Scudo Sports

Makas atan trafik canavarının kurbanı oldum.

@ismail_32
Bu kekolari anca dayakla bilinçli hâle getiririz benden demesi
 
Scudo
@mariokaldato Manyak bir tane değil ki önünü alasın. Her yer bu denyolarla dolu adamlar birine saldırmak için bahane arıyorlar zaten . Bunlara en iyi çözüm kamu cezası olarak 1 ay her yere bisikletle gitme cezası vereceksin ki empati yapabilsinler . Ayrıca yüklü miktarda para cezası vereceksin öyle 500- 600 YTL değil . Ama hayal işte bunların yapılması çok zor
 
Çok geçmiş olsun. Anladığım kadarıyla şahin bilerek hafifçe dokunmuş. Araç kaporta aksamlarına %1000 ek vergi getirilmesi şart. Şahin, Linea, Dacia gibi ucuz araç kullanıcıları tamponları kırılsa bile japon pazarından 5 liraya yeni tampon alabilme imkanına sahip olduklarından kendi araçlarına acımadıkları gibi trafikteki başka kişilere de acımıyorlar ve bu tip olaylar yaşanıyor.

@ercell
Araban veya motorun varsa buji değişimi olduğunda eski bujileri atma, gazyağı ile temizleyip cebinde bulundur. İstenmeyen durumlar karşısında taştan daha etkili (cam indirme garantili). Bir de sürekli kullanılan güzergahtaki m*nibüslerin camını indirmek tehlikeli, er yada geç yine denk gelinecektir ama t*ksilerin sabit güzergahı olmadığından onlardan gönül rahatlığıyla intikam alınabilir. Bu benim düşüncem.l
 
@ercell aklıma arabayı bulup hurda etmekte geldi ama bakalım bugün oralarda araştırma yaptım bulmam an meselesi..

@ismail_32 aynen öyle özellikle akşam güneş battıktan sonra sarhoşlar yuvalarından fırlıyor dışarı ..
 
@carraro25 Büyük geçmiş olsun, Allah her arkadaşımı saklasın..

Genellikle Gürpınar sahilde içen, Ehliyetsiz tipler ve Perlavista istikametinde sık yapılan polis kontrolü dolayısıyla aradan "sıvışmaya" çalışanlar böyle işlere başvuruyor.

Polis marifeti en doğru seçim fakat olay akışı buna müsaade etmemiş..

Bu tip araçların Tuning i de bol olduğundan Çevredeki tuning'çilerde denk gelme olasılığınız yüksek..

Marmara Park'ın hemen arkasına geçtiğinizde, o bölgede 1km yarıçaplı alanda 6-7 tane tuning çi var.

İntikam istiyorsanız soğuk yenmesi evla; fakat en önemlisi kendinize zarar getirmeyecek, sizden bilinmeyecek şekilde hareket etmeniz.

İntikam kötü bir örnek ama dediğim gibi polis marifeti mümkün değilse bazen tek seçenek olarak kalıyor elinizde..

Kötü örnek olmamasını dileyerek 2 mucizevi intikam modeli söyleyebilirim :

1-) Yakalanmayacak görülmeyecek şekilde Motor kaputunun üstüne Fren hidrolik yağı (Araç/otomobil) dökün..
Fren hidroliği döküldükten sonra 1-2 saat içinde emilir, nüfuz ettiği yerlerde Motor kaputu ısıtıp soğuttukça Astar ve Antipas dahil metalin üstündeki herşeyi 1 hft kadar süre sonra kabartmış, patlatmış, söküp atmış olur :) 1 ay içinde de kaportayı değdiği noktalarda çürütür.

Hidrolik yağı emilmeden farkeder temizlerse araç sahibi için en iyi ihtimal boyanın solması, çok ciddi lekelenmesidir. Bu durumda bile ya boyatacak ya da satarken ciddi fiyat kıracak..
Emildikten sonra ise Bundan kurtuluş şansı 3tür..
a-) 1-2 gün içinde kaput boyası patlama yapmadan aracı elden çıkaracak
b-) Paraya kıyıp Kaputu komple değiştirecek (Boyama vs 3-5 bini geçer zararı)
c-) Bir daha o aracın kontağını çevirmeyecek (motorun ısıtmasına gerek yok güneş te iş görür, sadece süre uzar)


2-) Mobylette bujisi..

Bir mobylette bujisi alınır, üzerindeki seramik kırılır.. seramik parçaları kum tanesinden hallice küçüklükte, fırlatabileceğiniz kadar büyüklükte parçalanır.
O parçalardan bir tanesi Hem kaydırıcı hem ıslatıcı bir sıvı ile (ideali tükürük) 3-5 dk ıslatılır ve araç camına dik açı ile cama değecek şekilde uzaktan fırlatılır.
Belli-belirsiz bir çıt sesi duyulunca (seramiğin cama çarpma sesi) uzaklaşılır.
Sonra gezilir yarım saat- bir saat kadar, dönüş istikametinde aracın ordan geçilir ve camın tuzla buz olarak dağıldığı gözlenip bir nirvana'lı ohhh çekilir :))

Dikkat etmeniz gereken 3 husus var :

1-) Seramiği ağzınızda ıslatırken dişinize değirmeyin. Aksi halde bir kaç gün sonra dişe değdiği noktanın kırıldığını görürsünüz.
2-) En az 4-5 metre mesafeden atın.. Yakın atarsanız cam hayvani bir poff sesiyle patlar yakalanırsınız. Merak etmeyin çok hızlı olmasa bile dik açıyla 5-6 yaş çocuk fırlatımı hızında cama değmesi dahi seramiğin camı kurşun gibi delmesine ve kısa süre sonra dağılmasına yol açmasına yeterlidir.
3-) Bu yöntem; 93-97 arası bir tarihte gazetelere haber olmuş; 1,5-2 aylık süre içinde, biri 9 diğeri 11 yaşında 2 veled-i zina'nın hala kırılamamış rekor miktarda( galiba piyasa değeri 40 milyar TL idi..Düşünün o dönem asgari ücret 15-30 milyon TL arası filandı) oto teybi hırsızlığı yöntemidir. Herhangi bir şekilde seramik parçaları üzerinizde görülürse hiç affı yok 5 dk bile bulunmuş olsanız, bulunduğunuz her bölgenin bütün oto hırsızlıkları üstünüze yüklenir..

P.S. :

Bu 2 veled-i zina şu an ingilterede yaşayan çocukluk arkadaşımın babaannesinin komşularıydı..Yöntemi oradan biliyorum..
Aynı zamanda bu yöntem, 81 model Ford Capri'si olan bir "üniformalı artiz komşu" nun evini, gözü gibi baktığı arabasını satıp başka ile tayinini isteyene kadar aylarca uğraştığım ve hiç benden bilinmeyen bir yöntemdir :cool::cool::D:D

Adam yaptırıyor camı ben döküyordum.. adam yaptırıyor ben döküyordum.. Maaşı araç camlarına yatırıyordu..
Satıp-savıp gitmeden önce son demlerinde 2 hafta kadar uykusuz, elinde beylik silahı, balkonda nöbet beklettim:eek::eek::D:D
O bir yandan çay içip bir yandan nöbet tutarken aşağıdan selam verip, afiyet olsun diyerek döktüm camını koltuğunun üstüne..

Yanlış anlaşılmak istemem.."İnsan" oldukları sürece polislerle aram iyidir..İnsan olabilenini, erdemli olanını çok ta sever-sayarım.
Fakat bu komşu olma talihsizliğini yaşadığımız dallama sırf isim benzerliğinden dolayı Ahmet Kaya isimli çok naif, çok düzgün bir insana, komşusuna akla hayale gelmeyecek eziyetler etti..Merdivenden çıkarken kardeşine "çekil önümden" diye küfredip tekme atarak merdivenden yuvarlamışlığı var..
Site olarak karşı çıktık, hepimizle uğraşmaya başladı..Özellikle biz gençlerle..

Kendi yaşadığım uğraşma örneği : Düşünün.. şort-terlik yürüyorsunuz Mavi Bulvarda ( Adana'da gürpınar sahil gibi insanların yürüyüş-gezinti yaptığı bir yer)..Polis ekibi geliyor, kimlik soruyor..Kimliği uzatıyorsunuz, alıp gidiyor..N'oluyor? derken şaşkınlıkla başka bir ekip geliyor kimlik soruyor; kimlik olmadığından şüpheli şahıs olarak sizi nezarete alıyorlar :))

Vesaire vesaire..Yığınla buna benzer mevzuu var zat-ı şahaneleriyle.. O yüzden ağır bir "ceza" elzem olmuştu artık..
 
Buji ve fren hidroliğinin araca verebileceği zararlardan haberim var. Kadro üstü çanta alıp içine birkaç tane kullanılmış buji ve fren hidrolikli şırınga koymayı ve trafikte can güvenliğimi tehdit edecek şekilde tacizde bulunan araçlara karşı kullanmayı düşünmüşlüğüm var (hâlâ arada bir düşünürüm). Lakin otomobilimiz dizel olduğundan dolayı kullanılmış bujiyi oto tamircilerden temin etmem gerekecek, niyetimi anlayıp vermeyebilirler. Instructables adlı yabancı sitede EMP cihazı yapımı vardı, bu cihazı bisikletin arkasına monte edip arkadan taciz eden araç olduğunda çalıştırmayı da düşündüm. İnternette okuduğum 2002 tarihli bir yazıya göre EMP ABD'de satılan 20 farklı araçta denenmiş, sadece 1 tanesine ufak çaplı tamir gerektirecek zarar vermiş. Diğer 19 araç EMP cihazı kapandıktan sonra normal bir şekilde çalışmış. Yani araca bir zararı yok ama aracın motorunu durdurarak sizi tacizden kurtarır ve ne olduğunu anlayamayan insansı sürücü bir an ne olduğunu anlayamayarak şaşırır.
 
Ben de hidrolik olayını biliyorum da şu buji veya seramik hiç duymamıştım ...:confused:
 
  • Beğen
Tepkiler: irfananar
@Knight Rider

Ben o "ceza" kestiğim dönemde seramik kırıntılarını kağıda sarmış cüzdanımın bozuk para bölümünde taşıyordum. Yedek parçacıdan Sıfır almıştım..Bugünün parasıyla 10-12TL gibi çok küçük bir rakamdı.. Mobylette tipi motorlu bisikletlerin kullandığı buji, motorun 2T (2 zamanlı) olup yakıtla yağ karışımını ateşlemesinden çabuk tıkanır/tükenir. Bu yüzden motorlu bisiklet hatta 2T motora sahip herhangi bir scooter, vespa vb motosiklet sahiplerinde muhakkak yedek vardır ;)

Hidrolik, Şırınga boyutunda pek gözle görülür bir hasar vermez..Aklını başına getirmeme şansı yüksek.. Hatta buji fırlatma dahil tepkinizi gördüğünde kızıp daha çok üstünüze düşebilir..
O durumda en doğrusu tespit edip, gece park ettiği yerde halletmek "sende yok onda çok" hasarlı çözümü garantiler ;)

Zaten takviye hidrolikler var (hala satılıyor mu bilmiyorum 250ml gibi küçük boyutluları) onlar işi çözer, yanınızda da taşınabilir :)

EMP ( Electronic Malfunctioning Processor - Elektronik Arızaya geçirtme işlemcisi) sadece elektronik ateşleme olan araçlarda işe yarar.. Bir Volvo-Mercedes-BMW nin ateşlemesini keser ama Şahin gibi "Önce Allaha Sonra Sürücüye Emanet" Mekanik düzenlerde hiçbir işe yaramaz..

Üstelik bir tehlikesi de var : Dijital ABS Fren sistemleri çok tercih edilmese de bazı araçlarda var..Özellikle Hibrid ve süper lüks segmentte daha yaygın..Böyle bir tacizci araca denk gelirseniz, kullandığınızda aracın ABS sistemini kilitleyip ölümcül kazalara yol açma şansınız var..
 
  • Beğen
Tepkiler: carraro25
Bujiymiş yağmış hiç uğraşmıyorum ben. Son antrenmanda arkadaş resmimi çekmişti bakın

köftehor.png


Dürbünü sayesinde çarpıp kaçan sürücüyü bile 2000 metre menzile kadar sorunsuz indirebiliyorum. Sürüş sırasında sıkmak zor oluyor çünkü tek elle kullanıldığında isabet sağlamak zor, ayrıca ciddi geri tepmesi var. Bu yüzden inip, öyle sıkmakta fayda var :snzdglsn:
 
@Serkan Mıstınoğlu


:D:D:D:D:D:D:D:D En kral çözüm.. Bomba Sevk'lisi de olaymış dadından yenmezmiş :p:p:p
 
  • Beğen
Tepkiler: carraro25
@irfananar aslında roketatar (RPG-762) nasıl olur acaba diye tartıştık geçen turda, arkadaştan ödünç alıp deneyeceğim bir ara. Arabayı komple havaya uçurabilmesi, farkındalık yaratma açısından iyi olur çünkü. Bisiklete ve bisiklet kültürüne dikkat çekme açısından. Fakat sırta asılamaması büyük dezavantaj. Özel çantasında taşımak gerekiyor.

pix819170037.jpg


(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: carraro25
@carraro25 Çok çok geçmiş olsun. Bende Beykentte oturuyorum, kamera kayıtlarını bulmak / incelemek için bu taraflara gelirseniz lütfen özelden yazın elimden geleni yardımı göstermek isterim.
 
@carraro25 Öncelikle geçmiş olsun.Kayıt süresi kayıt cihazının harddiski ile bağlantılıdır harddiski küçük bir cihazsa bir hafta bile olmayabilir o yüzden en kısa zamanda kayıtlara ulaşmaya çalışın.
 
@Serkan Mıstınoğlu Üstad Milan o konuda daha derli toplu -kibrit kutusu şekline yakın- ama ağır.. Benim önerim Lav olur.. RPG-7 den daha küçük boyutta ve hafif.. Tek kusuru tek atımlık olması..
Ama aşırı hafifliği ve küçüklüğü dolayısıyla bir torba-çanta içinde 3-4 tane filan taşınabilir:D:D:D:D:D
 
@irfananar
1997+ model doğanlarda ve 1999+ model şahinlerde enjeksiyon var. Onlarda da mı işe yaramaz?
 
  • Beğen
Tepkiler: carraro25
@Knight Rider

Enjeksiyon mekanizması da ABS Fren sistemi gibi mekanik ve Dijital/Elektronik olmak üzere 2 türlü..

Mekanik enjeksiyonlar ucuz maliyeti ve bakım/tamir kolaylığı nedeniyle daha çok yaygın..

Genellikle elektronik enjeksiyonlu araçların model sonlarında "ie" ibaresi yer alır.

Doğan'ı hatırlamıyorum ama Şahinlerin elektronik enjeksiyonlu olanları 1.4 motorlu ve modeli "Şahin 1.4 i.e" olarak geçiyor. 1.6 ie hiç görmedim.

Tempra'ları hatırlarsınız.. Sevilmesine yol açan ataklığı enjeksiyonlu yakıt sistemi sayesindeydi..Ancak sadece "2.0ie" gibi "ie" ibareli olan modeller elektronik enjeksiyonluydu..

Elektronik enjeksiyon ise işe yarar, mekanik ise yaramaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: carraro25
Çok geçmiş olsun. Kaskın kırılması gösteriyor ki mutlak ölümlü bir kaza atlatmışsınız... acil şifalar diliyoruz...

ülkemiz maalesef bisikletlerin yollara çıkmasını hazmedecek kadar ahlaklı değil.

Arabalar ve motorsikletler birbirlerinden daha ahlaksız araç kullanıyorlar. Altına motoru alan kendini süpermen sanıyor... ne ego varmış değil mi!


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Geri