Scudo Sports

Lastik ölçüleri, jant uyumu ve lastik seçimi

Scudo
Merhaba bu video hakkındaki düşüncelerinizi paylaşabilir misiniz?
 
Merhaba bu video hakkındaki düşüncelerinizi paylaşabilir misiniz?

Ana fikirden bağımsız olarak, bu video ve benzerleri hakkındaki görüşüm: GCN'nin diğer benzer videolarındaki gibi eşit olmayan şartlardaki deneme ve ölçümlerle, hislere dayalı, ölçümler ve sayısal sonuçlar bakımından yanıltıcı bir karşılaştırma.
GCN her zaman aynı şeyi yapıyor. Bazen iki farklı kişi, bazen aynı kişi iki farklı bisiklette iki ayrı şeyi test ediyor ama iki sürüşte rüzgarın yönü ve şiddeti, yolun ıslaklığı, bisikletin geçtiği yer, ikinci sürüşte yorulmuş olması, acıkması, bazen bisikletin, bazen bazı bileşenleri farklı olması gibi gibi çeşit çeşit değişken testin tutarlılığını etkiliyor. Test edilen konu dışında sonucu etkileyecek tüm etkenlerin birbirine tam olarak eşit olmadığı durumda yapılmış karşılaştırmalara hiç güvenmiyorum. İki sürüş yapıp hislerini anlatabilirler ama şartlar aynı değilken ölçüm yapılıp sayıların karşılaştırılması olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: hasanazmi
Cevabınız için teşekkürler. Peki sizce hangi lastik kullanılmalı asfalt için, benim yol bisikletimde stok lastikler schwalbe one (700x32) var 28 e geçmeyi düşünüyorum, ama alacağım lastik ağır olmasın istiyorum, internette aradım fakat schwalbe one tube type lastiklerimin ağırlığını bulamadım. 28 liğinide sizce nasıl bir yol izlemeliyim. Teşekkürler
 
Cevabınız için teşekkürler. Peki sizce hangi lastik kullanılmalı asfalt için, benim yol bisikletimde stok lastikler schwalbe one (700x32) var 28 e geçmeyi düşünüyorum, ama alacağım lastik ağır olmasın istiyorum, internette aradım fakat schwalbe one tube type lastiklerimin ağırlığını bulamadım. 28 liğinide sizce nasıl bir yol izlemeliyim. Teşekkürler

(link)
Katlanır modelde 32 mm 305 gram, 28 mm 265 gram.
Tellide sadece 28 mm var, 280 gram.

Seçim önerisi için farklı lastikler kullanıp aralarındaki farkı belirtebileceklerin önerilerini almak lazım. "ben şunu kullanıyorum memnunum/değilim" değil de "şundan şuna bundan dolayı geçtim, beklentimi karşıladı/karşılamadı, şusu/busu daha iyi" gibi. Ben bu kıyaslamayı yapacak kadar farklı modellerde yol lastikleri kullanmadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Marka TPU iç lastiklerden uçuk fiyatları sebebiyle uzak duruyordum. Geçen yıl alıp kullandığım 100gr civarında ağırlığı olan "(link)" lastiklerden memnun kalınca 8 adet alıp kenara koymuştum.

Bu yılın başında Çin'lilerin alternatif TPU iç lastik üretip makul denilebilecek fiyatlarla sattığını ve kullananların genellikle memnun olduğunu gördüm. Aliexpress'den 4 adet lastik ve 16 adet kendinden yapışkanlı yamadan oluşan bir seti toplam 732TL ödeyerek aldım.

Monte ederken daha önce bir iç lastiğimin çöp olmasına sebep olan jant şeridi yine başıma bela oldu. Şişirirken dış lastik, jant şeridini kavrayıp yan duvara kaydırıyor ve tel delikleri açığa çıkınca o noktadan iç lastik gümlüyor. Açılan kocaman delik yamada tutmuyor. Güzelim TPU lastiğimin biri de bu şekilde çöp oldu.

Jant şeritlerini çıkarıp topak haline getirdikten sonra ağırlığını ölçüp çöpe tıktım. İki şerit 20+20=40gr geliyor. Jant üreticisi Vision ürün açıklamalarında sanırım bu ağırlığı janta dahil saymıyor, onu da söyleyeyim.

Elimde başka amaçla bulunan "kapton bant" denilen bir ürün vardı. Çekme dayanımı bu iş için yeterli bir bant türü. Jantlara dörder kat olacak şekilde onu sarıp bu beladan kurtuldum. Üstelik kullandığım bant toplamı yaklaşık 14-15gr civarı oldu.

Lastikleri son 1200km'dir kullanıyorum. Çok memnun kaldım ve hiçbir sorun yaşamadım. Paylaşmak için bir patlak vakası yaşayıp yama tutup tutmayacağını denemek istiyordum ama bir kaç kere lastiğe saplanmış cam parçası bulup çıkarsam da yeterince derine inemedikleri için olsa gerek bir türlü patlak vakası olmadı. Kış aylarında arabada soda-bira- gazoz içip, şişesini camdan fırlatan hayvan sayısı düştüğü için patlak vakaları da epey azalıyor. Yazın sürekli lastikten cam ayıklıyoruz, bunların bir kısmı amacına ulaşıp içeriye kadar giriyor. Eğer yama açılması gibi bir sorun yaşatmazlarsa benim notum tam.

Konfor, yuvarlanma direnci gibi avantajlarından bahsedilse de asıl cazip nokta çok hafif olmaları. Butyl iç lastikten geçiş yapınca en az 130gr avantaj sağlıyorlar. Ve bu ağırlık jantın en dış kısmından tasarruf edildiği için ivmelenme konusunda önemli fark yaratıyor olmalı. Patlamaya direnç konusunda da daha başarılı oldukları iddia ediliyor. Sanırım bunun kaynağı TPU malzemenin oldukça elastik olan yapısının kolayca delinmeye karşı biraz daha dirençli olması.

Hiç öyle küçümsenecek uyduruk bir ürün değil. Düşünen varsa bence şans vermeli. Monte ederken üreticinin de belirttiği, kesinlikle dikkat edilmesi gereken belli başlı şeylere riayet edilirse sorun yaşamak pek olası değil.

Kafamdaki tek soru işareti yama konusu. Butyl iç lastiklerde delik çok küçük olursa kendinden yapışkanlı yamalar sorun çıkarmıyor. Fakat delik birazcık büyük ya da kesik şeklinde ise açılma oluyor. Mecburen solüsyonlu yama kullanmak gerekiyor. TPU lastiklerin solüsyonlu yama tutacağını hiç sanmıyorum. Kendinden yapışkanlı yama şart. Bakalım nasıl bir tecrübe yaşayacağız...
 

Dosyalar

  • IMG_20230209_011641.jpg
    IMG_20230209_011641.jpg
    82,6 KB · Okunma: 59
  • IMG_20230210_214457.jpg
    IMG_20230210_214457.jpg
    48,4 KB · Okunma: 68
  • IMG_20230502_134541.jpg
    IMG_20230502_134541.jpg
    126,6 KB · Okunma: 68
Son düzenleme:
bi süre latexleri takip etmiştim fakat patlamaya olan direnç ve sürekli hava kaçırması ekstra maliyeti açıkça vazgeçirdi. Bu gönderiyi gördükten ve biraz youtube'da bakındıktan sonra TPU'ya geçmeye karar verdim.

Konum olarak genellikle latex ve butyl arasında değerlendiriliyor ama 1 tanesi yerine 3 tane taşımak bile çok büyük bir avantaj. Hem ağırlık hem de boyut bakımından çok ideal ölçülerde. Teşekkürler paylaşım için.
 
  • Beğen
Tepkiler: AeroKnight
Ben 60 TL lik CST 700x32 iç lastik kullanıyorum. Fiyatına göre iyi diyebilirim lakin bir iç lastikte kalite ne kadar fark eder bunu söylemek güç.
60 tl den bulduğum için 8-10 tane satın almıştım. Hele birde 700x32 kalın sibop iç lastik bulmak neredeyse imkansız gibi bir şey.
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
Merhaba
Hava kaçırma durumu oldu mu ?
Her sürüş öncesi lastik havalarını kontrol etmek gerektirecek mi diye merak ettim.
Teşekkürler.
 
Hocam bende ek olarak ortalama hızınıza bariz bir etkisinin olup olmadığını soracağım.
 
Her açılan başlık taşınmak zorunda mı? Şimdi forumda kaybolup gidecek arkadaşın yaptığı inceleme. İnceleme başlıkları taşınmamalı.
 
@Aybek Cihan Birisi TPU iç lastik almayı düşünüp, hakkında fikir almak isterse, Arama'ya "TPU iç lastik" yazarsa sonuçlarda çıkıyor bu gönderi. Neden kaybolup gitsin?
 
@ahmetcaliskan
90psi bastığım hava iki gün sonra 75-80 civarına inmiş oluyor diyebilirim. Hava eksiltme konusunda daha önce kullandığım "(link)" butyl lastiklerden birazcık daha kötü denilebilir. Onlarla da 2-3 günde bir hava tamamlıyordum.

@Kaya42
Hız konusunda bir fark hissettiğimi iddia edemem. Lastikleri takmadan önce on gün sürüş yapmamıştım. Bu durum farkı algılamaya engel olur herhalde. Fazla amatör ve sakin giden biriyim zaten. Olumlu yönde fark illa ki vardır. Düzenli antrenman yapan bilinçli birinin deneyip görüşlerini belirtmesi lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaya42
Şu videoda AliExpress'teki TPU iç lastikler incelenmiş (başlangıcına ayarlı):
 
28 30.ya da 32 karşılaşırken hava basinclarini da dikkate almak lazim. 28 olup dusuk basincli olan lastikle 32 olup yüksek basıncı ( tabi sınırını aşmadan) olarak kullanilan lastiğin yere basan yuzeyi haliyle surtumnesi benzer olacaktir.
 
Bu yılki yarışlarda Giro'd İtalya veya Parubada filan kaç lastik kullanıyorlar. Rubaix belki kalındır ama Giroda 2023 takımların lastik ebatlarını bilen var mı acaba?
 
Bu yılki yarışlarda Giro'd İtalya veya Parubada filan kaç lastik kullanıyorlar. Rubaix belki kalındır ama Giroda 2023 takımların lastik ebatlarını bilen var mı acaba?
Çoğu 28mm ye geçti ama 25 kullananlarda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Geri