Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Aman uzak dur. Ömrü çok kısa. Sadece minimal gramaj farkından, yarışlarda avantajı olabilir belki.

Bu lastiğe neden daha önce gecmedigimi bilemiyorum abi ama muhtemelen kolay ulaşılabilir olmayışı ve mukavemet açısından handikaplı oluşudur ancak fikrim tamamen değişti. Dusuk agirlikta veya nispeten kaliteli denilen maxxis ve conti nin serilerini pek çok kez kullanmış biriyim.. Şu noktayı hep atlıyoruz , aslında bizim lastigimizi koruyan şey iç lastikler değil, dış lastikler.. latex ve özellikle de performanslı TPU lar, yaygın görüşe göre, tubless lastik performansına eş değer bir statü kazanmış.. kadronun sabit parçalarıni degistirdigimizde örneğin, sele borusu, gidon ve gidon boğazinda karbona geçtiğimizde, önceki ağırlıklarına göre en fazla 250-350 Gr lik bir kazanç oluşturur.. oysa bu TPU lar, her iki lastik için ortalama 150 Gr lik ağırlık eksiltiyor sabit kaldıklarında.. Buna bir de hareket anında, rotasyon etkisiyle X3 hissiyat doğuruyor ve 450 Gr gibi bir hafiflik sağlıyor.. oysa kadro sabitlerinden kazancımız ≈300 Gr ve bütçe belki 15 - 20 binleri bulacaktır.. Üstelik bisiklet performansı için de katkısı hissedilir olmayacaktır.. TPU lastikler ise , dış lastikle butunlesme ve dolaylı olarak yol.kavrama becerisi, standart iç lastiklerden çok daha iyi..Ve bütçe olarak çiftini 500-800 arası almak mümkün, heybemizde neredeyse 1/3 oranında yine geleneksel lastiklere göre az yer kaplıyor ve yük.miktari da düşük oldugundan yedek olarak yanımıza alsak da , kullanmadan da faydası oluyor...
Continental ultra sport 3 getirtmiştim yurtdışından, çok memnunum. herhangi bir patlak yaşamadım. Yol tutuşu da hiç fena değil.
Bende de şuan 2. Bisikletimde bu lastik var.. Lastik inceleme sitelerinde , en uygun fiyatlı ve becerili yarış lastiği olarak anlatılıyor... Ancak gp5000 e gore zırh değerleri ayni olsa da , %40 daha fazla yuvarlanma direnci varmış
 
Scudo
Ben de 12 bin kilometrelik yol bisikleti maceramda ilkin 3 bin kadar ultrasport 2 kullandım, kalan 8-9 bin kilometreyi de ultrasport 3'lerle geçirdim. O zamanlar merlinden çiftini 700 e yani Türkiye'de tek lastik fiyatına getirtmiştim. Bu sene artık ufak ufak kılcal çatlamalar görmekteyim. Beni birkaç patlakla ve en ufak tutuş tedirginliği yaratmadan bu zamanlara getirdiği için kendilerine teşekkürlerimi sunuyorum :) Önerenlere de şiddetle tavsiye ediyorum.

Bu lastiğin bence 2 eksi yönü var. Birincisi janta aşırı zor oturması. Önceki Shimano rs100 jantım tubeless uyumsuz olduğundan duvarları nispeten alçaktı ve biraz daha kolaydı ama şimdiki tubeless uygun ultegralarıma takmak tam bir işkence. Yıllardır kullandığım levyelerimi tek seferde kırınca metallerinden edindim. Henüz kullanma fırsatım olmadı.

İkinci kötü yanı lastiğin damaklarında ufak açılmalar görüyorum. Belki sıkıntılı bir durum değil ama benim aklımı kurcalıyor bu durum. Lastiğim 2021 üretimli ve ortalama 8 bin kmde.

Yaza doğru bu lastikler 10 bin olur ve emekliye ayrılırlar diye düşünüyorum. Yeni lastik arayışında tabii ki hiçbir alternatif bulamazsam yeniden takacağım bir lastik ama farklı lastikleri de tatmak istediğimden sonraki lastiğim farklı olacaktır. Kahverengi duvarlı ultrasport 3 bisikletimin rengine de çok uyum sağlayacak ama bakalım vakit ne getirecek :)

Bende de şuan 2. Bisikletimde bu lastik var.. Lastik inceleme sitelerinde , en uygun fiyatlı ve becerili yarış lastiği olarak anlatılıyor... Ancak gp5000 e gore zırh değerleri ayni olsa da , %40 daha fazla yuvarlanma direnci varmış
Yukarıda yazdığım gibi ben de yol tutuş ve patlak direnci konusunda problem yaşamadım. Oldukça uygun fiyatlı ve performanslı bir alternatif olarak aklıma kazındı bu lastikler. Gp5000 ile arasında bir fark olmalı ki aradaki fiyat farkına değsin değil mi? 😀 Ayrıca TPU iç lastikler benim de radarımda uzun zamandır. Bahsettiğiniz üzere dönen kısımdaki hafiflemenin hissiyatı çok daha fazla. Bunu bu denli uygun maliyete denk getirmek de insanın aklını çeliyor. Yazın bir çift edineceğim ben de.
 
Ben de 12 bin kilometrelik yol bisikleti maceramda ilkin 3 bin kadar ultrasport 2 kullandım, kalan 8-9 bin kilometreyi de ultrasport 3'lerle geçirdim. O zamanlar merlinden çiftini 700 e yani Türkiye'de tek lastik fiyatına getirtmiştim. Bu sene artık ufak ufak kılcal çatlamalar görmekteyim. Beni birkaç patlakla ve en ufak tutuş tedirginliği yaratmadan bu zamanlara getirdiği için kendilerine teşekkürlerimi sunuyorum :) Önerenlere de şiddetle tavsiye ediyorum.

Bu lastiğin bence 2 eksi yönü var. Birincisi janta aşırı zor oturması. Önceki Shimano rs100 jantım tubeless uyumsuz olduğundan duvarları nispeten alçaktı ve biraz daha kolaydı ama şimdiki tubeless uygun ultegralarıma takmak tam bir işkence. Yıllardır kullandığım levyelerimi tek seferde kırınca metallerinden edindim. Henüz kullanma fırsatım olmadı.

İkinci kötü yanı lastiğin damaklarında ufak açılmalar görüyorum. Belki sıkıntılı bir durum değil ama benim aklımı kurcalıyor bu durum. Lastiğim 2021 üretimli ve ortalama 8 bin kmde.

Yaza doğru bu lastikler 10 bin olur ve emekliye ayrılırlar diye düşünüyorum. Yeni lastik arayışında tabii ki hiçbir alternatif bulamazsam yeniden takacağım bir lastik ama farklı lastikleri de tatmak istediğimden sonraki lastiğim farklı olacaktır. Kahverengi duvarlı ultrasport 3 bisikletimin rengine de çok uyum sağlayacak ama bakalım vakit ne getirecek :)


Yukarıda yazdığım gibi ben de yol tutuş ve patlak direnci konusunda problem yaşamadım. Oldukça uygun fiyatlı ve performanslı bir alternatif olarak aklıma kazındı bu lastikler. Gp5000 ile arasında bir fark olmalı ki aradaki fiyat farkına değsin değil mi? 😀 Ayrıca TPU iç lastikler benim de radarımda uzun zamandır. Bahsettiğiniz üzere dönen kısımdaki hafiflemenin hissiyatı çok daha fazla. Bunu bu denli uygun maliyete denk getirmek de insanın aklını çeliyor. Yazın bir çift edineceğim ben de.
Bende de ultraspot 3 var 10 kasımdan beridir patlamıyor 😅 7500 kilometrede ve çatlamalar başlamış ama dediğiniz gibi patladı mı vay halimize iki arkadaş 3 levye ile janta zor oturtuyoruz. Yurtdışı işi de bitti 😢 kara kara düşünüyorum ne alacam diye
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Ben fulcrum racing 5 janta ultrasport 3 leri tek başıma çok rahat takıyorum. Ne çile çekenler varmış.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: M.İhsan
Bu lastiğe neden daha önce gecmedigimi bilemiyorum abi ama muhtemelen kolay ulaşılabilir olmayışı ve mukavemet açısından handikaplı oluşudur ancak fikrim tamamen değişti. Dusuk agirlikta veya nispeten kaliteli denilen maxxis ve conti nin serilerini pek çok kez kullanmış biriyim.. Şu noktayı hep atlıyoruz , aslında bizim lastigimizi koruyan şey iç lastikler değil, dış lastikler.. latex ve özellikle de performanslı TPU lar, yaygın görüşe göre, tubless lastik performansına eş değer bir statü kazanmış.. kadronun sabit parçalarıni degistirdigimizde örneğin, sele borusu, gidon ve gidon boğazinda karbona geçtiğimizde, önceki ağırlıklarına göre en fazla 250-350 Gr lik bir kazanç oluşturur.. oysa bu TPU lar, her iki lastik için ortalama 150 Gr lik ağırlık eksiltiyor sabit kaldıklarında.. Buna bir de hareket anında, rotasyon etkisiyle X3 hissiyat doğuruyor ve 450 Gr gibi bir hafiflik sağlıyor.. oysa kadro sabitlerinden kazancımız ≈300 Gr ve bütçe belki 15 - 20 binleri bulacaktır.. Üstelik bisiklet performansı için de katkısı hissedilir olmayacaktır.. TPU lastikler ise , dış lastikle butunlesme ve dolaylı olarak yol.kavrama becerisi, standart iç lastiklerden çok daha iyi..Ve bütçe olarak çiftini 500-800 arası almak mümkün, heybemizde neredeyse 1/3 oranında yine geleneksel lastiklere göre az yer kaplıyor ve yük.miktari da düşük oldugundan yedek olarak yanımıza alsak da , kullanmadan da faydası oluyor...
Benim ve diğer tpu iç lastik kullanmış arkadaşların sıkıntısı patlamaya mukavemetsiz olması değil :ssrtcbya:
Ki bir iç lastikten bu zaten beklenmez. O işi dış lastik, araya koyulacak zırhlar vs yapar.

Sağladığı avantajlarda hemfikirim, zaten o yüzden denedik, kullandık. Ancak bu avantajları daha ince ve narin bir malzemeden üretilmeleri sağlıyor.
Latex lastikler bir tık daha ağır ve o oranda daha sağlamlar. Ancak tpu iç lastikler sibop kısmında çok dayanıksızlar. İki çift yani dört lastik kullandım, dördü de sibop birleşim yerlerinden ayrıldı. Normal patlama olsa yama yaparsın ama ek yerine yapılacak bir şey yok. Çöp oldular. TPU kullanan birkaç arkadaşım daha aynı konudan muzdarip olup klasik iç lastiklere geri döndü.

O nedenle yarış için kenarda bir çift tutmakta yarar var. Ama antrenman için tercih etmiyoruz.

Not: Tubeless kullananlar şimdi kıs kıs gülüyor belki de :)
 
Bu lastiğe neden daha önce gecmedigimi bilemiyorum abi ama muhtemelen kolay ulaşılabilir olmayışı ve mukavemet açısından handikaplı oluşudur ancak fikrim tamamen değişti. Dusuk agirlikta veya nispeten kaliteli denilen maxxis ve conti nin serilerini pek çok kez kullanmış biriyim.. Şu noktayı hep atlıyoruz , aslında bizim lastigimizi koruyan şey iç lastikler değil, dış lastikler.. latex ve özellikle de performanslı TPU lar, yaygın görüşe göre, tubless lastik performansına eş değer bir statü kazanmış.. kadronun sabit parçalarıni degistirdigimizde örneğin, sele borusu, gidon ve gidon boğazinda karbona geçtiğimizde, önceki ağırlıklarına göre en fazla 250-350 Gr lik bir kazanç oluşturur.. oysa bu TPU lar, her iki lastik için ortalama 150 Gr lik ağırlık eksiltiyor sabit kaldıklarında.. Buna bir de hareket anında, rotasyon etkisiyle X3 hissiyat doğuruyor ve 450 Gr gibi bir hafiflik sağlıyor.. oysa kadro sabitlerinden kazancımız ≈300 Gr ve bütçe belki 15 - 20 binleri bulacaktır.. Üstelik bisiklet performansı için de katkısı hissedilir olmayacaktır.. TPU lastikler ise , dış lastikle butunlesme ve dolaylı olarak yol.kavrama becerisi, standart iç lastiklerden çok daha iyi..Ve bütçe olarak çiftini 500-800 arası almak mümkün, heybemizde neredeyse 1/3 oranında yine geleneksel lastiklere göre az yer kaplıyor ve yük.miktari da düşük oldugundan yedek olarak yanımıza alsak da , kullanmadan da faydası oluyor...

Bende de şuan 2. Bisikletimde bu lastik var.. Lastik inceleme sitelerinde , en uygun fiyatlı ve becerili yarış lastiği olarak anlatılıyor... Ancak gp5000 e gore zırh değerleri ayni olsa da , %40 daha fazla yuvarlanma direnci varmış
Bisikleti genelde işe gidip gelirken kullandığım için performanstan ziyade yol tutuşu, dayanıklılık gibi özellikleri benim sürüşüme daha uygundu. Onun için bu lastiği tercih ettim. Yuvarlanma direnci için %40 çok yüksek bir fark gibi geldi. Bu kadar fark olduğunu bilmiyordum.
 
Ultrasport 3 lastikler Conti'nin giriş seviyesi lastiğidir. En üst modeli GP5000'in en hızlısına kıyasla arada %40 yuvarlanma direnci farkı olabilir.
Ancak diğer tüm markaların giriş seviyesi, ve fiyatı yakın orta seviye lastiklerini karşılaştırın. Bu Ultrasport3'lerin yuvarlanma direnci hepsinden düşük :ssrtcbya:
O nedenle her bisikletçinin radarında olması gereken bir lastiktir bu kerata. (link)
 
Bisikleti genelde işe gidip gelirken kullandığım için performanstan ziyade yol tutuşu, dayanıklılık gibi özellikleri benim sürüşüme daha uygundu. Onun için bu lastiği tercih ettim. Yuvarlanma direnci için %40 çok yüksek bir fark gibi geldi. Bu kadar fark olduğunu bilmiyordum.
@Özcan abinin söylediği gibi, serinin en iyi lastiği ile kıyaslandığında , böyle bir oran çıkmış, yani gp5000 ile.. Bir kaç mesaj üstte link verdigim sitede, ultra 3 un mukayesesi zaten gp5000 ile yapılmış.. Ben de sizin gibi , genelde ise git gel için kullanmak ve biraz da sürtünmeden kazanmak, wattan dusmemek için bu lastikleri seçtim. Söylemem lazım, öncesinde Michelin allseason kullaniyordum, gerçekten arkamdan biri çekiyor gibi hissediyordum, lastik komple yere yapışiyordu, dönmek istemiyordu sanki.. yine bu sitedeki incelemeye göre vasat/,alınası değil diye ozetlemisler 😁
 
  • Beğen
Tepkiler: murat serbet
Benim ve diğer tpu iç lastik kullanmış arkadaşların sıkıntısı patlamaya mukavemetsiz olması değil :ssrtcbya:
Ki bir iç lastikten bu zaten beklenmez. O işi dış lastik, araya koyulacak zırhlar vs yapar.

Sağladığı avantajlarda hemfikirim, zaten o yüzden denedik, kullandık. Ancak bu avantajları daha ince ve narin bir malzemeden üretilmeleri sağlıyor.
Latex lastikler bir tık daha ağır ve o oranda daha sağlamlar. Ancak tpu iç lastikler sibop kısmında çok dayanıksızlar. İki çift yani dört lastik kullandım, dördü de sibop birleşim yerlerinden ayrıldı. Normal patlama olsa yama yaparsın ama ek yerine yapılacak bir şey yok. Çöp oldular. TPU kullanan birkaç arkadaşım daha aynı konudan muzdarip olup klasik iç lastiklere geri döndü.

O nedenle yarış için kenarda bir çift tutmakta yarar var. Ama antrenman için tercih etmiyoruz.

Not: Tubeless kullananlar şimdi kıs kıs gülüyor belki de :)
Tpulu arkadaslarima her lastik patlattiginda bir sigara yakip lastikle boğuşurken sizi keyifle izleyecegim dedim bir tubelessli olarak. Onlarda ayni sekilde ben yolda kalirsam seni taksiye bindirken puro yakacagiz ve keyifle puromuzu tüttüreceğiz dediler. Ben yaklasik 2 3 paket bitirdim bu sekilde puroyu yakmak nasip olmadi daha. Alet cantasinda 3 dal sigara her daim durur. İste tpu lastik böyle kotü aliskanliklarada bulastirabiliyor insani. Olan benim cigerlerime ve yedekte ne olur neolmaz diye bulundurdugum tpulara oluyor. Yedek tpu ic lastiklerimi benden cok arkadaslarim kullaniyor.
 
Bir lastikte, ne kadar sürede kaç bar'lık hava kaçarsa bu "normal" kabul edilebilir? Lastiğin max. 4 bar basılması durumuna göre yorumlarsanız sevinirim.
Bu, lastiğin tipine, kullanılan iç lastik malzemesine ve çevresel koşullara bağlı olarak değişiklik gösterir. Genellikle, haftalık olarak 0,1-0,2 bar (1,5-3 psi) hava kaybı "normal" kabul edilebilir. Ancak, bu değer bisiklet lastiğinizin durumuna ve kullandığınız hava basıncı seviyesine göre değişiklik gösterebilir.

Hava kaçışını en aza indirmek ve lastiklerinizi sağlıklı tutmak için düzenli olarak lastik basıncını kontrol etmek ve gerektiğinde hava basmak önemlidir. Lastiklerinizi kullanmadan önce her zaman gözden geçirmeyi ihmal etmeyin!
 
Bende UltraSport 3 kullanıyorum, daha önce 2 de kullanmıştım ve bir dönem GP4000s kullandım. GP4000s güzeldi ama benim gibi ağır sürücülerde ve yüksek TPI'larda yanaktan yırtılma çok oluyor, iki lastikte yepyeniyken yanaktan yırtıldı.

Şuan UltraSport 3 kullanıyorum ve Cole Rollen Elite rahat takabiliyorum. Aslında u tür lastikleri takmanın normale göre farklı bir yöntemi var, levyeyle zorlamadan önce, son takacağınız yerin karşısında ve diğer karnarlardan içe doğru bükmek, ve levye yerine son kısmı üstten avuç içleri ile içeri doğru geniş çektirmek işleri kolaylaştırıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Lastik konusunda bir çok arkadaşın bilmediği bir konu var. Malum kış mevsimi,tur dönüşü lastik basınçlarınızı 15 20 ps indirin. Bisikleti balkonda muhafaza ediyorsanız eğer mümkünse jantları mandaldan çıkarıp tekerlekler ile içeri alın. Bu muhafaza şekli lastiklerin çatlamasını önler ömrünü uzatır.
 
Schwalbe pro one dan gp5000 geçtim aradaki fark gerçekten inanılmaz.
 
biraz da açabilir misiniz?
Schwalbe pro one 8000km kadar kullandım. GP5000 geçtikten sonra bisiklet bildiğin süzülüyor gibi gitmeye başladı. Önceki lastiğimde bu hissi hiç bir zaman hissetmedim, belki psikolojik bir etkidir bilemiyorum. GP5000 ile bisiklet gittikçe gidesi geliyor gibi geldi.
 
Schwalbe pro one 8000km kadar kullandım. GP5000 geçtikten sonra bisiklet bildiğin süzülüyor gibi gitmeye başladı. Önceki lastiğimde bu hissi hiç bir zaman hissetmedim, belki psikolojik bir etkidir bilemiyorum. GP5000 ile bisiklet gittikçe gidesi geliyor gibi geldi.

ben pek fark edemiyorum böyle şeyleri. ama testler arasında aralarında çok minimal farklar var. rüzgar, mod , lastik basıncı, ve yol daha etkili bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
ben pek fark edemiyorum böyle şeyleri. ama testler arasında aralarında çok minimal farklar var. rüzgar, mod , lastik basıncı, ve yol daha etkili bence.
Doğrudur büyük bir ihtimal psikolojik bir etmen. İki lastikte sonuçta sınıfın en iyisi.
 
Merhaba dikenlerle başım belada. ne yapsam etsem de yaşadığım yer kırsal olduğu için sürekli lastik tamirinden bıktım.

bisiklietim carraro big 2718. zırhlı bir lastik arıyorum. Artık canım sıkıldı bu hobiyi bırakmak üzereyim çünkü bir iki kere çok rezil oldum :(
 
Merhaba dikenlerle başım belada. ne yapsam etsem de yaşadığım yer kırsal olduğu için sürekli lastik tamirinden bıktım.

bisiklietim carraro big 2718. zırhlı bir lastik arıyorum. Artık canım sıkıldı bu hobiyi bırakmak üzereyim çünkü bir iki kere çok rezil oldum :(
(link)
boyutu bilmiyorum marka model için attım
 
(link)
boyutu bilmiyorum marka model için attım
Bu çok ince yol ve şehir bisikleti için. Dağ bisikleti jantına olmaz. Ayrıca arkadaşın bisiklet 27.5".
Merhaba dikenlerle başım belada. ne yapsam etsem de yaşadığım yer kırsal olduğu için sürekli lastik tamirinden bıktım.

bisiklietim carraro big 2718. zırhlı bir lastik arıyorum. Artık canım sıkıldı bu hobiyi bırakmak üzereyim çünkü bir iki kere çok rezil oldum :(
Ön lastik için: (link)

Arka lastik için: (link)

Patlakların neyden kaynaklandığını da çözmeye bak. Lastikleri son sınırına kadar şişirmek de daha çok patlamasına sebep olabilir. Lastik üzerinde yazan psi aralığının ortasında bir değer seç ve ona göre hava bas. Jantın iç yüzünü kontrol et iç lastiği patlatabilecek pürüzler var mı diye. Aynı şekilde lastiklerin iç yüzünü kontrol et her patlaktan sonra. Lastiğe saplanmış diken,metal yada cam parçası olabilir.
 
Son düzenleme:
Geri