Scudo Sports

Lastiklerin değişim zamanını nasıl anlıyorsunuz?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
0
Arkadaşlar merhaba. Lastiklerin değişim zamanı geldiğini nasıl anlıyorsunuz? Lastik patlaması yüzünden neredeyse bisiklete binmeye korkar oldum. En son kısa bir tur atayım dedim 20 km olmadan iki lastik peş peşe patladı. Ne yapmalıyım? Lastikler değişmesi gerekirse Yol bisikleti için 700x23c için maksimum adet fiyatı 100 tl gibi rakama hangi lastikleri önerirsiniz?
 
Scudo
Michelin dynamic sport lastikler bence iş görür 33 tl adeti
 
@ertanmrtz Önceliğim yurtiçi alışverişten yana. Fiyat farkı bariz şekilde olursa yurtdışı alışverişi tercih edeceğim.
 
Yurtiçinde ucuz lastik bulman biraz zor anca 2. el falan bulunabilir continantal grand prix 4 season yurt içinde delta bisiklette 255 tl yurtdışın da merlinde ise 130 tl farkı siz düşünün :)
(link)
(link)
 
Lastiklerinin yanak kısımları saçaklanmışsa; yere temas eden bölgede aşınmalar, derin kesikler varsa veya 4000 km civarı yol katetmişsen değişilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: StratoMaster
@MeTaLioNs Bisikleti ikinci el aldım o yüzden ne kadar kullanıldığını bilemiyorum. Biraz inceledim bazı küçük kesikler var
 
@Saim Karagöz ne kadar hava basıyorsunuz? nerede kullanıyorsunuz? lastik patlaklarındaki en önemli 2 soru bence.
 
bu linkteki lastik gibi saçaklanmalar var mı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: mrtgkgz
Bisiklet lastiği otomobil lastiği gibi aşınmıyor, dişli olan desenler belki belli edebilir ama bunun haricinde asıl durumu "tahtalaşma" tabir edilen durumdan anlayabilirsiniz. Yani "sertleşme" :) Lastiğiniz dişliyse, bu tahtalaşma haricinde desende ara bölgelerde böyle cilt kuruluğu gibi çatlamalar falan görmeniz gerekir. Zaten anlarsınız anormallik olduğunu. Yanak bölgelerine doğru da yine gevrekleşme, çatlamalar, bozulmalar görmeniz gerekir.

Bunun haricinde yukarıda arkadaşın söylediği gibi, jantın içerisinde kalan yanak bölgeleri de pırtık pırtık saçaklanmışsa, değişmesi gereklidir.

Bisikletin üzerinde gelen Detonator'lerden biri patladığında sökünce anlamıştım, jantın içinde kalan bölüm, plastik levyeyle lastiği sökerken bile tel peynir gibi kopup elime geliyordu.
 
Yeni lastiklerin üzerinde fotografda oldugu gibi kücük, yuvarlak delikler vardir. Eger bunlar kayboldugunda lastigin degistirilme zamani gelmistir.



http://i61.tinypic.com/2qvcwfk.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Ormanci
Akşam lastiğim resmini çekip paylaşayım bitip bitmediğini daha iyi anlarız galiba
 
Hocam lastik bitmese de otomobildeki gibi ömrü bitiyor mu ondan çok emin değilim ama lastik bu işte neticede, yukarıda bahsettiğim gibi, tahtalaşıp özelliğini kaybedebilir de...

Babam 2008'de 2000 model 30.000km'de C serisi bulup aldı, arabanın üzerindeki lastikler bayiden alındığı lastiklermiş, yani 30bin km'de :D Ama tabi aradan o kadar zaman geçip araba da yatınca, lastikler süper dişli ama kaya gibilerdi, komple çatlak doluydu, babama ilk iş lastikleri değiş, yoksa ilk virajda patlarsın diyordum :)

Görüntü bir nebze olsun ipucu verebilir diye düşünüyorum. Gözünüze böyle çok abuk subuk geliyorsa değiştirin, içiniz rahat etsin. Diğer türlü, bisiklet lastiğine aslında kolay kolay pek bişey de olmaz gibi. Acayip aşınmalara maruz kalmıyor diye söylüyorum yani. Ancak özelliği geçmiş/geçmemiş bir lastiğin kıymetini de bir viraj dönerken anlayabilirsiniz. Acı tecrübe edinmeye gerek yok :) Lastik tutmaz, mutmaz, kayar düşersiniz, aman diyim :)
 
@Uyar Sinan
Malesef bu her modelde olmuyor !!! ayrıca uzun süre soğuk ve sıcak görmüş lastıkler içinde geçerli diğil bu kırıter..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ormanci
Geri