Scudo Sports

Maşa sertlik ayarı

Kayıt
9 Haziran 2007
Mesaj
43
Tepki
45
Şehir
Ankara
Herkese merhaba,
Benim kafama takılan basit bir konu var. Forumda farklı yerlerde konuyla ilgili çeşitli açıklamalar vardı ama yeterli bilgi donanımına sahip olmadığım için bu teknik açıklamları anlayamadım.
"Rock Shox Dart Two" model bir maşa kullanıyorum. Maşayı en sert konuma da getirsem en yumuşak konumada getirsem gözle görülür bir fark hissetmiyorum. (Bu arada maşa belki yalış bir ifade oldu amortisör demek daha doğru sanırım)
Acaba bu ayar hangi şekilde kendini hissettirir. Ben ayarı farklı konumlara getirerek kendi ağırlığımla (-ki 64 kiloyum) test etmeye çalışıyorum.
Paylaşımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...
 
Scudo
maşayi en sert konumdan en yumuşak konuma yada tam tersini yaptıktan sonra aradaki farkı gözle yada amörtisörü yaylandırarak hissetmemek çok zor bi ihtimal...büyük ihtimal bi sorunla karşı karşıyasın, ama o sorunun ne olduğunu anlatcak kadar deneyime sahip değilim :D ( ama aklıma gelen ilk şey, sertlik hafiflik ayarını yaptığın kapağın yerinden cıkmış olması.sen nekadar cevirirsen cevir döner ama maşada hiçbi farklılık olmaz ) diğer arkadaşları beklersen, soruna cvp bulursun iyi forumlar ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan AYDINOĞLU
Sevgili Emre,
Aynen anlattığın gibi eksi işaretine doğru çevirdiğimde kapak sona dayanıyor ancak artı işaretinde son noktayı bulamıyorum ayrıca bu düğmeyi sert kısma doğru çevirmekte oldukça zorlanıyorum. Bisikleti alalı 3 gün kadar oldu.
İlgin için ayrıca teşekkür ederim.
 
Kapağın en sert konumda stop etmesini yada o yöne dönmesini sağlayan tırnakta sorun olabilir... O maşayı kullanmadığım yada içini açmadığım için çok detaylı bilgi veremiyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan AYDINOĞLU
Sevgili H.Çağrı aslında nerede problem olduğundan çok problemin var olup olmadığı benim için önemli. Konu başlığında test etme yöntemimi anlattım ama bu yöntemin doğru bir yöntem olup olmadığını bilmiyorum. Kısaca değinmek gerekirse kapak artı işaretine doğru çevirdiğimde son noktaya ulaşmıyor ve en yumuşak noktada hissedebildiğim esneme ile farklı sertlik noktalarında hissedebildiğim esneme arasında gözle görebildiğim bir fark yok.
Yani aslında başlığı açmamın nedeni ben kendi ağırlığımla farklı sertlik ayarlarıyla maşaya yüklendiğimde amortisörün esnemesi arasında cm cinsinden bir fark görmelimiyim. (Sn Emre gözle görülür bir fark olması gerektiğini yazmış kendisine de bu vesile iler tekrar teşekkür ederim.)
Muhtemelen bu gün bisikleti aldığım yere gidip farklı bisikletlerde bunu aynı yöntemle test ederim.
Yardımınız için teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Ede
özcan abi bi sorun söz konusu, sertlik ayarını yaptıktan sonra kendi kilonla uzerine yuklediğinde maşanın sert yada hafif olup olmadığını anlayabilirsin, yani hissedilir bi fark oluşur...dediğine göre maşanın sertlik yumuşaklık kapağında sorun var, çağrı abinin dediği doğru, tırnakta bi sorun olabilir, aldığın bisikletçiye gösterirsen sana yardımcı olacaklardır :) bende sana kibar uslubundan dolayı teşekkür ederim özcan abi iyi forumlar :)
 
O zaman sorunuza şöyle cevap verebilirim;

Eğer sertlik ayarını yapmayı sağlayan mekanizmanın + yani sert yöne giden taraftaki tırnağı kırılmışsa siz ne kadar çevirirseniz çevirin sertleştirmez ve boşa döner dolayısı ile maşanız sertleşmez sizde bir fark oluşmadığı için bunu algılayamassınız doğal olarak...

Yani test yöntemizin doğru, çünkü çevirip sertleştirdiğiniz zaman bastırdığınızda bunu hissetmeniz lazım ama sorun varsa sertleşmez ve boşa dönebilir... Hatta tırnak kırılmış ise zaten en yumuşak konuma gelip orada takılı kalmış bile olabilir siz o konuma getirdiğinizde...

Ayrıca maşanın sertlik yumuşaklık ayarı o maşalarda biraz konfor amaçlı olup kilonuza göre ayar yapmam mümkün gözüksede pek verimli sonuç alamayacağınız bir ayarlama olacaktır...
 
Aslında amortisörlerde SAG denen bir sistem söz konusu. Nedir bu SAG?
Yaylı, havalı, elastomerli vs vs li neli olursa olsun (yaylı ve elastomerlilerde sertlik ayarı şart) her amortisörde bir çökme payı vardır. Yani bisikletin sürücüsü bisikletin üzerine bindiği anda, amortisör bir miktar çöker. İşte bu çökme miktarı çoğu üretici tarafından toplam çalışma mesafesinin %20'si kadar verilir.
Bu mesafeyi ayarlamak için, amortisörünüzün bir bacağına bir adet kablo cırtı takın. Bu cırtı en aşağıya indirip, bisikletin üzerine binin. Yalnız binerken bisikleti fazla oynatmamaya, zıplatmamaya dikkat edin. Tabi ki mesafe de almayacaksınız. Sonra inip, kablo cırtının çıktığı mesafeyi ölçün. İşte bu mesafe, SAG mesafesi yani amortisörün çökme miktarıdır. Bu miktar toplam çalışma mesafesinin %20'sine gelecek şekilde amortisörünüzün sertliğini, hava basıncını vs ayarlayabilirsiniz.

Özcan Bey siz de bu ölçme yöntemini kullanarak amortisörünüzün gerçekten sertleşip sertleşmediğini kontrol edebilirsiniz. Nihayetinde eğer en sert ve en yumuşak ayarlarda da amortisörünüz aynı mesafede çöküyorsa orada bir yanlışlık var demektir :).
 
Arkadaşlar az önce Erdoğanlar Bisiklet'ten Lütfü abiyle görüştüm. Lütfü abi sağolsun değişik maşalar ve değişik bisikletler üzerinde uygulamalı örneklerle konuyu anlayabileceğim dilden izah etti.
Sizin açıklamalarınız ve lütfü abinin yardımıyla kafamda her hangi bir soru işareti kalmadı.
Hepinize teşekkür ediyorum.
Sevgili emre iltifatın hakkında söyleyebileceğim tek şey "o sizin güzelliğiniz" dir.:D
Şaka bir yana forumun genel uslubu ve takdir edilecek seviyeli duruşuna uygun davranabiliyorsam ne mutlu bana...
Hoşçakalın

Sevgili Arkadaşlar,
En sonunda problemimi ayar düğmesini kırmak suretiyle çözdüm. Şimdi bana bir adet rock shox dart 2 model kapak lazım. Lütfü abi araştırmaya başladı bulunması zor olabilirmiş. Nereden temin edeceğimi bilenlerin veya duyanların fiyat belirterek haber vermesi mümkün olursa çok sevinirim.
Hepinize sevgiler.
 
Baştan yazayım bisiklet Kron TX300, süspansüyon sertlik ayarı yok ve sertliği baya bi fazla, bu maşa dedikleri şey hakkında hiçbir fikrim yok ama arabalarda süspansüyon sertliğini ayarlamak için yağın kalınlığı ve inceliğini değiştiriyorlarmış, ben bisikletimin maşa yağını incesiyle değiştirsem biraz da olsa yumuşama olur mu sizce deneyen, böyle birşey duyan var mıdır?
(Bisikletten pek anlamam yanlış birşeyler söylediysem affola)
 
- ve + var yumuşak yapmak istiyorum hangi tarafa çevirmem gerekiyor bilen varsa söyleyebilirmi
 
@xxbikexx

Normal de " - " yonde cevirmen lazim. Ama madem sordun deneme seklini aciklayayim da soru havada kalmasin. " - " ve ya " + " yone cevir, on freni SIK ve masaya yuklen. Hangisinde yumusaklik ve ya sertlik hissediyorsan, nasil olmasini istiyorsan ( sert, yumusak) o yone cevir iste :D

Ne yazdim be :)
 
Rockshox xc30 kullanıyorum.Performans istediğim için en yumuşakta kullanıyorum.Fakat ufak rampalardan atlayınca yada merdivenlerden inerken dipliyor.Diplediginde geri tepmesi uzun sürüyor ve randıman düşüyor.60 kiloyum en yumuşakta kullanmam doğrumu ?
 
  • Beğen
Tepkiler: ErkinS.
@moonraider
Benim bildiğim kadarıyla çok yanlış. Şahsen ben Downhill sahibiyim ve neredeyse en sert ayarlarda kullanıyorum.
 
Konuyu hortlatıyorum kusura bakmayın benim maşa sertlik ayarı ne sağa nede sola dönüyor ucu bucağı yok sanıp çevirdim çevirdim şimdi dediğim gibi dönmüyor artık ne yapmam gerekiyor
 
Konuyu hortlatıyorum kusura bakmayın benim maşa sertlik ayarı ne sağa nede sola dönüyor ucu bucağı yok sanıp çevirdim çevirdim şimdi dediğim gibi dönmüyor artık ne yapmam gerekiyor
Masanızın modeli ve markası nedir? Bizler sonucta burada ne mediumuz nede falcı.
 
  • Beğen
Tepkiler: l3uaka
...benim maşa sertlik ayarı ne sağa nede sola dönüyor ucu bucağı yok sanıp çevirdim çevirdim şimdi dediğim gibi dönmüyor artık ne yapmam gerekiyor...
"Çevirdim çevirdim" derken? Gidon ile maşayı ayırıp maşayı tur attırdın da bunun sonucunda mı oldu, hiç birşey belli değil. Şuraya yardım almak için geliyosun, zahmedip ne olduğunu nasıl olduğunu aktaran 2-3 cümle yazmak bu kadar zor olmamalı.
 
Geri