Scudo Sports

İnceleme Kron Xaos Rijit Mtb 26

Kayıt
15 Aralık 2013
Mesaj
554
Tepki
1.740
Şehir
Şile / İstanbul
İsim
MUSA
Başlangıç
2007—08
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yaklaşık 1 senedir muhtelif satış sitelerini göz gezdiriyordum. Amacım 26 jant rijit bir mtb toplamaktı. Ve şu an bu süreci bitirdim. Bu süreci sizinle paylaşmak istedim.

Kron firması 2004 yılında kurulduğunda, 5 tane modelle bisiklet piyasasına giriş yapıyor. Hepsi uzakdoğuda üretilen,özenle tasarlanıp, zamanının teknolojileriyle donatılmış en önemlisi de kadro boyu seçeneği sunularak Türk bisikletseverlerin beğenisine sunulmuş. Sahip olduğum bisikletin kadrosu da bu kadrolardan bir tanesi. Yani 2005 model.

Gelelim kadromuza.

1.jpg

Kadroyu Kütahya’da oturan bir arkadaştan edindim. Kadroyla ilgili internet araştırmalarımda olumlu izlenimler alınca; 15 senelik olması veya üzerinde ki çizikler beni almamam için etkilemedi.

Kadro zamanının klasik mtb kadrolarından. Kablolar, kadro üstünden gidiyor. Hem v fren hem de disk fren uyumlu. Kadro boyu 17.5” yani 44.5 cm. Üst boru uzunluğu 57 cm. Alın borusu 12 cm. Üst boru biraz uzun geldi bana. Daha önceki bisikletlerimde olduğu gibi ,uzun sürüşlerde ellere daha fazla yük bindiğinden ellerimde uyuşma olmuyor değil. Ama okuduğum diğer incelemelerde; üst boru uzunluğunun dik tırmanışlarda daha iyi bir kontrole, yüksek hızlarda daha aero ve siportif bir sürüşe katkı sağladığını da burada ifade edeyim. 2000’li yıllarda ithal kaliteli kadro alamayan birçok xc(arazi) hobi yarışçısının imdadına bu kadrolar yetişmiş. Geometrisi buna çok uygun.

Benim gibi herkesin ilk anda sorulan soruya cevap vermenin zamanı geldi. Kadro ağırlığı kaç? İşte cevabı.

2.jpg

Bu kadroyu ilk tercih sebebim buydu. 1638 gr. Müthiş bir rakam olduğunu düşünüyorum. Adı anılınca burun kıvrılan bir markanın gövde gösterisi. Günümüzde birçok yol bisikleti kadrosu belki bu ağırlıkta. Beni cezbeden ve heyecanlandıran da bu oldu. Kadro 7005 seri alüminyum. 3 kez dipçiklenmiş. Alt boruya tıkladığınızda sanki cam tıkırtısı gibi ses geliyor. Gerçekten inceltilmiş. Hafiflik, sağlamlık ve rijitlik. Ktm alüminyum yol bisikleti ve Trek fitnes bisikleti kullanan biri olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim. İkisinden de daha rijit.

3.jpg

Biraz da sürüşle ilgili deneyimlerimi paylaşayım. Önceki bisikletim bir tur bisikletiydi. Uzun kamplı turlar yapmıyordum, performans sürüşüne uygun değildi, ulaşım içinde o kadar extra ekipmana da (çamurluk, arka bagaj vb. gibi) ihtiyacım yoktu. Çünkü işimle evim arası 750 metre. Daha az ekipmanla kullanmak isteğimden dolayı bisikletimi minimalize ettim ve böyle bir proje değişikliğine gittim. Bununla hem işe, hem markete (sırt çantasıyla tabi) hem de performans yapabiliyorum. Şaşırmayın çünkü elimde net veriler var. Eski yol bisikletiyle yapamadığım ortalamaları daha ilk iki sürüşümde egale ettim. Hem de daha az yorularak. Enteresan değil mi!..

228857 dosyayı görüntüle

Bisiklet pedalsız 10.5 kg. Fotoğraftaki haliyle 11 kg. Km saati, telefon tutucu, ön far,arka far, matara ve kafesi, pompa, ayaklık, sele altı çanta ( içlastik, alyan seti, kilitli zincir, levye) Yazdığım aksesuarlarda dahil olunca bisiklet 12.5 kg. oluyor. Çok mu hayır. Piyasada birçok bisikletin çıplak ağırlığı bile bu ağırlıktan fazla.

5.jpg

Gelelim biraz da garipsediğim yönlere. Bisiklete uzaktan bakınca kadro bana 16” gibi geliyor. Çok küçük gözüküyor. Sizce de öyle mi?

Aynakol göbeği, yere yakın. Önceki kadromda pedal kalpiyelerim yere değmezdi bunda değiyor. Sorun oluyor mu? Yok. Benim ki sadece bir tespit. Geometrik bir açıklaması muhakkak vardır.

Kadro rengi mat siyah. Marka ve model isimleri için sarı turuncu arası bir renk seçilmiş. Beni pek sarmadı ama buna uyum sağlasın diye turuncu spacer kullandım. Hoşta oldu herhalde.

6.jpg

Bu bir mtb kadrosu ama beklentilerimi karşılaması için süspansiyonlu bir maşa takamazdım. 26 jant uyumlu, alüminyum bir maşadan yana tercihimi kullandım. Türkiye’de bu anlamda ki tek maşa Rst’nin maşasıydı. Maşayı kesmedim. Performans diyorum ama o kadar da eğilmek istemem yani. Sonuçta yol bisikleti kullanmıyoruz. Yeri gelmişken ilgilenenler için bir ağırlık fotosu atalım.

7.jpg

Şu ana kadar aldığım veya dönüştürdüğüm 9. Bisiklet bu. Ama şuna kani oldum. Bence “şimdi” oldu. Daha önce 28 jant bisikletlerim de oldu ama hep şunu fark ettim. Boyuma göre (boyum 1.73) tam uygun bir kadro alsam dahi, şehir içi manevralarımda, rampa çıkarken 28 jantın büyüklüğünün bana uygun olmadığını yani büyük geldiğini düşünüyordum. O yüzden rotayı 26 jant kadrolara çevirdim. Son projemi bu minval üzere şekillendirdim.

Kadronun güzelliğinden fazlasıyla bahsettim. Lakin bir tek kadroyla bu iş tamamlanmıyor. Maşamın düz olması da bir katkı sağlıyor. Diğer önemli etkenlerden bir tanesi de jant seti. Alexrims markasının xt göbeklere sahip bir setini yine internetten çok uygun bir fiyata aldım. Xt’yi övmeye gerek yok. İşinin hakkını veriyor. Pedaldan ayağınızı kestikten sonra bile sürüşe katkısı var. Ama beni en çok lastikler heyecanlandırıyor. Lastiklerim Schwalbe Kojak. 35’lik bir lastik. Onu da internetten uygun bir fiyata yedek lastiklerle beraber bir abimden aldım. Sürüş dinamiğine muazzam bir katkısı var. 290 gr.ağırlık ve slick yapısıyla mtb bir bisiklette, tam bir yol lastiği hazzını yaşatıyor size.
8.jpg

Anahatlarıyla bu projemde şunu yakaladım. 26 jant uyumlu hafif, atik, seri, sağlam, sürüş zevki olan yol ve tur kırması bir mtb. Kaliteli fren ve jant setine sahip 21 vitesli bir bisiklet. Bence 21 vitesler hor görülür ama ama en güzel sistemdir 7’li. (gariban tesellisi değil kendi tecrübem) Rampada rahatlık sağlayan, düzde de kendi adıma yeterli hıza ulaşmamı sağlayan transmisyon oranları.

“Toplama bisiklet” bence en güzeli. Bu keyfi sizde yaşayın.

Yaklaşık 6 senedir bu tutkuya kapıldım. Bisiklet aldım, sattım, değiştirdim, dönüştürdüm. Bu iş böyle herhalde. Çok zarar da ettim. Ama insan bu süreçlerden geçmeden de doğru bir seçimde de bulunamıyor. Şu an için imkanlarım nisbetinde bu projeyi tamamladım. Hayallerimdeki mi değil ama şu an mutluyum.

Son olarak buraya, bisikletin özelliklerini içeren bir liste atayım. Belki birilerine yol gösterir. Okuduğunuz için teşekkürler.

MARKA-MODELKRON XAOS
BİSİKLET TİPİMTB
MODEL YILI2005
VİTES SAYISI21
AĞIRLIKPEDALSIZ 10.5 kg.
KADRO7005 ALÜMİNYUM
MAŞARST RFM-6 ALÜMİNYUM
KADRO BOYU17.5” ( 44.5 CM. )
AYNAKOLSHIMANO FC-M311 ( 42/32/22 )
KASETSHIMANO CS-HG20 ( 12-14-16-18-21-26-32 )
ÖN AKTARICISHIMANO ACERA FD-M360
ARKA AKTARICISHIMANO ALTUS RD-M 310
GİDONERGOTEC 5 FLAT BAR ( ALÜMİNYUM, 62 CM )
GİDON BOĞAZIERGOTEC ( ALÜMİNYUM, BAĞLANTI ÇAPI 31.8 MM, UZUNLUK 90 MM )
FURÇ TAKIMINECO
ELCİKBTWIN
BARENTBTWIN
VİTES KOLUSHIMANO ACERA SL-M310
FREN KOLUSHIMANO DEORE BL-T610
FREN AYAĞISHİMANO DEORE BR-M590
JANTALEXRIMS CROSTINI M1.2
JANT TELİTAIWAN
LASTİKSCHWALBE KOJAK 26 X 1.35C
ÖN GÖBEKSHIMANO XT M770
ARKA GÖBEKSHIMANO XT M770
SELEBTWIN 100
SELE BORUSUSEDONA ( ÇAPI 27.2 MM )
PEDALWELLGO
KALPİYEB'TWİN
ZİNCİRYBN
 
Son düzenleme:
Scudo
Ellerine salik musa abi cok guzel bir bisiklet olmus kullandim harikaydi
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSA Ç.
Bisikletlerimle uğraşmayı seviyorum. Bu sefer de kadro ve maşamın rengini değiştirmeyi düşündüm. Oto sanayide bir usta buldum. Boyaya verdim geçen gün. Bakalım bekliyorum sabırsızlıkla. Nasıl bir şey çıkacak ortaya.
 
Bugün teslim almaya gittim. Alt borunun alın borusuna birleştiği yerde boya kalkması gibi birşey vardı. Sorunun düzeltilmesi için ustaya geri verdim.Boya bana biraz narin geldi. Tırnağımla kalkıyordu bir iki yeri. Bakalım salı günü alacağım. Boya ya tam kurumadı. Ya işçilik kötü. Birşeyler yolunda gitmiyor ama ne. Neyse şu anlık foto bu.

IMG_20201024_122446.jpg
 
@MUSA Ç. Benim böyle kadrom olsa hem v fren hem disk birlikte kullanırdım (nasıl olurdu acaba?)
Şaka biyana yolda görsem trek olduğuna inanırım çok güzel olmuş
Bide Toplamda kaç lira gitti
 
@Electronkksl teşekkürler. Boya 300 lira. Stickerlar 75 lira. Toplam 375 liraya maloldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@Electronkksl zaman içerisinde topladığım parçalar. Kimi eski bisikletlerimden kimi yeni aldığım parçalar. Tam bir liste tutmadım. Ama 21 vites bir bisiklet için yüksek rakamlar. Piyasada bu donanıma sahip 7'li sistem bisiklet bulmak imkansız herhalde. Ya da 7'li sisteme para döken başka biri.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Dün gece bisikleti toplayabildim. Sonuçtan memnunum. İstediğim gibi bir iş çıktı. Siyah ve gri tonlarının hakim olduğu, sade ama albenili güzel bir bisiklet ortaya çıktı. Benim düşüncem bu. Ağırlık bu haliyle 10.55 kg.

IMG_20201107_220727.jpg
 
Dün gece bisikleti toplayabildim. Sonuçtan memnunum. İstediğim gibi bir iş çıktı. Siyah ve gri tonlarının hakim olduğu, sade ama albenili güzel bir bisiklet ortaya çıktı. Benim düşüncem bu. Ağırlık bu haliyle 10.55 kg.

246506 dosyayı görüntüle
Hayirli olsun bro sekil olmus alet. Umarim kadro kalitesi de akiciliga musaittir
Bugün teslim almaya gittim. Alt borunun alın borusuna birleştiği yerde boya kalkması gibi birşey vardı. Sorunun düzeltilmesi için ustaya geri verdim.Boya bana biraz narin geldi. Tırnağımla kalkıyordu bir iki yeri. Bakalım salı günü alacağım. Boya ya tam kurumadı. Ya işçilik kötü. Birşeyler yolunda gitmiyor ama ne. Neyse şu anlık foto bu.

245002 dosyayı görüntüle
Boya ve vernikten sonra boyanin en az 3 haftalik bir sertlesme suresi vardir. O yuzden toplarken falan daha dikkatli olmak ve bu 3 hafta icinde narin kullanmak gerekir dostum. Daha evvel bi suru bisiklet yeniledim topladim vs oradan tecrubem var :)

Bu arada swalbe kojak lastikte tek gecerim. 5 senedir tur bisikletimde hayvani kabalikta kullaniyorum. Onlar bitince nasipse yine kojak alacagim. Akiciliklari ve hafiflikleri efsanedir
 
@mariokaldato kadro gerçekten efsane. Hafif ve rijit. Yol bisikletimle yapamadığım ortalamayı bu bisikletle tutturdum. Bulunduğum yerde yani Şile'de, stravanın iki tane tırmanış segmentin de ilk ona girmek bu bisiklet sayesinde oldu. Tam bir tırmanış bisikleti benim gözümde. İyi Kadro, jant ve lastik. Bu üçü birleştiği zaman sonuç çok keyifli oluyor.
 
@mariokaldato kadro gerçekten efsane. Hafif ve rijit. Yol bisikletimle yapamadığım ortalamayı bu bisikletle tutturdum. Bulunduğum yerde yani Şile'de, stravanın iki tane tırmanış segmentin de ilk ona girmek bu bisiklet sayesinde oldu. Tam bir tırmanış bisikleti benim gözümde. İyi Kadro, jant ve lastik. Bu üçü birleştiği zaman sonuç çok keyifli oluyor.
O zaman 4 ayak ustune düştün bro sanslisin.
 
Bu arada swalbe kojak lastikte tek gecerim. 5 senedir tur bisikletimde hayvani kabalikta kullaniyorum. Onlar bitince nasipse yine kojak alacagim. Akiciliklari ve hafiflikleri efsanedir

Schwalbe kojak demişken aklıma geldi. Slick bir lastik olduğundan, çevremde kim görse " lastik kabak olmuş" diyor. 😀 Anlat anlatabilirsin.
 
Schwalbe kojak demişken aklıma geldi. Slick bir lastik olduğundan, çevremde kim görse " lastik kabak olmuş" diyor. 😀 Anlat anlatabilirsin.
Bende ilk aldigimda elime " şamrel mi ki la bu ? " demistim ıçimden ama turlayinca akiciligi mest etti beni :)
 
Kadronun rengi belki de turuncuymuş Kron yazısı falan. Güneşten ağarmıştır...
 
Geri