Bazı arkadaşlar seviyor ama asfaltta dişli lastik kullanılmaz.. Hele yerler biraz ıslaksa buzdaymış gibi kayarsınız.. Dişli lasitiğin asfalta/sert zemine temas eden yüzeyi az, dolayısıyla yol tutuşu da azdır.. (Kayıp düşmek anlamında, sizi yorması ayrı konu) Ama asfalt yerine stabilize yol veya taşlı (çakıllı) yolda gidiyorsanız dişli lastik iyidir..Asfalt tarzı zeminlerde lastik profili yarım daire olmalıdır.. (Moto GP yarışlarındaki motosiklet lastiklerine bakın) Yere belli bir eğimle yattığınız zaman dik konumda da yatık konumda da aynı yüzeyi (alanı) elde edersiniz.. Ama profili köşeli (dişli) bir lastikle (kenarda dişleri olan) yattığınız zaman yere temas eden yüzey sadece 2-3 mm.dir.(Sadece 1-2 dişin köşesi yere değer) Hele bir de yeni lastiğiniz varsa kaymanız kaçınılmazdır.
Dişli lastikler tabi ki kaldırım köşesi veya merdiven çıkmak gibi durumlarda avantaj sağlar..
Bu gibi sert zemin koşullarında dümdüz lastik yerine IRC Avantage Pro gibi negatif dişli(yani düz yüzey üstüne girintiler yapılmış) ve yuvarlak profilli bir lastik bence idealdir..(7 EU)Hem arazi hem asfaltta kullanırım derseniz kevlar (telsiz) 530 gr.lık sık dişli Klein Death Grip de iyi bir seçimdir..(9 EU)
Bilginize..
Dişli lastikler tabi ki kaldırım köşesi veya merdiven çıkmak gibi durumlarda avantaj sağlar..
Bu gibi sert zemin koşullarında dümdüz lastik yerine IRC Avantage Pro gibi negatif dişli(yani düz yüzey üstüne girintiler yapılmış) ve yuvarlak profilli bir lastik bence idealdir..(7 EU)Hem arazi hem asfaltta kullanırım derseniz kevlar (telsiz) 530 gr.lık sık dişli Klein Death Grip de iyi bir seçimdir..(9 EU)
Bilginize..


