Orkun KnighTR34
Kara atlı prens
- Kayıt
- 14 Ocak 2017
- Mesaj
- 1.016
- Tepki
- 1.971
- Yaş
- 27
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Orkun
- Başlangıç
- 2006—07
- Bisiklet
- Peugeot
Merhaba Arkadaşlar
İstanbul'da Martı adlı bir uygulamanın araçları yaygınlaşmakta. Bu araçlar ise çocukların ayaklarıyla iterek kullandığı gidonlu kaykayların yetişkin bedenine uygun boyutlarda ve elektrikli olanları. Cep telefonu uygulaması ile yakınınızdaki bir Martı aracının karekodunu okutarak aracın kilidini açıyorsunuz ve işiniz bitince kilitliyorsunuz. Sonrasında aracı kullanma miktarına göre uygulamaya önceden tanımladığınız kredi kartından ücret çekiliyor. Bu uygulamalar Avrupa'da ve ABD'nin metropollerinde de oldukça yaygın ve bu araçların da trafik yoğunluğundan veya toplu taşımanın yetersizliğinden kaynaklı ulaşım sorununa pratik bir çözüm oluşturacağını düşünüyorum.
Ama zurnanın zırt dediği yere gelecek olursak: Bu tip araçların kullanım ücretleri ABD ve Avrupa ülkelerinde toplu taşıma ücretleri ile kafa kafaya gelmektedir, kimi yerlerde de daha pratik olduğundan ve diğer kamu araçlarıyla aynı olan uygun kullanım fiyatlarından dolayı sık sık tercih edilirler. Ülkemizde Martı adıyla hizmet veren örneklerinin ise kullanım ücretleri TAKSİ İLE KAFA KAFAYA gelmektedir. Baktığınız zaman taksinin bol bol kirası, litresi 6 liralık yakıtı, yağ, yakıt, hava filtresi, lastik, triger seti, MTV, muayene, sigorta gibi bir sürü masrafı vardır, bir taksiyi 2 şoför çalıştırır ve buna rağmen hatırı sayılır kâr etmekteler. Martıların gudik tornetlerinin (ismi buydu sanırım) masrafı ise kilometrede 3 kuruş şarj tüketimi ve teker göbeklerindeki azıcık gresten ibaret, en az 10 araçla 1 personel ilgilenir ve taksiyle aynı fiyatı müşteriden alır. Elde edilen kâr gerçekten fahiş düzeydedir yani. Resmen müşteriyi düdüklemek bu. Martı'ların da yurtdışındaki örneklerinde olduğu gibi fiyatlarının toplu taşıma düzeyinde olması gerekiyor yoksa insanlar sadece haftasonu eğlenmek için biner, hevesini alınca bırakır herkes hevesini alınca da müşterisizlikten batarlar. Ben de hiç binmedim zaten fiyatından dolayı, bisikletimi ve hava muhalefeti durumunda toplu taşımayı kullanmaya devam ederim ben de her zaman yaptığım gibi.
15 km yolculuk yapmak için:
Taksi:
- Açılış: 6₺
- Mesafe ücreti: 3.25₺
- Toplam: 54.75₺
Martı:
- Açılış: 3₺
- Süre ücreti: 75 krş/dk
- Ortalama hız 15 km/h olsa:
- Süre: 60 dk
- Toplam ücret: 63 ₺
- Ortalama hız 20 km/h olsa:
- Süre: 45 dk
- Toplam ücret: 36.75 ₺ yani biraz basabilirseniz taksiden ucuza getirebilirsiniz ama yine de toplu taşıma seviyesinden oldukça uzak bir ücret ödersiniz.
İstanbul'da Martı adlı bir uygulamanın araçları yaygınlaşmakta. Bu araçlar ise çocukların ayaklarıyla iterek kullandığı gidonlu kaykayların yetişkin bedenine uygun boyutlarda ve elektrikli olanları. Cep telefonu uygulaması ile yakınınızdaki bir Martı aracının karekodunu okutarak aracın kilidini açıyorsunuz ve işiniz bitince kilitliyorsunuz. Sonrasında aracı kullanma miktarına göre uygulamaya önceden tanımladığınız kredi kartından ücret çekiliyor. Bu uygulamalar Avrupa'da ve ABD'nin metropollerinde de oldukça yaygın ve bu araçların da trafik yoğunluğundan veya toplu taşımanın yetersizliğinden kaynaklı ulaşım sorununa pratik bir çözüm oluşturacağını düşünüyorum.
Ama zurnanın zırt dediği yere gelecek olursak: Bu tip araçların kullanım ücretleri ABD ve Avrupa ülkelerinde toplu taşıma ücretleri ile kafa kafaya gelmektedir, kimi yerlerde de daha pratik olduğundan ve diğer kamu araçlarıyla aynı olan uygun kullanım fiyatlarından dolayı sık sık tercih edilirler. Ülkemizde Martı adıyla hizmet veren örneklerinin ise kullanım ücretleri TAKSİ İLE KAFA KAFAYA gelmektedir. Baktığınız zaman taksinin bol bol kirası, litresi 6 liralık yakıtı, yağ, yakıt, hava filtresi, lastik, triger seti, MTV, muayene, sigorta gibi bir sürü masrafı vardır, bir taksiyi 2 şoför çalıştırır ve buna rağmen hatırı sayılır kâr etmekteler. Martıların gudik tornetlerinin (ismi buydu sanırım) masrafı ise kilometrede 3 kuruş şarj tüketimi ve teker göbeklerindeki azıcık gresten ibaret, en az 10 araçla 1 personel ilgilenir ve taksiyle aynı fiyatı müşteriden alır. Elde edilen kâr gerçekten fahiş düzeydedir yani. Resmen müşteriyi düdüklemek bu. Martı'ların da yurtdışındaki örneklerinde olduğu gibi fiyatlarının toplu taşıma düzeyinde olması gerekiyor yoksa insanlar sadece haftasonu eğlenmek için biner, hevesini alınca bırakır herkes hevesini alınca da müşterisizlikten batarlar. Ben de hiç binmedim zaten fiyatından dolayı, bisikletimi ve hava muhalefeti durumunda toplu taşımayı kullanmaya devam ederim ben de her zaman yaptığım gibi.
15 km yolculuk yapmak için:
Taksi:
- Açılış: 6₺
- Mesafe ücreti: 3.25₺
- Toplam: 54.75₺
Martı:
- Açılış: 3₺
- Süre ücreti: 75 krş/dk
- Ortalama hız 15 km/h olsa:
- Süre: 60 dk
- Toplam ücret: 63 ₺
- Ortalama hız 20 km/h olsa:
- Süre: 45 dk
- Toplam ücret: 36.75 ₺ yani biraz basabilirseniz taksiden ucuza getirebilirsiniz ama yine de toplu taşıma seviyesinden oldukça uzak bir ücret ödersiniz.
Son düzenleme:


