Scudo Sports

Mazgallar!

@Raptor8 dikkatlı olursunuz birdakine :) hayırlı olsun alimunyim jant olabilir ve baya isinizi gorur
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Scudo
Çok geçmiş olsun.

Ben lastik değiştirirken bulunduğum çevredeki mazgalları elimde metre ile bisikletle turlayıp ölçmüştüm.
En büyükleri “ağır yük mazgalı” ve kanal genişliği 40-45 mm civarı idi.

Bu nedenle 1,9 inç tur lastiğine karar kıldım.
Bu 48 mm taban yapıyor ve dalgınlıkla mazgala girsemde sorun yok.
Bunda bile mazgal denge kaybı yapabilir ama düşürmez.
Lastik akıcı ve hız sorunu yok.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Berat01
@Berat01
Dikkat ediyordum zaten ama bazen olaylar normal seyri dışında gelişiyor.Direk karşındaki mazgalı az çok fark edersin. Bende alışkanlıktan ötürü mazgalun üzerinden değil yaklaşık 30cm sağından yol alıyordum. Araç önüme geçince durmamak için olduğum yerde çember çizerim, ben dönene kadar araçta zaten gider diye düşündüm. Ama o anda sadece araca odaklandığımdan mazgallar aklıma gelmedi.:)
@anti panik
Sağolun,bisiklet biraz ağır,demir veya çelik kadro olabilir. O yüzden kadro değişimi ile uğraşmadan bir nebze daha iyi akışkanlık sağlamak için ince tekere geçtim. Buda yoldaki tehlikelere daha açık bir hal veriyor mecburen. Hadi bendeki jantlar falan pek pahallu değil ama yol bisikleti jantı olsa (ortalama 500 üzeri) daha çok zarar gelir. Hani başkası sebeb olsada kimse elini taşın altına koymaz,dikkat etseydin banane der geçer.. O yüzden mazgallar çok tehlikeli hem sürücü için hemde bisiklet için,olmaz olmaz ama oluncada acısını çıkartır... En başta belediyeler sorumlu bundan,ciddi bir kazada belediyeye dava açmak lazım.ihmalden ötürü kazaya teşvikten vs
 
@anti panik
Bu ölçüme çok güvenmeyin derim. 2,4'lük lastiğin girdiği mazgallar var.
(Mazgallar herhangi bir standart veya yönetmelikle hazırlanmadığı için daha genişi de çıksa şaşırmam :acpsnr:)

Nizami olmayan mazgalları, bulunduğunuz belediyeye mutlaka bildirin. Fotoğraf - konum ve mağduriyetinizi (Bisikletle geçerken tehlike arzetmesi vs.) içeren bir mail yeterli olacaktır.
 
şaka gibi fıkra gibi memleket ! geçmiş olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Çok geçmiş olsun dostum karayollarının böyle basit birşeyi gözardı etmesini insanın aklı almıyor..
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Mevcut mazgalları üreten firmalar TS 1478 EN 124 standartına uygun diye tanıtıyorlar ürünlerini. Bu standartı google'da aratınca karşımıza ilginç bir detay çıkıyor;

Yürürlük Durumu :H (İptal Edilmiş Standard/Withdrawn standard)
Uygulama Durumu :Yürürlükten kaldırıldı (Withdrawn Standard)
(Bu eski standartta 3,5-4 cm'lik mazgal açıklıkları mevcut)

Yerini Aldığı :(link):1999;
Yerine geçen EN124 mazgal standartının özelliği;
İki tekerlekli araçlar kullanan ve yayalar tarafından kullanılan yüzeyler, alanlar veya yeşil alanlar için.

Yorum yapmıyorum :acpsnr::acpsnr:
 
@BerkEvren
Her şeyde Avrupa'yı örnek alan zihniyet, bu konulara daha gelememiş anlaşılan...
 
Geçmiş olsun. Yıllar önce benim de başıma gelmişti. Ön teker mazgala girince öne fırlayıp savrulmuştum. Dağ Bisikleti olduğundan teker kalındı ve sadece teker sıkıştı. Şükür bana da Bisiklete de bir şey olmadı. Artık Yolda giderken önce mazgal paralel mi, değil mi ona bakarim. Sonra geçiş pozisyonu alırım. Bir musibet bin nasihatten iyidir.
(^_-)
 
Geri