Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

@Mustafa Zeybek Hem arazi performansı hem ıslak asfaltta tutunma bekleme derim. Maxxis Crossmark kullanıyorum. Arazide mükemmeller, ıslak taşlarda, çamurda da süper. Kuru asfaltta performans süper. Ama ıslak asfaltta tereyağı gibiler :) Hepsi birden olmuyor malesef. (Oluyorsa bende alıcam hemen :) )
 
Scudo
@BerkEvren

Dün olduğu gibi bisikleti dümdüz tutarken, sabit kadansla pedal çevirirken, frenin f' sini yapmamışken yere yapışmayayım yeter diyeyim öyleyse :)

Kendi kendime yazıyorum gibi oldu ama araştırmamı derinleştirdim ve seçenekleri ikiye indirdim. Schwalbe smart performans Sam (link) ve schwalbe nobby nic performans (link) ikisi de 27,5 2.25 olacaklar.

Öne nobby nic arkaya smart Sam düşünüyorum. Smart Sam yuvarlanma konusunda ortadaki diş yoğunluğundan dolayı daha iyi gibime geliyor. Dıştaki dişleri de fena değil.

images (3).jpg

Nobby nic ise taşlı kısımlarda ve virajlarda daha çok işime yarayacak sanıyorum.

images (4).jpg

Daha önce de söylediğim gibi aradığım tek şey arazide yere tutunması. Araştırdığım kadarıyla bu lastikler hem uzun ömürlü, hem asfaltta idare eder yol tutuşları var, hem de arazide çok iyiler. Yuvarlanma bakımından da ortalamanın üstündeler. (schwalbe'ye göre)

Nobby nic performance

Screenshot_20171121-225250.png

Smart Sam performans

Screenshot_20171121-225356.png

Araştırmalarım bu yönde.

Çifti minimum 150 maksimum 200e gelecek. Başka tavsiyesi olan, öyle yapma şöyle yap diyecek olan varsa mutlulukla dinlerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Mustafa Zeybek İkisinide smart sam seç derim. Orta desen asfaltta ciddi avantaj sağlıyor. (Crossmark gibi)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@BerkEvren
Bisikleti aldığımdan beri yaklaşık 1000 km oldu. Bunun 650 kadarı arazide. O yüzden seçimimi araziye yönelik yapmak istiyorum. Asfalt performansı pek önemli değil. Yaza doğru zaten ince lastikler de edinirim. Smart Sam ile nobby nic arasındaki arazi performansını araştırıp seçimimi ona göre yapmayı düşünüyorum.

Ya da önce bir tane smart Sam alır, memnun kalırsam ikinciyi alırım :rolleyes: Crossmark tasarımıyla çok çok hoşuma giden bir model ama 2.25 ini şimdilik bulamadım. Bulsam dahi bütçem dışında kalır gibime geliyor.

Başka önerisi olan :)
 
@Mustafa Zeybek Smart Sam i de Nobby Nic i de bir süre kullandım. SmartSam tam bir XC lastiği, belki amacına daha uygun olabilir. Nobby Nic arazide gerçekten çok iyi, özellikle inişlerde. Yani Smart sam ile arasında çok fark var. Nobby Nic tırmanmada yoruyor açıkçası, o yüzden ben çok ısınamadım o lastiğe, yedek lastik olarak duruyor.
Bunların yanına Racing Ralph eklenebilir, bana göre harika iş çıkartıyor ve hafif, yalnız 2 kötü tarafı var; çabuk bitiyor + pahalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@ratm
Kullanıcı tecrübesi çok iyi oldu :) yarış lastiği modellerini direk eledim. Peki bu iki lastiği kış şartlarında kullandınız mı? Sizce ön arka kombinasyonum doğru mu? İlk defa lastik alacağım için tecrübesizim.

Nobby nic tırmanırken zorladı demişsiniz ama benim rezalet lasikletimden kötü olabileceğini sanmıyorum. Olsa bile inişte güvende hissetmek benim için daha önemli. 78 lik gidon aldım, döndürmeye korkuyorum resmen :acpsnr:
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Mustafa Zeybek

Bahsettiğim 3 lastiği de kışın kullandım. Yani tabii kışın derken karda kullanmadım :)
İnişlerde güven hissetmek senin için önemliyse şu kombinasyonu yapabilirsin; Öne Nobby Nic takarsın, arkaya da daha düşük profil ve deseni pedallamaya daha uygun bir lastik seçebilirsin, yani Smart Sam takılabilir ama inişlerde çok iyi tutmaz diye düşünüyorum, belki arkaya Schwalbe harici başka model bakılabilir. Aslında Racing Ralph çok iyi olur da , dediğim gibi çok hızlı tüketirsin onu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@ratm
Araştırmalarım sonucu tek kalmış 2017 üretimi schwalbe nobby nic bulabildim. Fiyatı 70 lira. (aslı bisikletin sitesinde 120 diyor) Uygun olduğunu düşünüyorum. İlk olarak onu almayı düşünüyorum. Sonrasına bakacağız artık :) racing Ralph profilini beğendim ama hem ömrü az, hem fiyatı fazla :D
 
@Ayxan
Aleyküm selam lastiğin sadece klipsi yani kadroya bağladığımız mandal dediğimiz kısım yamuk milde fotoğraftan yamuk olup olmadığı anlaşılmıyor,jantın kadroya sürtmeside teker 8 çiziyor diyorsunuz muhtemelen janta akort gerek kısacası bir bisiklet tamircisine jantı bırakmanız lazım.
 
Arkadaşlar 29 jant mtb bisikletimin lastiklerinin dişleri tamamen silik durumda.Çoğunlukla okula giderken bazende arazi sürüşü yaptığım bisikletimin lastiğinin bugün yanaktan yarıldığını gördüm iç lastik atıyor Sizden isteğim elinizde ihtiyaç fazlası bağışlayabileceğiniz lastik var mı
En azından okula gitmemi sağlayacak bir lastik ihtiyacımı görür
Herkese teşekkürler
 
Arkadaşlar, schader sibop ile presta sibop iç lastiğin yüksek psilardaki kalitesi arasında bir fark var mı? Max 80psi teker kullanıyorum.
 
Arkadaşlar benim lastiğin patladı lastiğim 28mm olduğu için yama yapsam hava kaçırırmı acaba yazarsanız severim
 
Bulabilirseniz MAXXIS overdrive excell diyorum başka da bir şey demiyorum
 
Birde, 26x1.50 tekere 25mmlik koruyucu şerit mi yoksa 34mmlik (genişlik) koruyucu şerit mi önerirsiniz? Geniş olması bir avantaj değil mi, hem tekerin kenarlarınıda korur?
 
Bir bisiklete maksimum hangi ebatta tekerlek takabileceğimizi nasıl bilebiliriz?
(link)
Örneğin bu bisiklete? Özelliklerinde bu yazıyormu?
 
@Adrenalin26 Jantın üzerinde ''etrto'' diye bir değer yazar.
Örnek veriyorum benim bisikletim Merida Crossway için yazıyorum:ETRTO 622X20
Buradaki 20 yi 1,4 ile çarparsak minimum lastik genişliğini; 2,2 ile çarparsak maximum lastik genişliğini buluruz.
Yani benim bisiklete 28 mm ile 44 mm arasındaki lastikler takılabilir
 
arkadaşlar 700*35 için yol tutuşu iyi bir lastik önerebilir misiniz? çift lastik için maximum bütçem 100 tl biliyorum düşük ancak bu kadar

1. öncelik yol tutuşu
2.öncelik akıcılık
ağırlık çok sorun değil
 
Geri