Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Lastik patlama sorunum halen devam ediyor, tüm bisiklet hayatım boyunca böyle illet, lanet bir sorun görmedim. Bir gün bisiklet olayını bırakacaksam bu kesin bundan olacaktır.

Bir lastik hayal edin, bazen her sürüşte patlıyor; bazen sürüşte sıkıntı çıkarmayıp evde dururken bir iki gün içinde patlıyor. Kabus bir olay valla, iyice nefret ettim lastiğinden bisikletinde de hani.
Yaptığım izlenimler:

1.Dış lastiği içten ve dıştan defalarca kontrol ettim içinde saplanmış bir şey yok, hatta en az 5-6 kez lastik patladıktan sonra ön dış lastikle arka dış lastiği yer değiştirdim. Yine lastik patlamaya devam etti. Yani olayın dışlastikle bağlantısı olsaydı ön ve arkayı değiştirdiğimde bu sefer ön lastiğin patlaması gerekirdi. Kaldıki dış lastiğin kendi patlak önleyici kelverı var.+ Patlak önleyici şeritten 2 tane aldım, o derecede kafayı taktım bu işe. Dış lastiği, bu çift patlak önleyici şeriti delip geçecek bir şeyin anca penseyle dış lastikten çıkarılır. Patlamalarda dışardan bir şeyin girmiş olma ihtimalide yok gibi.

2.Jantı kontrol ettim, iç lastiği kesecek bir şeyi yok. Zaten olay kesik olsa iç lastiğin yarılması lazımı, lakin iç lastik her defasında farklı noktalardan sanki bir şey girmiş gibi patlıyor. Jant lastiğini değiştirdim, jant telinin iç lastiğe ulaşmasının imkanı yok.Öyle olsa telin kırılmış olması gerekirdi, zaten jant çift katlı jant. Hem bisikletin kendi jant lastiği hemde daha yeni aldığım jant lastiğini takmış olmama rağmen.

3. İç lastiği 2'şer defa yeniledim fayda etmiyor.

Olay basınçtan kaynaklı desek, dış lastik 130 PSI kadar destekliyor. Zaten hiçbir zaman 130 vurmamıştırım, bu olaylar yokken 120 PSI kullanıyordum. Bunlar başladıktan sonra 90-100 PSI kullanıyorum.

İşin en xxx'tan tarafı, hani yoldayken batlamasını anlarım. Sürüşte patlamayıp sapa sağlam eve geliyorum, birkaç gün geçiyor evde bakıyorum hava sıfırlanmış.Belki sıcak soğuktan hava iniyordur diyorum tekrar hava vurduğumda bu sefer yine daha hızlı iniyor.

Belki lastikteki yamalar kaçrııyor diyeceğim ama su testinde hep bir yerinde iğne ucu kadar delik çıkıyor.

Allah aşkına bu lanet şeyin çözümünü bilen var mı?
İç lastik delikleri nereden oluşuyor? Tam karşılığına gelen yere baktınız mı? Lastiği takarken dış lastik logosuyla iç lastik valfini denk getirirseniz takip etmek kolay olur.

Aklıma şu geliyor ama denemedim; jantın yüzeylerinde ve dış lastiğin içinde pamuk (mikrofiber bez de olur belki) dolaştırır mısınız? Göremediğiniz pürüz, çıkıntı varsa yakalar.
 
Scudo
İç lastik delikleri nereden oluşuyor? Tam karşılığına gelen yere baktınız mı? Lastiği takarken dış lastik logosuyla iç lastik valfini denk getirirseniz takip etmek kolay olur.

Aklıma şu geliyor ama denemedim; jantın yüzeylerinde ve dış lastiğin içinde pamuk (mikrofiber bez de olur belki) dolaştırır mısınız? Göremediğiniz pürüz, çıkıntı varsa yakalar.
Her defasında farklı yerler denk geliyor, aynı noktadan mı patlıyor diye zamanında düşünmüştüm ama alakasız yerler.
Dış lastiğin içini,dışını süngerle, sabunla bile yıkadım.
 
Her defasında farklı yerler denk geliyor, aynı noktadan mı patlıyor diye zamanında düşünmüştüm ama alakasız yerler.
Patlağın yerinden sorunun yeri anlaşılabilir demek istiyorum. Mesela son yaşadığım sorun içten taraftan patlamasıydı, yeni jant bandı çekip çözdüm. Şu an sizin lastiğinizin nereden patladığını hiç bilmiyoruz.

Bir de her seferinde iç lastiği ve dış lastiği aynı şekilde denk getirmiyorsanız dış lastik kaynaklı patlağın yeri elbet değişir.

Dış lastiğin içini,dışını süngerle, sabunla bile yıkadım.
Pamuk veya mikrofiber bez gezdirin demem temizlemek için değil. En ufak pürüze takıldıkları için. Lastik içine gömülü bir şeyi bulursunuz.
 
Son düzenleme:
Bence jant değiştirin kökten çözüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Lastik patlama sorunum halen devam ediyor, tüm bisiklet hayatım boyunca böyle illet, lanet bir sorun görmedim. Bir gün bisiklet olayını bırakacaksam bu kesin bundan olacaktır.

Bir lastik hayal edin, bazen her sürüşte patlıyor; bazen sürüşte sıkıntı çıkarmayıp evde dururken bir iki gün içinde patlıyor. Kabus bir olay valla, iyice nefret ettim lastiğinden bisikletinde de hani.
Yaptığım izlenimler:

1.Dış lastiği içten ve dıştan defalarca kontrol ettim içinde saplanmış bir şey yok, hatta en az 5-6 kez lastik patladıktan sonra ön dış lastikle arka dış lastiği yer değiştirdim. Yine lastik patlamaya devam etti. Yani olayın dışlastikle bağlantısı olsaydı ön ve arkayı değiştirdiğimde bu sefer ön lastiğin patlaması gerekirdi. Kaldıki dış lastiğin kendi patlak önleyici kelverı var.+ Patlak önleyici şeritten 2 tane aldım, o derecede kafayı taktım bu işe. Dış lastiği, bu çift patlak önleyici şeriti delip geçecek bir şeyin anca penseyle dış lastikten çıkarılır. Patlamalarda dışardan bir şeyin girmiş olma ihtimalide yok gibi.

2.Jantı kontrol ettim, iç lastiği kesecek bir şeyi yok. Zaten olay kesik olsa iç lastiğin yarılması lazımı, lakin iç lastik her defasında farklı noktalardan sanki bir şey girmiş gibi patlıyor. Jant lastiğini değiştirdim, jant telinin iç lastiğe ulaşmasının imkanı yok.Öyle olsa telin kırılmış olması gerekirdi, zaten jant çift katlı jant. Hem bisikletin kendi jant lastiği hemde daha yeni aldığım jant lastiğini takmış olmama rağmen.

3. İç lastiği 2'şer defa yeniledim fayda etmiyor.

Olay basınçtan kaynaklı desek, dış lastik 130 PSI kadar destekliyor. Zaten hiçbir zaman 130 vurmamıştırım, bu olaylar yokken 120 PSI kullanıyordum. Bunlar başladıktan sonra 90-100 PSI kullanıyorum.

İşin en xxx'tan tarafı, hani yoldayken batlamasını anlarım. Sürüşte patlamayıp sapa sağlam eve geliyorum, birkaç gün geçiyor evde bakıyorum hava sıfırlanmış.Belki sıcak soğuktan hava iniyordur diyorum tekrar hava vurduğumda bu sefer yine daha hızlı iniyor.

Belki lastikteki yamalar kaçrııyor diyeceğim ama su testinde hep bir yerinde iğne ucu kadar delik çıkıyor.

Allah aşkına bu lanet şeyin çözümünü bilen var mı?
6 tane yamalı lastik ile sürüşe çıkıyorum sizi çok iyi anlıyorum. Son zamanlarda (link)deneyip kullanmak istiyorum. Benim derdim jantta değil de buranın leş yolları ile sorunum var. Bir hafta boyunca her gün lastik patlattığımı bilirim dikenler, teller vs yüzünden.

Tek derdim bu sıvı mtb arazi için kullanıma uygun diyor fakat ben yol da sürüyorum arazi ve engebeli yolla işim olamaz.
 
Bence jant değiştirin kökten çözüm.
Jantta gözüken bir sıkıntı yok ki, hem çok pahallı olur jant olayı.
Patlak önleyici sıvıyla gelen iç lastik kullanmayı deneyebilirsiniz. En olmadı tubeless + sıvı :)

6 tane yamalı lastik ile sürüşe çıkıyorum sizi çok iyi anlıyorum. Son zamanlarda (link)deneyip kullanmak istiyorum. Benim derdim jantta değil de buranın leş yolları ile sorunum var. Bir hafta boyunca her gün lastik patlattığımı bilirim dikenler, teller vs yüzünden.

Tek derdim bu sıvı mtb arazi için kullanıma uygun diyor fakat ben yol da sürüyorum arazi ve engebeli yolla işim olamaz.
Presta iç lastik var hocam, onada bu jellerden koyuluyor mu bilmiyorum.

Patlağın yerinden sorunun yeri anlaşılabilir demek istiyorum. Mesela son yaşadığım sorun içten taraftan patlamasıydı, yeni jant bandı çekip çözdüm. Şu an sizin lastiğinizin nereden patladığını hiç bilmiyoruz.

Bir de her seferinde iç lastiği ve dış lastiği aynı şekilde denk getirmiyorsanız dış lastik kaynaklı patlağın yeri elbet değişir.


Pamuk veya mikrofiber bez gezdirin demem temizlemek için değil. En ufak pürüze takıldıkları için. Lastik içine gömülü bir şeyi bulursunuz.
Hocam yalnız şöyle bir durum var, zaten sürekli patlayan lastik arka lastikti. Uzun bir süre denediklerimden sonuç alamayınca ön dış lastikle arka dış lastiği karşılıklı değiştirdim. Lakin yine arka lastik patladı. Buda olayın dış lastikten olmadığını gösteriyor.Eğer öyle olsaydı öne geçirdiğim dış lastikten dolayı ön lastiğinde patlaması lazımdı. Valla ben işin içinden çıkamadım.

Dış lastikteki tel, jant tellerini iç lastiği delmesi, dışarıdan sivri bir şeyin lastiği patlatması senaryolarını kafadan eledim. Olay acaba lastik basıncından mı kaynaklı diye düşünmeye başladım, hani iç lastik belki yüksek psi(90-100) ve benim ağırlığımla(88) deliniyor mudur..
CHAOYANG 700x23/28C 622/630 FV 48MM PRESTA İÇ LASTİK, CST İÇ LASTİK 700X18/25C PRESTA 48MM
 
Jantta gözüken bir sıkıntı yok ki, hem çok pahallı olur jant olayı.



Presta iç lastik var hocam, onada bu jellerden koyuluyor mu bilmiyorum.


Hocam yalnız şöyle bir durum var, zaten sürekli patlayan lastik arka lastikti. Uzun bir süre denediklerimden sonuç alamayınca ön dış lastikle arka dış lastiği karşılıklı değiştirdim. Lakin yine arka lastik patladı. Buda olayın dış lastikten olmadığını gösteriyor.Eğer öyle olsaydı öne geçirdiğim dış lastikten dolayı ön lastiğinde patlaması lazımdı. Valla ben işin içinden çıkamadım.

Dış lastikteki tel, jant tellerini iç lastiği delmesi, dışarıdan sivri bir şeyin lastiği patlatması senaryolarını kafadan eledim. Olay acaba lastik basıncından mı kaynaklı diye düşünmeye başladım, hani iç lastik belki yüksek psi(90-100) ve benim ağırlığımla(88) deliniyor mudur..
CHAOYANG 700x23/28C 622/630 FV 48MM PRESTA İÇ LASTİK, CST İÇ LASTİK 700X18/25C PRESTA 48MM
Bende bilmiyorum maalesef. 700x32 yol lastiği kullanıyorum. 80 psi basıyorum daha aşağısı kurtarmıyor. Hafif bir sürücü de sayılmam 88kg.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Bende aynı dertten mustariptim Schwalbe Marathon Plus, Schwalbe iç lastik ve jant bandı takarak bu sorunu hallettim. Kullandığım yollar pek iyi olmamasına ve 90 kilodan fazla olmama rağmen 1400 km sonunda bir kere bile lastik patlamadı. Benim lastikler 700x35 sizin bisikletiniz yol bisikleti galiba ama 25, 28 ve 32 modelleri de mevcut tabii bütçenizi aşar mı bilmiyorum. Biraz ağır ama ağırlığı umurumda değil şahsen, ayrıca akıcılığı ile ilgili bir şikayetim de yok.
 
Son düzenleme:
Presta iç lastik var hocam, onada bu jellerden koyuluyor mu bilmiyorum.

Kendinden sıvılı gelen iç lastikler var. Onlardan kullanmayı deneyebilirsiniz.

Presta siboplu iç lastiklere de sonradan sıvı koyabiliyorsunuz. Presta sibobun valfini söküp çıkarabileceğiniz basit bir aparat var. Valfi söktükten sonra, bir şırınganın ucuna takacağınız serum hortumu ile iç lastiğe sıvı doldurabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Lastik patlama sorunum halen devam ediyor, tüm bisiklet hayatım boyunca böyle illet, lanet bir sorun görmedim. Bir gün bisiklet olayını bırakacaksam bu kesin bundan olacaktır.

Bir lastik hayal edin, bazen her sürüşte patlıyor; bazen sürüşte sıkıntı çıkarmayıp evde dururken bir iki gün içinde patlıyor. Kabus bir olay valla, iyice nefret ettim lastiğinden bisikletinde de hani.
Yaptığım izlenimler:

1.Dış lastiği içten ve dıştan defalarca kontrol ettim içinde saplanmış bir şey yok, hatta en az 5-6 kez lastik patladıktan sonra ön dış lastikle arka dış lastiği yer değiştirdim. Yine lastik patlamaya devam etti. Yani olayın dışlastikle bağlantısı olsaydı ön ve arkayı değiştirdiğimde bu sefer ön lastiğin patlaması gerekirdi. Kaldıki dış lastiğin kendi patlak önleyici kelverı var.+ Patlak önleyici şeritten 2 tane aldım, o derecede kafayı taktım bu işe. Dış lastiği, bu çift patlak önleyici şeriti delip geçecek bir şeyin anca penseyle dış lastikten çıkarılır. Patlamalarda dışardan bir şeyin girmiş olma ihtimalide yok gibi.

2.Jantı kontrol ettim, iç lastiği kesecek bir şeyi yok. Zaten olay kesik olsa iç lastiğin yarılması lazımı, lakin iç lastik her defasında farklı noktalardan sanki bir şey girmiş gibi patlıyor. Jant lastiğini değiştirdim, jant telinin iç lastiğe ulaşmasının imkanı yok.Öyle olsa telin kırılmış olması gerekirdi, zaten jant çift katlı jant. Hem bisikletin kendi jant lastiği hemde daha yeni aldığım jant lastiğini takmış olmama rağmen.

3. İç lastiği 2'şer defa yeniledim fayda etmiyor.

Olay basınçtan kaynaklı desek, dış lastik 130 PSI kadar destekliyor. Zaten hiçbir zaman 130 vurmamıştırım, bu olaylar yokken 120 PSI kullanıyordum. Bunlar başladıktan sonra 90-100 PSI kullanıyorum.

İşin en xxx'tan tarafı, hani yoldayken batlamasını anlarım. Sürüşte patlamayıp sapa sağlam eve geliyorum, birkaç gün geçiyor evde bakıyorum hava sıfırlanmış.Belki sıcak soğuktan hava iniyordur diyorum tekrar hava vurduğumda bu sefer yine daha hızlı iniyor.

Belki lastikteki yamalar kaçrııyor diyeceğim ama su testinde hep bir yerinde iğne ucu kadar delik çıkıyor.

Allah aşkına bu lanet şeyin çözümünü bilen var mı?
Sibopun girdiği bölgede dış lastik tam oturmuyor olmasın ? Yol bisikletine ilk başladığımda öyle bir hata yüzünden birkaç kere patlattım. Sibopu geri itip sonra deliğe doğru hızla bastırınız dış lastikle beraber
Gözünüzden kaçmıştır belki.
 
Sibopun girdiği bölgede dış lastik tam oturmuyor olmasın ? Yol bisikletine ilk başladığımda öyle bir hata yüzünden birkaç kere patlattım. Sibopu geri itip sonra deliğe doğru hızla bastırınız dış lastikle beraber
Gözünüzden kaçmıştır belki.
İyide yüksek basınçla zaten sibop kısmı janta her türlü temas eder ki. Dikkat ederim yine buna.
 
Bende bilmiyorum maalesef. 700x32 yol lastiği kullanıyorum. 80 psi basıyorum daha aşağısı kurtarmıyor. Hafif bir sürücü de sayılmam 88kg.
@-Skynet- Biri sizi bisikletten vazgeçirmeye çalışmıyorsa X-Files'lık bir durum var ortada :)
Kendinden sıvılı gelen iç lastikler var. Onlardan kullanmayı deneyebilirsiniz.

Presta siboplu iç lastiklere de sonradan sıvı koyabiliyorsunuz. Presta sibobun valfini söküp çıkarabileceğiniz basit bir aparat var. Valfi söktükten sonra, bir şırınganın ucuna takacağınız serum hortumu ile iç lastiğe sıvı doldurabilirsiniz.
Sibopun girdiği bölgede dış lastik tam oturmuyor olmasın ? Yol bisikletine ilk başladığımda öyle bir hata yüzünden birkaç kere patlattım. Sibopu geri itip sonra deliğe doğru hızla bastırınız dış lastikle beraber
Gözünüzden kaçmıştır belki.
İç lastiği tekrardan değiştirdim, farklı marka taktım bu sefer. Gerçi öncelerden farklı marka takmama rağmen yine patlamıştı.
Lasitğin içini dışını iyice kontrol ettim, takılı kalan bir şey yok. Pamukta geçirdim, öyle tırtıklı bir şey gözükmedi. Bu sefer patlayanda zaten koruyucu şerit kısmına gelen yerden olmuş. İyide onu bir şeyin delmesi durumunda oradan çıkması çok zor. 2 kat korucuyu şerit var. Dış lastiğin kendi kelvırda var.
Jantı kontrol ettim, bir anormallik gözükmüyor.
Bisikletçiye götürdüm, anlamadı. Hatta başka iç lastik alayım dedim, o lastikten yok dedi. Sende varsa tak hava basarız dedi. :))

Her tur 1 yamaya olarak ücretleniyor, 5 yamada bir iç lastik. Gel vatandaş gel.:koptum:
DSC_0253.JPGDSC_0257.JPG
DSC_0258.JPG
 
İç lastiği tekrardan değiştirdim, farklı marka taktım bu sefer. Gerçi öncelerden farklı marka takmama rağmen yine patlamıştı.
Lasitğin içini dışını iyice kontrol ettim, takılı kalan bir şey yok. Pamukta geçirdim, öyle tırtıklı bir şey gözükmedi. Bu sefer patlayanda zaten koruyucu şerit kısmına gelen yerden olmuş. İyide onu bir şeyin delmesi durumunda oradan çıkması çok zor. 2 kat korucuyu şerit var. Dış lastiğin kendi kelvırda var.
Jantı kontrol ettim, bir anormallik gözükmüyor.
Bisikletçiye götürdüm, anlamadı. Hatta başka iç lastik alayım dedim, o lastikten yok dedi. Sende varsa tak hava basarız dedi. :))

Her tur 1 yamaya olarak ücretleniyor, 5 yamada bir iç lastik. Gel vatandaş gel.:koptum:
311930 dosyayı görüntüle311931 dosyayı görüntüle
311932 dosyayı görüntüle
Yanlış hatırlamıyorsam 1 2 aydır bu meseleyle uğraşıyorsunuz,uzaktan biz kahrolduk sizin bisikleti bırakma aşamasına gelmeniz normal fakat,buradan size çözüm olarak birçok kişi cevap yazdı,ama sorun devam ediyor gördüğüm kadarıyla,düz mantık 3 sebep var patlakla ilgili,ya dış ya iç lastik yada jant kaynaklı bir patlak yaşıyorsunuz,iç lastiği sıfır taksanız bile janttan yada dış lastikten kaynaklıysa yine patlayacak,o yüzden daha öncede söylendiği gibi sorununuzun çözümü ya jantı değiştireceksiniz yada lastiğinizi,sürekli aynı şeyi tekrarlayıp çözüm bulmanız zor,lastiğinize 5 tanede şerit taksanız jant kanyaklı bir patlaksa çözüme ulaşamayacaksınız,yada lastik kaynaklı ise jantı bile yenileseniz aynı lastikle yine sorun yaşayacaksınız.
Sonuç olarak ya çok iyi bir bisikletçiye danışın sorunu kökten çözsün ki mutlaka bulacaktır,yada imkan dahilinde lastik jant değişim kombinasyonu deneyerek sorununuzu halledebileceksiniz,zamanında benimde başıma gelmişti bu şekilde çözmüştüm.
 
Yanlış hatırlamıyorsam 1 2 aydır bu meseleyle uğraşıyorsunuz,uzaktan biz kahrolduk sizin bisikleti bırakma aşamasına gelmeniz normal fakat,buradan size çözüm olarak birçok kişi cevap yazdı,ama sorun devam ediyor gördüğüm kadarıyla,düz mantık 3 sebep var patlakla ilgili,ya dış ya iç lastik yada jant kaynaklı bir patlak yaşıyorsunuz,iç lastiği sıfır taksanız bile janttan yada dış lastikten kaynaklıysa yine patlayacak,o yüzden daha öncede söylendiği gibi sorununuzun çözümü ya jantı değiştireceksiniz yada lastiğinizi,sürekli aynı şeyi tekrarlayıp çözüm bulmanız zor,lastiğinize 5 tanede şerit taksanız jant kanyaklı bir patlaksa çözüme ulaşamayacaksınız,yada lastik kaynaklı ise jantı bile yenileseniz aynı lastikle yine sorun yaşayacaksınız.
Sonuç olarak ya çok iyi bir bisikletçiye danışın sorunu kökten çözsün ki mutlaka bulacaktır,yada imkan dahilinde lastik jant değişim kombinasyonu deneyerek sorununuzu halledebileceksiniz,zamanında benimde başıma gelmişti bu şekilde çözmüştüm.
Şöyle uzun zamandır zaten çeşitli kombinasyonaları deniyorum, sıkıntı arada düzeldi gibi oluyor, tam kurtuldum derken tekrarlıyor.
Yukarıda zaten yapılan önerilerin denendiği ve sonuç alınmadığına değindim.
1. Dış lastik kaynaklı, gözden kaçan kılcal bir tel varsa arka dış lastikle ön dış lastiği değiştirdim. Ön lastik mantıken bu durumda bu seferde onun patlaması lazımdı ama patlamadı.Bu durumda olay dış lastik kaynalı değil, onu eliyoruz.
2. Jant kaynaklı patlama olabilmesi için jantın tel başlarının iç lastiğe teneffüs etmesi gerekir. İyide tüm teller sağlam, kaldıki çift kat jant var. Kaldıki jant şeriti var, hatta ek jant şeritde alıp taktım. Onun haricinde kaç defa parmağını jantın iç lastiğe gelen tarafından gezdirdim. Öyle patlaracak bir şey görmedim. Zaten ondan kaynaklı olsa hep iç lastiğin iç janta bakan tarafı patlardı.Jantıda eliyoruz.
3.patlak önleyici şerit kesiyordur dedim, dışını banla banladım fark etmedi.
4. dışarıdan bir şey tekere batıp patlatıyor desek, dış lastiğin kendi kelverı var+çift kat patlak önleyici şerit var. bunları bir şeyin geçip delmesi demek orada saplı kalmasını gerektirir.
Bana tek mantıklı kalan iç lastiklerin kalitesiz çıkması ve basınç ve darbeler sonlarında kendiliğinden patlaması gelmeye başladı.
 
...
2. Jant kaynaklı patlama olabilmesi için jantın tel başlarının iç lastiğe teneffüs etmesi gerekir. İyide tüm teller sağlam, kaldıki çift kat jant var. Kaldıki jant şeriti var, hatta ek jant şeritde alıp taktım. Onun haricinde kaç defa parmağını jantın iç lastiğe gelen tarafından gezdirdim. Öyle patlaracak bir şey görmedim. Zaten ondan kaynaklı olsa hep iç lastiğin iç janta bakan tarafı patlardı.Jantıda eliyoruz.
3.patlak önleyici şerit kesiyordur dedim, dışını banla banladım fark etmedi.
....

Bence hala jant, jant bandı ya da patlak önleyici şerit suçlu olabilir.
Patlak önleyici şerit kullanıcılarının çoğu onun patlamaya sebep olduğunu söylüyor, gerek keskin kenarları, gerek birleşim yerinin ısırması nedeniyle. Onu çıkarıp bir süre denenebilir. Bu şerit doğru genişlikte değilse düzgün olmayan boşluklar oluşturup lastiği kıstırıyor da olabilir.
Jantın çember birleşim noktasında pürüz olabilir.
Jant bandı doğru genişlikte değilse kenarları kesiyor olabilir, lastiğin kalan boşluğa sızma girişimi ısırılmasına sebep oluyor olabilir ya da jant frenliyse iç lastik jantın açıkta kalan bölümlerine temas edip jant ısındığında patlatıyor olabilir. Birden çok kat bant kullanmak yerine kaliteli ve doğru genişlikte tek bir bant/şerit kullanmakta fayda var.
 
Bence hala jant, jant bandı ya da patlak önleyici şerit suçlu olabilir.
Patlak önleyici şerit kullanıcılarının çoğu onun patlamaya sebep olduğunu söylüyor, gerek keskin kenarları, gerek birleşim yerinin ısırması nedeniyle. Onu çıkarıp bir süre denenebilir. Bu şerit doğru genişlikte değilse düzgün olmayan boşluklar oluşturup lastiği kıstırıyor da olabilir.
Jantın çember birleşim noktasında pürüz olabilir.
Jant bandı doğru genişlikte değilse kenarları kesiyor olabilir, lastiğin kalan boşluğa sızma girişimi ısırılmasına sebep oluyor olabilir ya da jant frenliyse iç lastik jantın açıkta kalan bölümlerine temas edip jant ısındığında patlatıyor olabilir. Birden çok kat bant kullanmak yerine kaliteli ve doğru genişlikte tek bir bant/şerit kullanmakta fayda var.
Yukarıda fotoda attım hocam onları.
 
Yukarıda fotoda attım hocam onları.

Fotoğraflarda jant bandının tam olup olmadığı pek anlaşılmıyor. Jant üretici kaç mm diyorsa doğrusu o.
Ancak son resimdeki patlak önleyici bana hiç güvenli gelmedi:
dsc_0258-jpg.311932

Ufacık bir çıkıntı, keskin kat, boşluk o basınçta çok rahat zarar verebilir. Birleştiğinde üst üste biniyorsa ayrı risk, uç uca denk gelip arada boşluk kalıyorsa ayrı risk. Sarıldığı bantın türünü anlayamadım. Koli bandı gibi bir bantsa keskin kenarlar ya da çıkıntılar oluşturuyor olabilir. Kaliteli bir elektrik bandı daha iyi sonuç verebilir. Ben olsam bu şerit olmadan denerdim. O şerit yok diye oluşacak bir patlağı hayalete tercih ederdim. Hem o varken de patlıyor, pek işe yarıyor gibi görünmüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Yukarıda fotoda attım hocam onları.

lastik değişimi sırasında yabancı bir videoda dikkatimi çekmişti.:
Sibob deliğini lastik üzerindeki dikkat çeken bir yazı ile aynı yere veya bildiğimiz yere getirmek. Böylece lastik patladığında o dikkat çeken yazıya göre patlağın yerini sibop deliğine göre tam belirleyebiliyoruz.:

-Lastik hep aynı yerden mi patlıyor?
-Farklı yerlerden mi patlıyor?

Olayın nedenini bulmak için bu işe yarayabilir. Zaten sebebi bulunca çözüm bulunur.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Geri