Geçen ay acele bir karar ile tamamen keyif amaçlı (üst segment alsaydım diyorum hep) internetten sipariş ile Canello marka 21 vites, 26 jant, şehir tipi market bisikleti satın aldım. Daha ilk gün ön vites arttırıcı en büyük dişliye geçmiyordu. Bisikletim bu arada şehir diye tabir edilen tipten. Yay, amortisör vb. yok.
Orijinal Hali:
1. Vites tertibatı shufeng mi shuo mu neydi hatırlamıyorum. Tek hatırladığım eve dönünce İngiliz anahtarıyla viteslere daldığım ve dağıttığımdı.
2. Elcikler berbat acıtıyor ve vites kolları da çevirmeli, çıtçıtlı saçma sapan bir şeydi.
3. İlk kullanımdan sonra popom 3. Dünya Savaşı'ndan çıkmış gibiydi. Meğerse kadınlar için olan uyduruk bir sele takmışlar.
4. D kadro diye tabir edilen bir tip ve hi-ten bir malzeme kullanılmış. Suluk takma yeri vb. yok. Hatta kadronun boyuma uygun olduğunu bile sanmıyorum.
5. Sele borusu uzunluğu abartısız 15 cm. filan. Çok kısa kalıyor.
6. Son kullandığımda sol aynakol sapı pedalla birlikte boşalıp yola döküldü

O gün de bir şey olmaz deyip her zaman alet edevatı beraberimde taşıdığım sırt çantamı yanıma almamıştım. Rezillik diz boyu.
Şimdiki Hali:
1. Arka aktarıcı olarak Shimano Tourney RDTX55B taktım.
2. Ön arttırıcı Shimano Tourney TX50 taktım.
3. Vites ve fren kollarını söküp STEF41 setiyle değiştirdim.
4. Elcikleri çıkarttım ve Velo marka barendli elcikler ile değiştirdim.
5. Shufeng markalı rubleyi çıkartıp Shimano MFTZ31 Megarange ile değiştirdim.
6. Sele borusu olarak Aliexpress'ten alüminyum (karbonlarına güvenemedim ve istediğim çapta yoklar) 25.4 mm. çapında kızaklı tip sipariş ettim. Ona uygun sele de sipariş verdim. Alüminyum arka bagajı ihtiyaç halinde kullanmak üzere söküp çıkardım.
7. Sık sık uğradığım bisiklet ustası jant göbeklerini değiştirirsek daha da hızlanırsın diyor. Ama şimdilik kararsızım. Bu arada jant göbekleri de shufeng markalı ve alüminyum jantlarım tek katlı. İçine jant bandı bile çekilmemiş. Bisiklet Türk malı.
8. Yavaş yavaş Orta göbek, shimano aynakol vb. vs. devamlı değiştireceğim.
Şimdi diyeceksiniz ki, evet haklısınız da bu adam kafayı mı yemiş. Ben de emin değilim; ama daha 1 haftalık olmamış bisikleti satıp yenisini almak gelmedi içimden. Fakat şunu farkettim şu yaşıma kadar (33) hiç merakım olmadığı halde artık komple bir kadroyu kendi başıma söküp takabiliyor ve vites ayarlarını ve saire milimetrik yapabiliyorum. Bunu yaptıkça keyif aldığımı farkettim. Ellerim simsiyah yağ içinde kalsa da, üstüm başım, günlük yepyeni kıyafetlerim yağ lekesi olsa da öğrendiğim için mutlu oldum. Şimdi ki düşüncem hafif dişli, Pakistan malı (üzerinde service tier yazıyor

)lastiklerimi dişsiz tip Rubena veya benzer markada 26*1.50 lastikler ile değiştirip daha akışkan bir sürüş sağlamak. Yalnız bunca değişiklikten sonra bisikletim tadından yenmiyor. Onca kilometreyi ağrısız, sızısız tamamlıyorum (en fazla 46 km. yaptım, malum havalar soğuk. Öksürük eksik olmuyor). Özellikle elcik seçimim ve vites-fren kolları değişimim kükretti bisikletimi konfor olarak (eski haline göre). Bisikleti aldığım fiyat 299 TL. Şu ana kadar kask, aydınlatma, ıvır zıvır yaptığım toplam maliyet bisikletin fiyatı da dahil 1035 TL. Düşünüyorum da bu ayarda ki kendi keyfime göre vites düzeneğine göre alabileceğim en üst kalite parçalar ile toparladığım bisikleti şu haliyle o fiyata alamazdım. Malum satış esnasında üzerine kar da koyuyorlar.
İlgili Fotoğraflar:
