mehmetsunu
Kaldato ile sohbeti kestim.
- Kayıt
- 28 Eylül 2011
- Mesaj
- 5.682
- Tepki
- 13.197
- Şehir
- kayseri
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Cube
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Öncelikle şunu ifade etmek istiyorum ki klasik, vintage ve retro arasındaki farkın ne olduğunu biliyorum. Ve bu başlık her üçünüde kapsamaktadır. 80 öncesi bir bisiklet için 20 libre=pound ağırlığın "insane" bir ağırlık olduğu yorumu yapılıyor. 1 pound ölçünün 0.45 kg ye denk geldiğini düşünürsek aşağı yukarı 9 kg lık bir bisikletin süper hafif kategorisine girdiği görülüyor. Benim elimde dönemin bütün özelliklerini üzerinde harmanlayan italyan bisikletin orjinal haliyle 23.5 libre=10.6 kg olduğunu gördüm. Yani bir klasik/vintage/retro için hiçte fena sayılmayacak bir ağırlıktı. 9 kg bisikletlerin süperlight kategorisine girdiği bir dönemde hız rekorları kırılmış olması bir diğer enteresan nokta. takip edebildiğim kadarıyla ağırlık mevzusu o zamanlar bugünki kadar dert edilmiyor. Belkide dönem bisikletlerinin en az günümüz karbonları kadar esnemez olmasından kaynaklanan bir durum.
Bu arada 10.6 kg bisiklet aşağıdaki
Columbus SL veya SLX
Reynolds 531SL veya Pro
Tange Prestij
Süper Vitus 980
Bir yorumda markalardan ziyade tüplere bakılmasının daha doğru olacağı söyleniyor. Yukardaki tüp bileşenleri ise en hafif olanları.
Bu arada 10.6 kg bisiklet aşağıdaki
Columbus SL veya SLX
Reynolds 531SL veya Pro
Tange Prestij
Süper Vitus 980
Bir yorumda markalardan ziyade tüplere bakılmasının daha doğru olacağı söyleniyor. Yukardaki tüp bileşenleri ise en hafif olanları.