Scudo Sports

İnceleme Kron Xaos Rijit Mtb 26

Scudo
@MUSA Ç. Hayırlı uğurlu olsun. Tatlı sürüşler dilerim. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSA Ç.
Düz maşa 26 jant mtb'me dropbar takma projem başladı. 20 günlük süre içinde Aliexpress'ten aldığım 3*7 Micronev marka sti kollar elime ulaştı. İlk izlenim çok hoşuma gitti. Kalite bir görüntüsü var. Bakalım aktarıcılar ve mevcut v fren uyumu nasıl olacak merak konusu benim için.
IMG_20210301_151928.jpg
Dropbarı sarı siteden ikinci el aldım. Pro marka compact bir gidon. Bisikletimin üst boru ölçüsü uzun olduğu için dropbarın reach ve drop ölçüsünü oldukça kısa seçtim. Umarım beklediğimden fazla eğilmem.
IMG_20210301_151740.jpg
Biraz yoğunluğum var ama en kısa zamanda toplanmış halini atacağım.
 
@MUSA Ç. bey bu çalışmanızdan ilham alarak bende bir işe giriştim. Tıkandığım nokta jant ve lastik oldu. Birkaç saatlik araştırmalarım sonucu Çinli bir şirketin j19sz kodlu 26 lık jantlarına sahip olduğumu gördüm. Jantın ürün sayfasında bir takım bilgiler yer alıyor. Açıkçası ben bunlardan pek bir anlam çıkaramadım. Slick olarak geçen, sizinde bu projenizde kullandığınız schwalbe dış lastiklerden bu janta takılabilir mi? Sizin kullandığınızın 26x2.00 versiyonu ve Schwalbe City Jet Active Line Kevlar 26*1.95 gibi dış lastiklerde var. 26x1.35c olmasa bile bu ölçülerde bir janta bu iki lastikten biri takılabilir mi? Ek olarak çalışmanız harika, güle güle kullanmanızı temenni ederim. :D

jant.PNG
 
@CoffeeLover merhaba. Benim jantlarımın iç genişliği 18 mm. Şu an kullandığım lastik 26x1.35. Ama daha önce bu janta 26*1.75'lik Zırhlı bir lastik takmıştım. Sizin baktığınız jant büyük ihtimalle 26x2.00'a kadar destekleyebilir. Ama slick bir lastik bakıyorsanız schwalbe kojak'ı şiddetle tavsiye ederim. 2500 km'dir kullanıyorum. Patlamadı ve akışkanlığı çok güzel. Umarım yardımcı olmuşumdur.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Düz maşa 26 jant mtb'me dropbar takma projem başladı. 20 günlük süre içinde Aliexpress'ten aldığım 3*7 Micronev marka sti kollar elime ulaştı. İlk izlenim çok hoşuma gitti. Kalite bir görüntüsü var. Bakalım aktarıcılar ve mevcut v fren uyumu nasıl olacak merak konusu benim için.
257823 dosyayı görüntüle
Dropbarı sarı siteden ikinci el aldım. Pro marka compact bir gidon. Bisikletimin üst boru ölçüsü uzun olduğu için dropbarın reach ve drop ölçüsünü oldukça kısa seçtim. Umarım beklediğimden fazla eğilmem.
257824 dosyayı görüntüle
Biraz yoğunluğum var ama en kısa zamanda toplanmış halini atacağım.
Hayirli olsun bro . Mtb ye dropbar teknik olarak mantik disi gorunse de , gidon yukseltici ile kullanilirsa cok rahat bir tur bisikletine terfi ettiriyor .
20190615_021010-1.jpg
 
@mariokaldato gidon yükseltme yapmayacağım. Mevcut maşadan biraz kestim bile.Tur bisikleti olarak düşünmüyorum. Performans odaklı düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bisiklet mükemmel olmuş. 😍 26 jant, v fren uyumlu düz maşa bulamıyorum bir türlü. Bulmasına ben de Rst buldum ama 600tl bütçemi çok aşıyor. Araştırmaya devam ediyorum bakalım... Bu bisiklet kadar olmasa da benim de 26 jant, düz maşa, 11kg civarlarında bir Cube Aim projem var. Lastik ve maşa eksik şimdilik. Bu bisikleti görünce hevesim iyice arttı. :)
 
@Kadir İLBAY 6/7 ay sarı siteyi takip ettim. İkinci el 26 jant düz maşa baktım. Belki uygun fiyata kapatırım hesabına. Olmadı. Hiç ilan düşmedi. Bende doğa bisikletten 500 liraya sıfır aldım. Ürün elime ulaşıp, üzerinde ki rst stickerını çıkardıktan iki gün sonra malum sitede 150 liraya aynı maşanın tertemiz ikinci eli satışa çıktı. Çok moralim bozuldu. Düşündükçe hala koyuyor. Aynı durum sizin başınıza gelmez umarım.
 
@Kadir İLBAY 6/7 ay sarı siteyi takip ettim. İkinci el 26 jant düz maşa baktım. Belki uygun fiyata kapatırım hesabına. Olmadı. Hiç ilan düşmedi. Bende doğa bisikletten 500 liraya sıfır aldım. Ürün elime ulaşıp, üzerinde ki rst stickerını çıkardıktan iki gün sonra malum sitede 150 liraya aynı maşanın tertemiz ikinci eli satışa çıktı. Çok moralim bozuldu. Düşündükçe hala koyuyor. Aynı durum sizin başınıza gelmez umarım.
Hep öyle olur Musa . Benim gbi uzun sureler bir timsah gbi sakince avini beklemen gerekir genelde :)
 
@Kadir İLBAY

(link)

(link)

(link)

Geçen yıl @mariokaldato başkan bana sahibinden bulmuştu , hemde chromoly maşa. 100 liraya almıştım. :harika:

Aslında 180 liraya sıfırıda vardı şimdi bulamadım. Araştırırız birlikte Kadir sıkıntı yok. Bütçeden de haber ver. Kaç liralık bakalım.
Bak bu maşa alüminyum MTB maşası diye geçiyor. Rst maşaya göre fiyatı uygun.

(link)
@Kadir İLBAY
 
Son düzenleme:
@necmeddin Abi çok teşekkür ederim. :) Bütçem maşa için 250-300tl civarında. Kadrom 1.1/8 uyumlu ve alacağım maşanın şaft uzunluğu 20cmden daha kısa olmamalı. O maşanın detaylı bir açıklaması olmadığı ve fotoğrafı başka çelik maşa ilanlarında bulunduğu için tam kestiremedim.

Düz 26 çelik maşalardan fazlası ile var ancak kadroma uyumlu bu bütçe aralığında bulamadım. Daha fazla bütçe ayırmasına ayırabilirim ama şu sıralar başka önceliklerim var. Yeni bir dağ bisikleti alınca açıkcası bu bisikletim boşa çıktı ve fazla kullanamıyorum. İlk bisikletim olduğu için satmak veya öylece bırakmak da içime sinmiyor. :komik:
Güncellemek mantıklı geldi. Kadroda bagaj delikleri de bulunuyor. İleride tura çıkarım düşünceside sürekli kafamda bir yerlerde. Umarım ortaya güzel bir şey çıkar.

Kadro açıları bozulacak mı diye de evde bir deneme yaptım. Orta göbek yere 4cm yaklaşıyor ve daha agresif bir sürüş pozisyonu oluyor.
PicsArt_03-11-08.30.55.jpg
 
@necmeddin Abi çok teşekkür ederim. :) Bütçem maşa için 250-300tl civarında. Kadrom 1.1/8 uyumlu ve alacağım maşanın şaft uzunluğu 20cmden daha kısa olmamalı. O maşanın detaylı bir açıklaması olmadığı ve fotoğrafı başka çelik maşa ilanlarında bulunduğu için tam kestiremedim.

Düz 26 çelik maşalardan fazlası ile var ancak kadroma uyumlu bu bütçe aralığında bulamadım. Daha fazla bütçe ayırmasına ayırabilirim ama şu sıralar başka önceliklerim var. Yeni bir dağ bisikleti alınca açıkcası bu bisikletim boşa çıktı ve fazla kullanamıyorum. İlk bisikletim olduğu için satmak veya öylece bırakmak da içime sinmiyor. :komik:
Güncellemek mantıklı geldi. Kadroda bagaj delikleri de bulunuyor. İleride tura çıkarım düşünceside sürekli kafamda bir yerlerde. Umarım ortaya güzel bir şey çıkar.

Kadro açıları bozulacak mı diye de evde bir deneme yaptım. Orta göbek yere 4cm yaklaşıyor ve daha agresif bir sürüş pozisyonu oluyor.
258358 dosyayı görüntüle
Düz maşa taktıktan sonra açı değişikliği kesinlikle oluyor. Fakat bisiklet daha bir atik oluyor. Ben heryerde kullanıyorum. 5 mm rubena 1.75 lik zırhlı lastikte taktım. Diken derdim de kalmadı. Düz yol, çamur, çakıl, asfalt aklına neresi gelirse , bu kış karda buzda da kullandım. Sürmeye doyamıyor insan. Maşa iyi olacak tabi. :)

Fikir vermesi açısından 2 kare atıyorum.

20201218_152141.jpg

İlk resim şu anki hali.
20200409_160607.jpg
Bu da ilk hali.
 
@MUSA Ç. Şahane görünüyor, güle güle kullanın.

Benim çalışmamda kabaca bitti. Yarın test sürüşüne çıkacağım. Bir dizi fotoğraf paylaşacağım sizin konunuzdan. Ayrıca birkaç sorunla karşılaştım. Arka tekerin mili kırık çıktı. Yenisini taktırdım, bisikletçiye gitmişken tekere hava bastırayım dedim. Eve döndükten sonra snakebite denilen türden patlak oluştu iç lastiğimde. Sürekli ertelemek zorunda kaldım projemi. Artık sona geldim gibi :D
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@CoffeeLover aksilikler olmadan olmuyor. Mevcut iç lastiğim 220 gr'dı. Yeni proje için 70 gr'lık hutcinson marka iç lastik aldım ama ilk sürüşüm de patladılar. Gözümden düştüler. Halbuki erken emekli olmasalardı 300 gr. kardaydım. Nasip işte olmadı.
 
Konuyla ilgili bir güncelleme yapayım istedim. Önce güncel halini bir atayım. Bu bisikleti ulaşım ve hızlı tur amaçlı kullanıyorum.

IMG_20210423_161541.jpg

Bu dönüşüm tamamlanırken en büyük çekincem, sti kolların mevcut v frenimle nasıl çalışacağıydı. Rabbimin sevgili kuluymuşum ki hiçbir sıkıntı yaşamadım. 3 renk baradine pabuçlarla, Deore v fren gayet güzel anlaşıyorlar. Fren performansından memnunum.
Kadrom mtb kadrosu olduğu için üst boru ölçüsü, yol kadrosuna göre 5 cm daha uzun. Bu da daha fazla uzanmak ve yatmak demek. Biraz daha fazla eğiliyorum ama bu beni çok rahatsız etmiyor. Seleyi biraz öne çektim. Böylelikle reach mesafesini dengelemeye çalıştım. Zaten performans sürüşlerimde genel de droplardan tutuyorum. Vücudum ister istemez esneklik kazanıyor.
Sti kolun ön ve arka aktarıcılarla çalışmasında da bir sıkıntı yaşamıyorum. Tıkır tıkır çalışıyor. Daha önce Sora sti kullanmıştım. Micronev sti kollar shimanonun sti'larına göre daha işlevsel geldi bana.
Şu an bisikletimle ilgili tek bir sıkıntım var. Zincir en büyük aynada iken orta aktarıcıya sürtüyor. Tel gerginliğinden sürtmeyi kesiyorum ama bu sefer de orta dişliye düşmüyor zincir. Bu durum flatbarda iken, altus vites değiştiriciyi kullanırken de vardı. Aktarıcının pozisyonu ve yüksekliği olması gereken yerde onda sıkıntı yok. Yüksek hızlarda o sürtme sesi beni deli ediyor. Orta aktarıcımın modeli acera fd m360. Bisikletçim bu modellerin kronik sıkıntısı diyor ama ben orta göbek uzunluğunun doğru olmadığını, sürtmenin bu yüzden kaynaklandığını düşünüyorum. Fikri olan varsa yardımcı olabilirse sevinirim.
Şu anlık durum güncellemem böyle. Ucuz yollu, dropbara geçiş hikayem şu anlık böyle.
 
Konuyla ilgili bir güncelleme yapayım istedim. Önce güncel halini bir atayım. Bu bisikleti ulaşım ve hızlı tur amaçlı kullanıyorum.

261958 dosyayı görüntüle

Bu dönüşüm tamamlanırken en büyük çekincem, sti kolların mevcut v frenimle nasıl çalışacağıydı. Rabbimin sevgili kuluymuşum ki hiçbir sıkıntı yaşamadım. 3 renk baradine pabuçlarla, Deore v fren gayet güzel anlaşıyorlar. Fren performansından memnunum.
Kadrom mtb kadrosu olduğu için üst boru ölçüsü, yol kadrosuna göre 5 cm daha uzun. Bu da daha fazla uzanmak ve yatmak demek. Biraz daha fazla eğiliyorum ama bu beni çok rahatsız etmiyor. Seleyi biraz öne çektim. Böylelikle reach mesafesini dengelemeye çalıştım. Zaten performans sürüşlerimde genel de droplardan tutuyorum. Vücudum ister istemez esneklik kazanıyor.
Sti kolun ön ve arka aktarıcılarla çalışmasında da bir sıkıntı yaşamıyorum. Tıkır tıkır çalışıyor. Daha önce Sora sti kullanmıştım. Micronev sti kollar shimanonun sti'larına göre daha işlevsel geldi bana.
Şu an bisikletimle ilgili tek bir sıkıntım var. Zincir en büyük aynada iken orta aktarıcıya sürtüyor. Tel gerginliğinden sürtmeyi kesiyorum ama bu sefer de orta dişliye düşmüyor zincir. Bu durum flatbarda iken, altus vites değiştiriciyi kullanırken de vardı. Aktarıcının pozisyonu ve yüksekliği olması gereken yerde onda sıkıntı yok. Yüksek hızlarda o sürtme sesi beni deli ediyor. Orta aktarıcımın modeli acera fd m360. Bisikletçim bu modellerin kronik sıkıntısı diyor ama ben orta göbek uzunluğunun doğru olmadığını, sürtmenin bu yüzden kaynaklandığını düşünüyorum. Fikri olan varsa yardımcı olabilirse sevinirim.
Şu anlık durum güncellemem böyle. Ucuz yollu, dropbara geçiş hikayem şu anlık böyle.
Aynakol-orta göbek uyumsuzlugu geldi aklima. Onu bi bak derim.
 
Geri