Speeder 200 ile 2 tanesi 45'er km'lik olmak üzere henüz 170km tamamladım. 50/34 aynakollu flat-bar'lı bir "fitness" bisikleti. Henüz dış lastiğini dahi değiştirmedim. Aslında birkaç yüz km daha kat ettikten sonra bir değerlendirme yazısı yazmayı düşünüyorum ama hazır aklımda 1-2 şey varken ara gazımı almak adına burayı bir not defteri gibi kullanmak istedim.
Bundan önce Sedona 711 kullanıyordum. 48/38/24 aynakol, kitlenen ön süspansiyon, mtb olarak XC'ye yakın geometri, 15kg.
Ben ise 1.83, 75kg (79'dan son 1 ayda düştüm), nispeten fit, istikrarsız bir şekilde dönem dönem ağırlık kaldırıp, koşuya çıkan, nisan'dan beri bisikleti aktif kullanan bir vücut.
- - -
Speeder 200 sanırım hakikaten fitness bisikleti, ben hem tura hem hıza elverişli bir bisiklet için kendisini seçmiştim. Bisikletle fitness yapayım falan demedim yani, karşıma böyle bir kategori çıktı.
Ancak bu kategori muallak mı, benim gibi ne yapmak istediğini tam olarak bilmeyenlere mi hitap ettiğine dair şüphelere düştüm. Ben tam ne yapacağımı yakında çözüp ona göre bir yola gireceğim zira (brooks b17+kelebek gidon ile klasik tur+rahat sürüş kafası VEYA drop bar ile gravel-bikepacking+performans; şimdilik 2.ye yakın hissediyorum)
Soru: 50/34 aynakol'un hakkı drop bar mıdır? Yoksa kullanıcı henüz 50/34'ün hakkını tam verememekte midir?
Bahsettiğim 40+km ufak turlarda, eski bindiğim sedona'ya göre muazzam bir performans artışı sağlayamadığımı kağıt üstünde farkettim. Reelde farkettiğim ise orta dişli'yi arıyor oluşum. Hız için 23-24km/h sonrası 34 dişli kesmiyor, vites yükseltip çapraza düşecek oluyorum. 50'ye çıktığımda ise 50'nin hakkı olan vites aralığında rahatça uzun süre pedallayamıyorum yine çapraza düşecek, ufak ufak vızıltı eşliğinde gidecek oluyorum.
Depara kalktıktan sonra yerime oturduğumda (speeder 200 ile çok güzel depara kalkılıyor bu arada yahu, çok kısa sürede 35+ hıza çıkıyorum) örneğin, flat-bar'ın doğasına uygun olmayan bir şekilde öne eğilir hafiften aero konuma gelir isem hızlı gidiyorum ancak bu flat-bar için sağlıksız bir duruş. Flat-bar'a uygun konuma geçtiğim anda ise hızım 30'un altına düşmeye başlıyor ve dik konumda ön dişli 50'deyken son viteslere rahat ve sürdürülebilir bir şekilde çıkamıyorum (hız özlemi var sanırım, bir de speeder kadrosu beni hızlı sür diye bağırıyor gibi diyeceğim zaten keretanın ismi speeder
)
- - -
Dediğim gibi ara gaz not alması gibi bu daha çok. Şimdilik kondisyonumu güçlendirmem gerektiğini düşünüyorum, ufak bir endişem ise normal hayatımda bu kondisyonu her daim sağlayamayacak olma halinde bisikletimden tam verim alamamak. Üçlü aynakola geçmek düşüncesi korkunç geliyor zira (hem masraf açısından hem de psikolojik yenilgi olarak)