Mekanik Doping

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında mcanb tarafından paylaşıldı.

  1. reha genç

    reha genç Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.326
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    istanbul/İçerenköy-U.Mumcu
    Seviye:
    Bu dc elektrikli motorların bisikletin aynakoluna binen yükü hafifleteceğini ve ivmelenmeye yardım edeceğini kesinlikle düşünüyorum,gayette yeterli olur fakat motor çalışmazkende aynakolu dahada ağırlaştıracağını düşünüyorum.yani yarışın en az % 70-75 inde çalışmalıki zararından çok yararı olsun.

    Ayrıca Cancelara bu atakları yaptıktan sonra herhangi bir bahane ile etap içinde bisiklet değiştirdimi acaba birde ona bakmak lazım ?;) motorluyu bırakır,motorsuzla finish'e girer... gibi...
     
    İsmail ŞEN bunu beğendi.
  2. mehmet seyhan

    mehmet seyhan Üye

    Kayıt:
    25 Ocak 2010
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    DENİZLİ
    Seviye:
    rc araçlarla uğraşanlar bilirler artık yeni teknolojı fırçasız motorlar üretiyor ve bu motorlar oldukca güçlü ve seleborusuna sığacak kadarda küçük belki böyle birşey denemişlerdir
     
    Onur Kahraman bunu beğendi.
  3. İsmail ŞEN

    İsmail ŞEN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Eylül 2008
    Mesajlar:
    528
    Beğeniler:
    435
    Şehir:
    Isparta-Eskişehir
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Vay be bunu kim düşünmüştür ki.Cancelara çok hızlı bir atak yapıyor yerin eğimi vs alırsak inanılmaz bir durum.Bence işe yarayabilir.Çünkü çok ilginç motorlar çıktı.Bazı rc model araçlarda fırçasız motor denilen bir motor türü kullanılıyor 350 - 400 $ .7.5 V ile yaklaşık olarak 60.000 devir ve 2 beygirlik güç üretiyor.
    Dediğinize katılıyorum.Fakat bu sistemi düşünen kişi one way rulmanı (tek yönlü rulman) denen bir rulman türü var bu rulmanı kesinlikle motor üzerinde veya dişli kısmında kullanmıştır.Bu rulman örneğin; milin üzerinde sağa dönerken sola kilitleniyor.Bu da motor, dişli vs. yerlere takılır ve güzel bir şekilde ayarlanırsa; pedal basarken kilitlemez ve pedala rahat rahat basılmış oluruz.Ama motor çalışmaya başladığında kilitlenir ve bu seferde motor ile beraber pedal basar ve çok fazla güç kaybını önlemiş oluruz.Yine de kesin birşey söylemek çok zor... :)
     
  4. Özgün ÇETİN

    Özgün ÇETİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    517
    Beğeniler:
    338
    Şehir:
    Çanakkale
    Seviye:
  5. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Oturduğu yerden uzayıp gidiyor, demek ki motor var diye düşünmek çok saçma geliyor bana. Farz edelim ki motor var ve adam düğmeye basıp çalıştırıyor, insan hiç mi atak yapıyormuşçasına seleden kalkıp poz yapmaz? :)
     
  6. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.439
    Beğeniler:
    1.936
    Seviye:
    Diğer bisikletçiler ağır vitesleri çevirirken sağa sola sallanırken,sen hem deli gibi hızlan sonra yokuş aşağı iniyormuşçasına rahat çevir 53 dişi.Bisiklet değişimi de yaptı Flanders'ta.Kurt düşüyor insanın içine.Yine de bir dedikodu Cancellara'nın suçunu almamak gerek.Gerçek bir gün ortaya çıkar zaten.
     
  7. Anıl Kuşaksız

    Anıl Kuşaksız Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    837
    Beğeniler:
    576
    Şehir:
    İstanbul-Küçükyalı
    Seviye:
    oturuyoken yaptığı ivmelenme gerçekten hiç inandırıcı gelmiyor. kim ittirdi arkadan ? :)
     
  8. #28
    mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    940
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Aslında bir bisiklet dergisinde "Cycling weekly" Muur daki o atak anında Cancellara nın 1500 watt ile çevirdiğini söylüyordu. Saxo Bank tan almışlar bilgiyi. Bulursam sayısını ve sayfasını yazarım derginin.

    Watt değerlerini karşılaştırmak için not:
    1500 watt, şu forumda kondüsyonu çok iyi olan en az 2 kişinin toplamda yapabileceği kadar yaklaşık.

    Eğer o an 1500 watt basabiliyorsa gerçekten, imkansız değil o şekilde uzaması.
     
  9. Doruk ÖZTÜRK

    Doruk ÖZTÜRK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    214
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    sonEr´´ bunu beğendi.
  10. #30
    mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    940
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bu video zaten motor olmadığını kanıtlamak için yapılmış, düğme olduğunu iddia ettikleri yerleri gösteriyor. Bi de ataklar sırasında hep diğer bisikletçilerin yanında, ses duyulmaması imkansız.

    Bi de dediğim watt olayı burda da görülüyor, 1450watt , 190 maks nabız. Adam bi tarafını yırtmış orda hızlanıcam diye.
     
  11. Doruk ÖZTÜRK

    Doruk ÖZTÜRK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    214
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    videonun sonunda ki bisikleti değiştirme sahnelerini koyarak ne ifade etmek istiyorlar peki...
     
    sonEr´´ bunu beğendi.
  12. temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.647
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
    bir teoride benden, bunlarda telsiz yok mu? var.

    bu sistemi yapan kablosuz kumandayı hayli hayli yapar. takım arabasına söylenecek şifreli bir sözcük(dinlenme ihtimaline karşı) ile bu tertibat rahatlıkla çalışabilir ;)
     
    Alpish bunu beğendi.
  13. #33
    mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    940
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    en son video da bisikleti planlı olarak değiştirdiler diyenlere cevap olarak ilki planlı olabilirdi çünkü bisiklet bekliyordu ama ikincisi planlı değildi spontandı diyor. en son eklenen video benim ilk eklediğimin tersini savunan bir video. hatta yarış bittikten sonra ve bitmeye yakın olan görüntülerde iddia edilen düğmenin görülmediğini de söylüyor. Aralardaki yazılarda anlatıyor bunu.
     
  14. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    829
    Beğeniler:
    737
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    mesajları okudukca paylasılan diğer baglantı ve videoları da inceledikce; mekanik doping diye birsey var diyorum tabi bahsi gecen sporcular yaptı mı yapmadı mı bilinmez ama atakları sanki benny hill showdaki hızlı cekim sahneleri gibi =) tek fark arkadan gelenler hala normal cekimde =)

    boyle bir Li-Ion Mangan kaynaklı mıknatıslı bir motor bisiklet havadayken 200w, yolda üzerinde bisikletci varken 100w - 150w verebiliyorsa ve bunu 1 saat barındırabiliyorsa bunun gücünü saat bazından 1-2 dklık sürelere göre yeniden ayarlarsak; motor gücü de 100w kalmaz.. Anlık belki de kilowatt a yakın olur ki 1dk gibi süreler bile yeterlidir farkı acmak icin.. o esnada kadans da yakalanmıs olur belli bir hıza da cıkılmıs olunur.. geri kalanı da kas gücüyle tamamlanır...

    bir de kg sınırlamasında 700-800 gr fazla cıkması üzerine durulmus.. eger bisiklet olması gereken sınırın altındaysa ve sen ona 900gr eklersen belki de sınırı sadece 100 gr falan asmıs olursun =) ki örnekleme icin baz alınan motor sele altı cantası barend vb kısınlar da barındıran bir sistem.. bize kısa sürelisi lazım demek ki daha düsük gramajlarda da elde edilebilir..

    kendimi jerry fletcher gibi hissettim =) (gökhan üstüne alınma, öz jerry fletcher dan bahsediyorum :) )
     
  15. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.439
    Beğeniler:
    1.936
    Seviye:
    Eğer gerçekten o atakta 1450 watt güç üretebiliyor ve yarışı bitirecek kadar da gücü varsa hele ki Flanders gibi zor bir yarışı, karşımızda yeni süper insan var diyebiliriz.Yeni bir Greg LeMond,İndurain gibi bir vakayla karşılaşabiliriz gibime geliyor.1450 watt demek neredeyse 2 bg güç demek, sprintlerde görülen değerler ama bir insanın o kadar baskı altında en fazla 15-20 sn dayanabilmesi ve sonrasında aşırı yorgunluk çekmesi lazım.Eğer gerçekten o performansla çevirdiyse baya kilo kaybetmiş olmalı yarış boyunca.Sen 2-3 kez yüksek watt güç çıkışı yap üstüne üstlük yarışı önde götür.
     
    Yunus K. bunu beğendi.
  16. Eren Tublek

    Eren Tublek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Aralık 2009
    Mesajlar:
    461
    Beğeniler:
    401
    Şehir:
    Istanbul-Bahcelievler
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bence buradaki en buyuk soru isareti, ne Cancellara ne Saxobank nede Specialized bu iddalarla ilgili bir yalanlama yayinlamadi.

    Bu cok dusundurucu.Hizlanmasina bakinca Cancellara nin gecen seneki performansindan cok cok daha iyi gittigini gormek zor degil.Yine de umarim boyle bir mekanik doping olayi yoktur da bu spora baska bir leke gelmez
     
    Raven_35 ve felis911 bunu beğendi.
  17. #37
    mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    940
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Dimi çok 1450 :) insan değil yani. Bir yazıda Cavendish söylüyordu. Sprintlerden önce son 5 km yaklaşık 700 800 watt ile gidiliyormuş, son 300m de 1500 watt a çıkıyormuş.

    http://www.telegraph.co.uk/sport/othersports/cycling/4223150/Mark-Cavendish-gears-up-for-Tour-de-France.html
     
  18. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu motor olayını çok beğendim:)Daha önce mtbtrde buna benzer bir ürün tanıtılmıştı. Freeride downhill bisikletlerine takılsa bizi pedal basmadan dik yokuşlardan tepeye kadar çıkarabilir mi acaba.:D
     
  19. silas

    silas Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2007
    Mesajlar:
    77
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    Denizli İstanbul arası
    Seviye:
    Cancellara'da arc reactor vardır belki :)
     
  20. ömerr

    ömerr Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    başlangıç noktası
    Seviye:
    Olmaz,olamaz,olmamalı.Cancellara da yaparsa bunu vay bu sporun haline,geleceğine...
     
    felis911 bunu beğendi.

İlginizi Çekebilir

1430320075081-17h1tytotvj9m-630-354.jpg
Her yaş grubuna yönelik güzel tüyolar veren bir Bikeradar makalesi buldum ve elimden geldiğince size iletiyorum :) Bisiklete binmek genç ve dinç kalmanın yollarından biridir. Vücudumuzun yıllara...
andy-schleck-tour-de-france-2011.jpg
1988 İtalya turunda Andy Hampsten’in Passo di Gavia tırmanışı efsanedir. Hampsten, o tırmanışta pembe mayoyu ele geçirmişti, ancak, turun bitmesine hala 8 gün vardı ve Gavia etabını kazanan Erik...
Ekran Görüntüsü (7).png
[ATTACH] Profesyonel gibi inin Tekrar selamlar. Geçen hafta İngiltere'de yayınlanan Get into Road Cycling isimli dergiden "profesyonellerden tırmanma teknikleri" ile ilgili bir makale...