KRON XC 500 ayna kol değişimi hakkında Yardım.

vahapaydin

Daimi Üye
Kayıt
18 Haziran 2013
Mesaj
243
Tepki
175
Şehir
İstanbul
İsim
Vahap
Bisiklet
Merida
@Oğuz han T

Konunun genelini okudum ve ALİ arkadaşımız güzel bir noktaya değinmiş. XC 500'ü bir kenara bırakalım; herhangi bir MTB ile şehirde yapacaklarınız sınırlıdır. Ha evet; yine pek çok şeyi yapabilirsiniz ama asla ve asla bir şehir bisikleti veya bir yol bisikleti performansı beklememek gerekir.

Öncelikli tavsiyem şehit bisikleti veya yol & yarış bisikletidir. Çünkü bu bisikletler bu yollar için üretilmiş, özel olarak tasarlanmışlardır. Ancak şehirde MTB'de kullanmanızın hiç bir sakıncası yoktur. Ancak bunlardan da hiç bir şekilde bir şehir & yol bisikleti performansı beklememek gerekir.

48'li aynakol bir çözümdür ancak temelli çözüm yol bisikletidir. Benim 48'li aynakola geçiş sebebim ise daha fazla tork üretmek istememdir. Son hızınızı bir miktar etkiler, inişlerinizi bir miktar etkiler ancak bu kadarla sınırlı kalır.

Bence imkan var ise yol bisikletinden yana kullanılmalı, sonrasında ihtiyaçlarınıza göre bu değişiklikleri yapabilirsiniz.

Arkadaşlarımız da size çoğunluk olarak şehirde kullandığınız için yol şehir bisikletleri önererek doğru olanı yapmışlar.

Saygılarımla.
 
Scudo

Gurkan Ortamevzi

Aktif Üye
Kayıt
11 Temmuz 2013
Mesaj
114
Tepki
168
Şehir
KIEV
Bisiklet
Trek
Ben size olacak hikayeyi yazayim. Aynakolu degistireceksiniz, zincir eski oldugu icin aynakol dislilerini birakmayacak chainsuck olacaktir bu surecte arka vites degistiriciyi kirmazsaniz sanslisiniz. Neyse sonra yeni zincir alacaksiniz takacaksiniz bu seferde zincir yeni ruble eski oldugu icin zincir rubleden pat pat atlayacak. Gene olmadi deyip rubleyide degistireceksiniz. Sonra bir bakacaksiniz yaptiginiz masrafa keske yeni bisiklet alsaydim diyeceksiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Ç

Cem Ç

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2013
Mesaj
1.943
Tepki
1.021
Şehir
istanbul
Bisiklet
Merida
42 dişli aynakolda kalkış yapabiliyordum şimdi 48 dişli ile rampada kaldığımda ayakta bile çıkamıyorum çabuk hızlanamıyorum.

yalnız 18. viteste bile 42 dişlilerin 21 viteste çıkamadığı hızlara çıkıyorum

@Gurkan Ortamevzi

42 dişli varken bende 7 li vites uyumlu zincir vardı sonra 48 dişliye geçince 8 li zincir taktım ama jantlar 8 li rubleye uymadığından 7 li ruble ile devam etmek zorunda kaldım dediğiniz olay oluyor ön viteslerde sorun yok yalnız arka dişliler 18.vitesten 21. vitese ve 18. vitese kafasına göre inip çıkmaya başladı bu aralar..

aynakolu değiştirdikten sonra sorunsuz çalışan vites ve dişliler saçmalamaya başladı aynakolu bir kere 42 dişten 48 dişliye geçince ilk başta kimse belirtmemiş

ön vites de kesinlikle değişmesi lazım 48-38-28 de 42 dişli uyumlu ön vitesiniz varya 48 dişi aynakol ile 6.vitese taktığınızda zincir ön vitese sürtecek 48 dişe aldığınızda zincir boşa çıkmaya çalışacak

42 diş aynakolu 48 dişli ile değişince;

ön vites, arka aktarıcı, zincir, ruble, değişmezse yenileriyle genelde uyumsuz oluyor vites sistemi eskisi gibi çalışmıyor
 

vahapaydin

Daimi Üye
Kayıt
18 Haziran 2013
Mesaj
243
Tepki
175
Şehir
İstanbul
İsim
Vahap
Bisiklet
Merida
@İsa İhsan Akdoğan

Arkadaşın ön artırıcısı eğer ki benimki gibi ise 48 dişli aynakola uyumlu (bisikletinin 2013 model XC 500 olduğunu ve aynı artırıcının kullanıldığını varsayıyorum) ancak aynakol değişimi yerine ruble + aynakol + zincir şeklinde yapılmalı düşüncesindeyim. Ekonomik duruma göre artırıcılara da el atılabilir veya atılmaz. Ancak sağlayacağı performans bir yere kadardır. Asla bir şehir veya yol & yarış bisikleti yaratmaz bu değişim.

@İsa İhsan Akdoğan

Arkadaşın ön artırıcısı eğer ki benimki gibi ise 48 dişli aynakola uyumlu (bisikletinin 2013 model XC 500 olduğunu ve aynı artırıcının kullanıldığını varsayıyorum) ancak aynakol değişimi yerine ruble + aynakol + zincir şeklinde yapılmalı düşüncesindeyim. Ekonomik duruma göre artırıcılara da el atılabilir veya atılmaz. Ancak sağlayacağı performans bir yere kadardır. Asla bir şehir veya yol & yarış bisikleti yaratmaz bu değişim.