MUSA Ç.
.
- Kayıt
- 15 Aralık 2013
- Mesaj
- 554
- Tepki
- 1.740
- Şehir
- Şile / İstanbul
- İsim
- MUSA
- Başlangıç
- 2007—08
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Yaklaşık 1 senedir muhtelif satış sitelerini göz gezdiriyordum. Amacım 26 jant rijit bir mtb toplamaktı. Ve şu an bu süreci bitirdim. Bu süreci sizinle paylaşmak istedim.
Kron firması 2004 yılında kurulduğunda, 5 tane modelle bisiklet piyasasına giriş yapıyor. Hepsi uzakdoğuda üretilen,özenle tasarlanıp, zamanının teknolojileriyle donatılmış en önemlisi de kadro boyu seçeneği sunularak Türk bisikletseverlerin beğenisine sunulmuş. Sahip olduğum bisikletin kadrosu da bu kadrolardan bir tanesi. Yani 2005 model.
Gelelim kadromuza.

Kadroyu Kütahya’da oturan bir arkadaştan edindim. Kadroyla ilgili internet araştırmalarımda olumlu izlenimler alınca; 15 senelik olması veya üzerinde ki çizikler beni almamam için etkilemedi.
Kadro zamanının klasik mtb kadrolarından. Kablolar, kadro üstünden gidiyor. Hem v fren hem de disk fren uyumlu. Kadro boyu 17.5” yani 44.5 cm. Üst boru uzunluğu 57 cm. Alın borusu 12 cm. Üst boru biraz uzun geldi bana. Daha önceki bisikletlerimde olduğu gibi ,uzun sürüşlerde ellere daha fazla yük bindiğinden ellerimde uyuşma olmuyor değil. Ama okuduğum diğer incelemelerde; üst boru uzunluğunun dik tırmanışlarda daha iyi bir kontrole, yüksek hızlarda daha aero ve siportif bir sürüşe katkı sağladığını da burada ifade edeyim. 2000’li yıllarda ithal kaliteli kadro alamayan birçok xc(arazi) hobi yarışçısının imdadına bu kadrolar yetişmiş. Geometrisi buna çok uygun.
Benim gibi herkesin ilk anda sorulan soruya cevap vermenin zamanı geldi. Kadro ağırlığı kaç? İşte cevabı.

Bu kadroyu ilk tercih sebebim buydu. 1638 gr. Müthiş bir rakam olduğunu düşünüyorum. Adı anılınca burun kıvrılan bir markanın gövde gösterisi. Günümüzde birçok yol bisikleti kadrosu belki bu ağırlıkta. Beni cezbeden ve heyecanlandıran da bu oldu. Kadro 7005 seri alüminyum. 3 kez dipçiklenmiş. Alt boruya tıkladığınızda sanki cam tıkırtısı gibi ses geliyor. Gerçekten inceltilmiş. Hafiflik, sağlamlık ve rijitlik. Ktm alüminyum yol bisikleti ve Trek fitnes bisikleti kullanan biri olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim. İkisinden de daha rijit.

Biraz da sürüşle ilgili deneyimlerimi paylaşayım. Önceki bisikletim bir tur bisikletiydi. Uzun kamplı turlar yapmıyordum, performans sürüşüne uygun değildi, ulaşım içinde o kadar extra ekipmana da (çamurluk, arka bagaj vb. gibi) ihtiyacım yoktu. Çünkü işimle evim arası 750 metre. Daha az ekipmanla kullanmak isteğimden dolayı bisikletimi minimalize ettim ve böyle bir proje değişikliğine gittim. Bununla hem işe, hem markete (sırt çantasıyla tabi) hem de performans yapabiliyorum. Şaşırmayın çünkü elimde net veriler var. Eski yol bisikletiyle yapamadığım ortalamaları daha ilk iki sürüşümde egale ettim. Hem de daha az yorularak. Enteresan değil mi!..
228857 dosyayı görüntüle
Bisiklet pedalsız 10.5 kg. Fotoğraftaki haliyle 11 kg. Km saati, telefon tutucu, ön far,arka far, matara ve kafesi, pompa, ayaklık, sele altı çanta ( içlastik, alyan seti, kilitli zincir, levye) Yazdığım aksesuarlarda dahil olunca bisiklet 12.5 kg. oluyor. Çok mu hayır. Piyasada birçok bisikletin çıplak ağırlığı bile bu ağırlıktan fazla.

Gelelim biraz da garipsediğim yönlere. Bisiklete uzaktan bakınca kadro bana 16” gibi geliyor. Çok küçük gözüküyor. Sizce de öyle mi?
Aynakol göbeği, yere yakın. Önceki kadromda pedal kalpiyelerim yere değmezdi bunda değiyor. Sorun oluyor mu? Yok. Benim ki sadece bir tespit. Geometrik bir açıklaması muhakkak vardır.
Kadro rengi mat siyah. Marka ve model isimleri için sarı turuncu arası bir renk seçilmiş. Beni pek sarmadı ama buna uyum sağlasın diye turuncu spacer kullandım. Hoşta oldu herhalde.

Bu bir mtb kadrosu ama beklentilerimi karşılaması için süspansiyonlu bir maşa takamazdım. 26 jant uyumlu, alüminyum bir maşadan yana tercihimi kullandım. Türkiye’de bu anlamda ki tek maşa Rst’nin maşasıydı. Maşayı kesmedim. Performans diyorum ama o kadar da eğilmek istemem yani. Sonuçta yol bisikleti kullanmıyoruz. Yeri gelmişken ilgilenenler için bir ağırlık fotosu atalım.

Şu ana kadar aldığım veya dönüştürdüğüm 9. Bisiklet bu. Ama şuna kani oldum. Bence “şimdi” oldu. Daha önce 28 jant bisikletlerim de oldu ama hep şunu fark ettim. Boyuma göre (boyum 1.73) tam uygun bir kadro alsam dahi, şehir içi manevralarımda, rampa çıkarken 28 jantın büyüklüğünün bana uygun olmadığını yani büyük geldiğini düşünüyordum. O yüzden rotayı 26 jant kadrolara çevirdim. Son projemi bu minval üzere şekillendirdim.
Kadronun güzelliğinden fazlasıyla bahsettim. Lakin bir tek kadroyla bu iş tamamlanmıyor. Maşamın düz olması da bir katkı sağlıyor. Diğer önemli etkenlerden bir tanesi de jant seti. Alexrims markasının xt göbeklere sahip bir setini yine internetten çok uygun bir fiyata aldım. Xt’yi övmeye gerek yok. İşinin hakkını veriyor. Pedaldan ayağınızı kestikten sonra bile sürüşe katkısı var. Ama beni en çok lastikler heyecanlandırıyor. Lastiklerim Schwalbe Kojak. 35’lik bir lastik. Onu da internetten uygun bir fiyata yedek lastiklerle beraber bir abimden aldım. Sürüş dinamiğine muazzam bir katkısı var. 290 gr.ağırlık ve slick yapısıyla mtb bir bisiklette, tam bir yol lastiği hazzını yaşatıyor size.

Anahatlarıyla bu projemde şunu yakaladım. 26 jant uyumlu hafif, atik, seri, sağlam, sürüş zevki olan yol ve tur kırması bir mtb. Kaliteli fren ve jant setine sahip 21 vitesli bir bisiklet. Bence 21 vitesler hor görülür ama ama en güzel sistemdir 7’li. (gariban tesellisi değil kendi tecrübem) Rampada rahatlık sağlayan, düzde de kendi adıma yeterli hıza ulaşmamı sağlayan transmisyon oranları.
“Toplama bisiklet” bence en güzeli. Bu keyfi sizde yaşayın.
Yaklaşık 6 senedir bu tutkuya kapıldım. Bisiklet aldım, sattım, değiştirdim, dönüştürdüm. Bu iş böyle herhalde. Çok zarar da ettim. Ama insan bu süreçlerden geçmeden de doğru bir seçimde de bulunamıyor. Şu an için imkanlarım nisbetinde bu projeyi tamamladım. Hayallerimdeki mi değil ama şu an mutluyum.
Son olarak buraya, bisikletin özelliklerini içeren bir liste atayım. Belki birilerine yol gösterir. Okuduğunuz için teşekkürler.
Kron firması 2004 yılında kurulduğunda, 5 tane modelle bisiklet piyasasına giriş yapıyor. Hepsi uzakdoğuda üretilen,özenle tasarlanıp, zamanının teknolojileriyle donatılmış en önemlisi de kadro boyu seçeneği sunularak Türk bisikletseverlerin beğenisine sunulmuş. Sahip olduğum bisikletin kadrosu da bu kadrolardan bir tanesi. Yani 2005 model.
Gelelim kadromuza.

Kadroyu Kütahya’da oturan bir arkadaştan edindim. Kadroyla ilgili internet araştırmalarımda olumlu izlenimler alınca; 15 senelik olması veya üzerinde ki çizikler beni almamam için etkilemedi.
Kadro zamanının klasik mtb kadrolarından. Kablolar, kadro üstünden gidiyor. Hem v fren hem de disk fren uyumlu. Kadro boyu 17.5” yani 44.5 cm. Üst boru uzunluğu 57 cm. Alın borusu 12 cm. Üst boru biraz uzun geldi bana. Daha önceki bisikletlerimde olduğu gibi ,uzun sürüşlerde ellere daha fazla yük bindiğinden ellerimde uyuşma olmuyor değil. Ama okuduğum diğer incelemelerde; üst boru uzunluğunun dik tırmanışlarda daha iyi bir kontrole, yüksek hızlarda daha aero ve siportif bir sürüşe katkı sağladığını da burada ifade edeyim. 2000’li yıllarda ithal kaliteli kadro alamayan birçok xc(arazi) hobi yarışçısının imdadına bu kadrolar yetişmiş. Geometrisi buna çok uygun.
Benim gibi herkesin ilk anda sorulan soruya cevap vermenin zamanı geldi. Kadro ağırlığı kaç? İşte cevabı.

Bu kadroyu ilk tercih sebebim buydu. 1638 gr. Müthiş bir rakam olduğunu düşünüyorum. Adı anılınca burun kıvrılan bir markanın gövde gösterisi. Günümüzde birçok yol bisikleti kadrosu belki bu ağırlıkta. Beni cezbeden ve heyecanlandıran da bu oldu. Kadro 7005 seri alüminyum. 3 kez dipçiklenmiş. Alt boruya tıkladığınızda sanki cam tıkırtısı gibi ses geliyor. Gerçekten inceltilmiş. Hafiflik, sağlamlık ve rijitlik. Ktm alüminyum yol bisikleti ve Trek fitnes bisikleti kullanan biri olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim. İkisinden de daha rijit.

Biraz da sürüşle ilgili deneyimlerimi paylaşayım. Önceki bisikletim bir tur bisikletiydi. Uzun kamplı turlar yapmıyordum, performans sürüşüne uygun değildi, ulaşım içinde o kadar extra ekipmana da (çamurluk, arka bagaj vb. gibi) ihtiyacım yoktu. Çünkü işimle evim arası 750 metre. Daha az ekipmanla kullanmak isteğimden dolayı bisikletimi minimalize ettim ve böyle bir proje değişikliğine gittim. Bununla hem işe, hem markete (sırt çantasıyla tabi) hem de performans yapabiliyorum. Şaşırmayın çünkü elimde net veriler var. Eski yol bisikletiyle yapamadığım ortalamaları daha ilk iki sürüşümde egale ettim. Hem de daha az yorularak. Enteresan değil mi!..
228857 dosyayı görüntüle
Bisiklet pedalsız 10.5 kg. Fotoğraftaki haliyle 11 kg. Km saati, telefon tutucu, ön far,arka far, matara ve kafesi, pompa, ayaklık, sele altı çanta ( içlastik, alyan seti, kilitli zincir, levye) Yazdığım aksesuarlarda dahil olunca bisiklet 12.5 kg. oluyor. Çok mu hayır. Piyasada birçok bisikletin çıplak ağırlığı bile bu ağırlıktan fazla.

Gelelim biraz da garipsediğim yönlere. Bisiklete uzaktan bakınca kadro bana 16” gibi geliyor. Çok küçük gözüküyor. Sizce de öyle mi?
Aynakol göbeği, yere yakın. Önceki kadromda pedal kalpiyelerim yere değmezdi bunda değiyor. Sorun oluyor mu? Yok. Benim ki sadece bir tespit. Geometrik bir açıklaması muhakkak vardır.
Kadro rengi mat siyah. Marka ve model isimleri için sarı turuncu arası bir renk seçilmiş. Beni pek sarmadı ama buna uyum sağlasın diye turuncu spacer kullandım. Hoşta oldu herhalde.

Bu bir mtb kadrosu ama beklentilerimi karşılaması için süspansiyonlu bir maşa takamazdım. 26 jant uyumlu, alüminyum bir maşadan yana tercihimi kullandım. Türkiye’de bu anlamda ki tek maşa Rst’nin maşasıydı. Maşayı kesmedim. Performans diyorum ama o kadar da eğilmek istemem yani. Sonuçta yol bisikleti kullanmıyoruz. Yeri gelmişken ilgilenenler için bir ağırlık fotosu atalım.

Şu ana kadar aldığım veya dönüştürdüğüm 9. Bisiklet bu. Ama şuna kani oldum. Bence “şimdi” oldu. Daha önce 28 jant bisikletlerim de oldu ama hep şunu fark ettim. Boyuma göre (boyum 1.73) tam uygun bir kadro alsam dahi, şehir içi manevralarımda, rampa çıkarken 28 jantın büyüklüğünün bana uygun olmadığını yani büyük geldiğini düşünüyordum. O yüzden rotayı 26 jant kadrolara çevirdim. Son projemi bu minval üzere şekillendirdim.
Kadronun güzelliğinden fazlasıyla bahsettim. Lakin bir tek kadroyla bu iş tamamlanmıyor. Maşamın düz olması da bir katkı sağlıyor. Diğer önemli etkenlerden bir tanesi de jant seti. Alexrims markasının xt göbeklere sahip bir setini yine internetten çok uygun bir fiyata aldım. Xt’yi övmeye gerek yok. İşinin hakkını veriyor. Pedaldan ayağınızı kestikten sonra bile sürüşe katkısı var. Ama beni en çok lastikler heyecanlandırıyor. Lastiklerim Schwalbe Kojak. 35’lik bir lastik. Onu da internetten uygun bir fiyata yedek lastiklerle beraber bir abimden aldım. Sürüş dinamiğine muazzam bir katkısı var. 290 gr.ağırlık ve slick yapısıyla mtb bir bisiklette, tam bir yol lastiği hazzını yaşatıyor size.

Anahatlarıyla bu projemde şunu yakaladım. 26 jant uyumlu hafif, atik, seri, sağlam, sürüş zevki olan yol ve tur kırması bir mtb. Kaliteli fren ve jant setine sahip 21 vitesli bir bisiklet. Bence 21 vitesler hor görülür ama ama en güzel sistemdir 7’li. (gariban tesellisi değil kendi tecrübem) Rampada rahatlık sağlayan, düzde de kendi adıma yeterli hıza ulaşmamı sağlayan transmisyon oranları.
“Toplama bisiklet” bence en güzeli. Bu keyfi sizde yaşayın.
Yaklaşık 6 senedir bu tutkuya kapıldım. Bisiklet aldım, sattım, değiştirdim, dönüştürdüm. Bu iş böyle herhalde. Çok zarar da ettim. Ama insan bu süreçlerden geçmeden de doğru bir seçimde de bulunamıyor. Şu an için imkanlarım nisbetinde bu projeyi tamamladım. Hayallerimdeki mi değil ama şu an mutluyum.
Son olarak buraya, bisikletin özelliklerini içeren bir liste atayım. Belki birilerine yol gösterir. Okuduğunuz için teşekkürler.
| MARKA-MODEL | KRON XAOS |
| BİSİKLET TİPİ | MTB |
| MODEL YILI | 2005 |
| VİTES SAYISI | 21 |
| AĞIRLIK | PEDALSIZ 10.5 kg. |
| KADRO | 7005 ALÜMİNYUM |
| MAŞA | RST RFM-6 ALÜMİNYUM |
| KADRO BOYU | 17.5” ( 44.5 CM. ) |
| AYNAKOL | SHIMANO FC-M311 ( 42/32/22 ) |
| KASET | SHIMANO CS-HG20 ( 12-14-16-18-21-26-32 ) |
| ÖN AKTARICI | SHIMANO ACERA FD-M360 |
| ARKA AKTARICI | SHIMANO ALTUS RD-M 310 |
| GİDON | ERGOTEC 5 FLAT BAR ( ALÜMİNYUM, 62 CM ) |
| GİDON BOĞAZI | ERGOTEC ( ALÜMİNYUM, BAĞLANTI ÇAPI 31.8 MM, UZUNLUK 90 MM ) |
| FURÇ TAKIMI | NECO |
| ELCİK | BTWIN |
| BARENT | BTWIN |
| VİTES KOLU | SHIMANO ACERA SL-M310 |
| FREN KOLU | SHIMANO DEORE BL-T610 |
| FREN AYAĞI | SHİMANO DEORE BR-M590 |
| JANT | ALEXRIMS CROSTINI M1.2 |
| JANT TELİ | TAIWAN |
| LASTİK | SCHWALBE KOJAK 26 X 1.35C |
| ÖN GÖBEK | SHIMANO XT M770 |
| ARKA GÖBEK | SHIMANO XT M770 |
| SELE | BTWIN 100 |
| SELE BORUSU | SEDONA ( ÇAPI 27.2 MM ) |
| PEDAL | WELLGO |
| KALPİYE | B'TWİN |
| ZİNCİR | YBN |
Son düzenleme:






