Scudo Sports

mekanik ve hidrolik fren arasında ki fark ne?

Benzer kalitede üretilen iki fren sisteminden hidrolik daha verimli çalışır. Mekanik disk sisteminde az da olsa sürtünme ve fren telinin yapısından dolayı olan kayıp varken hidrolikler sıvıların akışkanlığı ve basınç iletim prensibinden dolayı kayıpsız baskı iletirler.
 
Scudo
@halil ibrahim duran

Iste cevap budur... Aynen katiliyorum halil beye. :in:
 
Ben Mekanik Kullanıyom Ama Hidrolik Kullananları Gördüm Daha İyi Bir fren sistemi var.

bisikletimi yenileyecem hidroliklisini alacam.

mekanik disk frenle v fren arası pek fark yok disk gösteriş oluyor.

v fren mi hidrolik disk fren mi derseniz hidrolik disk fren derim. xd
 
@Mahmut Şeflek

Asıl cevap ben buna derim :)
İlahi çocuk,çok yaşa sen.
 
spyre telli hidrolik fren sistemi
https://www.trpbrakes.com/userfiles/HYRD%20silver.jpg
spyre çift pistonlu mekanik disk sistemi
https://www.trpbrakes.com/userfiles/Spyre%20Black.jpg
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@Cuneyt Erkman

Bütün mesajlari okudum. Hic kimse isin teknik olarak temel belirleyici farkini yazmamis diyecekken, Cuneyt Erkman' in bu mesajini gördüm.
Evet aradaki belirlewyici fark burad. Bugüne kadar kullanilan mekanik disk frenler, sadece tek tarafi hareketli, diger tarafi sabit frenlerdi. Hareketli tarafin baskisi ile rotor sabit taraf dogru itilerek iki tarafli baski saglaniyordu. Bu da frenlerin tek tarfli asinmasina, daha dogrusu bir tarafin dah cok cok asinmasina yol aciyordu, ve aciyor. Bu yüzden sürekli olarak yeniden ayarlamak gerekiyor.
Son defa cyclocross bisikletimde biraz fazla daglara ciktim ve iniste yari yolda su koydu. Yanima alet te almadigim icin cok dik olan yokuslari yürüyerek(!) inmek zorunda kaldim :(
(Konuyla pek alakasi yok ama, hemen ebayden bir Magura Louise aldim ve onlari bir kac teknik degsikliklerle 105 fren kollari ile kullanmaya karar verdim. Yani mekanik telller ile hidroligi calistiracagim.)
http://develo.files.wordpress.com/2011/11/324-brake-adaptor-hydraulic-disc-cyclocross-cannard-img_8278_1_1.jpg Buna benzer bir sey olacak, ama daha da iyi sanirim.

Yukaridaki TRP, cok uzun zamandan beri beklenen bir seydi. Fakat hidrolik frene karar verdigim icin bu Spyre modelini tercih etmedim, ama mutlaka cok iyi bir cözüm olduguna inaniyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Mercancı
http://develo.files.wordpress.com/2011/11/324-brake-adaptor-hydraulic-disc-cyclocross-cannard-img_8278_1_1.jpg

İhtiyar bey / abi,

Bir eğe ve bir matkap ile mevcut hidrolik fren sistemindeki lever/ kol yerine yapılacak bir manivela ile bu aparata gerek kalmadan da drop bar gidona çözüm üretebilirsiniz. Ben kendi bisikletimde bunu yapacağım. Çünkü adaptörler gereksiz yere pahalı. Aşağı yukarı 300 dolar civarı ki hiç gerek yok.

Bir hidrolik set alınsa çok daha ucuza gelir. Sadece kolların iptali ve mevcut hidrolik yapıya kol yerine küçük manivela yapmak yeterli olur.
 
Bizim burda bikaç tamirci ben hidroliği sevmem ne gerek var falan diyolar ama durum öyle değil, hidrolik sistem sağlam çalışır, mekanikde sağlam çalışır ama kaliteli olması gerekir, aynı şekil v-frenin [örn.XT] hidrolikten aşağı kalır yanı yok, bana kalırsa iki sistemide kullanmak isderim ve onun üzerinde çalışıyorum eğer olursa kaliteli mekanik diskle v-freni bir arada kullanacağım çünkü bisiklet en kötüde olsa fren sisteminin çok iyi ve sağlam olması gerekir.
Canlarımız bi nevi frenlere emanettir ;)
 
@halil ibrahim duran
Zaten bu resimdeki cözümde öyle. Bunlar adaptör degil. Formula R1 in fren kollari! :)
 
@ihtiyar

Cehaletimi mazur gör abi o zaman. Ben şunun gibi bir adaptör zannetmiştim:

http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2012/01/TRP-Parabox-hydraulic-brake-converter-master-cylinder03.jpg

Aslında en güzeli şöyle bir şey yapabilmekte ama SRAM bunu anca 110 santimlik bir gidon boğazına sığdırabilmiş:

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/04/SRAM-Hydro-R-Hydraulic-Road-Brakes-Prototypes02.jpg

@ihtiyar

Cehaletimi mazur gör abi o zaman. Ben şunun gibi bir adaptör zannetmiştim:

http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2012/01/TRP-Parabox-hydraulic-brake-converter-master-cylinder03.jpg

Aslında en güzeli şöyle bir şey yapabilmekte ama SRAM bunu anca 110 santimlik bir gidon boğazına sığdırabilmiş:

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/04/SRAM-Hydro-R-Hydraulic-Road-Brakes-Prototypes02.jpg
 
Kullanılan ekipman kalitesi de önemli onu anladık ancak, sıfır bisiklet alırken ya v fren yada hidrolik disk almak daha mantıklı.
 
peki bu hidrolik diskteki frenlemeye yarıyan bölüm v frendeki adıyla pabuçların değiştirilmesi gerektiğini nasıl anlarız sonuçta o kısmı göremiyoruz veyahutta hidrolik disktede fren pabuçları eriye biliyomu değiştirilmesinin videosunu falan buldum ama eskidiğini veya değiştirilmesi gerektiğini nasıl anlarız kısmını bulamadım
 
Ben şöyle açıklayabilirim; kendi yaşadıklarımı aktarayım. Bisikletim 4200 km ye girmişti ve üzerinde bulunan 0 balatalar ile ani frenleme yaparak durabiliyordum. Fakat 4200 km sonrasında artık, frenler tutmamaya başladı. Bisiklet ya öterek duruyordu, ya da durmuyordu :) Bu şekilde anladım değişmesi gerektiğini, bunun yanında balataları çıkarıp bakabilirsin. İnternette resimlere baktığın zaman 0 balata ile bitmiş balataların görüntülerini karşılaştırdığında aradaki farkı görebilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa.d
ozaman fren sıkarken el ayarı hassasiyetine göre bakmak lazım bu balatalarda baya uzun ömürlü imiş ozaman
 
Geri