Scudo Sports

Market bisikletiyle başlayanlar adına

Profil fotoğrafımda da gördüğünüz gibi market bisikleti kullanıyorum. Strava hesabımda da bu yıl yaptığım km mevcut. Çanakkale sokaklarını bol bol arşınlıyorum :) Bisikletin sınırlarını bilmek lazım. Buna göre sürülür ve zamanınız da varsa Çanakkale - Küçükkuyu ve Altınoluk gibi mesafeler günlük olarak elbet yapılabilir. Daha uzun mesafeler içinse bakımlar aksatılmadığı zaman sorun çıkacağını düşünmüyorum. Tabi konfor açısından bazı değişiklikler yapılabilir.
 
Scudo
@bi'relax insana dair yapilan yatirim ölü yatirim degildir bu saglik ve zindelik icin insan sagligina dogrudan faydasi olan bisiklet icinde gecerli.

Sizin acinizdan bakarsak neredeyse butun forumun bisikletleri ölü yatirim cunku biz al sat yapmiyoruz sadece biniyoruz
 
@alperr125 Siz demek istediğimi yanlış anlamışsınız ben orada ölü yatırım derken zaten bir bisikletim var birde eski bisikletime neden bi okadar para verip onu yaptırayım demek istemiştim.Sonuçta ben bir üniversite öğrencisiyim aylık maaşım olsa o zaman ne ala.''Market bisikleti'' diye tabir ettiğimiz bisikletleri bu forumda kullanan var mı var onlara da saygı duyuyorum çünkü ya maddi imkanı yoktur ya da bir bisiklete 1000₺ kadar para vermek istemiyordur orası ayrı.sonuçta o da bir bisiklet.
 
  • Beğen
Tepkiler: alperr125
gözden düşen market bisikletleriniz öldüm fiyata alınır, itinayla kesilir yatarbisiklete dönüştürülür. :) reklam gibi oldu ama bence önemli olan ortada çalışan bir makine olması. güncellenebilir ve arızalı ise tamir edilebilir olması bence. yoksa markalı çelik kadrolu bir bisiklet ile market bisikletini ayıran en önemli şeyler kadro değil de komponentler zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: gok ve MakRo
@bi'relax okuyunca mesajinizda bir baska bisikletiniz daha oldugunu anlayamadim. bu acidan bir tane varsa dediginiz gibi digeri fazladir.
 
Geçen ay acele bir karar ile tamamen keyif amaçlı (üst segment alsaydım diyorum hep) internetten sipariş ile Canello marka 21 vites, 26 jant, şehir tipi market bisikleti satın aldım. Daha ilk gün ön vites arttırıcı en büyük dişliye geçmiyordu. Bisikletim bu arada şehir diye tabir edilen tipten. Yay, amortisör vb. yok.

Orijinal Hali:
1. Vites tertibatı shufeng mi shuo mu neydi hatırlamıyorum. Tek hatırladığım eve dönünce İngiliz anahtarıyla viteslere daldığım ve dağıttığımdı.
2. Elcikler berbat acıtıyor ve vites kolları da çevirmeli, çıtçıtlı saçma sapan bir şeydi.
3. İlk kullanımdan sonra popom 3. Dünya Savaşı'ndan çıkmış gibiydi. Meğerse kadınlar için olan uyduruk bir sele takmışlar.
4. D kadro diye tabir edilen bir tip ve hi-ten bir malzeme kullanılmış. Suluk takma yeri vb. yok. Hatta kadronun boyuma uygun olduğunu bile sanmıyorum.
5. Sele borusu uzunluğu abartısız 15 cm. filan. Çok kısa kalıyor.
6. Son kullandığımda sol aynakol sapı pedalla birlikte boşalıp yola döküldü :D O gün de bir şey olmaz deyip her zaman alet edevatı beraberimde taşıdığım sırt çantamı yanıma almamıştım. Rezillik diz boyu.

Şimdiki Hali:
1. Arka aktarıcı olarak Shimano Tourney RDTX55B taktım.
2. Ön arttırıcı Shimano Tourney TX50 taktım.
3. Vites ve fren kollarını söküp STEF41 setiyle değiştirdim.
4. Elcikleri çıkarttım ve Velo marka barendli elcikler ile değiştirdim.
5. Shufeng markalı rubleyi çıkartıp Shimano MFTZ31 Megarange ile değiştirdim.
6. Sele borusu olarak Aliexpress'ten alüminyum (karbonlarına güvenemedim ve istediğim çapta yoklar) 25.4 mm. çapında kızaklı tip sipariş ettim. Ona uygun sele de sipariş verdim. Alüminyum arka bagajı ihtiyaç halinde kullanmak üzere söküp çıkardım.
7. Sık sık uğradığım bisiklet ustası jant göbeklerini değiştirirsek daha da hızlanırsın diyor. Ama şimdilik kararsızım. Bu arada jant göbekleri de shufeng markalı ve alüminyum jantlarım tek katlı. İçine jant bandı bile çekilmemiş. Bisiklet Türk malı.
8. Yavaş yavaş Orta göbek, shimano aynakol vb. vs. devamlı değiştireceğim.

Şimdi diyeceksiniz ki, evet haklısınız da bu adam kafayı mı yemiş. Ben de emin değilim; ama daha 1 haftalık olmamış bisikleti satıp yenisini almak gelmedi içimden. Fakat şunu farkettim şu yaşıma kadar (33) hiç merakım olmadığı halde artık komple bir kadroyu kendi başıma söküp takabiliyor ve vites ayarlarını ve saire milimetrik yapabiliyorum. Bunu yaptıkça keyif aldığımı farkettim. Ellerim simsiyah yağ içinde kalsa da, üstüm başım, günlük yepyeni kıyafetlerim yağ lekesi olsa da öğrendiğim için mutlu oldum. Şimdi ki düşüncem hafif dişli, Pakistan malı (üzerinde service tier yazıyor :D )lastiklerimi dişsiz tip Rubena veya benzer markada 26*1.50 lastikler ile değiştirip daha akışkan bir sürüş sağlamak. Yalnız bunca değişiklikten sonra bisikletim tadından yenmiyor. Onca kilometreyi ağrısız, sızısız tamamlıyorum (en fazla 46 km. yaptım, malum havalar soğuk. Öksürük eksik olmuyor). Özellikle elcik seçimim ve vites-fren kolları değişimim kükretti bisikletimi konfor olarak (eski haline göre). Bisikleti aldığım fiyat 299 TL. Şu ana kadar kask, aydınlatma, ıvır zıvır yaptığım toplam maliyet bisikletin fiyatı da dahil 1035 TL. Düşünüyorum da bu ayarda ki kendi keyfime göre vites düzeneğine göre alabileceğim en üst kalite parçalar ile toparladığım bisikleti şu haliyle o fiyata alamazdım. Malum satış esnasında üzerine kar da koyuyorlar.

İlgili Fotoğraflar:

1.jpg 02.jpg 2.jpg 1.jpg 02.jpg 2.jpg 3.jpg 1.jpg 02.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 7.jpg 8.jpg 9.jpg
 

Dosyalar

  • 10.jpg
    10.jpg
    176,9 KB · Okunma: 19
  • 12.jpg
    12.jpg
    53,9 KB · Okunma: 19
@bysutcu kimse cannondale veya trek sahibi diye kendini hor görme arkadaşım iş bisiklete değil üstündeki şahsiyette biter ümitde on numara bisiklettir marketin 2-3 tık üstüdür.:D
 
  • Beğen
Tepkiler: bysutcu
Çocukken migrostan orbis marka bisiklet satın almıştım çift amortisör bir modeldi o bisikleti 10 yıl sürmüşümdür çok rahat. Bisiklet bozuldukça parçalarını shimano ile değiştirdim hep ve o shimano parçalar da bozuldu. Ben o bisikletle çocukluğumda kaldırımdan atladım kaldırıma inmeden çıktım defalarca ön kaldırdım ön fren yapıp arkasını kaldırdım kısacası gereksiz bisiklete zarar verecek her şeyi yaptım ve bisikletim hala daha sapasağlamdı taaaaaki bisikletimi çaldırana kadar apartmandan çaldılar. sanki saiguan bozulur shimano bozulmaz gibi bir algı yaratılıyor. Şu an bisikletim bianchi speed 2000 arka vitesi saiguan taktırdım tourney pahalı geldiği için ve aylardır tık demeden çalışıyor haftalık da 30 km yol yapıyorum ortalama. İsteyen gücü yeten ya da buna değer deyip bin liralarca bisiklet alabilir ancak bence bisiklet sürmek için illa yok alüminyum kadro olsun shimano taktır hatta shimano tourney bile çöp gibi bir algı var. Herkes alabildiği en uygun bisikleti alıp sürmeli bence. Burada yaptığım yorum belli bir kişiye değil okuduğum tüm genel yorumlardan sonra edindiğim kendi fikirlerim. paylaşmak istedim umarım kimse kişisel anlamaz. herkese kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum
 
Geri