Scudo Sports

Mekanik disk fren mi v fren mi?

Benim fotoğrafçılık hobim var. Digital fotoğraf makineleri ilk çıktığında ''kaliteli bir filmin görüntüsünü asla veremez, bunlar oyuncak'' dedim. Benim emektar slr makinemin yerini tutabilir miydi hiç. Herkese kötülüyordum digital makineleri. Şimdi kendim kullanıyorum, arada bir de emektara bakıp eski günleri anıyorum. Uzun lafın kısası değişime direnmenin anlamı yok. Ben de h/d fren kullanıyorum vallahi büyük kolaylık...
 
Scudo
ben kendimden örnek veriyim md alıp pişman olma ya hd al yada v
 
md iyi sıkman gerekiyor durması için benim ön md arka v kesinlikle v fren al
 
Merhaba bilerek bu soru bölümüne geldim. Salcano NG 650 MTB alacağım. Hem MDF var hem de V-Fren var. Genellikle v freni oneriyorlar. Ama benim bisiklet kullanacagim yerler acayip yokus ve yerler bazen islak olabiliyor. Hem ben de araziye daga falan cikmayacagim. Kaldirimlardan falan iniyorum. Adrenalin tutkunuyum :D . Acaba MDF nin teli kopar mı bunun yuzunden v fren mi alsam diye kararsiz kaldim. Lutfen yardimci olun. Butcem MDF ne de yetiyor. Sadece ben durma mesafesi icin ve kaldirimlardan inerken tel kopar mi onu ogrenmek istoyorum. Teşekkürler.
 
@orcunkar.10 tel kopma mevzu biraz hor kullanım biraz bakımsızlık konusu. Ama yokuşlu bir bölgede kullanacaksan ve hava şartlarını da göz önünde bulundurursak; yağmurlu havalarda her bisikletin fren mesafesi uzar. Fakat disk fren Vfrene oranla daha kısa sürede tepki verir.
 
  • Beğen
Tepkiler: orcunkar.10
Bisikletim salcano ng750 alalı 2 ay oldu balatalara az yag damlamıstı temizledim ondan sonra 2gun surdum ve nedense freni sıktımda on mekanik diskli fren takılı kaldı biraz ileri geri yapınca açtı geri ama sıkınca yeniden kitliyor lutfen yardım edermisiniz ??
:(:ytrya:
 
bende aynı durumdaydım ilk başta v frenli bisiklet aldım kullandım fakat hiç memnun kalmadım sonra o bisikleti iade edip mekanik disk frenli bir bisiklet aldım bisikletimde hayes mx 5 fren sistemi var oldukça guclu fren sistemim var oldukça da iyi performansları var
 
Kesinlikle V fren al derim. hd almayacaksan kaliteli papucla V fren gayet tatmin edici.

@orcunkar.10 uygulanmasi gereken fren gucu ve etki eden kuvvetlerini dusununce mdf'nin telinin kopma ihtimali V frenden daha yuksek.

@orcunkar.10 cok hor kullanmadigin surecede kolay kolay hic bir fren teli kopmaz zaten tel kopmaz başı kopar
 
  • Beğen
Tepkiler: orcunkar.10
Ben V fren kullanıyorum. V fren seçme sebebim, disk fren için vereceğim farkı farklı bir donanımda kullanmak daha iyidir diye düşündüm.
Ayrıca söküp takmayı ve olası aksilikleri düşünerek V fren aldım.
Tourney vites sistemi yerine full acera sistemli bir bisikletim oldu. Teknik bilgi, birikim ne kadar iyi olursa olsun, ister istemez ilk konu cepteki hesap durumudur.
Buradan yola çıkarak, MD için verilecek fark f/p konusunda çok uygun olmaz gibi geliyor.
Arkadaşımda HD fren var. Aynı yolda o benden daha az yoruluyor. HD fren kesinlikle, V veya MD tamamen kişisel seçime kalır diye düşünüyorum.
Kaliteli bir V fren sizi hiç pişman etmez.
Belkide sırf görüntü için disk fren almış veya alacak olabilirsiniz. Ancak mutluysanız sorun yok.

Çok ta şey yapmamak lazım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: cesurokcu
Hocam kesinlikle v derim ben. Günümüzde işlev ve mantığından ziyade görünüme kanıp da disk seçen bir zihniyet var. Hidrolik fren pratikliği ve faydası kesinlikle tartışılmaz fakat mekanik freni kendi adıma gereksiz ağırlık olarak görüyorum. V fren=rahatlık derim.
 
@Y.Genç İşte beklediğim mantıklı cevap. Mesela ben sadece şehir içinde kullanmak amacıyla bisiklet almışım ordan biri soruyor" Neden disk fren almadın, disk fren daha iyiydi" diye. E kardeşim 2 bisiklet arasındaki para farkını verceksen gidiyim alıyım. Sonuçta f/p önemli. Aynı şekilde dağdan inmeyecek birine de v fren al demek ne kadar mantıklıdır, tartışılır. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Y.Genç
:):):) Sağolun ben şimdi MD kafamdan çıkarttım. Ama hep kafamda bir soru işareti var V-Fren hakkında. Şimdi ben dağa falan çıkmıyorum. Tek yaptığım şey sokaklarda sürme rampalardan uçma kaldırımlardan inme ve offroad gibi engebeli yerlerden gitme. Bir bisiklet örn. 1000 Tl ise HD takıldığında fiyat min. 200 TL yükseliyor. Benim kafamdaki soru işaretim v fren elciklerinin SERT olması... Yoksa ben gerçekten v freni seviyorum. TEK SORUNUN V FRENDE ELCİĞİN SERT OLMASI VE FREN MESAFESİ BİRDE DUYDUĞUM KADARIYLA PAPUÇLARIN JANTLARA BİR SÜRE SONRA AŞIM YAPARAK ZARAR VERMESİ. ALACAĞIM BİSİKLET= SALACANO NG 650/750 Yardım ederseniz sevinirim:D:D:D

@alperr125 Abi sağol ama insan yine de güvenemiyor. Çünkü benim bisiklet sürdüğüm yerler offroad gibi engeelei bölgeler.Yine de yardımından dolayı teşekkür ederim.

@BERKAYNG750 Merhaba ben de senin bisikletinin aynısını alacağım da bisiklet acaba nasıl yani hız yapabiliyor mu virajlarda kayıyor mu?
 
@orcunkar.10 ng 450 kullaniyorum v fren modeli v freni onerirmiyim evet mekanik diski seven pek yok kanımca ,hidrolik biraz usta işe kaçıyor bakımı ve parça fiyatları oldukça yüksek bu yuzden v fren al eğer pabucu begenmezsen baradine marka pabuc iyi bakımı da kolay parça fiyatıda frenin sertliğini yumuşakligini da ayarlarsin :);)
 
Ben mekanik diskten memnunum, jant akordu bozulduğunda sürten V fren ile uğraşmak hiç hoşuma gitmiyodu. Ayarı düzgün yapılmazsa (sabit balata diske yakın olmazsa) diskin de yamulup sorun çıkarması söz konusu ama ilk başta ayar düzgün olursa bence mekanik disk daha zahmetsiz.
 
Mekanik disk ile V fren arasındaki en büyük fark mekanik disk fren hem kararsız hem onca bakımı haketmiyor hem balata masrafları olsun hem performansı olsun gerçekten diskli bir set gibi fark etmiyor ve bu da mekanik diskin en büyük sorunu bana kalırsa... O nedenle ikisi arasında seçim yapman gerekirse V -fren i seç gerçekten başarılı bir tutuş olucaktır.

Diğer konu da şu : Mekanik disk ile hidrolik disk arasında kesinlikle çok fark var. Ama çok ciddi eğimlerden inmiyorsan aşırı yüksek frenlemeye ihtiyacın yoksa onca ağırlığı almana da gerek yok diye düşünüyorum. Ya da sen görüntü açısından istiyorsundur o zaman ille de diskli olucaksa kesinlikle hidrolik diskli bir model alman yerinde olucaktır. Yoksa bir mekanik disk ancak süstür. Kaldi ki bizim bu hidrolik disklerde çektiğimiz eziyetleri bakımları bizler biliyoruz... Bak yazıyım sana hidrolik bakımını ...

1. Kullanıma bağlı 3 ay ile 1 yılda balata seti ortalama çifti 80 tl - 130 tl değişir ... Daha da artabilir sete göre
2. Her sene hidrolik değişcek
3. Yolda giderken ya da jantı söküp tekrar taktığında sürtme yapar iki de bir ayarlanma ister..
4. Diyelim tekerin dışarda yanlışlıkla frene bastın piston dışarda kalır bazen yağ boşaltır alırsın başına bela..
5. Uzun süre kullanmazsın ya da bir sorunu çıkar ondan sonra için hava oluşur

V fren bakımı
1. Teli değiştirirsin
2. Fren pabucunu değişitirirsin olay biter :D çeken bliir ...
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
Hidrolik disk için bakımı ve parça fiyatları yüksek diyor herkes
Parça fiyatları tamam da ne gibi bir bakımı var ki hidrolik frenin 2 senede sadece 1 kere ön arka set olarak balata değiştirdim frenler zımba gibi
 
@orcunkar.10

bence V frenler o kadar sert değil bir HD kadar yumuşak olmasa da kullanım rahatsızlıpı verecek düzeyde sert fren sadece düşük kalite setlerde belki karşına çıkar. downhill veya freeride yapmayan her insan için V frende yeterlidir (iyi bir set olması koşuluyla) papuç önce aşınır jantı korumak için jant aşınana kadar daha bisiklette neler neler değişir jantı bile unutursun
 
  • Beğen
Tepkiler: orcunkar.10
v frenin ne derdi biter ne ayarlanması biter nede sesi biter.suda geçersin fren tutmaz jantın akortunu bozar v fren olumsuz vaka
 
  • Beğen
Tepkiler: orcunkar.10
Geri