Scudo Sports

Mekanik diskten hidrolik diske

@makaramHortumlar arkaya giderken nereden götürmeliyim. Mekanik frendeki küçük yuvalar olmaz mağlum.

SM-A700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Scudo
@OğuzAytar
Mekanik frenin gectigi yere söyle aparatlar alabilirsin.
Point-Kabelfuehrung-Scheibenbremse-Alu-4-5-6-0-mm-DCA-010-6659_b_0.JPG
 
@Murat CömezNerden temin edebilirim herhangi bi bisikletçide var mıdır?

SM-A700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bende yakın bir zamanda hidrolik disk frene geçmek istiyorum. Shimano'nun BL-M315 ve BL-MT200 modellerinden hangisini seçmeliyim?
 
@karanbatu
Hocam kusura bakmayın cevap vermekte baya gecikmişim. hidrolik sistemi, sizin anlayacağınız şekilde şöyle özetleyeyim. bir kriko ile 1.5 tonluk bir arabayı kaldırırken 1.5 ton kuvvet uygulamazsınız. siz küçük bir pistonu bir silindir içinde 20 cm (h) yükseltirsiniz içerideki hidrolik sıvısı diğer tarafta araca baskı yapan büyük pistonu 2 cm (H) yükseltir. Bisiklette de fren kolunun bağlı olduğu örneğin 1 mm2 pistonu yaklaşık 3 cm hareket ettirirsiniz fren kaliperine bağlı piston içeride 1 cm2 olarak (10 katı güçle) 3 mm hareket ederek rotoru sıkıştırır. Dolayısıyla elle ulaşamayacağınız kuvveti hidrolik sistemle aktarmış olursunuz. Basit olarak şu videonun ilk 3 dakikasını izlemeniz yeterlidir.

 
@mhtozel hocam öncelikle nazik diliniz ve emek sarf ederek verdiğiniz cevap teşekkür ederim. Meslek gereği basınçlı basınçsız hidrolik sistemler, pnomatik ve mekanik sistemler ile aşinayım. Niyetim az biraz bilgiyle laf ebeliği yapmak değil lakin şunu net bir şekilde ifade edeyim. Sürtünme ile eser miktardaki sıvıların sıkışma özelliğini yok sayarsak verdiğiniz örnekteki mekanik avantaj 10 dur. Bire on olan bir kaldıraç sisteminde de, oranı bire on olan dişli çark veya makara sisteminde de mekanik avantaj 10 dur.
Bu konuyu asıl merak etmemdeki sebep bisikletimdeki çok sert olan mekanik disk fren kaliperlerini (özellikle arka) linkteki kablo ile çalışan (kollar değişmeden) hidrolik fren kaliperi ile değiştirmek istememdi. (link)
Pahalıya geldiği için iç ve dış kabloları yenileyip kaliperleri elden geçirdim. Bu sayede frenlerde fren dış kablosu yerine (5 mm) vites dış kablosu (4 mm) kullanılmış olduğunu fark ettim. Sertliğin büyük bir kısmı bu yüzdenmiş. Yarı hidrolik kaliper (kablo ile çalışan) bir miktar daha yumuşaklık sağlayacaktır şüphesiz ama masrafı düşününce şimdilik böyle iyiyiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mhtozel
@karanbatu
Öncelikle sorunu çözmüş olmanıza sizin adınıza çok sevindim. Aslında ben de yarı hidrolik tabir ettiğiniz bu ürünü merak ediyordum. Fren kolundan kalipere kadar giden kablonun sürtünme ve esnemeyle uyguladığımız kuvveti aktarmada tam hidrolikler kadar başarılı olmayacağını düşünüyorum. Ayrıca problem kabloda olduğu için de frenleri değiştirsenize bile yine de bir sertlik olacakmış. Bu arada yeni bir bisiklet toplasam fren için belki 98 $ verebilirim ama eskisini yenilemek için bu tutar hiç mantıklı gelmedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: karanbatu
Birçok konu okudum ama emin olmak için sormak istedim mekanik frenli bir bisiklette hidroliğe çevirmek için hidrolik fren seti ve vites kolu (fren kolu ile birleşik olan vites sistemleri için) almak yeterlimi ?
Mesela aşşağıdaki ürün şehir içi ara sıra arazi kullanımı için alınabilirmi , markaya modele göre değişir ama orta halli bir mekanik frenden aşşağıdaki hidroliğe geçmeye değermi ?
(link)
 
@eypcn.ytmz HD set ile vites kolları yeterli evet. Veyahut bütünleşik bir hidrolik vites-fren koluna geçeceksiniz. Sanırım Shimano Acera ve Alivio'nun böyle kolları var. Bunlar 3x9 oluyor yalnız, yani vites sayısının tutması lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: CNC
@eypcn.ytmz güç anlamında kazancınız olmayacaktır. Hatta daha güçsüz bile olabilir ama daha güvenli ve konforlu olacaktır. Birleşik olanlardan almanızı tavsiye etmem. Vites sisteminde güncelleme yapacağınız zaman sizi çok kısıtlar. Ayrıca vites kolu ile fren kolunun açılarını ayrı ayrı ayarlama imkanınız da olmaz.
 
@mhtozel hocam öncelikle nazik diliniz ve emek sarf ederek verdiğiniz cevap teşekkür ederim. Meslek gereği basınçlı basınçsız hidrolik sistemler, pnomatik ve mekanik sistemler ile aşinayım. Niyetim az biraz bilgiyle laf ebeliği yapmak değil lakin şunu net bir şekilde ifade edeyim. Sürtünme ile eser miktardaki sıvıların sıkışma özelliğini yok sayarsak verdiğiniz örnekteki mekanik avantaj 10 dur. Bire on olan bir kaldıraç sisteminde de, oranı bire on olan dişli çark veya makara sisteminde de mekanik avantaj 10 dur.
Bu konuyu asıl merak etmemdeki sebep bisikletimdeki çok sert olan mekanik disk fren kaliperlerini (özellikle arka) linkteki kablo ile çalışan (kollar değişmeden) hidrolik fren kaliperi ile değiştirmek istememdi.
Pahalıya geldiği için iç ve dış kabloları yenileyip kaliperleri elden geçirdim. Bu sayede frenlerde fren dış kablosu yerine (5 mm) vites dış kablosu (4 mm) kullanılmış olduğunu fark ettim. Sertliğin büyük bir kısmı bu yüzdenmiş. Yarı hidrolik kaliper (kablo ile çalışan) bir miktar daha yumuşaklık sağlayacaktır şüphesiz ama masrafı düşününce şimdilik böyle iyiyiz.
Aliexpress'te daha uygunları var. Bağlantı paylaşamıyorum. Zoom Xtech olarak aratırsanız bulabilirsiniz. Bisikletim katlanır olduğundan ve vites vs tüm sistemi elden geçirmek gerektiğinden bu sistemi araştırmaya başladım.
 
Geri