Scudo Sports

Meksika'da bisiklet aktivistleri kendi yollarını yapıyor.

Türkiye'den feriştahlara selam olsun,belli ki memleketten uzun zamandır ayrı kalmışsınız, Türkiye'de bisiklet yolu diye dayatılan şeyler aklınızdan uçmuş gitmiş. Bahsettiğiniz video da gayet olması gerektiği gibi yayalardan ziyade araç trafiğine entegre bir bisiklet yolu yapısı mevcut, tam da benim burada olmasını belirttiğim gibi.

Burada olan aksaklıkların dile getirilmesini Avrupadan örnek vererek, aynı şeymiş gibi göstermeye çalışmak Avrupa'da yaşayıp ''Ehonomi Eyi'' diyen yurttaşlarımız ile aynı kefede nazarımca.

Bayramda filan memlekete el öpmeye geldiğinizde bisikletinizi de yanınızda getirin, şu Avrupa Standartlarında olan Bisiklet yollarımızda bir iki sürüş yapın, o zaman ne kadar da bi haber olduğunuzu anlayacaksınız.

Burada en ufak bisiklet semineri/forumu/söyleşisi ne olursa olsun ilk konu ''bisiklet yollarının olmaması, az olması, yetmemesi'' olarak kontak açılıyor,her yere bisiklet yolu yapılması gerektiğine kadar konu gidiyor (maazallah dedikleri gibi olursa Şile'ye bile gidemeyecek Performans odaklı kullanan bir bisikletli) ama konuşanların bir çoğu bisikleti bir taşıt olarak bile algılayamıyor, bisikleti hayatına entegre edemiyor, önce yol bekliyor ve zaten olanda bir işe yaramıyor..

Foruma fikrinizi yazmissiniz, beklenildigi gibi sizden farkli dusunen insanlar var. Ben de onlardan birisiyim, neden farkli dusundugumu aciklamaya calistim, kendi fikrimi desteklemek icin ornek gosterdim. Bunu sadece sizin yazdiklariniz uzerinden yaptim.

Buna karsilik, neden beni hic tanimadiginiz halde benim yazdiklarima cevap vermek yerine hakkimda varsayimlarda bulunup olayi kisisellestiriyorsunuz? Bunu yapmanizi saglyacak ne yaptim? Size nezaketi asarak mi cevap verdim, sahsinizla ilgili haddim olmayarak yorumda mi bulundum? Allah askina soyleyin nedir bu tavrinizin ve benim hakkimda varsayimlarda bulunmanizin sebebi?

Buna ragmen, benim hakkimdaki varsayimlarinizi es gecerek cevap vemeye calisayim.

Bisiklet yollarinin arac yollari ile entegre edilmesi gerektigini, guvenlik icin kurallarla beraber en onemli seyin bu oldugunu bir kac yazmistim belki bu baslik altindadir, belki baska yerde. Okumamis olmaniz gayet normal. Ben de sizin gibi bisiklet yollarinin yaya yollari ile degil arac yollari ile entegre olmasi gerektigini dusunuyorum.
Size verdigim cevapta da yolun uzerindeki logar kapaklari, yamalardan vs. bahsettim yaya meselesine dair bir sey soylemedim. Bisiklet yollarindan cok yukse kalite bekleyen arkadaslar var, yazdiklarinizdan sizin de boyle dusundugunuzu anladim. Bunun mumkun olmadigini, yol uzerinde logar kapagi, dik kesen mazgal vs. gibi bir suru sey olacagi icin buralarda performans surusu beklentisi makul degil. Sehir icinde bisiklet icin hiz siniri da pek cok yerde uygulaniyor. Bu yuzden performans surusu beklentiniz varsa sehir disina cikmak mantikli dedim. Populer rotalardan birisinden de yine ornek verdim.
 
Scudo
Bu kısır döngü değil malesef. Bisiklet kullanımı yaygınlaşmadan bisiklet yolu yapmak kaynak israfidir.
Bisiklet yolu yapılmasının da bisiklet kullanımının artmasındaki etkisi çok az. Bisiklet altyapısı gelişmiş olan ulkelerin tamamında bisiklet kullanımı artmış, insanlar bu yuzden yol talep etmiş ve yapılmıştır.
Bisiklet altyapısı/yolu yapıldığı için ciddi derecede bisiklet kullanımı artan bir tane numunelik ülke yok.

Bisiklet kullanımının artması için de en büyük beklenti güvenlik. Bunun üzerine yapılmış bir sürü çalışma var internet uzerinde. Güvenliğin artması için de bisiklet yolunun önemi sonlarda. Özellikle Turkiye'de kurallar uygulansa bisiklet güvenliği ciddi derecede artacak.
Bu yüzden bisiklet topluluklarının/cemiyetlerinin yerel yönetimlerden taleplerini de anlamıyorum. Tamam bu şartlar altında toplanın sarayın ya da meclisin önüne gidip protesto yapın diyemem ( yaptırmazlar zaten ) ama yerel yonetimler yerine emniyet ve trafik birimlerinden yapılacak talepler, protestolar daha etkili olacaktır diye düşünüyorum.
 

Dosyalar

  • Screenshot_20200825_205244.jpg
    Screenshot_20200825_205244.jpg
    192,3 KB · Okunma: 34
  • Screenshot_20200825_205311.jpg
    Screenshot_20200825_205311.jpg
    209,8 KB · Okunma: 34
Merhaba,

Sadece ekran goruntuleri paylasmissiniz, zahmet edip herhangi bir sey yazmamissiniz. Icerikten anlayabildigim kadariyla bisiklet yolunun bisiklet kullanimi arttirdigini anlatmak istediniz diye tahmin ediyorum.
Bu benim bilmedigim bir onekti, tesekkurler. Sevilla disinda baska bir ornek var mi bildiginiz?

Bunu Istanbul ya da Turkiye'nin buyuk sehirlerine uyarlamak icin once trafik kurallar gerektigi sekilde uygulanmali, bu yapilmadan bisiklet yolunun tek basina bisiklet kullanimini etkili sekilde arttirmayacagini dusunuyorum. Verdiginiz Sevilla ornegin de, bisiklet yollari oncesi trafikteki basi bozuklugun Turkiye'deki kadar olmadigini tahmin edebiliyorum az cok.

Trafik kurallarinin uygulanmasi icin de yerel yonetimlerden talepte bulunmak anlamsiz.
Is oncelik meselesi, once trafik kurallari sonra bisiklet yolu. Bisiklet yolu'da ulasim hublarini merkez alarak genisleyerek yapilmali.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Merhaba,

Sadece ekran goruntuleri paylasmissiniz, zahmet edip herhangi bir sey yazmamissiniz. Icerikten anlayabildigim kadariyla bisiklet yolunun bisiklet kullanimi arttirdigini anlatmak istediniz diye tahmin ediyorum.
Bu benim bilmedigim bir onekti, tesekkurler. Sevilla disinda baska bir ornek var mi bildiginiz?

Bunu Istanbul ya da Turkiye'nin buyuk sehirlerine uyarlamak icin once trafik kurallar gerektigi sekilde uygulanmali, bu yapilmadan bisiklet yolunun tek basina bisiklet kullanimini etkili sekilde arttirmayacagini dusunuyorum. Verdiginiz Sevilla ornegin de, bisiklet yollari oncesi trafikteki basi bozuklugun Turkiye'deki kadar olmadigini tahmin edebiliyorum az cok.

Trafik kurallarinin uygulanmasi icin de yerel yonetimlerden talepte bulunmak anlamsiz.
Is oncelik meselesi, once trafik kurallari sonra bisiklet yolu. Bisiklet yolu'da ulasim hublarini merkez alarak genisleyerek yapilmali.
Daha önceki mesajinizda hiç örneği yok dediniz, örnek verince ikinci bir örnek istiyorsunuz. Ikinci örneği bulsak da üçüncü bir örnek isteyeceginizi sanıyorum.
Dünyanın her yerinde sosyal gelişme yönetimsel felsefe ve strateji ile başlar, toplum buna zaman içinde ayak uydurur. Sadece bisiklet yolları icin değil, medeni yaşama dair her ayrıntı böyledir. Misal trafik ışıkları koyarsınız, ilk önce toplum buna ayak uydurmak istemez ama yaptirimlarla ve zamanla alışır ayak uydurur ve bir adım ileri gider. Yoksa toplum durup dururken bize trafik ışıkları getirin, böyle yürümüyor demez. Hukuki süreçler de böyle işler. Ilk önce kanun koyulur, toplum buna göre yaşamayı öğrenir. Çok ornek verip bogmak istemem, söylemek istediğim zaten belli. Bisiklet yolu yapilmaz ise insanlar bisiklete daha az binerler, konfirlu ve guvenli olduguna dair inanç gelişince bisikletçi sayısı bir bir artacaktır.
Not: Dün trafikteydim, ekran görüntülerinde zaten vermek istediğim mesaj açıkça belirtildiği için ben de ayrıca birşey yazmadım müsait olmayisimdan kaynaklı. Bunu bir nezaketsizlik olarak algilamamak lazım.
 
Daha önceki mesajinizda hiç örneği yok dediniz, örnek verince ikinci bir örnek istiyorsunuz. Ikinci örneği bulsak da üçüncü bir örnek isteyeceginizi sanıyorum.
Dünyanın her yerinde sosyal gelişme yönetimsel felsefe ve strateji ile başlar, toplum buna zaman içinde ayak uydurur. Sadece bisiklet yolları icin değil, medeni yaşama dair her ayrıntı böyledir. Misal trafik ışıkları koyarsınız, ilk önce toplum buna ayak uydurmak istemez ama yaptirimlarla ve zamanla alışır ayak uydurur ve bir adım ileri gider. Yoksa toplum durup dururken bize trafik ışıkları getirin, böyle yürümüyor demez. Hukuki süreçler de böyle işler. Ilk önce kanun koyulur, toplum buna göre yaşamayı öğrenir. Çok ornek verip bogmak istemem, söylemek istediğim zaten belli. Bisiklet yolu yapilmaz ise insanlar bisiklete daha az binerler, konfirlu ve guvenli olduguna dair inanç gelişince bisikletçi sayısı bir bir artacaktır.
Not: Dün trafikteydim, ekran görüntülerinde zaten vermek istediğim mesaj açıkça belirtildiği için ben de ayrıca birşey yazmadım müsait olmayisimdan kaynaklı. Bunu bir nezaketsizlik olarak algilamamak lazım.

Merhaba

Yazdigim tam olarak bu

Bisiklet altyapısı/yolu yapıldığı için ciddi derecede bisiklet kullanımı artan bir tane numunelik ülke yok.

Verdiginiz ornek sehir bazinda, ben verdiginiz ornegi bilmiyordum siz yazdiktan sonra ogrendim bunun icin de tesekkur ettim size. Ikinci ornek istememin sebebi tumevarim icin dogal olarak 1 ornegin yeterli olmamasi. Sevilla'da sehir bazinda yapilan uygulama basarili oldugu icin bisiklet yolu yapiminin butun ulkelerde bisiklet kullanimi arttiracagina gercekten inaniyor musunuz? Misal Sevilla'daki uygulamanin aynisi ya da benzeri Iran'da yapilsa ayni basariyi elde edecek mi?

Gelisim konusunda soylediklerinize katiliyorum. Bisiklet yolu yapilmaz ise insanlar bisiklete daha az binerler buna da katiliyorum. En az 5-6 kez tekrar ettigim seyleri bir daha tekrar edeyim.

Turkiye'de ozellikle Istanbul'da bisiklet kullanimini ciddi sekilde arttirmak icin oncelikle trafik kurallari uygulanmali ki guvenlik hissi artsin bisikletlilerin, bunu gerceklestirecek olan yerel yonetim degil, kolluk kuvvetleri. Belediyeden bunu beklemek anlamsiz.

Yapilan, yapilacak olan bisiklet yollari da yol bisikletcilerinin antreman yapacagi yollar degil, sehir ici ulasimi ve toplu tasimaya entegrasyonu saglayan yollar olmali. Bu yollardan da cok buyuk kalite beklemenin sonu hayal kirikligi. Sehir icinde yuksek kalitede ( arac yaya trafiginden tamamen izole, asfalt kapli, yol ustunde rogar, yama vs. olmayan ) bisiklet yolu yapmak da su anda bana gore kaynak israfi. Belli bir kullanici sayisina erisirse zaten mecburen yapilacak.

Cogu arkadasla ve sizinle fikir ayriligina dustugumuz mesele oncelik. Bana gore once trafik kurallari, ardindan bisiklet yolu. Trafik kurallari dogru duzgun uygulanmadan bisiklet yolunun yeterli etkiyi yapmayacagini dusunmuyorum.
 
Son düzenleme:
Merhaba

Yazdigim tam olarak bu



Verdiginiz ornek sehir bazinda, ben verdiginiz ornegi bilmiyordum siz yazdiktan sonra ogrendim bunun icin de tesekkur ettim size. Ikinci ornek istememin sebebi tumevarim icin dogal olarak 1 ornegin yeterli olmamasi. Sevilla'da sehir bazinda yapilan uygulama basarili oldugu icin bisiklet yolu yapiminin butun ulkelerde bisiklet kullanimi arttiracagina gercekten inaniyor musunuz? Misal Sevilla'daki uygulamanin aynisi ya da benzeri Iran'da yapilsa ayni basariyi elde edecek mi?

Gelisim konusunda soylediklerinize katiliyorum. Bisiklet yolu yapilmaz ise insanlar bisiklete daha az binerler buna da katiliyorum. En az 5-6 kez tekrar ettigim seyleri bir daha tekrar edeyim.

Turkiye'de ozellikle Istanbul'da bisiklet kullanimini ciddi sekilde arttirmak icin oncelikle trafik kurallari uygulanmali ki guvenlik hissi artsin bisikletlilerin, bunu gerceklestirecek olan yerel yonetim degil, kolluk kuvvetleri. Belediyeden bunu beklemek anlamsiz.

Yapilan, yapilacak olan bisiklet yollari da yol bisikletcilerinin antreman yapacagi yollar degil, sehir ici ulasimi ve toplu tasimaya entegrasyonu saglayan yollar olmali. Bu yollardan da cok buyuk kalite beklemenin sonu hayal kirikligi. Sehir icinde yuksek kalitede ( arac yaya trafiginden tamamen izole, asfalt kapli, yol ustunde rogar, yama vs. olmayan ) bisiklet yolu yapmak da su anda bana gore kaynak israfi. Belli bir kullanici sayisina erisirse zaten mecburen yapilacak.

Cogu arkadasla ve sizinle fikir ayriligina dustugumuz mesele oncelik. Bana gore once trafik kurallari, ardindan bisiklet yolu. Trafik kurallari dogru duzgun uygulanmadan bisiklet yolunun yeterli etkiyi yapmayacagini dusunmuyorum.

Bence arttırır. İlla ki arttırır. Diğer ülkeler bizim durumumuzda olmadıkları için denememiş olamazlar mı?
Şöyle düşünün, bi kere çok basit. Hatırlayın, eskiden parklarımızda spor aletleri yoktu. Hani şu basit çocuk parklarının bitişiklerine yapılan spor aletleri. İlk yapıldıklarında da kimse kullanmıyordu. Bir süre sonra spor giysisi olmayan insanları, bey amcaları, çarşaflı kadınları, çocukları ve gençleri görür oldum o spor aletlerinde. Şimdi, o aletleri kullananların sayısı epey arttı. Bizim gibi bir ülkede yapılan bu spor aletleri çok ucuz yollu ve çabuk bozulan kırılan dahi olsa, insanlar kullandı. Kullanılan malzemelerin ya da yapılanların kalitesi artsa, daha da kullanılırlar. Zamanında bazı semtlerde yürüyüş ve koşu yolları yapıldı, ilk zamanlar boş bekledi. Şimdilerde yürüyen ve koşan insanlar görüyorum. Hatta eskittiler.
Bence kalitesi düzgün bisiklet yolları yapılsa, ve sayıca arttırılsa, km olarak uzatılsa, neler olur? İlk çocuklar atlar o yollara. :) Sonra peşinden gençler ve biz bisiklet sürmeyi sevenler... Ya zamanla bizleri gören diğerleri? İçlerinde bisiklet uhdesi kalmış o kadar insanımız var ki, bu o kadar çok belli ki. Bizler bu yolları kullandıkça, çevremizden de, "ya ben de bir bisiklet alayım" diyenlerin sayısı artacaktır. Bir çok tanıdığım, yaşlılarımız, kadınlarımızdan kendim duydum. "Ah genç olsam da ben de sürsem. Bilmiyorum ki sürmeyi" ya da "abi ben de bisiklet alacağım da evde yer yok" ya da "benim oğlana aldım, arada biniyorum". Hatta "benim hanım çok meraklı da işte etraf ne der diyor".
Özetle, o bisiklet yolları kaliteli bir şekilde yapılıp arttırıldıkça, zamanla kullanıcılarının da sayılarının artacağından eminim.
 
Bence arttırır. İlla ki arttırır. Diğer ülkeler bizim durumumuzda olmadıkları için denememiş olamazlar mı?
Şöyle düşünün, bi kere çok basit. Hatırlayın, eskiden parklarımızda spor aletleri yoktu. Hani şu basit çocuk parklarının bitişiklerine yapılan spor aletleri. İlk yapıldıklarında da kimse kullanmıyordu. Bir süre sonra spor giysisi olmayan insanları, bey amcaları, çarşaflı kadınları, çocukları ve gençleri görür oldum o spor aletlerinde. Şimdi, o aletleri kullananların sayısı epey arttı. Bizim gibi bir ülkede yapılan bu spor aletleri çok ucuz yollu ve çabuk bozulan kırılan dahi olsa, insanlar kullandı. Kullanılan malzemelerin ya da yapılanların kalitesi artsa, daha da kullanılırlar. Zamanında bazı semtlerde yürüyüş ve koşu yolları yapıldı, ilk zamanlar boş bekledi. Şimdilerde yürüyen ve koşan insanlar görüyorum. Hatta eskittiler.
Bence kalitesi düzgün bisiklet yolları yapılsa, ve sayıca arttırılsa, km olarak uzatılsa, neler olur? İlk çocuklar atlar o yollara. :) Sonra peşinden gençler ve biz bisiklet sürmeyi sevenler... Ya zamanla bizleri gören diğerleri? İçlerinde bisiklet uhdesi kalmış o kadar insanımız var ki, bu o kadar çok belli ki. Bizler bu yolları kullandıkça, çevremizden de, "ya ben de bir bisiklet alayım" diyenlerin sayısı artacaktır. Bir çok tanıdığım, yaşlılarımız, kadınlarımızdan kendim duydum. "Ah genç olsam da ben de sürsem. Bilmiyorum ki sürmeyi" ya da "abi ben de bisiklet alacağım da evde yer yok" ya da "benim oğlana aldım, arada biniyorum". Hatta "benim hanım çok meraklı da işte etraf ne der diyor".
Özetle, o bisiklet yolları kaliteli bir şekilde yapılıp arttırıldıkça, zamanla kullanıcılarının da sayılarının artacağından eminim.
Hazır konuyu açtınız ben de iştirak edeyim. Ben 24 yaşında ögrencilerimden öğrendim bisiklet sürmeyi. Istanbul'da cadde üzeri bir yerde geçtiği için çocukluğum, ve annem çok korumacı olduğu için izin vermemişti bisiklet sürmeme. Ama abimin vardı ve ona çok özenirdim. Hep arkasına bindirsin en azindan diye umutla beklerdim ama düşeriz diye ona da izin çıkmazdı 😡İçimde uhde kaldi yıllarca. Öğrendikten sonra 6 ay içinde uzun mesafe yol yapmaya başladım. 8. ayımda kendi rekorumu kırıp , mtb ile aynı gün içinde 178 km ile İznik İstanbul arası bir turu tamamlamıştım. Ertesi yil Kartepe'ye, sonrasinda da Alplere, İskoç Highlands bölgesinde ve Cantabria'da tırmandım ve o gün bugündür vazgeçilmezim oldu bisikletim. Iyi ki utanıp sıkılıp, çalıştığım okulun bahçesinde düşe kalka bisiklet sürmeyi öğrenmekten vazgecmemişim. O bahsettiğiniz hanımların duygularini çok iyi anlıyorum. Firsatlar yaratilsa bisiklet kullanıcısı olacaklarindan eminim.
 
@Tui Lui Maalesef bahsettiğiniz konuların hemen hemen aynısını benim eşim de yaşamış. Ama o sizin kadar şanslı değil ki "kızlar bisiklete mi binermiş" algısını en azından benle evlenene kadar kıramamış. Şimdilerde öğrenmek istiyor ama benim bisiklet biraz büyük geldiği için birkaç kez düştü ve hevesi kırıldı. Bu sene gördüğüm tedavi nedeniyle bende binemiyecegim artık ama seneye bir katlanır bisiklet alıp öğretmeyi çok istiyorum.
 
Bizde bisiklet yolu cizersin sonra arabalar üzerine park etmeye başlar. Sonra hem bisikletçiler kullanamaz hem de yol bir şerit daralır park edenlerden. Boşuna trafik yoğunluğu artar :)
 
Geri