@mhtozel hocam öncelikle nazik diliniz ve emek sarf ederek verdiğiniz cevap teşekkür ederim. Meslek gereği basınçlı basınçsız hidrolik sistemler, pnomatik ve mekanik sistemler ile aşinayım. Niyetim az biraz bilgiyle laf ebeliği yapmak değil lakin şunu net bir şekilde ifade edeyim. Sürtünme ile eser miktardaki sıvıların sıkışma özelliğini yok sayarsak verdiğiniz örnekteki mekanik avantaj 10 dur. Bire on olan bir kaldıraç sisteminde de, oranı bire on olan dişli çark veya makara sisteminde de mekanik avantaj 10 dur.
Bu konuyu asıl merak etmemdeki sebep bisikletimdeki çok sert olan mekanik disk fren kaliperlerini (özellikle arka) linkteki kablo ile çalışan (kollar değişmeden) hidrolik fren kaliperi ile değiştirmek istememdi.
Pahalıya geldiği için iç ve dış kabloları yenileyip kaliperleri elden geçirdim. Bu sayede frenlerde fren dış kablosu yerine (5 mm) vites dış kablosu (4 mm) kullanılmış olduğunu fark ettim. Sertliğin büyük bir kısmı bu yüzdenmiş. Yarı hidrolik kaliper (kablo ile çalışan) bir miktar daha yumuşaklık sağlayacaktır şüphesiz ama masrafı düşününce şimdilik böyle iyiyiz.