merhabalar,
konuyu inşallah doğru yere açıyorumdur. çünkü sorum ile alakalı yeri tam olarak bulamadım. "bisiklet ekipmanları ve test köşesi" bölümü de aklıma geldi ama burası biraz daha doğru gibi...
soruyu sormadan önce bir girizgah yapayım ki soruyu neden sorduğum anlaşılsın.
kendi aracı olanlar ve yeteri kadar bilgi sahibi olanlar bilirler: şehirde kullandığımız (özellikle binek, hacth, station, liftback tipi) araçlarımız için iki tip lastik kullanıyoruz. bunlar: genel kullanımlı normal silica seviyeli yaz lastikleri ve daha fazla silica seviyeli ve daha yumuşak yapılı kış lastikleri.
bu lastikler genel kullanımlı lastikler. özel sürüşler için ayrıca başka lastikler de var ama mevzumuz onlarla ilgili değil.
doğru bilenler için bir hatırlatma ve yanlış bilenler için bir düzeltme yapmakta yarar var (ki sorum da tam olarak doğru anlaşılsın):
soğuk havalarda kullanılan lastikler özel yapıları sayesinde hava +7 santigrad derece ve altı seviyelerde kullanılmak için tasarlanmıştır. halk içinde yanlış bilinen "kar lastiği" değil asıl ismi "kış lastiği"dir. yukarıda bahsettiğim normal koşul lastiği +7 ve altı sıcaklıklarda aşırı sertleştiği hatta donduğu için yol tutuş kabiliyetini çok fazla veya tamamen kaybeder. bu neden ile kış lastiği havalar soğumaya başladığı andan itibaren takılmalıdır, kar yağması ile alakası yoktur.
mesela benim bisiklette schwalbe smart sam sport 700x35c cx lastiği var. bunun ile ilgili kendi sitesinde aradım ama bu tip bir bilgi bulamadım. hangi sıcaklıklar arasında verimli çalışacağı ile ilgili eposta attım ve cevap bekliyorum.
soruma gelecek olursak:
bisikletlerimizde kullandığımız lastiklerin verimli çalıştıkları sıcaklıklar nedir? özellikle kış aylarında lastik değiştirip kış lastiği almaya gerek var mıdır?
bu arada bilenler (özellikle lastik özelliklerini bilenler) cevaplar ise güzel bir döküman olur.
konuyu inşallah doğru yere açıyorumdur. çünkü sorum ile alakalı yeri tam olarak bulamadım. "bisiklet ekipmanları ve test köşesi" bölümü de aklıma geldi ama burası biraz daha doğru gibi...
soruyu sormadan önce bir girizgah yapayım ki soruyu neden sorduğum anlaşılsın.
kendi aracı olanlar ve yeteri kadar bilgi sahibi olanlar bilirler: şehirde kullandığımız (özellikle binek, hacth, station, liftback tipi) araçlarımız için iki tip lastik kullanıyoruz. bunlar: genel kullanımlı normal silica seviyeli yaz lastikleri ve daha fazla silica seviyeli ve daha yumuşak yapılı kış lastikleri.
bu lastikler genel kullanımlı lastikler. özel sürüşler için ayrıca başka lastikler de var ama mevzumuz onlarla ilgili değil.
doğru bilenler için bir hatırlatma ve yanlış bilenler için bir düzeltme yapmakta yarar var (ki sorum da tam olarak doğru anlaşılsın):
soğuk havalarda kullanılan lastikler özel yapıları sayesinde hava +7 santigrad derece ve altı seviyelerde kullanılmak için tasarlanmıştır. halk içinde yanlış bilinen "kar lastiği" değil asıl ismi "kış lastiği"dir. yukarıda bahsettiğim normal koşul lastiği +7 ve altı sıcaklıklarda aşırı sertleştiği hatta donduğu için yol tutuş kabiliyetini çok fazla veya tamamen kaybeder. bu neden ile kış lastiği havalar soğumaya başladığı andan itibaren takılmalıdır, kar yağması ile alakası yoktur.
mesela benim bisiklette schwalbe smart sam sport 700x35c cx lastiği var. bunun ile ilgili kendi sitesinde aradım ama bu tip bir bilgi bulamadım. hangi sıcaklıklar arasında verimli çalışacağı ile ilgili eposta attım ve cevap bekliyorum.
soruma gelecek olursak:
bisikletlerimizde kullandığımız lastiklerin verimli çalıştıkları sıcaklıklar nedir? özellikle kış aylarında lastik değiştirip kış lastiği almaya gerek var mıdır?
bu arada bilenler (özellikle lastik özelliklerini bilenler) cevaplar ise güzel bir döküman olur.