Lastik profilinin arka göbek miline etkisi nedir?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında bikernomad tarafından paylaşıldı.

  1. bikernomad

    bikernomad Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2006
    Mesajlar:
    272
    Beğeniler:
    248
    Şehir:
    Dağlar
    Seviye:
    Herkese merhaba,
    Bir süredir arka göbek millerinde sorun yaşıyorum.Lastiklere basılan fazla hava, çukurları geçerken seleden kalkmamak,mil üzerindeki rulman yataklarının aşınması+yağ değişiminin aksatılması,yatakların bilyala baskısı v.s. dahil olasılıkları değerlendirdikten sonra;lastik profilindeki(diş yüksekliği)aşırı eksilmenin lastiğin süspansiyon etkisini ortadan kaldırdığını (veya anlamlı oranda azalttığı)bunun da arka göbek miline fazladan şok etkisi yaptığını düşünüyorum.Konuyla ilgili kafa yoran veya araştırması olan ya da araştırma okuyan var mı ?
    Varsayımı lastik basıncı/sürücü ağırlığı dengesi oranının güvenli sürüş için gereken limitlerin altına inilemeyeceği fikrinden hareketle kurdum.(Güvenli sürüş tekniklerini bilenler doğru lastik basıncının özellikle iniş ve dönüşlerde vazgeçilemez olduğuna katılacaklardır.Dolayısıyla lastik basıncını olması gerekenin altına düşürerek extra süspansüyon etkisi yaratma fikrine pek katılmıyorum.)
    Bol pedallı günler olsun
     
  2. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    jant - tel - göbek konfigurasyonunuz nedir acaba?
     
    bikernomad bunu beğendi.
  3. #3
    bikernomad

    bikernomad Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2006
    Mesajlar:
    272
    Beğeniler:
    248
    Şehir:
    Dağlar
    Seviye:
    remex 719 36 telli jantlar.formula göbek.tioga factory 2.1 lastikler
     
  4. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.745
    Beğeniler:
    3.125
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Mantıklı bir yaklaşım. Ancak oluşacak fazladan şok ihmal edilecek kadar küçük olacaktır.

    Şu açıdan yaklaşmakta yarar var; diş derinliği az ve daha sert lastikler olduğuna göre, bu tip lastikleri kullananların sürekli göbek problemi yaşamaları gerekir. Böyle bilinen bir tecrübe yada istatistik olmadığına göre korkmaya gerek yok.
     
  5. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.046
    Beğeniler:
    5.764
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Benim şehir içi mtb antrenman bisikletimde yol lastikleri var dolasıyla hiç diş yok, psi basıncı da yüksek, asfalttaki bütün sarsıntıları çukurları yansıtıyor göbeğe, göbekde çok eski stc rc göbek binlerce km yapmışımdır herhangi bir sorun yok, göbeğe de hiç bir bakım müdahele yapmadım...
     
    bikernomad bunu beğendi.
  6. #6
    bikernomad

    bikernomad Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2006
    Mesajlar:
    272
    Beğeniler:
    248
    Şehir:
    Dağlar
    Seviye:
    Merhaba Hakan,
    Valla haklısın.Konuyu bütün olasılıkları görebilmek amacıyla actım zaten.Ben de bisikletin birinde schwalbe maraton XR kullanıyor bagajlıyken de 65 psi hava basıyorum.göbekler de aynen stx rc.malzeme değil, kullanıcı hatasından kaynaklanan bir arıza olduğundan iyice emin olmak istedim.
    Tekrar teşekkürler
     

İlginizi Çekebilir

upload_2016-8-5_14-30-10.png
Tahmin ediyorum bisiklet süren birçok kişinin aklına bu soru gelmiştir. Bacaklarımdaki kuvvetin bisiklette güç üretmeye katkısı (kısaca hız yapmaya) ne kadardır? Bisikletimizde bir power metre...
upload_2016-1-7_22-26-54.png
Dört yıl önce kalp ameliyatı olduğumda, hem ameliyat öncesinde hem de ameliyattan sonraki günlerde hemşirelerin düzenli olarak bende EKG ölçümleri yaptıklarını hatırlıyorum. Hastanede yattığım...
upload_2016-8-24_10-56-25.png
Sistemli çalışmak, gelişmek ve yarışlarda iddialı olmak isteyenler için akıl dolu bir site var. Adı Xert Online Xert Online | Login Baron firması bu siteyi hazırlarken aynı zamanda Garmin Edge...