@murat cömez
Motor yağı yerine zincir yağı kullanın derim. Veya aşağıdaki mesajda yazıldığı gibi sadece bu tip ön amortisör için üretilmiş yağ da olabilir.
Motor yağlarındaki ilk rakam kalık-incelik açısından değerlendirilebilir. Örneğin 5-40 yağ 10-40 yağdan daha incedir. 5, 10'dan daha küçük. İlk rakam küçüldükçe yağ incelir, büyüdükçe kalınlaşır. İncelen veya kalınlaşan şey, yağın akıcılığıdır veya teknik tabirle viskozitesidir.
Yağ kodunun ikinci hanesi ise motor yağının ne kadar yüksek sıcaklıklarda özelliğini yitirmeden dayanabildiğini gösterir. Bu sıcaklık, motor içindeki silindirlerde gerçekleşen yanma sonucu oluşan yüksek sıcaklık. Örneğin 10-40 ile 10-60'ı karşılaştıralım. İkinci rakam büyüdükçe yağın daha yüksek sıcaklıklarda daha dayanıklı olduğunu gösterir. Aracınız spor bir araçsa, uzun süre çok yüksek devirlerde kullanıyorsanız 10-60 daha iyidir. Uzun süre çok yüksek devirde kullanmıyorsanız, pahalı olan 10-60'a gerek yok.
Bunun haricinde bu rakamlar, aracın kullanıldığı ortam, dış iklim(sıcak veya soğuk) sıcaklığı da dikkate alınarak seçilir ve bunun için özel tablolar var. Buna girmeyeyim şimdi.
Bu yağlar, içten yanmalı motorlarda kullanılır.
Yağ seçiminde; bir yağ hangi şart için üretilmişse(çalışma sıcaklığı, sürtünen yüzeylerin malzemesi, yapışma özelliği vs.) ona yakın çalışma koşullarında da bu yağı kullanabilirsiniz.
Daha da bilgilenmek isteyen, işin ehli motosikletçiye şunu sorsun: Motor ön amortisöründe hangi yağ kullanılıyor? Bisiklet ön amortisörü de motor ön amortisörü de benzer yapıda ve çalışma koşulunda olduğundan, motosiklet için kullanılan yağı bisiklete de kullanabilirsiniz.