Mekanik diskten hidrolik diske

OğuzAytar

Aktif Üye
Kayıt
12 Eylül 2018
Mesaj
107
Tepki
19
Yaş
20
Şehir
Konya
İsim
Oğuz
Bisiklet
Salcano
@makaramHortumlar arkaya giderken nereden götürmeliyim. Mekanik frendeki küçük yuvalar olmaz mağlum.

SM-A700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Scudo

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.779
Tepki
19.390
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
@OğuzAytar
Mekanik frenin gectigi yere söyle aparatlar alabilirsin.
Point-Kabelfuehrung-Scheibenbremse-Alu-4-5-6-0-mm-DCA-010-6659_b_0.JPG
 

OğuzAytar

Aktif Üye
Kayıt
12 Eylül 2018
Mesaj
107
Tepki
19
Yaş
20
Şehir
Konya
İsim
Oğuz
Bisiklet
Salcano
@Murat CömezNerden temin edebilirim herhangi bi bisikletçide var mıdır?

SM-A700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

emovop

Üye
Kayıt
30 Ağustos 2019
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
28
Şehir
Samsun
İsim
Berk
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bende yakın bir zamanda hidrolik disk frene geçmek istiyorum. Shimano'nun BL-M315 ve BL-MT200 modellerinden hangisini seçmeliyim?
 

mhtozel

Forum Demirbaşı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
433
Tepki
873
Şehir
İzmir
İsim
Mehmet
Bisiklet
Giant
@karanbatu
Hocam kusura bakmayın cevap vermekte baya gecikmişim. hidrolik sistemi, sizin anlayacağınız şekilde şöyle özetleyeyim. bir kriko ile 1.5 tonluk bir arabayı kaldırırken 1.5 ton kuvvet uygulamazsınız. siz küçük bir pistonu bir silindir içinde 20 cm (h) yükseltirsiniz içerideki hidrolik sıvısı diğer tarafta araca baskı yapan büyük pistonu 2 cm (H) yükseltir. Bisiklette de fren kolunun bağlı olduğu örneğin 1 mm2 pistonu yaklaşık 3 cm hareket ettirirsiniz fren kaliperine bağlı piston içeride 1 cm2 olarak (10 katı güçle) 3 mm hareket ederek rotoru sıkıştırır. Dolayısıyla elle ulaşamayacağınız kuvveti hidrolik sistemle aktarmış olursunuz. Basit olarak şu videonun ilk 3 dakikasını izlemeniz yeterlidir.

 

karanbatu

Forum Demirbaşı
Kayıt
12 Kasım 2017
Mesaj
424
Tepki
993
Yaş
41
Şehir
İstanbul
İsim
Batu
Bisiklet
Fuji
@mhtozel hocam öncelikle nazik diliniz ve emek sarf ederek verdiğiniz cevap teşekkür ederim. Meslek gereği basınçlı basınçsız hidrolik sistemler, pnomatik ve mekanik sistemler ile aşinayım. Niyetim az biraz bilgiyle laf ebeliği yapmak değil lakin şunu net bir şekilde ifade edeyim. Sürtünme ile eser miktardaki sıvıların sıkışma özelliğini yok sayarsak verdiğiniz örnekteki mekanik avantaj 10 dur. Bire on olan bir kaldıraç sisteminde de, oranı bire on olan dişli çark veya makara sisteminde de mekanik avantaj 10 dur.
Bu konuyu asıl merak etmemdeki sebep bisikletimdeki çok sert olan mekanik disk fren kaliperlerini (özellikle arka) linkteki kablo ile çalışan (kollar değişmeden) hidrolik fren kaliperi ile değiştirmek istememdi. (link)
Pahalıya geldiği için iç ve dış kabloları yenileyip kaliperleri elden geçirdim. Bu sayede frenlerde fren dış kablosu yerine (5 mm) vites dış kablosu (4 mm) kullanılmış olduğunu fark ettim. Sertliğin büyük bir kısmı bu yüzdenmiş. Yarı hidrolik kaliper (kablo ile çalışan) bir miktar daha yumuşaklık sağlayacaktır şüphesiz ama masrafı düşününce şimdilik böyle iyiyiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mhtozel

mhtozel

Forum Demirbaşı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
433
Tepki
873
Şehir
İzmir
İsim
Mehmet
Bisiklet
Giant
@karanbatu
Öncelikle sorunu çözmüş olmanıza sizin adınıza çok sevindim. Aslında ben de yarı hidrolik tabir ettiğiniz bu ürünü merak ediyordum. Fren kolundan kalipere kadar giden kablonun sürtünme ve esnemeyle uyguladığımız kuvveti aktarmada tam hidrolikler kadar başarılı olmayacağını düşünüyorum. Ayrıca problem kabloda olduğu için de frenleri değiştirsenize bile yine de bir sertlik olacakmış. Bu arada yeni bir bisiklet toplasam fren için belki 98 $ verebilirim ama eskisini yenilemek için bu tutar hiç mantıklı gelmedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: karanbatu

eypcn.ytmz

Üye
Kayıt
8 Nisan 2020
Mesaj
51
Tepki
28
Yaş
23
Şehir
Gaziantep
İsim
Eyyüpcan Yatmaz
Başlangıç
2007—08
Bisiklet
Bisan
Birçok konu okudum ama emin olmak için sormak istedim mekanik frenli bir bisiklette hidroliğe çevirmek için hidrolik fren seti ve vites kolu (fren kolu ile birleşik olan vites sistemleri için) almak yeterlimi ?
Mesela aşşağıdaki ürün şehir içi ara sıra arazi kullanımı için alınabilirmi , markaya modele göre değişir ama orta halli bir mekanik frenden aşşağıdaki hidroliğe geçmeye değermi ?
(link)
 

Aybek Cihan

Forum Bağımsızı
Kayıt
17 Haziran 2010
Mesaj
997
Tepki
2.862
Yaş
34
Şehir
Ankara
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@eypcn.ytmz HD set ile vites kolları yeterli evet. Veyahut bütünleşik bir hidrolik vites-fren koluna geçeceksiniz. Sanırım Shimano Acera ve Alivio'nun böyle kolları var. Bunlar 3x9 oluyor yalnız, yani vites sayısının tutması lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Coşkun

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
2.861
Tepki
5.986
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@eypcn.ytmz güç anlamında kazancınız olmayacaktır. Hatta daha güçsüz bile olabilir ama daha güvenli ve konforlu olacaktır. Birleşik olanlardan almanızı tavsiye etmem. Vites sisteminde güncelleme yapacağınız zaman sizi çok kısıtlar. Ayrıca vites kolu ile fren kolunun açılarını ayrı ayrı ayarlama imkanınız da olmaz.
 
Kayıt
6 Temmuz 2019
Mesaj
30
Tepki
43
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1999—00
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Katlanır
@mhtozel hocam öncelikle nazik diliniz ve emek sarf ederek verdiğiniz cevap teşekkür ederim. Meslek gereği basınçlı basınçsız hidrolik sistemler, pnomatik ve mekanik sistemler ile aşinayım. Niyetim az biraz bilgiyle laf ebeliği yapmak değil lakin şunu net bir şekilde ifade edeyim. Sürtünme ile eser miktardaki sıvıların sıkışma özelliğini yok sayarsak verdiğiniz örnekteki mekanik avantaj 10 dur. Bire on olan bir kaldıraç sisteminde de, oranı bire on olan dişli çark veya makara sisteminde de mekanik avantaj 10 dur.
Bu konuyu asıl merak etmemdeki sebep bisikletimdeki çok sert olan mekanik disk fren kaliperlerini (özellikle arka) linkteki kablo ile çalışan (kollar değişmeden) hidrolik fren kaliperi ile değiştirmek istememdi.
Pahalıya geldiği için iç ve dış kabloları yenileyip kaliperleri elden geçirdim. Bu sayede frenlerde fren dış kablosu yerine (5 mm) vites dış kablosu (4 mm) kullanılmış olduğunu fark ettim. Sertliğin büyük bir kısmı bu yüzdenmiş. Yarı hidrolik kaliper (kablo ile çalışan) bir miktar daha yumuşaklık sağlayacaktır şüphesiz ama masrafı düşününce şimdilik böyle iyiyiz.
Aliexpress'te daha uygunları var. Bağlantı paylaşamıyorum. Zoom Xtech olarak aratırsanız bulabilirsiniz. Bisikletim katlanır olduğundan ve vites vs tüm sistemi elden geçirmek gerektiğinden bu sistemi araştırmaya başladım.