Scudo Sports

lastiklerin verimli çalıştığı sıcaklık aralıkları

dediğiniz gibi kauçuk donar ve tutunma karlı havalarda yok seviyesine iner. güzel bir anlatım yapmışsınız.

kış lastiklerindeki incecik kanalların espirisi de buralara dolan kar kütlesinin yerdeki kar ile yapışması ve tutunmayı artırmasıdır.
 
Scudo
1.5G derken 100 kilo nun 150 kilo olmasından bahsettim. 0.6G demek negatif G ye maruz kalmak demek. sıfır G olanı da kaybetmek gibi duruyor sanki :) kavram karmaşası oldu sanırım. ortalama bir formula 1 aracı 5G den fazla yük çekebiliyor virajda zaten. normal bir aracın 1.5 a ulaşması normal.
 
@tuna karahan

yanlış anlaşılma oldu o zaman.

düz yolda giden bir aracın yanal ivmelenmesi 0G olur. viraja girmeye başladıkça da artmaya başlar. yani merkez kaç ile doğru orantılı artar bu değer.
kalkıştakı G değeri de duran aracın 0G değerine göre oranlanır.
 
@halil ibrahim duran

Bunu karla sınırlamaya gerek yok biliyorsunuz, soğukta zaten yol tutuşu düşen lastik için yağmurda bu kanallar kazanç olabilir.
 
@Salih Kü

tabi ki salih bey, bu başlığı açmamdaki amacım o zaten. lastiklerimizin sınırları ve yeteneklerini bilebilmek.
 
@Salih Kü

Dün izlemiştim bu vidyoyu. Dikkatinize sunayım yeri gelmişken.
 
  • Beğen
Tepkiler: Santibag
@Tahir Keskin


uzun yıllar motorsporları takip ettim :) yarış otomobillerinin de en önemli parçalarından biri lastikleri. ki 25 dk aralıksız karting yaparsanız zaten anlaşılıyor lastik ısısının ne kadar önemli olduğu :)
 
michelin firmasından detaylı cevap geldi arkadaşlar. ilk sıcaklık bilgisi veren firma michelin oldu

benim sorum:

dear jennifer,
i have looked into your tires but there is no information that i was asking
about.
i was wondering what is your tires' lowest celcius degree limit that they
are still elastic and functional
---------------------------------------------------------------------
cevap:

The lowest temperature that we recommend to ride the product is -10 degree Celsius/14 Farrenheit.

We appreciate your business and thank you for choosing Michelin.

Sincerely,

Gregg
Consumer Care Department
Certified Michelin Product Expert

(Please include the line below in your reply to this email.)
Case number: 5059290

-------------------------------------

bizi ilgilendiren kısımlar için mealen:
ürünümüzü kullanırken tavsiye ettiğimiz en düşük sıcaklık -10 santigrad derecedir.
michelin tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.

gregg
müşteri ilişkileri bölümü
sertifikalı michelin ürün uzmanı

irtibat: reply-nontcar@crdhna.com

bu arada ek bir bilgi vereyim michelin lastiklerde kış lastiği / winter (çivili ve ekstra kılcal oluklu, daha yumuşak hamurlu) lastikler bulunmuyor

yine konu ile alakalı şöyle bir şey gördüm:

http://bicycledesign.net/wp-content/uploads/2011/01/zip-tie-snow-tires.jpg

yönlendirmeye pek faydalı olmaz ama çekişe fayda eder muhtemelen
 
Benim bildiğim kış lastiklerinin yüzeyi V şeklinde oluyor öyle kış lastikleri çamur lastikleri gibi dişli yapıda değil.Ayrıca geçen sene Contınental Race kınglerle kara girdim istersen dünyanın en kral bisiklet lastiği olsun hafif tabaka karın üzerinde o bisikleti kaydırmadan götürene helal olsun.Ama normal kar üzerinde çok rahat gidiliyor:D
 
@halil ibrahim duranYalnız burada Gregg bu verinin hangi lastik için geçerli olduğunu söylememiş. Hatta bisiklet/motosiklet hangi türü kastettiği bile belli değil. Adam esrarengiz bir "the product" için -10 derece demiş ama ne product? Bence sallamış olabilir. :)
 
@can akıncılar

V deseni su tahliyesinde ve frenajda etkisini gösterir.

v yapısı eğer lastik doğru takıldı ise lastiğin dönüş yönüne göre içten dışa açılarak gider, dolayısı ile kanallardan su tahliye olmuş olur. lastiğimiz de su içinde aquaplaning (1) yapmaz ani kızaklamadan tutunmaya devam edebilir.

bu esnada yere de ters v şeklinde bastığı için frenleme esnasında daha fazla tutunma sağlar.

(1) aquaplaning nedir?

@Abdullah.R

onu da soralım tekrar cevap versin gregg efendi :D
 
schwalbe firmasından da cevap geldi:

Dear Mr. Duran,

Thank you very much for your message and your interest in our tire technology.

First of all, a bike tire is not comparable to a car tire. The temperature doesn't affect a bike tire as much as a car tire, however, some rubber compounds that are used for bike tires lose their flexibility at lower temperature and don't offer the same performance as at normal temperatures. A specific minimum temperature, however, cannot be specified for bike tires. Therefore, it is basically to be recommended to use special winter tires.

Hope this answer could help you. Please let us know, if you have any further question.

Best Regards

Johannes Binner
Marketing

SCHWALBE
Ralf Bohle GmbH
Otto-Hahn-Straße 1
51580 Reichshof
GERMANY

Tel. +49 2265 109 839
Mobil +49 1607438789
j.binner@schwalbe.com

www.schwalbe.com
www.facebook.com/schwalbetires

Amtsgericht Siegburg HRB 8044
Geschäftsführer:
Frank Bohle, Andreas Grothe, Holger Jahn

kısaca (açıklama anlama göre yapılmıştır, birebir tercüme değildir.)

mesajınız ve lastik teknolojimize merakınız için teşekkür ederiz.
herşeyden önce bisiklet tekerlekleri araba tekerlekleri ile kıyaslanmamalıdır. sıcaklık araba tekerleklerini etkilediği aynı şiddet ve ölçüde bisiklet tekerleklerini etkilemezler, bunun yanında bisiklet lastiklerinde kullanılan bazı kauçuk bileşenleri düşük sıcaklıklarda esnekliklerini yitirebilirler ve normal sıcaklıklarındaki performansı da veremezler. tam olarak bu rakamı bütün bisiklet lastikleri için veremeyiz. bu yüzden de temel olarak kışın kışa özel üretilen kış lastikleri kullanmanızı öneriyoruz.
umarım cevabımız size yardımcı (yeterli) olmuştur. daha fazla sorunuz olursa lütfen bize ulaşın.
iyi dileklerimle
johannes binner

daha detaylı cevap alabilmek için aşağıdaki epostayı attım:

dear Mr. Binner,

thank you for your answer. the car tires is just an example to clearify may question.

if so could you please be more spesific and give more technical information?
to which degree i can use my bicycle with my regular schwalbe tires and from which degre i will need winter series tires.

thank you and best regards

cevabınız için teşekkür ederim. (ilk epostamdaki) araç lastikleri sadece sorumu daha anlaşılır hale getirmek için verdiğim bir örnekti.
eğer mümkün ise daha kesin ve daha fazla teknik veri paylaşabilir misiniz?
hangi dereceye kadar normal lastiklerimi kullanabilirim ve hangi dereceden sonra kış lastiklerine geçmem gerekir?
iyi dileklerimle teşekkürler


bakalım buna ne cevap gelecek
 
michelin lastikler için minimum performanslı çalışma sıcaklığı kesinleşmiş oldu.

michelin yetkilisi lastiklerinin -10 dereceye kadar hala esnek olarak çalıştığını belirtti. bu derece motorsiklet için mi bisiklet için mi diye sormuştum. bisiklet lastiği için olduğu cevabı geldi.

bana ulaşan eposta:

Hello Halil Ibrahim,

In regards to the return email you sent stating:
---------------------------------------------------------------------
hello Gregg,
i was asking this question for bicycle tires. i am telling this to avoid
any missunderstantins.
does -10 celcius is also accurate for bicycle tires? or is this information
is for motorcycle tires?
---------------------------------------------------------------------

The 10 degrees Celsius applies to bicycle tires.

Enjoy your weekend!

Best regards,

Gregg
Consumer Care Department
Certified Michelin Product Expert
 
@halil ibrahim duran

Şuana kadar kullandığım michelin lastikleri hep yumuşak hamurluydu.
 
@Tuncay Üner

evet o yüzden -10 dereceye kadar performanslı kullanılabiliyor.
 
schwalbe lastikleri için daha fazla ölçümlere dayalı veri istemiştim. ellerinde yokmuş. yine de şu elektronik posta geldi:

Dear Mr. Duran,

Many thanks for your reply.

There are no specific data available as e.g. for car tires. Basically, bike tires are used all year round, regardless of the temperature. It is just to be recommended to use special winter tires (only spike tires), as soon as roads are slippery and icy.

Hope this answer could help you.

Best Regards
Johannes Binner

Cevabınız için teşekkür ederim.
Elimizde bahsettiğiniz türde araba lastiklerindeki gibi bir veri bulunmuyor. Temel olarak bisiklet lastikleri tüm sene boyunca herhangi bir ısıdan etkilenmeyecek şekilde üretiliyorlar. Sadece özel kış lastiklerini (çivili lastikleri) yollar buz ve kar ile kaplı / kaygan olduğunda tavsiye ediyoruz.

umarım bu cevap yeterli olmuştur.
 
Bende schwalbe maraton winter 2 sira civili lastiklerle ilgili goruslerimi anlatayim.
Bu lastiklerle -20 hatta -30u bulan hava sicakliginda buz uzerinde cok rahat gidebilmekteyim. (Insanlar ayakta durmakta zorlanirken.) Donuslerde yatirmamak suretiyle cok guven veriyor. Fren tepkisi cok iyi. Derin karda etkisiz. Kalin dag lastikleri derin karda cok daha performansli. Buzun olmadigi asfaltta cok yorucu. Sanki surekli fren sikili gibi gidiyor. Buzlar eridigi anda lastikleri degistirmek en uygun karar oluyor.
 
Geri