@vetohan
Dişli lastik, gevşek zemin için gerekli, yani stabilize yol için değil de dozerle düzleştirerek açılmış orman yolunda veya arazide. Paylaştığınız görüntüden anladığım kadarıyla o yol stabilize, hatta yolun tamamı stabilize edilmemiş, bisikletin ön tekerinin durduğu kenar gevşek toprak.
Stabilize toprak yolda, 25mm lastikle bile keyifli sürüş yapılabiliyor. Ancak çok dikkatli olmak gerekiyor, çünkü sizin paylaştığınız resimde olduğu gibi yolun bir kenarı stabilize edilmemiş, veya bir virajı geçen kamyonlar yüzünden çok bozulmuş olabiliyor. 25mm lastikle gevşek zemine girince ya buzdaymışsınız gibi kayıyorsunuz, ya da bataklığa girmiş gibi saplanıp kalıyorsunuz. 28-30mm slick lastikler hem bu konuda çok daha toleranslı oldukları hem de asfalta fazla yavaşlatmadıkları için çoğunluğu asfalt, bir bölümü toprak yoldaki sürüşler için ideal.
Stabilize yollar için en iyi lastikler, Schwalbe G-One veya Challenge Almanzo gibi 32mm civarı genişliği olan desenli modeller. Ancak, sürüşün büyük bölümü asfaltta olacaksa ilk mesajımda önerdiğim lastikler daha uygundur, diye düşünüyorum. Sizin bulduğunuz lastik ise bir tık diğer yönde. Dişleri küçük olan bir cyclocross lastiği, bunlar çim ve toprak parkurlarda iyidir, çamurda ve kumda yol tutuşları zayıftır (gene de slik lastik gibi kaymaz tabii ki). CX lastiği, Asfaltta sizi yavaşlatır ama toprak yolda üzmez. Sonuç olarak gevşek zemin ve düz arazide de sürülecekse daha önce önerdiklerimden daha iyi bir seçim olur. Ağırlığı ise telli bir lastik olmasından kaynaklanıyor. Patlak koruması yetersiz olabilir, ona da bir bakmak lazım.