Köpek saldırısı ve ısırmasından kurtulmak için...

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.

eYa

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mayıs 2005
Mesaj
1.271
Tepki
792
Şehir
Eskişehir & Didim
Özellikle doğa, dağ gezilerinde başımıza bela olan köpeklerden kurtulmanın bir yolu yok mudur? Bu hayvanları rahatsız edip uzaklaştıran bir sinyal yayan elekronik cihaz duymuştum ancak bulabilmiş değilim ve tam olarak da bilgi sahibi değilim. Kullanan, bilen arkadaşlardan rica ediyorum. Aydınlatın bizi lütfen :rolleyes:
 
Scudo

çağatay_çankaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
2.813
Tepki
806
Yaş
34
Şehir
İstanbul / Eyüp
Bisiklet
Sedona
evet o aletleri satan bir sokak biliyorum..hemen size söyleleyim..bayazıt'a gidip herhangi bi esnafa gidip "mercan yokuş" u sorun size hemen gösterirler..şimdi o sokakta ne satılıyor derseniz..av malzemeleri ve çanta satılıyor..artık dükkan olarak bilmiyorum.ama o yokuştaki herhangi av malzemesi satan bi dükkana sorun..fiyatlar hakkında bi bilgim yok...
 

çağatay_çankaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
2.813
Tepki
806
Yaş
34
Şehir
İstanbul / Eyüp
Bisiklet
Sedona
evet ama gürsel abi bi gün safkan bi sivas kangal peşine katıldı.adam o at gibi köpeği görünce zaten ne yapacağını şaşırıyor.ama neyse ki köpek hantal bişi çıktı..iki havaladı..biraz koştu o kadar.hemen çöktü olduğu yere....
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.390
Tepki
2.174
Şehir
İstanbul


Oyleleri de çıktı karşıma..
Hayvanın derdi dönen tekerlekler, sen değil.. (dikkat edin araba kovalayan köpekler tekere havlar) Köpek Çok mu inatçı çıktı? . O zaman dur ve in bisikletinden . Ama ne olur ne olmaz devamlı olarak onunla aranda bisikletin olsun. Aslında ondan korktuğunu belli eden sinyal yayıyorsan tehlikede olabilirsin.. Ben çocukluk dönemi hariç, hiç bir köpekten korkmadım ve tek tük kovalayan oldu.. Ama turlarda köpekten korkan arkadaşların hepsi başı derde girmiştir köpeklerle..(üstelik çok küçük bir çocukken beni mahallede bir köpek sürüsü kovalamış ve "hızlı bir koşucu" olmam nedeniyle kazasız belasız olayı atlatmıştım. O an kabus gibiydi ama olayı büyütmedim ve yaşamımda bu korkuya yer vermedim)

Diğer kaçırtma yöntemleri:
1-Mataradan su fışkırt
2- Yanında koşuyorsa (ki genelde öyledir) gidonu hafifçe onun önüne kır, çarpmamak için afallayacaktır.
3-Suratına bakarak yüksek sesle bağır
4-İnatçı çıktıysa in bisikletten ve yere ağilip taş alır gibi yap bak nasıl bu sefer o tabanları yağlayıp kaçıyor..(Halkımız her hayvana taş fırlattığı için bu görüntü genlerine işlemiştir..)
5-Sürü içinde kaldıysan birbirlerinden güç alıp havlamaya devam ederler.. Yol uygunsa zigzaglar yapıp sürüyü dağıt. Uygun değilse bas pedala. (bana yetişen tek bir köpek hatırlıyorum bunca yıldır)20-30 saniyeden fazla tam gaz koşmaları mümkün değil..Ayrıca son sürat dönen bacağı-ayağı ısırmaları pek olası görünmüyor bana..

Sonuç olarak hayvancıkları fazla dert etmeye gerek yok.. Bu benim fikrim ve yöntemlerim..Köpekten çok korkup ve de panikleyip, saçma hareketler yapıp bir köpek tarafından paralanırsanız sorumluluk size aittir..
Gürsel
 

Mehmet Çiftçi

Daimi Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Mesaj
327
Tepki
29
Şehir
caddebostan
abi bisikletten indinmi hayatın kayar diye düşünüyorum ?
yalnış mı ?
matarada su yok sa ne olacak peki?
arkadaşlar bu tip cihazlar av malzemesi satan heryerde var
FİYATI: 80 YTL
 
  • Beğen
Tepkiler: aziz aydın

Murat CER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ekim 2004
Mesaj
2.056
Tepki
1.160
çağatay ve bally :

hakkaten 80 YTl. vermeye hiç gerek yok.öncelikli yapılması gereken köpeğin üzerine gitmek.zaten kelli-felli yani olgun köpekler yerinden bile kalkmıyor.nerde çömez onlar koşuyor peşinden. peşinden gelen varsa dur. durmayı gözün kesmezse mataranı kullan.olmazsa (boşsa) köpeğin suratına tükür...
bu denenmiş ve etkisi kanıtlanmış bir yöntemdir...peşini bırakır.

bu arada Gürsel abinin tavsiyeleri kesinlikle yerinde.
ama bizim ekip olarak genellikle uyguladığımız ne matara ne taş ne kaçmak.direk üzerine gidiyoruz... hatta 2-3 bisikletli birden tek köpeğin üzerine gidince köpek camiada epey bi madara oluyor....havlaya havlaya kaçıyor garipler.
 

eYa

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mayıs 2005
Mesaj
1.271
Tepki
792
Şehir
Eskişehir & Didim
:D Arkadaşlar ben cevapların bu kadar eğlenceli olacağını ummuyordum. Hepinize tavsiyeler için teşekkürler. Zaten 80 ytl ise kesinlikle almam :eek: Ben 10$ civarı duymuştum yanlış duymuşum demekki. Zaten o ilanı bir daha da göremedim. Bir keresinde peşimize oldukça büyük bir köpek takılmıştı. 2 kişi idik. Ve dönüş için keç kalmıştık hava kararmaya başlamıştı. Zaten insanın mükemmel vücut sistemi o heybetli sesi ve vücudu olan hayvanı görünce yokuşu 24. vitesde çıktım. Hayvan baka kaldı :rolleyes: Herkese tanks
 

eYa

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mayıs 2005
Mesaj
1.271
Tepki
792
Şehir
Eskişehir & Didim
Anlatım bozukluğu olmuş sonradan farkettim. E olur arada. :Skull-175
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.390
Tepki
2.174
Şehir
İstanbul


Matarada su yoksa çeşme bulup dolduracaksın.. hepsi bu..
 
Kayıt
22 Şubat 2005
Mesaj
87
Tepki
78
Yaş
37
Şehir
Istanbul / Avrupa
İsim
Saygın Yılmaz
Bisiklet
Merida
  • Beğen
Tepkiler: önder demirel

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.390
Tepki
2.174
Şehir
İstanbul


Bunu alacaklara uyarı: Bazı köpekler sağır oluyor.. Yani bazı köpeklere bu alet işlemiyor.. Bir keresinde bir arkadaş köpeğe bunu sıkarken havyan kaçmak yerine aleti kokluyordu:)

Bana yıllardır bu aleti satmam için baskı yapılır durur.. Niye satayım ki. Kendi kullanmadığım ve önermediğim aleti satmam.. Hem yazık değil mi hayvancıkları rahatsız edelim.. Bizler tarafından yeterince rahatsız oluyorlar zaten.. 1-2 havlamışlar çok mu? Bırakın bu korkuları- fobileri.. (Kolay olmayabilir farkındayım..)
 

Turhan Evci

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Eylül 2004
Mesaj
613
Tepki
320
Şehir
Fenerbahce/Istanbul




Bende kucu kov var.
Bu aletler ne yazıkki sadece sokak kuçularının yönünü değiştirebiliyor. Cins köpeklerde işe yaramıyor. Eğer normal sokak kuçusu ise " HÖNK" diyerek ve durup geriye doğru kaçıyorlar. Fakat cici kuçuları olan mahalle sakinleri çiftleşme dönemlerinde erkek kuçularını sokağa salıyorlar, onlarda buldukları sokak kuçuları ile çiftleşiyorlar, dolayısıyla günümüzde saf sokak iti bulmak oldukca zorlaştı. Kırma olan yeni nesil sokak kuçuları ise benim cihazıma ne yazıkki cevap vermiyorlar.
Buradan yola çıkarak diyebilirimki ;
Sokak kuçusunun kuyruğu, arkasında aslanlar gibi bir sağa bir sola sallanıyorsa korkmayın, bilin ki aslında o sizi oyuncak olarak seçmiş, ısırsa bile acıtmaz, yeterki siz panik yapıp elinizi yada ayağınızı kuçunun ağzından çekmeyin :) Artık nasıl olacaksa :rolleyes:
Bunun yanı sıra her havlayan köpek ısırmaz.
Burun deliklerini yukarıya doğru çekmiş, yüzü buruşmuş, başka bir değişle suratı çirkinleşmişse !
O zaman hastanede ziyaretinize geliriz :p
Bisikletin peşine takılan sokak kuçularının belirli menzili vardır, bacaklarınıza vede nefesinize güveniyorsanız gazlayın, bir süre sonra menzilleri bittiğinde kendiliklerinden duracaklardır.
Bunun yanı sıra cins bir kuçu, mesela Alman kurdu kovalıyorsa yandınız demektir.
Cins kuçular kovalamıyorlar. Kovalıyorsa, helvanızı yemeğe geliriz :)
Kurt köpekleri saatde 50 km. hızla uzun mesafe koşabiliyorlar :(

Sewgiler
 
  • Beğen
Tepkiler: N.Erdem TUGRAHAN

çağatay_çankaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2004
Mesaj
2.813
Tepki
806
Yaş
34
Şehir
İstanbul / Eyüp
Bisiklet
Sedona
valla takasa girerim..gazlarım yanı zik zaklara yılanlar bile yetişemiyor..zik zak yatarak gitsek alaman kurtlarından kurtuluruz..olmadı.çıkarır kask'ı kafasına çakarım tabi en son çare olarak görüyorum :D
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Yukarı Alt