Scudo Sports

KRON XC 500 ayna kol değişimi hakkında Yardım.

Oğuz han T

Daimi Üye
Kayıt
13 Şubat 2014
Mesaj
308
Tepki
176
Şehir
İstanbul / Bahçelievler
Bisiklet
Carraro
Daha öncede benzer konular açıldı sanırsam ancak ben kendi bisikletime göre uyumlu mu değil mi veya hiç gerek yok mu gibisinden şahsen engin tecrübelerinizden faydalanmak için konu açma gereği duydum.
Bende kron xc 500 v fren 24 vites bisiklet mevcut ve eğimli ve düz akıcı yollarda çoğu zaman artık pedal boşa dönüyor. Malum aynakolun en büyük dişlisi 42 li bunun yerine 48-38-28T shimano FC-M361 modeli (link aşağıda) taksam performans artışı olurmu vede bu linkdeki ayna kol xc 500 e uyar mı ?
48-38-28T
siyah
Hyperdrive SG-X dişliler
Değiştirilebilir dişliler
Entegre Aynakol muhafazası
(link)
http://www.cinarbisiklet.com/modules/catalog/products/pr_01_1027_max.jpg?rev=1393055748
Şimdiden bilgileriniz için teşekkürler.
 
Scudo
Tahminimce arazide değil genellikle düz yollarda kullanıyorsunuz bisikletinizi. Aynı bisiklete sahibim ve 48'li aynakola ben de geçiş yaptım. 28-38-48 en ucuz shimano aynakol hatta, 50 lira kadar bir fiyatı var.

Aynı esnada 11-32 ruble ve Alivio ön ve arka artırıcıları da bisikletime uyguladım. 3x8 vites kombinasyonum olsa da 48'li aynakol ve 11-32 ruble (11-34e geçmek niyetim var) bana ciddi bir vites aralığı sundu ancak 42'li aynakolun arazide sağladığı rahatlıktan feragat ettim.

Yine de düz yol ve inişlerde daha fazla hız yapabiliyorum. Ancak arazi koşullarında biraz daha fazla zorlanıyorum. Eski aynakola göre tabi, genel kondüsyonumu etkilemedi.

Kondüsyonunuz var ise eğer 48'li aynakolu önerebilirim. Ama antremanlı olmanız gerekmekte, daha fazla güç uygulamak dizlerinizde istenmeyen durumlara da sebebiyet verebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Çelebi
@vahapaydin

Tamam derdimin doktorunu buldum bırakmam :) Şİmdi şöle vahap bey arka kısmın 1 2 vitesleri hiç kullanmadım hatta 3. vitesi sadece bir dağa tırmanırken kullandım İst da minimum 4. vitesden aşağı düşmüyorum hiç yani demem o ki ayna kolun 28 38 48 olmasının kondisyomu etkileyeceğini sanmıyorum en fazla arka 1 veya 2. vitesleri kullanmaya başlarım.

Bir diğer soru bu mevzu bahis aynakolu takınca ön arttırıcıyı (Tourney di sanırım) değiştirmeye gerek varmı ?

Bir diğer soru da 11 - 32 veya 11 -34 ruble takınca arka arttırıcıyı değiştirmeye gerek varmı ve üzerindeki standart ruble kaçlı oluyor acaba ?

Çok soru sordum kusuruba bakmayın Teşekkürler.
 
Bu bisiklet için yapılacak masraf gereksiz, çünkü 24 vites'li bir bisiklet size yetmiyor, okuduğumdan anladığım bu. 48-38-28 yapsanız, kaset dişliyi 34-11 bile alsanız o bisiklet'den alacağınız performans ortada. Bence hiç masraf yapmadan size önerim, ya 27 vites set'i almanız ya da 27 ilâ 30 vites'li bir bisiklet'e terfi etmeniz daha iyi olacaktır. Önerim size uymuyor ise bu şekilde kullanmanız daha doğru olacak'dır.
 
Bende de CRS 600 var Merida Speeder T2 ye geçeceğim bence masrafa gerek yok
 
Benim tavsiyemde ek masraf yapmamanız yönünde yalnız anlamadığım bir nokta var çoğu zaman boş dönüyor demişsiniz. 11-** dişli ve 48-38-28 aynakolda 11-48 kombinasyonunda sürekli boşta mı çeviriyorsunuz?
 
@BF Okuru

27 vitesin 24 vitesden 1 dişli fazlaliği var oda geciş araliğini kisaltiyor diye biliyorum yaniliyorsam düzeltin. Set alarak fazla masrafa girmek istemiyorum kisa ve ucuz yoldan performans artişi sağlamaya çalişıyorum 42 li yerine 48 li aynkol ve rublede performansa yönelik revizyon yeterlidir diye düşünüyorum.

@Tolga Çelebi

150 200 lira gibi bir maaliyetle performans alinacak ise 1500 2000 lira masrafa gerek varmi. Model yükseltmek doğrudur olabilir de ancak birde araç kredisi ödüyorum yeni bir bisiklet çok kasar. Yeni alicak olsamda full alivo setli 2014 xc1000 alirim sanirim 2014 siyah kirmizi modeli çok yakisilikli krondan da çok memnunum 2 sene yaklaşik 1500 km yol almişim daha tık ses dahi yok.

@Mustafa Acar

Yok mustafa bey şuan donanim üzerinde standart ne varsa o 42 li aynakol arka rublesi kaçli bilmiyorum iste standarti eğimli ve düz akintili yol sahil yolu diyim mesela yetmiyor yani. 48 li taksam iş görürmü o boşa dönme gidermi diye merak ediyorum. Vahap beyin dediği gibi rubleyi yine 8 li ile performans dişlisi yapsak olur heralde. Yani arttiricilar fren vites kollari degismese ayna kol ve ruble degisimiyle kurtarirmiyiz acaba ? Az masraf çok performans olurmu ki :)
 
@Oğuz han T

Sahil yolu diyorsunuz performans diyorsunuz dağ bisikleti peşindesiniz ben bunu anlamıyorum ve ayrıca benim önerdiğim bisikleti almanıza gerek de yok 500-750₺ arasına dolu şehir bisikleti var mesela salcano city sport kron tourer carraro sportive vs. Ne kadar değişirse değişşin o bir dağ bisikleti
 
@Oğuz han T
Siz daha iyisini bilirsiniz demek'den başka söylenecek bir şey yok :)
 
Farklı şeyler önermektense sorunuza cevap vereceğim, aynı durumu ben de yaşadım ve 48 aynakola geçtim. Yaptıktan sonra yaptığınıza değdiğini anlayacaksınız, performansta ciddi bir fark olacak emin olun. Aynakol dişlisi yükseltmek çekiş sistemine uygulanabilecek en etkili performans arttırma yöntemidir, yapın. Linkteki aynakol da işinizi görecektir.:)

GT-I9295 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@aliburak

Yani sizde ugraşma bir yeni bir velesbit al deseydiniz bunalima giricektim artik gidip yeni bi tane alicaktim. :) Rahatlattiniz beni . Yani tertemiz sorunuz bisikletimi seviyorumda degiştirmeye gönlüm el vermez pek. Tamam aynakolu sipariş veriyim ben en iyisi .
 
@Oğuz han T

Ona bir de yol lastiği takarsanız uçar öyle.:)

GT-I9295 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ön ve arka aktarıcılarınızı model numaralarıyla birlikte yazabilir misiniz...
 
@Tolga Çelebi

Bisikleti sadece ist içi kullanmiyorum tolga bey icabindan arabamin arkasina takip balikkesire götürdüm kapidağ yarimadasini turladim oradan memleket kapadokyaya götürdüm orada dağ bayir turladim bu şekilde araziyede çikiyorum şehir yol bisikletleri bana gelmez.

@Halil EROĞLU

Standart xc 500 üzerindekiler ön shimano tourney arka shimano altus model numaralarini bisiklet yanjna gidince bakar yazarim Halil bey.

@aliburak

evet cst nin yol lastiği üzerinde ve bayaği arazidede kullandim sonuç mükemmel. Yani aslinda yol bisikletinden pek farki yok :)
 
  • Beğen
Tepkiler: phrygian
Arkadaşın birinde 48'li aynakol var benim bisiklette bir alt dişli var.O hızlanırken aynı tempo bende pedal çevirdiğimde arkada kalıyorum,aynakol,ruble değiştiği zaman yinede işinizi görür ondan üstü yol bisikleti:D.Dişlileri değiştirdiğiniz zaman en azından 9,10'lu sisteme verilen para kadar zarar etmezsiniz.
 
Kontrol ettim RDM-310 arka aktarıcınız. Aynakol değişiminde parçalar arası bir uyum sorunu yok, rubleyi de 34 diş olarak alabilirsiniz; fakat yine de bu değişimi önermiyorum. Bu çapta bir aynakolu 9'lu rubleyle kullanmak daha mantıklı olacaktır. Siz fazladan yol alayım, hızlanayım derken bacağınıza binen yükü arttıracaksınız ve tam verim alamayacaksınız. Mesela deore 44 dişe geçeyim mi deseydiniz, olabilir derdim. Zevk alarak keyifli bir sürüş için ya komple çekiş grubunu değiştireceksiniz(ki bu size 400-500TL arası bir rakama mâl olur) ya da hiçbir şeye dokunmayıp çok fazla hızlanmadan manzaranın keyfini çıkaracaksınız...
 
http://srv13.image.gen.tr/4/imag0186-(small)_635285215474697265.jpg
http://srv13.image.gen.tr/4/imag0197-(small)_635285215543222656.jpg
http://srv13.image.gen.tr/4/imag0198-(small)_635285211892187500.jpg
CST Yol lastiği takili bir kere bakirköy sahilde patladi ama arazide hiç sorun yaşamadim.
http://4gp.tw/b029/1393145337482.jpg
Bu memleketde arazide gezerken.
http://4gp.tw/b029/1393145703798.jpg
Buda bisikletimi gezdiririken hep o mu beni taşıyacak birazda ben onu taşıyım. :)
 
@Halil EROĞLU

Çok teşekkür ederim Halil bey modelin uyacağina emin olduk. Şimdilik sadece bir aynakol değisimi ile performansa bakiyim yeterli olmaz ise büyük masraflar yerine bisikleti komple değişiriz artik. :)
 
cst'nin hangi modeli lastiğiniz?
 
@Ozan Dönmez
CST Traveller city classic 26 x 1.90 hem şehir içi yollarda akıcı hemde bozuk yollarda olsun arazide olsun güzel darbe emiyor tafsiye ederim.
http://bisikletlastik.com/dosya/images/c1110.jpg

(link)
 
Geri