portakallimon
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 16 Aralık 2017
- Mesaj
- 566
- Tepki
- 1.245
- Şehir
- İstanbul
- Başlangıç
- 1993—94
- Bisiklet
- Carraro
İç lastik delikleri nereden oluşuyor? Tam karşılığına gelen yere baktınız mı? Lastiği takarken dış lastik logosuyla iç lastik valfini denk getirirseniz takip etmek kolay olur.Lastik patlama sorunum halen devam ediyor, tüm bisiklet hayatım boyunca böyle illet, lanet bir sorun görmedim. Bir gün bisiklet olayını bırakacaksam bu kesin bundan olacaktır.
Bir lastik hayal edin, bazen her sürüşte patlıyor; bazen sürüşte sıkıntı çıkarmayıp evde dururken bir iki gün içinde patlıyor. Kabus bir olay valla, iyice nefret ettim lastiğinden bisikletinde de hani.
Yaptığım izlenimler:
1.Dış lastiği içten ve dıştan defalarca kontrol ettim içinde saplanmış bir şey yok, hatta en az 5-6 kez lastik patladıktan sonra ön dış lastikle arka dış lastiği yer değiştirdim. Yine lastik patlamaya devam etti. Yani olayın dışlastikle bağlantısı olsaydı ön ve arkayı değiştirdiğimde bu sefer ön lastiğin patlaması gerekirdi. Kaldıki dış lastiğin kendi patlak önleyici kelverı var.+ Patlak önleyici şeritten 2 tane aldım, o derecede kafayı taktım bu işe. Dış lastiği, bu çift patlak önleyici şeriti delip geçecek bir şeyin anca penseyle dış lastikten çıkarılır. Patlamalarda dışardan bir şeyin girmiş olma ihtimalide yok gibi.
2.Jantı kontrol ettim, iç lastiği kesecek bir şeyi yok. Zaten olay kesik olsa iç lastiğin yarılması lazımı, lakin iç lastik her defasında farklı noktalardan sanki bir şey girmiş gibi patlıyor. Jant lastiğini değiştirdim, jant telinin iç lastiğe ulaşmasının imkanı yok.Öyle olsa telin kırılmış olması gerekirdi, zaten jant çift katlı jant. Hem bisikletin kendi jant lastiği hemde daha yeni aldığım jant lastiğini takmış olmama rağmen.
3. İç lastiği 2'şer defa yeniledim fayda etmiyor.
Olay basınçtan kaynaklı desek, dış lastik 130 PSI kadar destekliyor. Zaten hiçbir zaman 130 vurmamıştırım, bu olaylar yokken 120 PSI kullanıyordum. Bunlar başladıktan sonra 90-100 PSI kullanıyorum.
İşin en xxx'tan tarafı, hani yoldayken batlamasını anlarım. Sürüşte patlamayıp sapa sağlam eve geliyorum, birkaç gün geçiyor evde bakıyorum hava sıfırlanmış.Belki sıcak soğuktan hava iniyordur diyorum tekrar hava vurduğumda bu sefer yine daha hızlı iniyor.
Belki lastikteki yamalar kaçrııyor diyeceğim ama su testinde hep bir yerinde iğne ucu kadar delik çıkıyor.
Allah aşkına bu lanet şeyin çözümünü bilen var mı?
Aklıma şu geliyor ama denemedim; jantın yüzeylerinde ve dış lastiğin içinde pamuk (mikrofiber bez de olur belki) dolaştırır mısınız? Göremediğiniz pürüz, çıkıntı varsa yakalar.





