Bir de genel bilgi olarak söylüyorum, her balatanın kullanılan malzeme çeşidine göre bir "sürtünme katsayısı vs. sıcaklık grafiği" vardır. Sürtünme giderek artar ve bir noktadan sonra azalır. Mesela resin pad'li frenleri soğukken denerseniz memnun kalırsınız ancak fading daha çok olur çünkü kullanılan malzeme daha alt sıcaklıklarda optimum performansını vermek üzere tasarlanmıştır, ısındıkça baya performans kaybeder. Metal-resin karışımı padlerin sıcaklık özelliği daha iyidir fakat soğukken daha az tutarlar, yani optimum çalışma sıcaklık aralığı biraz daha üst seviyelerdedir. Metal oranı arttıkça rotoru aşındırma oranı da artar, soğuk tutuş azalır, balata ömrü ve yüksek sıcaklık performansı artar.
Konudan saptık biraz doğrudur

Ama içimden geldi yazayım dedim, bunlar yararlı bilgiler. Downhill için tasarlanan bir freni, "bi bakabilir miyim?" deyip soğukken denediğinizde dandikmiş yahu diyebilirsiniz eğer padlerin metal oranı yüksekse, tabi bu bazen de bakımsızlıktan kaynaklanır, hidroliklerde kullanılan yağlar suyu çeker ve bu yüzden taze yağ konması tavsiye edilir, eğer doldurma işlemi güzel yapılmışsa baya uzun süre gider, ama ara sıra değişmekte yarar var çünkü ne kadar su, o kadar düşük buharlaşma sıcaklığı.
İki türkü fading vardır, birisi balata yeni olduğu için, birisi balatanın ısınmasından, diğeri ise yağın kaynama noktasına gelip kabarcık yapmasındandır. En tehlikelisi sonuncusu sanıyorum.
Fazla coştum arkadaşlar kusuruma bakmayın, geçenlerde biraz araştırma yapmıştım da, yazdıkça yazasım geldi
