bikernomad
Daimi Üye
- Kayıt
- 16 Kasım 2006
- Mesaj
- 269
- Tepki
- 216
- Şehir
- Dağlar
Herkese merhaba,
Bir süredir arka göbek millerinde sorun yaşıyorum.Lastiklere basılan fazla hava, çukurları geçerken seleden kalkmamak,mil üzerindeki rulman yataklarının aşınması+yağ değişiminin aksatılması,yatakların bilyala baskısı v.s. dahil olasılıkları değerlendirdikten sonra;lastik profilindeki(diş yüksekliği)aşırı eksilmenin lastiğin süspansiyon etkisini ortadan kaldırdığını (veya anlamlı oranda azalttığı)bunun da arka göbek miline fazladan şok etkisi yaptığını düşünüyorum.Konuyla ilgili kafa yoran veya araştırması olan ya da araştırma okuyan var mı ?
Varsayımı lastik basıncı/sürücü ağırlığı dengesi oranının güvenli sürüş için gereken limitlerin altına inilemeyeceği fikrinden hareketle kurdum.(Güvenli sürüş tekniklerini bilenler doğru lastik basıncının özellikle iniş ve dönüşlerde vazgeçilemez olduğuna katılacaklardır.Dolayısıyla lastik basıncını olması gerekenin altına düşürerek extra süspansüyon etkisi yaratma fikrine pek katılmıyorum.)
Bol pedallı günler olsun
Bir süredir arka göbek millerinde sorun yaşıyorum.Lastiklere basılan fazla hava, çukurları geçerken seleden kalkmamak,mil üzerindeki rulman yataklarının aşınması+yağ değişiminin aksatılması,yatakların bilyala baskısı v.s. dahil olasılıkları değerlendirdikten sonra;lastik profilindeki(diş yüksekliği)aşırı eksilmenin lastiğin süspansiyon etkisini ortadan kaldırdığını (veya anlamlı oranda azalttığı)bunun da arka göbek miline fazladan şok etkisi yaptığını düşünüyorum.Konuyla ilgili kafa yoran veya araştırması olan ya da araştırma okuyan var mı ?
Varsayımı lastik basıncı/sürücü ağırlığı dengesi oranının güvenli sürüş için gereken limitlerin altına inilemeyeceği fikrinden hareketle kurdum.(Güvenli sürüş tekniklerini bilenler doğru lastik basıncının özellikle iniş ve dönüşlerde vazgeçilemez olduğuna katılacaklardır.Dolayısıyla lastik basıncını olması gerekenin altına düşürerek extra süspansüyon etkisi yaratma fikrine pek katılmıyorum.)
Bol pedallı günler olsun


