüyorum pahali olmaz.
 

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.183
Tepki
5.385
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@frter

Firen konusunda yardımcı olmaya çalışayım. Balatanız yağlanmış. Bunun sonucunda hem ses yapıyor hem de frenleme performansı düşmüş. Ne yazık ki çoğu bisikletçi bu sorunu ya tam çözemiyor yada para kazanmak için yeni balata almanızı öneriyor. Aslında temizlemek basit. Balataları söküp önce sıcak suyun altında frenleme yüzeyleri bir birine gelecek şekilde iyice sürtüyorsunuz, sonrasında bulaşık deterjanı ile işlemi tekrarlıyorsunuz. İyice duruladıktan sonra benzincilerde de kolaylıkla bulabileceğiniz balata temizle spreyini uyguluyorsunuz. Rotorlarınızı (diskler) balata spreyi ve peçeteyle temizledikten sonra balataları tekrar takıyorsunuz. Uyarı: balatalar takılı değilken fren koluna basmayın.

Lastiklerin ömrü kısa bir süre sonra sürekli patlamaya başlıyor. Shwalbe'nin Maraton serileriyle rahat edersiniz. Uzun vadede fiyatının karşılığını verir. Tırnak meselesi göreceli, tırnakların şekli, konumu artı da sağlar eksi de sağlar. Asfalt için temas noktası düz lastikler daha iyi performans sağlar. Tamamen düz (slick) lastikler olduğu gibi kenarlarına doğru tırnakları olan lastikler de (gravel(çakıl) lastikleri) vardır. Gravel lastiklerini tavsiye ederim ama hem ülkede bulunabilirliği hem de fiyat konusunda sıkıntıdır.

Diğer konularda yardımcı olamayacağım bilgim yol kompedantları üzerine.
 

frter

Üye
Kayıt
17 Ağustos 2018
Mesaj
4
Tepki
4
Yaş
41
Şehir
Bursa
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Ön frenin basıncı biraz daha az gibi geldi bana. (Basınç diyorum çünkü arka frene bastığımda 2 cmde sıkmaya başlıyorsa kol öne bastığımda 3-4 cm bastıktan sonra biraz daha tutmaya başlıyor.) Fren hirdoliği azamlış olabilir. Bayram dönüşü bisikletçiye bırakacağım eksik gedik ne varsa baksın. Bir de bu bisikletin kaç model olduğunu nereden anlayacağım? Bir yerinde yazıyor mu 2016 veya 2017 vs?
 

xeqepex

Üye
Kayıt
26 Nisan 2018
Mesaj
83
Tepki
40
Yaş
40
Şehir
Konya
İsim
Erdem
Bisiklet
Merida
@yavz0r


Aynı ikilemde kalan biriyim. Ben de ne yapacağıma karar veremedim. Speeder serisi insanı karar vermeye zorlayan bir kadro...
 

Nhiska

Üye
Kayıt
6 Ağustos 2018
Mesaj
2
Tepki
1
Yaş
28
Şehir
Bolu
Bisiklet
Merida
Merhaba arkadaşlar, merida crossway striker modeliyle aranıza katılmış bulunmaktayım :) 2. El olarak aldım bisiklet aleminde yeni olduğum için pek anladığım söylenemez. Ufak bir sıkıntım var arka hidrolik disk hiç tutmuyor çözümü için ne yapabilirim? Satan arkadaş hidrolik yağı değişecek dedi ama pek anlamıyorum.


VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetd79

ahmetd79

Daimi Üye
Kayıt
10 Mayıs 2017
Mesaj
268
Tepki
454
Yaş
45
Şehir
istanbul
İsim
ahmet
Bisiklet
Merida
merhaba hoşgeldin. hayırlı olsun
bisiklet servisine gidip hidroliğe yag ekletmelisin

20180916_181932.jpg 20180916_181939.jpg 20180917_210508.jpg 20180917_210545.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: velespit7

trucky

Üye
Kayıt
23 Eylül 2018
Mesaj
3
Tepki
0
Yaş
25
Şehir
İstanbul/Ankara
İsim
Deniz Ç.
Merhabalar yakın zamanda merida speeder 200 almayı düşünüyorum; boyun 1.79m, iç bacak ölçüm 84cm 52cm kadro boyu uyumlu olur mu? Ayrıca bu modelle bikepacking yapmış birisi varsa tecrübelerini paylaşmak isterim. Maşaya full carbon tapered disc demiş sitede bu sizce bisiklete ağırlık yüklemem için bir engel teşkil eder mi?
 

ahmetd79

Daimi Üye
Kayıt
10 Mayıs 2017
Mesaj
268
Tepki
454
Yaş
45
Şehir
istanbul
İsim
ahmet
Bisiklet
Merida
@trucky 52 kadro uygundur. ağırlık konusunda birşey diyemiyecem fakat crossway serisi ağırlık yükleme bakımından daha uygun.
 

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.183
Tepki
5.385
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@trucky

85 bacak iç boyu ile 54 kadro kullanıyorum. Arkadaşımın 52 kadrosu küçük geliyor. Bikepacking ile turluyorum fakat ben Speeder 200'ün sadece kadrosunu kullanıyorum. Bu nedenle yapacağım yorum ne kadar doğru olur bilemiyorum.
 

theGenius

Aktif Üye
Kayıt
1 Ağustos 2018
Mesaj
155
Tepki
998
Yaş
35
Şehir
Antalya
İsim
Hüseyin S.
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@trucky ben de 2 hafta önceye kadar speeder 400 kullanıyordum. Merida’nın resmi kadro hesaplama aracını kullanarak bisiklet aldım ve tam uygun olmuştu. 50 kadro seçtim. Bu arada hesaplayıcı, bacak içi boyunu kullarak kadro boyu hesaplıyor. Örnek vermek gerekirse benim boyum 1,71 ve bacak içi boyum 75cm. Hesaplayıcı bana 51 cm sonuç verdi ama alt kısımda da şu şekilde bir uyarı mevcuttu. Çıkan sonucun bir altı kadro boyuna yuvarlarsınız daha sportif bir sürüş, bir üst boyuna yuvarlarsanız daha konforlu bir sürüş için uygun olacaktır demiş.

84 bacak iç boyu için, 56cm kadro veriyor yol bisikletleri için, zira merida markası speeder’ı flatbar roadbike olarak sınıflandırıyor. Sanırım biraz sele yukarda daha agresif bir sürüş için 54 seçilebilir diye düşünüyorum.

(link)
 

yavz0r

Aktif Üye
Kayıt
4 Temmuz 2018
Mesaj
168
Tepki
439
Yaş
33
Şehir
istanbul
İsim
yavuz
Bisiklet
Merida
183boy/83 iç bacak ile 52cm speeder kullaniyorum ve memnunum.

Karbon maşaya yük biner mi uzun mesafede nolur ben de merak ediyorum. Birer adet bagaj deligi mevcut speeder'ın karbon maşasında. Bunun verdiği bir güven var dayanıklı olacağına dair. Ama nereye kadar?

Hizli (speeder), hafif (bikepacking) turlar icin cok uygun merida speeder. Dunya turlayacagim daglari çölleri erzak depomla aşacağım deniliyorsa eğer o kisimdan emin değilim. (Stok donanimindan bahsediyorum)
 

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.183
Tepki
5.385
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Gravele çevrilmiş Speeder 200. Maşa alü olduğundan ben drybag yerine heybe taktım. Toplamda bisikletle 34 kg (bisiklet upgrade edildiği için 9 kg). Çantalarda yok yok çok fazlada gereksiz eşya var. Tüm eşyalar kompak. Likya Yolu gibi mtbleri bile zorlayan rotaları yüklü şekilde aştım. Yüklü halde günlük yormadan 200-250 km yol yapılıyor. Stok haliyle Speeder'ların tek eksi yönü jantları. Daha ekstrem durumlar içinde frenler yetersiz kalabilir (30-40 km yüklü dik inişler).

 

trucky

Üye
Kayıt
23 Eylül 2018
Mesaj
3
Tepki
0
Yaş
25
Şehir
İstanbul/Ankara
İsim
Deniz Ç.
@ahmetd79
2. elde daha popüler olduğu için speedera yöneldim bütçem ancak 2. ele uygun olduğu için, amortisör de istemiyorum açıkçası bisiklette yoksa crossway urban modeller de gayet hoştu.
@Ziya On Road
tekerlek değişimini yapacağım zaten sizce jant değişimi de o kadar hayati olur mu? Muhtemelen 12kg yük olur kadro ve seleye bölüşmüş olarak ki şu an 96kg'ım ancak ağırlık merkezi de önemli bir mesele olduğu için sorayım demiştim.
@theGenius
Teşekkür ederim şimdi baktım linkten 54 verdi kadro boyu olarak ama uzanmamda sıkıntı olur mu bilemedim boyuma göre bakınca daha düşük kadro boyu verdiği için sanırım 52 alacağım seleyi yükselterek de benzer bir sonuç elde edebilirim sanırım.
@yavz0r
Heybe istemiyorum zaten bir kadro çantası bir büyük boy sele arkası bide de minik kadro üstü çanta takarım sanırım zaten asfaltın dışına da çıkmam.

Hepinize çok teşekkür ederim. Ayrıca bu modele dropbar için masraf yapmam sizce gereksiz mi olur? Şehir içinde flatbar, şehir dışında dropbar kullanabilirim diye diye düşündüm. Maalesef 2 bisiklete bütçem yetmiyor:(
 

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.183
Tepki
5.385
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@trucky Eğer ben 2000 km üzerinde turlara çıkacağım, bozuk yollardan da geçerim diyorsanız jantları değiştirmenizi öneririm. Performanstan ziyade göbekler çabuk bozuluyor. Uzun yolda en istenmeyen sorunlardan birisidir. Yükün dengesi kullanıcıya kalmış bir durumdur. Kimi arkada ağırlık ister öyle rahat eder kimi benim gibi önde kimi de eşitlemek ister. Ben öne ağırlığı veriyorum, çok daha performanslı tırmanış yapabiliyorum.

Maşa konusunda, Speederlarda 2018 öncesi modellerde 400 serisi altında alü maşa vardır.

Speeder'a drop taktığınızda gravel oluyor. Hidrolik fren yüzünden masraf artsa da gravel adı altında alacağınız bir bisikletten daha ucuza geliyor. Drop gidon olayı ancak deneyimleyip de değer mi değmez mi diye karar verebileceğiniz bir durum. Bu gün Speeder 200'ü hd drop gidona çevirmenin maliye sıfır parçalarla en az 4.000 TL