Scudo Sports

Lastik ölçüleri, jant uyumu ve lastik seçimi

Scudo
@Özgür Ka
Jantta yazan 16C ibaresi jantın genişliğidir. Yani 23mm diye biliyorum.
(link)
(link)
(link)
(link)

Bu linkteki lastiklerin olabileceğini düşünüyorum ama pek emin değilim, yineden satıcıya danışmadan almayın.
 
Merida nın facebook sayfasına sormuştum söyle bir cevap geldi ;
This rim's diameter is 622 mm and the inner width is 16 mm ..
 
Yol bisikleti için 650x23C dış lastik nerede bulunur? Amazon da falan var ama fiyat itibari ile gümrükte takılacak. Türkiye'de bulmak mümkün mü?
 
@Yakup Kohen

Konuya netlik getirelim bu lastik 650x... diye geçen ama normalde pist ve tt bisikletlerinde kullanılan çok ara ve özel bir standart olan 571c mi?
 
@Yakup Kohen

@Yakup Kohen

Bana da bir adet lazım fakat ben alacağım zaman ebay üzerinden alırım ki zaten gümrüğe takılmıyorsa. Fakat TR'de ki online satış yapan bisiklet firmalarına da alternatif olarak bakabilirsin geçtiğimiz yıl bir tanesinde 120-140 lira arası bir rakama vardı fakat ben açıkcası TR'de kullanımı olmayan bu lastiği o kadar paraya ve rafta ömrünü kuruyarak geçiren lastiğe vermek istemem orası ayrı.
 
  • Beğen
Tepkiler: fingolfin
mtb Bisikletimde schwalbe 29x2,25 lastikler var, değişme zamanı geldi sayılır, değiştirmişken de biraz inceltmek istiyorum lastikleri, eni 1,95 olan 28" lastik arıyorum ama 28x1,95 lastik diye bişey yok sanırım, Google aramalarında çıkmıyor. Konudaki bilgilere göre 28" yerine 700 yazacaz ama 1,95 in karşılığı nedir? Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Şuan 65 psi basınçla Continental Race King 2.2 kullanıyorum, jantlar Salcano(Weinmann) X-Proc.
Fotoğrafı nı da göstereyim, düşük seviye Salcano modellerinde sık sık kullanılan, çoğumuzun karşılaşmış olduğunu düşündüğüm bir jant:
http://i.imgur.com/ePqSkuJl.jpg

Bu lastik maksimum kaç psi basınçla sorunsuz kullanılır? Alacağım lastiklerin üst sınırı 85 psi olacak, jant da sorun çıkarmayacaksa 85 psi ile kullanmak istiyorum. :rolleyes:
Aynı jantlarla 1.50 lastik kullananlar gördüm, sorun çıkarmadığını söylediler ama yine de bilenlere tekrar sorayım, sorun çıkarma ihtimali var mı lastik kalınlığının?(kullananlar memnun olduğundan en azından alıp deneyeceğim, öylesine sordum :p )
"Schwalbe AV 14A" iç lastik almayı düşünüyorum, XX-Light 95gr ağırlığında. Bu iç lastiği kullanmış olan var mı, varsa memnun mu?

bir de bahsettiğim iç lastik 85 psi kaldırıyor mu?
baktım ancak bulabildiğim tek bilgi bu linkte: (link)
tüm schwalbe iç lastiklerin 5 bar(72,5 psi) basınçla 30 gün süreyle test edildiği.
 
Mrb.
Bisikletim --sedona610 --2014 model
Buna hem yol bisikletine yeni başladığım için hem de turkiyenin mazgalli ve cukurlu yollarinda gide bilmek için
700x23 lastiği çıkarıp yerine 700x28 lastik takabilirmiyim

Mrb.
Bisikletim --sedona610 --2014 model
Buna hem yol bisikletine yeni başladığım için hem de turkiyenin mazgalli ve cukurlu yollarinda gide bilmek için
700x23 lastiği çıkarıp yerine 700x28 lastik takabilirmiyim.
 
@berke akdereli

Jantınızın genişliği 14 veya 15 milimetredir diye tahmin ediyorum. Öyle ise 700x23'ü çıkartıp yerine 700x28 takabilirsiniz, ama ardından tekerleği bisiklete takabilir misiniz emin değilim. Yani jant açısından sorun yok ama kadroda yeterince boşluk olmayabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
Peki sedona610 a (2014) 28 inc lastik takabilirmiyim sigarmi ve biraz bilgi verirseniz çok sevinirim
 
Merhaba, yararlı bilgiler için teşekkürler öncelikle.

Benim şöyle bir sıkıntım var, bisiklet için kadroya takılan çocuk taşıma aparatı kullanıyorum. Bu aparat arka lastiğe üstten sürtünmeye başladı. Kadro bağlantısını daha yukarı alma şansım yok mecburen lastikle bu işi çözmem gerekiyor.

Lastiğin üzerinde yazan bilgiler şu şekilde : 29x2.10 700x54c 54-622 h-5140

bu başlıktan öğrendiğim kadarıyla 28" 54 mm eninde bir lastik. 2.10 yanak kalınlığı mı oluyor, eğer öyleyse daha ince yanaklı lastik ile bu sorunu çözebilir miyim sizce ? tahminen kaç cm kazanabilirim.

not : sürüş koşulları olarak genelde asfalt , çok az toprak yol tercih ediyorum.
 
Acil yardima ihtiyacim var, sedona 721 bisikletimdeki dis lastikleri degistirecegim ilerleyen zamanlarda fakat ic lastigi evanscycle.com dan simdi alacagim. Dis lastik schwalbe marathon plus 26x1.75. Buna uygun hangi ic lastigi almam gerekiyor. Yine schwalbe marka olacak ic lastik. Yesil ve kirmizi paketler var. Fiyatlari da ayni. Farki nedir bilmiyorum. Yardimlarinizi bekliyorum.
 
Merhabalar

Salcano astro serisi bisikletim var şu anda üzerinde CONTINENTAL RACE-KING 29x2,2 dış lastik var ama daha çok şehir içi asfalt üzerinde kullandığım için lastiklerimi değiştirmek istiyorum, daha az hatta olmazsa hiç dişsiz lastik düşümüyorum. Tabi ki sizlerin önerisiyle... Bu arada jant ise Weinmann XM280 Disc ve ayrıca 622x21,4 yazıyor ve araştırmalarıma göre 700C olarak geçen ebatta lastik takılabiliyor. Ama kalınlık olarak ne takılabilir? Hangi marka, hangi model en fazla 150/200 tl gibi bir bütçe ayırabilirim... Bu arada yağışlı havalarda da kullanacağımdan ötürü tekerlerin kaymaması lazım...Bilgiler için şimdiden çok teşekkürler...
 
Bu başlığı yeni buldum çok faydalı oldu benim için. Kendim bir hesap yaptım ama emin olmak için sormak istiyorum.
Merida big nine 40 29er bisikletim var.
Jantın üzerinde 622/20C yazıyor, Lastikte ize 29x2.2 (700x55C) yazıyor.
Eğer en uygun ölçü 1.8 katsayısının çarpımı ile bulunansa 20x1.8=36 taban genişliği çıkıyor.
Ben eğer patlamayan şehir/yol tekeri almak istersem 700/36-38 aralığında bir lastikmi almalıyım?
Ayrıca iç lastiğimi değiştirmem gerekirmi?
 
Bu konuyu iki nedenle hortlatmak gerektiğini düşünüyorum. Birincisi kimi kavramlar eksik, hatta yanlış tanımlanmış olabilir. İkincisi ise bu konuda soru soran arkadaşlarım yanıtlarını bu başlık altında bulamamışlar.
Her şeyden önce arkadaşlarımın bilmeleri gereken, otomobil ya da motosiklet lastiğinden farklı olarak bisiklette tek ölçü sistemi yok, farklı ölçü sistemleri ve bunların kullanılıyor olması durumu var. Bisiklet lastiği üzerindeki bilgiler, lastik dış çeper çapı, cant tırnak yuvası çapı (bead seat), lastik eni, yanak yüksekliği, minimum-maksimum basılabilecek lastik havaları olabiliyor. Parametre olarak ta inch, desimal, oran ya da bar, psi gibi farklı parametrik sistemler kullanılabiliyor.
Bütün bunları akılda tutmaktansa tablolara bakmak daha doğru bir davranış şekli olabilir. Bu başlıktaki tablolara bakarak ne demek istediğim anlaşılabilir:
(link)

Konu açılmışken, rastladığım ve bana ilginç gelen bir konuyu da yol bisikleti kullanan arkadaşlarımla paylaşmak isterim. Performansınızı artırmak için lastiğinizi genişletin diyorlar. 25 lastiğin (ya da geniş) yere basan kısmının daha kısa; 23 lastiğin ise daha uzun bir iz üzerinde gitmek suretiyle sürtünmeyi artırdığını, aerodinamik olarak ta 23 ün avantajı olmadığını, konfor olarak ta 25 in üstün olduğunu söylüyorlar. Hadi bakalım, size masraf kapısı :)
(link)
 
Hemen her konuda başvuru kaynağımız Wikipedia yı referans almanın, deneyimlerimizi katmanın faydalı olduğunu düşünüyorum.

Bisiklet lastiklerinin ve cantların imalat özellikleri, yapıları, kullanılan malzemeleri yeri geldiğinde, deneyimlerini aktaran arkadaşlardan alabiliriz. Hangi lastik ölçüleri cantlarımız için uygun sorusundan önce bizim için hangisi uygun, ona da bakmak gerek. Yani hız, dayanıklılık, ıslak-kuru zemin, ağırlık (hafiflik) gibi etkenler bize kalmış konular. Burada asıl üzerinde durmamız gereken konu, lastik ölçüleri. Bundan da kasıt, lastiğin canta uyumu olsa gerek. Burada da belli başlı üç çeşit lastik olduğunu bilmekte fayda var. Cant tiplerinin ise sadece lastik uyumları değil, fren uyumları da söz konusu.

Önce, piyasada bulabileceğimiz belli başlı lastik ölçülerindeki lastiklere bakalım:

- 700C yol bisikleti lastikleri / ISO 622 mm. C harfi çentikli lastik-cantlara uygunluğu ifade etmektedir.


- Dağ bisikleti (MTB) lastikleri. Bunlarda belli başlı şu ölçülerde bulunmaktalar.:
26 inch / ISO 559 mm
27.5 inch /ISO 584 mm / 650B
29 inch / ISO 622mm / 700C


- BMX bisikletler için de:
BMX / 20 inch / ISO 406 mm
BMX / 20 inch / ISO 451 mm
lastikler satılmakta.

Hangi lastik hangi canta uyar sorusuna gelince: Her şeyde olduğu gibi bir ISO standartı da bu lastikler için oluşturulmuş ISO 5775 standartı bu iş için mevcut.
ISO 5775-1 maddesi yarınca tanımlanmış ölçüler en sık kullanılan ölçüler olsalar da tek kural, tek sistem olmadığını bilmeliyiz.
Örneğin, (eski) Fransız ölçü sisteminde lastikler şişmiş olarak dıştandışa çaplar ölçülerek mm cinsinden araya çarpı konarak söylenmektedir. 700 x 36 C gibi.
İngilizlerin eski inch kaideli sistemlerini hiç söylemiyorum bile. evlerden ırak olsun demekle yetinmek en iyisi olabilir (597 mm (26 × 1¼), 590 mm (26 × 1⅜), 630 mm (27 × 1¼), and 635 mm (28 × 1½) gibi)..
ISO ya gelirsek, tel çeperli lastiklerde şişmiş lastiğin çapı ve lastiğin oturduğu cant ölçüleri (bead seat) mm cinsinden ve aralarına (-) işareti konarak tanımlanmaktadır. 37-622 gibi.
ISO da canta gelirsek, lastiğin oturduğu cant çapı ve cantın içten genişliği milimetre cinsinden ve araya (x) koyarak ifade edilmekte, cant tipi bir harfle belirtilmekte. 622x19C gibi. C dışında lastik cant tipi var mı derseniz, var: SS (Straight-side, düz tip) ve HB (Hooked-bead, kancalı tip) olanlar var.

Pek çok yol ve yarış bisikletleri 622 mm lastikleri yani 700C leri kullanmaktalar.
Triatloncular ISO 44-571 (26 x 1 ¾) yani 650C lastikleri tercih edebiliyorlarmış.
650B ise ( ISO 40-584 (26 x 1 ½)) en popüler, en çok satılan MTB lastiği olarak tanımlanmış.
650 ve 650A yı pek bulabileceğinizi zannetmiyorum. Onlar daha çok klasikçilerin aradıkları lastikler.

Tecrübesi olan arkadaşlarım da katkı verirlerse sevinirim.
 
Geri