Scudo Sports

Lastik tavsiyesi

Scudo
10 yıl sonra bir marka değişikliği lazımdı :D

Bu modelde Techbelt denen ek katman var, patlağa karşı, görelim bakalım yolda

1746465895154.png
 
10 yıl sonra bir marka değişikliği lazımdı :D

Bu modelde Techbelt denen ek katman var, patlağa karşı, görelim bakalım yolda

326835 dosyayı görüntüle
Patlaksiz bol surusler güzel lastikler. Patlak istemiyorsaniz ama çare tubelless. Patladimi bayagi sikinti ama ben 12binkmdir patlatamadim.
 
  • İnanılmaz
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi ve lrfan
Patlaksiz bol surusler güzel lastikler. Patlak istemiyorsaniz ama çare tubelless. Patladimi bayagi sikinti ama ben 12binkmdir patlatamadim.
12bin kmdir patlattınız patlak önleyici sıvı kapattı mı yoksa hiç patlamadı mı? Techbelt teknolojisi daha ucuz p7 sport modelinde de var sanırım ama ne kadar "zırhlı" da olsa performans odaklı olduğu için mecburen yumuşak hamurlu oluyor ve delinmeye daha dirençsiz oluyor.

Bu gibi sorunlar yaşamamak için ve ağır kişilere tubeless pek önerilmediği için ben gatorskin seviyesinde zırhlı pirelli cinturato velo aldım iç lastik ile çok memnunum. 2-3 bin km oldu daha patlak görmedim.
Tabii yuvarlanma direncinden feragat ediliyor haliyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan
Patlaksiz bol surusler güzel lastikler. Patlak istemiyorsaniz ama çare tubelless. Patladimi bayagi sikinti ama ben 12binkmdir patlatamadim.
Scwalbe Durano serisinde 80 bin km patlak yaşamadım. 2015 yılından beri başka marka kullanmadım. Tek kötü yanı artık üretilmiyor olması 😃 Tubeless en son tercihim olurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Scwalbe Durano serisinde 80 bin km patlak yaşamadım. 2015 yılından beri başka marka kullanmadım. Tek kötü yanı artık üretilmiyor olması 😃 Tubeless en son tercihim olurdu.
Massallah diyelim :) bu patlak olayida birazda surucunun dikkatine bagli. Bende kullanmam diyordum janttan dolayi mecbur kaldim ama o konforu yasayinca bidaha birakamadim sigara gibi. Gravel mtb yol hepsi tubelless. :)
 
Massallah diyelim :) bu patlak olayida birazda surucunun dikkatine bagli. Bende kullanmam diyordum janttan dolayi mecbur kaldim ama o konforu yasayinca bidaha birakamadim sigara gibi. Gravel mtb yol hepsi tubelless. :)


Onun sıvısıyla uğraşması, kuruyunca yenilenmesi için temizliği, patlayınca ortalığı leş etmesi falan hiç cazip gelmedi. Ben eski kafa, iç lastik candır. Patlarsa yama bile yapmıyorum, 2 Euro Conti iç lastik, y. dışına gittiğimde 1-2 tane alırım atarım yedeğe. Dış lastiği de y. dışı sitelerden 20 sterlin gibi fiyatlara aldım hep. Şu anki parayla desen 1000 TL, bildiğin f/p ürünü.

Ben her yola girdim Schwalbelerle, hiç acımam. Bilirim ki sağlam lastik. Şansa patlamadı derseniz 10 sene, 90 bin km geçmişim, 2 yılda bir yeni takım alarak. Bu şans işi değil, lastik sağlam :) Hocam o lastik 200 gram ağır diyene, pro takımda yarış mı koşuyorsun derim tabi :D Ama kişisel tercih işi tabi en sonunda

1-2 örnek atayım girdiğim yollardan
1746510499911.png

1746510518708.png

1746510531458.png
 
Onun sıvısıyla uğraşması, kuruyunca yenilenmesi için temizliği, patlayınca ortalığı leş etmesi falan hiç cazip gelmedi. Ben eski kafa, iç lastik candır. Patlarsa yama bile yapmıyorum, 2 Euro Conti iç lastik, y. dışına gittiğimde 1-2 tane alırım atarım yedeğe. Dış lastiği de y. dışı sitelerden 20 sterlin gibi fiyatlara aldım hep. Şu anki parayla desen 1000 TL, bildiğin f/p ürünü.

Ben her yola girdim Schwalbelerle, hiç acımam. Bilirim ki sağlam lastik. Şansa patlamadı derseniz 10 sene, 90 bin km geçmişim, 2 yılda bir yeni takım alarak. Bu şans işi değil, lastik sağlam :) Hocam o lastik 200 gram ağır diyene, pro takımda yarış mı koşuyorsun derim tabi :D Ama kişisel tercih işi tabi en sonunda

1-2 örnek atayım girdiğim yollardan
326840 dosyayı görüntüle

326841 dosyayı görüntüle

326842 dosyayı görüntüle
Hocam gel iç lastiği TPU yapalım :))
 
Onun sıvısıyla uğraşması, kuruyunca yenilenmesi için temizliği, patlayınca ortalığı leş etmesi falan hiç cazip gelmedi. Ben eski kafa, iç lastik candır. Patlarsa yama bile yapmıyorum, 2 Euro Conti iç lastik, y. dışına gittiğimde 1-2 tane alırım atarım yedeğe. Dış lastiği de y. dışı sitelerden 20 sterlin gibi fiyatlara aldım hep. Şu anki parayla desen 1000 TL, bildiğin f/p ürünü.

Ben her yola girdim Schwalbelerle, hiç acımam. Bilirim ki sağlam lastik. Şansa patlamadı derseniz 10 sene, 90 bin km geçmişim, 2 yılda bir yeni takım alarak. Bu şans işi değil, lastik sağlam :) Hocam o lastik 200 gram ağır diyene, pro takımda yarış mı koşuyorsun derim tabi :D Ama kişisel tercih işi tabi en sonunda

1-2 örnek atayım girdiğim yollardan
326840 dosyayı görüntüle

326841 dosyayı görüntüle

326842 dosyayı görüntüle
Hocam bir takım Schwalbe dış lastikle ne kadar yol yapabildiniz?
Ben 18.000 km gibi hesaplıyorum ama mesajınızı da yanlış mı anladım diye tereddüt ediyorum.
O kadar gidiyor mu? Girdiğiniz yolların fotoğrafını da görünce şaşırdım doğrusu, epeyce dayanıklıymış.
 
Hocam bir takım Schwalbe dış lastikle ne kadar yol yapabildiniz?
Ben 18.000 km gibi hesaplıyorum ama mesajınızı da yanlış mı anladım diye tereddüt ediyorum.
O kadar gidiyor mu? Girdiğiniz yolların fotoğrafını da görünce şaşırdım doğrusu, epeyce dayanıklıymış.

Evet 2 senede en az o kadar km geçiyorum, lastikte sertleşme başlıyor 2. sene sonunda, virajlarda hafiften bırakmaya başlayınca değiştiriyorum
Hocam gel iç lastiği TPU yapalım :))

Elimde 4 tane Michelin iç var, kaliteli, hafif. Onları tüketirsem alacağım şu kondom gibi TPU'lardan


Takıverdim yenileri

1746530631912.png

1746530644474.png
 
Hocam gel iç lastiği TPU yapalım :))
Tpu sikintili kullanan arkadaslarimdan iyi geri donus yapan yok. Performansli hafif ama cok patliyor. Yama olayi cok zor aticaksin patladimi. Takarken çok nazik olmak lazim yoksa hemen yirtiliyor. Degisik bir malzeme.
 
Tpu sikintili kullanan arkadaslarimdan iyi geri donus yapan yok. Performansli hafif ama cok patliyor. Yama olayi cok zor aticaksin patladimi. Takarken çok nazik olmak lazim yoksa hemen yirtiliyor. Degisik bir malzeme.
Hiç benlik değil o zaman :) Tank paleti gibi olsun isterim iç+dış :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MeTaLioNs
Tpu sikintili kullanan arkadaslarimdan iyi geri donus yapan yok. Performansli hafif ama cok patliyor. Yama olayi cok zor aticaksin patladimi. Takarken çok nazik olmak lazim yoksa hemen yirtiliyor. Degisik bir malzeme.
TPU lastikte genellikle daha hafif ve ucuz olması nedeniyle Ridenow markası tercih ediliyor. 2 yıldır deneme amaçlı hem Cyclami hem de Ridenow'u test ettim. İstisnasız Ridenow'lar çok kolay patladı. Biraz daha sıkıntılı bi lastik. Cyclami'de ise normal iç lastikten bi fark göremedim. Yamalı olarak kullandığım da var hatta. Tek fark diyebileceğim konu kendi kendine havası çabuk bitiyor. 1 haftada 20 PSI falan düşüyor havası ama o da tolere edilebilir gibi geldi. Yine belirttiğiniz gibi takarken biraz dikkatli olmak gerekiyor.

Yine de artı eksilerini düşününce ben şahsen ben baya memnunum.
 
TPU lastikte genellikle daha hafif ve ucuz olması nedeniyle Ridenow markası tercih ediliyor. 2 yıldır deneme amaçlı hem Cyclami hem de Ridenow'u test ettim. İstisnasız Ridenow'lar çok kolay patladı. Biraz daha sıkıntılı bi lastik. Cyclami'de ise normal iç lastikten bi fark göremedim. Yamalı olarak kullandığım da var hatta. Tek fark diyebileceğim konu kendi kendine havası çabuk bitiyor. 1 haftada 20 PSI falan düşüyor havası ama o da tolere edilebilir gibi geldi. Yine belirttiğiniz gibi takarken biraz dikkatli olmak gerekiyor.

Yine de artı eksilerini düşününce ben şahsen ben baya memnunum.
Peki bütün bu çile hafiflik için mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Akaslan
TPU da tubolito kullanıyorum, sanırım 3 kez patladı. > 8k km oldu
ama zaten ne olsa patlardı o olaylarda,
fakat bunların dışında dış lastikten cam ve tel ayıklayıp patlamadığı durumlarda oldu.
yama konusunda kendim sorunsuz yamaladım ve yamalı kullanıyorum.
takarken çok nazik olduğu konusunda fikrim yok ama bayağı esnek ve dayanıklı bir malzeme.
hafiflik var elbette ama ben bir nebze yuvarlanma direncinde de iyileşme var diyebilirim.
ben vittoria corsa control ile kullanıyorum. gp5000 e geçeceğim bir süre sonra.
patlak konusu dış lastik performansı ile daha çok ilgili
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Pirelli'de bir güzellik, lastiği takarken levyeye gerek olmadı, iç lastiği kesme sıkıştırma riski olmuyor.

Yedek iç lastiği takarken kıstırıp patlatmak pek sevimsizdir
 
Peki bütün bu çile hafiflik için mi?
+Tpu lastikler, standart iç lastiklere göre daha düşük(iyi) yuvarlanma direncine sahip. Tubeless'e yakın bir performans veriyor.
+Tekerin en dışında kalan 80-100 gramlık bi hafiflemenin etkisi yadsınamaz diye düşünüyorum.
+Fiyat olarak da çok aman aman bi fark yok. (Cyclami markası için. Daha bilindik markalarda fiyatlar biraz fazla olabiliyor)
+Hacim ve ağırlık olarak 1 iç lastik taşıyacağınıza 3 tane TPU lastik taşıyabiliyorsunuz.
+Standart iç lastiğe göre yama yapması daha kolay*. Bant yapıştırır gibi yapıştırıyorsunuz.

-Standart iç lastik kadar kolay yerleştirilmiyor. Biraz daha dikkatli olmak gerekebiliyor. Zamanla alışıyorsunuz.
-İç lastiğe göre daha çabuk hava kaçırıyor(1 haftada -20psi kadar). Uzun turlar için veya evinde basınç göstergeli pompa olmayanlar için ideal değil
-*Yama yapması daha kolay ama başarısız bi kaç yama deneyimi de yaşadım. Standart iç lastik kadar garanti değil. Bu yüzden yamaya çok güvenmeden ekstra taşımak daha mantıklı.
-CO2 tüpler kullanılamıyor. Yapısından ötürü CO2 tüplerdeki havayı kaçırıyormuş. Hiç denemedim ama araştırırken böyle bi şeyler okumuştum.
-Rim Brake(jant fren) bisikletlerde, uzun inişlerde fren yüzeyinin aşırı ısınmasından kaynaklı patlama olasılığı daha yüksek. Açıkça rim brake bisikletimde de kullandım. O kadar uzun iniş yapmadım ama yapısının çok ince olmasından mantıklı geliyor. Daha çok disk frenler için ideal.

Şimdilik benim deneyimlediğim ve araştırdığım kadarıyla artı ve eksileri böyle. Burada sizin için önemli konulara göre tercih edebilirsiniz.

Açıkça tubeless uyumlu jantım olmasına rağmen yolda kalma korkusu yaşayan biri olarak ben de Tubeless'lere geçmedim. Yine sıvı derdi falan gözümde büyüyor. TPU'lara deneye deneye tamamen güvenir hale geldim. İlk başladığımda fazladan standart bi iç lastik taşıyodum yanımda. Zamanla güvenimi kazandılar artık yedek lastikleri de TPU(2 adet) taşıyorum.

Lateks ve "ultralight" iç lastikler de kullanmıştım zamanında, ikisinin de patlama direnci TPU'ya göre çok daha başarısızdı benim için.
 
Son düzenleme:

Evet 2 senede en az o kadar km geçiyorum, lastikte sertleşme başlıyor 2. sene sonunda, virajlarda hafiften bırakmaya başlayınca değiştiriyorum


Elimde 4 tane Michelin iç var, kaliteli, hafif. Onları tüketirsem alacağım şu kondom gibi TPU'lardan


Takıverdim yenileri

326853 dosyayı görüntüle

326854 dosyayı görüntüle
Yeni lastiklerle de patlak sorunu yaşamazsanız mahareti lastikte değil sizde aramak daha mantıklı. Önceden yazmıştınız, uygun lastik basıncı ve gerekli zamanda yenileme bence bunda temel etken.

Sizin aynakol 12 li yeni Ultegra sanırım ama bisiklet jant frenli. Grupset ve aynakol birbirinden farklı mı hocam?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: lrfan
Sizin aynakol 12 li yeni Ultegra sanırım ama bisiklet jant frenli. Grupset ve aynakol birbirinden farklı mı hocam?
Aynen öyle.

Orijinal krank setinde Shimano 8000 serisi Giant Dual PM güç ölçer vardı, onu kullanmayacağım için satmıştım. Yeni alacakken 8100 serisine yöneldim makul fiyata sarı sitede bulunca. 12S aynakol 11'li zincirle sorunsuz çalışıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: krank
Ride now tpu iç lastik kullanıyorum. Sarf olarak kolay ulasılabilir ve uygun fiyatlı olmasından...Henüz patlak yaşamadım. İki bisikletimde de kullanıyorum ve toplam km +4000 km oldu...Tahminim, gelenekel iç latiklerden daha dayanıklı, en az onlar kadar patlasa bile ağırlık ve yuvarlanma direncine değer.. Kaldı ki, patlak koruma konusu, dış lastiklerle ilgilidir iç lastiklerle pek ilgili değildir., İkinci konu da rotasyon etkisi ile tırmanısta, duzlukte ve yokus ınıste bunun poztıf etkisinı yani hafiflik etkisini tecrübe ederiz. Benim tavsiyem, kullandıktan sonra yorum yapmak lazım. Kullanmadan yorum yapmak herkesin işi... Cağrı terzioglu gibi, vittoria nın en iyi tpu sunu takıp, sonra da diğer tpu lar leştir demek ya da kullanmadıgı halde uzak dogu kadroları horlama falan yapması yerine kullandıktan sonra yorum yapması daha kabul edilebilir, daha şık, daha etik olurdu... Al kardeşim bir sezon 2 sezon bin, +30 bin m tırman ondan sonra yaz tecrubenı biz de ciddiye alalım..Gecen hafta içinde 2023 s works sl 7 kadro alan bir abimiz, bisikleti yana dusurdukten sonra, kadro, sele borusu kokunden kırıldı...Baska bir abimiz de bianchi yeni nesil kadro aldıgının haftası jantlarını patlattı.. (bu abilerle bire bir gorusturebilirim.) demek ki s works ler beş para etmez, bianchi kadro jant setiyle alınmaz mı demeliyiz?
 
Geri