Scudo Sports

L'etape Türkiye by Tour de France - İstanbul 19-20 Ekim 2024

Scudo
Gökhan uzuntasin yarislari kazanmasi anormal bir durum degil adam bursada gayet disiplinli tirmanis agirlikli antremanlar yapiyor ve kendinede iyi bakiyor. Üzücü olan mesele ülkemizdeki amatör yarislardaki gereksiz hırs. Organizatörlerinde iş bilmemesiyle beraber böyle durumlar ortaya çıkıyor. Buseneki yarışta yaşanan nötral start mesela. Startin arkasinda kalan belkide gerçekten güçlü adamlar yarışın daha başında yarışi organizasyonun saçmalıklari yuzunden kaybetti mesela. Millet nötral startta bisikleti yokustan iterek cikardi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adil ÜNALDI
Rezalet bir organizasyon ya. Kaç tane koşuya katıldım benzer organizasyonlar ama bu kadar kötüsüne denk gelmedim. O konulan ulaşım seferleri yanlış. 6 da Mecidiyeköy'de salak gibi soğukta bekledim Instagram'da bir baktım post değişmiş. Saat 6 yazmıyor sadece 5:20 kalmış. Ulan 5:20'de orada olmam için 4:30'ta kalkmam lazım. Bu ne saçmalık. Ayrıca son dakika 6:00'da olanı kaldırmak nedir. Zaten bunu kendi sitelerinde değil Instagram'da paylaşmaları da saçma. Yarış programı için de aynı durum. Allah bilir rotada dönülecek yerler vs. De doğru duzgun belli degildir. Gidemedim özetle. O kadar gidip kitleri aldık, bir ton hazırlık, bilmem ne, boşa gitti. Çok sallama bir organizasyon ya. Bu kadar lakaytlik olamaz, olmamalı. Koskoca l'etape bir de, kıytırık belediye koşuları bile daha iyi organize oluyor açıkçası. Çok canım sıkıldı. Bütün haftasonum rezil oldu.
Aracla gelmeme ragmen bu benim de dikkatimi cekmisti.. Buyuk rezalet, empati kuruyor ve emegi gecenleri kiniyorum! (edit: Agir konusacaktim vazgectim)
Gökhan uzuntasin yarislari kazanmasi anormal bir durum degil adam bursada gayet disiplinli tirmanis agirlikli antremanlar yapiyor ve kendinede iyi bakiyor. Üzücü olan mesele ülkemizdeki amatör yarislardaki gereksiz hırs. Organizatörlerinde iş bilmemesiyle beraber böyle durumlar ortaya çıkıyor. Buseneki yarışta yaşanan nötral start mesela. Startin arkasinda kalan belkide gerçekten güçlü adamlar yarışın daha başında yarışi organizasyonun saçmalıklari yuzunden kaybetti mesela. Millet nötral startta bisikleti yokustan iterek cikardi.
Start bir rezaletti! Biz arkadakiler ilerleyemedigimiz icin, yokus da oldugu icin indik daha basta. Madem dar yokus starti veriyorsun, bari ayri ayri baslat. Hatta gerekirse grupla.

Kazayi gordum, koprunun dibinde olmasina ragmen giderken ambulans yoktu, dondugumde daha kalkmamisti.

Bunlar disinda fena degildi, antrenman niyetine olunca idare ediyorsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: CSA
Neutral cok erken basladi peletonu yakalayamadan basladi ilk CP de 269.gecmisim finishe 101.sirada geldim.Beykozdaki sacma start cok manasizdi elde bisikletle ciktik...Bu kadar kisinin oldugu yarista neutral bu kadar kisa olmamali gecen sene gore cook cok guzeldi.Tek elestirim neutral yoksa parkur cok guzeldi.Onun disinda keske biraz daha kassaydimda ilk 100 e girseydim gecen sene sondan 70.olmustum 😂 Gecen seneden beri duzenli antreman yapiyorum.Verdikleri forma cok guzel bu arada 10/9 veririm baskent granfondo 10/10 du tabi
 
Yarış başlangıcındaki yürüyerek çıktığımız rampa hariç benim için gayet keyifliydi. Katıldığım 3. ve en iyi organizasyondu diyebilirim. Köprüdeki kazada tam sol önümdeki arkadaşın düşmesiyle başladı. Öndekiler frenleyince sanırım tepki vermekte gecikti. Sadece birkaç santimetre ile onun tekerinin yanından refleksle kurtarabildim. Sonrasında da İzmir de yaptığım gibi "hele şu pelotonu accıkta ben çekeyim" diyerek kısa bir sürede olsa atak yaptım. Şansıma tam da bu an tv yayınında çıkmış. Benim için hoş bir anı oldu. Finişte ise saygıdeğer İrfan hocamla kısa da olsa konuşma fırsatı bularak yüz yüze tanışmış oldum. GK 37, YK 15.lik ile bu yarışı da tamamlamış oldum. Darısı diğer yarışlara artık. Herkesin ayağına sağlık.
 
Neutral startdaki yürüme tam komediydi. Ayrıca köprü üstündeki dubalar inanılmaz tehlike yarattı, başka bir şekilde bölünebilirdi yol. Fsm köprüsü rotadan çıkarılıp kısa parkur 60 k civarınada olursa daha güzel olabilir

Son olarak her işin başı liyakat.
 
Son düzenleme:
Neutral startdaki yürüme tam komediydi. Ayrıca köprü üstündeki dubalar inanılmaz tehlike yarattı, başka. bir şekilde bölünebilirdi yol. Fsm köprüsü rotadan çıkarılıp kısa parkur 60 k civarınada olursa daha güzel olabilir

Son olarak her işin başı liyakat.
Aynen katiliyorum.Kopru isin sovu cokta gerekli birsey degil ama pr icin asya avrupa isini hep kullaniyoruz.Kisada ilk parkur aciklandiginda 950 metre irtifa kazanimi vardi.Sonra dusurduler onu tabi unutmusun 950 var diye gidiyordum bi baktim yokuslar bitti 😂 Seneye gorusmek uzere diyelim
 
Neutral startdaki yürüme tam komediydi. Ayrıca köprü üstündeki dubalar inanılmaz tehlike yarattı, başka bir şekilde bölünebilirdi yol. Fsm köprüsü rotadan çıkarılıp kısa parkur 60 k civarınada olursa daha güzel olabilir

Son olarak her işin başı liyakat.
Bu kadar hesapsız iş mi olur ? Videoları izleyince gördüm toplu göç gibi nedir o öyle millet eline almış bisikleti . Çok yanlış olmuş.Seneye düzeltirler.Ama bu seferde başka bir şey yaparlar.
 
Uzun kısa aynı anda başlaması yanlış bir kere. Köprüyü trafiğe erken açmak için beraber start veriyorlar. 1000 kişi aynı anda start alınca da malum görüntüler oluşuyor.
 
Sonuçta amatör organizasyon, çoğu kişi anı olsun diye katılıyor bu yarışlara. Benim bu hafta sonu arkadaşlarla planım vardı katılamadım ama boğaz köprüsünde bisiklet sürmek isterdim ama sonra starttaki durumu görünce iyi ki bu sene katılmamışım. Gelecek sene de boğaz köprüsü planda olursa katılmayı düşünüyorum.
 
Dun bir cok platformda , yaris icinde cok kaza oldugunu , dubalara dahi carpildigini bu yuzden bir cok arkadasin dustugunu anlatan yazilar okudum , kaza yapan tum arkadaslara cok geçmiş olsun , geçen sene de bu yarış ile ilgili bir cok sikayet ve serzeniş vardi ve trafik durumu , ambulansin gelmemesi yada cok gec gelmesi vs vs bu sene de görüldüğü gibi devam ediyor ve hiç bir onlem artışı olmamis sanki . Organizasyon icin o kadar ücret de ödenmesine rağmen halen kimsenin can güvenliğine dikkat edilmiyor. Biz birlik olmazsak bu tip olaylarla daha cok karşılaşırız. Bu sefer bari bunlari unutmayalım ve önümüzdeki sene yapılacak ayni organizasyonu protesto edelim , kimse katılmasın. Bu belki Organizasyon şirketlerine bir uyarı niteliğinde olur ve düzeltmeler görmeye başlarız. Bir yerden başlanması gerekmiyor mu artik , daha kaç kişi yaralanacak, maddi ve manevi kayiplar yasayacak ve belki daha kotu sonuclar olacak .
 
  • Beğen
Tepkiler: TeamO2.cc
Sonuçta amatör organizasyon, çoğu kişi anı olsun diye katılıyor bu yarışlara. Benim bu hafta sonu arkadaşlarla planım vardı katılamadım ama boğaz köprüsünde bisiklet sürmek isterdim ama sonra starttaki durumu görünce iyi ki bu sene katılmamışım. Gelecek sene de boğaz köprüsü planda olursa katılmayı düşünüyorum.

Bence çoğu kişi katılmaya çekiniyor yada çekinmeli zaten. Beykoz gibi pek de merkezi sayılamayacak yerde yarış startı veriyorsun saat 8'de ve ulaşıma dair doğru düzgün bir bilgilendirmeyi bile beceremiyor, herhangi bir ulaşım şekli gösteremiyorsun. Bu durumda ancak zaten çok pahalı yarış bisikleti olan aracıyla sürekli bunu taşıyan, proya yakın adamı cezbedebiliyorsun. Ya internet sitesinde 400-700 euro ya turlar konaklama seçenekleri bilmem neler var da doğru düzgün ulaşım şeyi son 2 günde ancak paylaşıldı o da yanlış, araçla gelene de şu yollar kapalı, şu rotadan gelin bile denmedi, araçla gidenler de kervanı yolda düzdüler herhalde. Oysaki bisikletle çok amatör ilgilenen adamı bile aslında çekebilmek lazım, bunlar bisikletle kurulan ilişki açısından çok güzel fırsatlar. Koşu organizasyonlarından biraz feyz alınmalı, değişiklik olsun, kendimi deneyeyim diye bile katılıyor millet onlara.

Start ve diğer beceriksizlikleri görmediğim için o konulara girmiyorum ama yarış bisikletli görece amatör pro sayılabilecek insanların da canını sıkıyorsun o da ayrı bir beceri. Start kadar temel bir iş nasıl insanların şikayet edebileceği şekilde yapılabilir yani o da bir beceri harbiden.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adil ÜNALDI
Neutral startdaki yürüme tam komediydi. Ayrıca köprü üstündeki dubalar inanılmaz tehlike yarattı, başka bir şekilde bölünebilirdi yol. Fsm köprüsü rotadan çıkarılıp kısa parkur 60 k civarınada olursa daha güzel olabilir

Son olarak her işin başı liyakat.
Az önce bir videoda denk geldim köprü geçişine. Bir yönü tamamen trafiğe kapatmak mantıklı olmuş. Ama zaten 4 şeridi kapatmışken, neden bisikletçileri adece 2 şeride sıkıştırdın. 2 şeride yüzlerce bisikletli sıkışmış, yandaki 2 şeritte 3-5 motorlu çekim yapıyor.
Kaza vs acil durumda müdahale etmek için ayrı şerit bırakmak mantıklı da, neden 2 şerit?

Neutral start için de tüm granfondolarda farklı bir uygulama gerekli. Kısa-uzun zaten farklı zamanlarda başlamalı, ama katılımcıların performansına göre de farklı zamanlarda başlangıç yapılabilir.
Yıllar önce Avrasya maratonuna katılmıştım, orada katılımcılar arasında görevliler gezerek pace soruyorlardı. Temposu düşük olacağını söyleyenleri arkalara alıyorlardı.
Yüksek tempo gidecekler önden çıksın. Daha düşük tempo sürenler, derece vs umrunda olmayanlar da geriden başlasınlar ki ilk başlarda olan bir yokuşta böyle yoğunluk yaşanmasın.

Gerçi bizim granfondoya katılan herkes kendini pro sandığı için, kimse arkalarda başlamayı kabul etmez...
 
Başlangıçtaki yokuş inanılmaz saçmaydı o kadar kalabalık ile start verdiriyorsun bu yarışın her seviyeye açıkken o eğimde insanların patlayacağını nasıl düşünmediler acaba.

Bitirme amaçlı uzun parkura katılmıştım, beklediğimden kolay şekilde bitirdim yarış psikolojisi daha farklı oluyormuş :). Ben oldukça keyif aldım başlangıç dışında beni rahatsız eden bir durum olmadı, bu kadar uzun parkurda bu kadar fazla yol kapatarak yapılan bir organizasyon olduğu göz önünde bulundurunca aksiliklerin olması kaçılmaz oluyor o yüzden çok takılmamak gerekiyor diye düşünüyorum.
 
Instagramda Bostancı kaynarca arasında grupla antrenman yapan Sevket Ozer i takip ediyorum. Bugün yarışta düşmüş ya da anladığım kadarıyla düşürülmüş. Kendisi Yunus Özdemir in bir postunu paylaşmış. Yunus'un paylaşımına göre Gökhan Uzuntaş şahsi bir meseleden sebep peletondan birini kasıtlı düşürmüş ve peletonda bu sebeple 3 kişi düşmüş. Yunus'un sağ kolu çatlamış.

Bisiklet yarışlarından zaten korkup hiç bulasmiyordum. Bu durum beni iyice korkuttu. Aynı zamanda bisiklet süren herkes benim nazarımda iyi insandır argümanım zarar gördü. Tabi çok az şey bildiğim için daha fazlasını bilen varsa neymiş ne değilmiş anlarız.

Instagramda Bostancı kaynarca arasında grupla antrenman yapan Sevket Ozer i takip ediyorum. Bugün yarışta düşmüş ya da anladığım kadarıyla düşürülmüş. Kendisi Yunus Özdemir in bir postunu paylaşmış. Yunus'un paylaşımına göre Gökhan Uzuntaş şahsi bir meseleden sebep peletondan birini kasıtlı düşürmüş ve peletonda bu sebeple 3 kişi düşmüş. Yunus'un sağ kolu çatlamış.

Bisiklet yarışlarından zaten korkup hiç bulasmiyordum. Bu durum beni iyice korkuttu. Aynı zamanda bisiklet süren herkes benim nazarımda iyi insandır argümanım zarar gördü. Tabi çok az şey bildiğim için daha fazlasını bilen varsa neymiş ne değilmiş anlarız.
Bende benzer bir paylaşım gördüm bir arkadaş vasıtasıyla,eğer gerçekse kötü ama değilse daha kötü,çamur at izi kalsın olmaz,bu kadar tecrübeli yarışlara yıllarını vermiş,kendi kategorilerine ve genelde hemen hemen hepsinde kazanmış biri yaparmı bilemem.
 

Dosyalar

  • IMG_7342.jpeg
    IMG_7342.jpeg
    114,2 KB · Okunma: 32
  • Beğen
Tepkiler: Adil ÜNALDI
  • Beğen
Tepkiler: Adil ÜNALDI
Şevket Özer, kendi düştüğü kazanın Yunus Özdemir'in bahsettiği kazadan farklı olduğunu belirten bir gönderi de yayınladı. Yunus Özdemir'in paylaşımı aynı kaza izlenimi veriyordu. Fakat değilmiş. Bu kazaya rağmen yaş grubunda 1. oldu.
Şevket ciddi antrenman yapıyor. Yaş kategori birincisi olması benim için sürpriz bir sonuç değil. Benim asıl düşüncem; Bu kaza olmasa genel klasman sıralaması kaçıncı olurdu?
 
Şevket ciddi antrenman yapıyor. Yaş kategori birincisi olması benim için sürpriz bir sonuç değil. Benim asıl düşüncem; Bu kaza olmasa genel klasman sıralaması kaçıncı olurdu?
Sahil yolunda denk gelince takılıyorum peşine. Basmalı mescit uçuyor
 
Geri