Scudo Sports

Klasik bisikletin fiyatını ne belirler

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.684
Tepki
13.214
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Klasik bisikletler piyasada tutturabildiğine satılıyor. Forumda 3-5 yazar dışında klasik bisikletin eksperi olabilecek donanımda kimsede yok. Bende merak ediyorum klasik bisikletin fiyatı neye göre belirlenir, satıcı ile alıcı arasındaki pazarlığa göremi. Üzerindeki seri üretimden kalkmış komponentin değerine göremi. Peki hangi set daha değerli. Kadro ve maşanın boyasıyla, yazısıyla orjinal olarak korunmasına göremi. Peki hangi kadro daha değerli. Sıradan bir seri üretimmi, yoksa nadide bir parçamı olup olmadığını nereden anlayacağız. Günümüz bisikletlerinin klasikleşmesi mümkünmüdür. Bunun şartları nedir. mesela bir alimünyum ve karbonun. Klasik deyince çelik bisikletlerimi anlayacağız. Klasik bisikletlerin katalogu varmıdır. Veya en başta sorulması gereken soru klasik diye bizi kandırıyorlarmı.
 
Scudo
Güzel sorular. Bazen ilanlarda cok uygun fiyata bisikletler görüyorum. Bisiklet eskimi yoksa klasikmi anlayamıyorum tabi. Bu başlıktan bişeyler öğreniriz inşallah.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
@mehmetsunu
Mehmet agzina saglik cok güzel ve önemli konu ama bu forumda bunu anlayacak pek kisi yok olanlarda zaten forumdan sogdu gibi. Simdi suraya bi kaza hikayesi patlatsaydin bak ne oluyordu yada nebileyim, kusdum tükürdüm falan iste.

@D.Mustafa
Kimin degerlendirecegini inan mustafa cok merak ediyorm? Bosuna bekleme derim, zaman kayibi. Forumda butür konular cok önemli ve bisiklet konusu oldugu icin pek tutulmuyor.

Yokmu dünyada veya türkiyede tursil, sampuan haberi falan filan, olsada yüzlerce yorum yazilsa.
 
oncelikle klasik bisiklet sozunu sevmiyorum fakat kolaylik olmasi acisindan, asagida gececek "klasik bisiklet" tamlamasini klasik tabir edilen bisiklet olarak algilayiniz.

klasik genelde 80'lerin celik bisikletleridir. tabi bunun bazi nedenleri var. oncelikle celik yaslanmaya musaittir ve dayaniklidir. karbona nazaran yol stresine uzun sure dayanir. tabii korozyon gibi bir derdi vardir ki boru ureticileri (reynolds, columbus) bu sorunu, hafiflik saglamlik ve kaynak kabiliyeti gibi diger sorunlari zannimca seksenlerde asmaya basladilar.

nedenlerden bir baskasi donemin el isciligidir. bu donemde yine uretim teknikleriyle beraber dayanikli, estetik ve tabii ki daha romantik urunler uretilmistir. masi ozunde boru kaynatan bir ustadir.

baska bir neden. yukarda bahsettigim boru setleri ve iscilike uretilen celik bisikletler rahattir ve esnektir. yeterince hafiflerdir. kompozit yapilari yoktur. tamir edilebilirler.

bu yukarda saydiklarimin hepsi, belli bir donemde uretilen celik bisikletlerin gunumuzde hala rahatca, genel olarak butun taleplerinizi karsilayacak sekilde kullanilabilecegini gosteriyor.

simdi gelelim fiyatlari ve klasikligi belirleyen diger faktorlere.

hipster etkisi. (a.k.a amerikan kurye efekti) klasik bisikletin kanayan yarasi. aslinda butun sorun buradan kaynaklaniyor. her yil hipsterlik camiasina katilanlar talebi arttiriyorlar ama ortada talebi karsilayacak bir uretim yok. burada fakir hipster sikayet ederken, zengin her zaman ki gibi rahat. bundan 10 yil once satilan bisiklet fiyatlariyla bugunun fiyatlarini karsilastirabilirsiniz.

bu sorun uzerine daha fazla bilgi almak isteyenler hipster etkisiyle alakali fixed speed konusuna bakabilir.

talep kisminda hipsterlardan bahsetmistik. arz tarafinda da ismi uzerinde haleler olusmus, italyan duayenleri tekeli kurmus bulunmakta. elle uretimi yapilan kisitli sayida ki urunler butun arzi olusturuyor.

italyan etkisi. klasiklerin cogu italyandir. zanaatkarliklari, inovasyonlari ve yaptiklari isi abartabilmeleri buna etkendir.

romantizm. klasik bisikletler, doneminde fransa turu gibi zorlu yarislarda kosmus bisikletleri ureten firmalarin bisikletleridir. gecmise ozlem, donemin estetigi, yun kazaklar... kask yerine fotr sapka giymis adamlar. elbette belirli bir ilgi uyandiriyor.

selebriti etkisi. oncellikle eddy merckx'in poposunun degdigi sele, hinault' un sumkurdugu gidon degerlidir. pantograf vb. bu camiada deger gorur.

ayrica gunumuzde tomassini gibi klasik uretim yontemi ve materyeller kullanan ureticiler vardir fakat fiyatlari ucmustur.

simdi gelelim ne klasik, ne degildir. oncelikle bunlar sahsi gorusum ve insanlarin klasik bisiklete bakisini kendi acimdan algilayisimdir.

istisnalar kaideleri bozmaz.

hicbir alman klasik degildir.
hicbir fransiz klasik degildir. px-10 haric(neden bilmiyorum)
hicbir ingiliz klasik degildir. raleigh dahil.(sahsi gorusum.)
hicbir rus, bulgar, cek, hint, yeni zelanda bisikleti klasik degildir.

italyan el uretimi bisikletler klasiktir. ornegin bianchi klasik degil. reparto corse klasiktir. fiyatlar masi ve de rosa dan asagi iner.

bazi japon ureticilerin bisikleri klasiktir. njs sertifikali olanlari daha klasiktir.

klasik bisiklet her zaman reynolds veya columbus tup setli olmak zorundadir. japon istisnalari vardir. boru setin kalitesi klasikligin gostergesidir. klasige fiyat bicecekler, columbus ve reynolds tablolarini calismalidir.

klasik bisiklet yol veya pist bisikleti olmak zorundadir (hipster etkisi ve fixie). bu maddenin mantikli yonleri de bulunmakta.

klasik bisiklet ya orjinal olmali ya da orjinaline uygun sekilde restore edilmelidir. burda komponetleri kastediyorum. sadece kadrodan bahsediyorum. oto boyacisi, kara simsek iliskisi yasaktir.

edit: unutmusum. klasik bisiklet 80'li yillardan olmak zorundadir. daha eskisi antikaya girer. yenisi aluminyuma.
 
bence bir tartışmayı başlatmak adına çok değerli tespitler. daha önce bu konuya herhangibir çizgi çekilmemişti. Satış siteleri klasik bisiklet !!! kaynıyorken koleksiyoner vede tutkunları için bu yazı iyi bir başlangıç olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
bu konuyu sahiplendim. klasik bisikletler hakkinda sacmaliklari gordukce buraya yazasim geliyor.

daha once yazdiklarim fiyatlandirma konusunda referans icermiyor. simdi biraz bunun uzerinde durmaya calisacagim.

oncelikle kadro ve komponentleri ayirmaliyiz.

ayrica asagida bahsettiklerim kendi kisisel goruslerimden ote piyasa gercekleridir. ve bu gercekler genellikle ecnebi gercekleridir. alelacele yazildiklarindan bircok yanlis ve hata iceriyor olabilir.

genel gecer kurallar:

1. kural: tam bir bisiklet herzaman kendisini olusturan parcalardan daha ucuza mal olur.

2. kural: bisikletin(kadronun) degerini temel olarak boru seti belirler. bunun nedeni, boru setinin, bisiklet ureticisinin, urettigi bisikletleri, boru setine bagli olarak ( high end veya low end) olarak siniflandirilmasidir. (kaliteli malzeme ust sinif urun)

(link)

(link)

burada referanslariniz reynolds icin 531, columbus icin sl olmalidir. bunlar iyi bir klasik bisiklet icin en alt seviye boru setleri sayilabilir.

burada bir noktaya aciklik getirmek istiyorum. referans olarak bahsettigim boru setleri guzel olmakla beraber kaynakli boru setleride (bahsettiklerimdem daha asagida siniflandirilan boru setleri) herturlu ihtiyacinizi giderebilir. aciklamak istedigim konu fiyatlandirmadaki mihenk taslaridir. belirtiklerimden daha asagi boru setleride klasik sinifina girebilir.

3. kural:klasik bisikletin fiyati alabildiginiz en ucuz fiyattir. seri uretimi olmayan bir bisikletin fiyatini o bisikleti en ucuza satan, satici belirler. burada saticinin insiyatifindesiniz. uzulmeyin, turkiye deki saticilardan cok daha iyi fiyatlari yurtdisinda bulabilirsiniz. bu noktayi asagida aciklayacagim.

4. kural: daha once bahsetigim colnago, masi, de rosa gibi cok unlu bisiklet ureticilerin bisikletleri cidden pahalidir. ozellikle japonlarin ragbet gosterdikleri bisikletler gercekten pahalidir.

5.kural: yukarida bahsettigim bisikletlere ek olarak uretici tarafindan yapilan ekstralar(yuzuncu yil anisina, kontador poposu vb.) fiyati katlar.

su ana kadar hala fiyatla ilgili bir referans vermedim. daha once dedigim gibi sinirli sayidaki bu bisikletlerin fiyatini satici belirler. bu nedenle bir bisikletin fiyatini, ancak daha once satilmis muadillerine gore belirleyebilirsiniz.

ornek: sadece bir ornegi satisa cikarilmis cinelli supercorsa nin fiyatini satici belirler.(farazidir.) turkiye deki sacmalik da buradan kaynaklanmaktadir (saticilar alinmasin piyasa sartlari). ulkemizde bahsedilen bisikletler ender cogu zaman tek ornekleridir.

evet simdi fiyatlandirmaya gecebiliriz. istediginiz fiyatlari veremiyecegim ama size cok daha iyisini vaadediyorum. asagida yazacaklarimi cogu ilgili biliyordur, fakat tekrar etmekte fayda var.

oncelikle faydali kaynaklar:

(link)

(link)

buralardan guncel olmasada faydali bilgiler edinebilirsiniz.

gercek fiyatlandirma:

daha once bahsettigim gibi klasik fiyatini arz- talep belirler. think globally act locally. ulkemizde talep az oldugu gibi arz da azdir. bu nedenle yurtdisi fiyatlari referans almaliyiz.

yurtdisindan referans alinabilecek en iyi kaynak ebay.de dir. ilgili urunun, daha once acik arttirma ile satilmislarini arayarak cok guvenilir bir fiyatlandirma olusturabilirsiniz. hem cok canli bir pazara sahiptir; aradiginiz urun kesinlikle ya satiliyordur veya satilmistir.. ayrica cok makul alici ve satici kullanicilari vardir. denedim yuzde yuz calisiyor.

auction! auction!

(link)

fiyatlandirma konusunda tek referansiniz bu olmali. tabiki ustune kargo ve cekilen zahmetin degerini koyunuz.

evet istediginiz salcano keyfe keder boyali 1300 tl gibi net bir sey soyleyemiyorum. fakat bu is cidden boyle.

sirada ucuza klasik almak var. tecrubelerime dayanarak bu is en makul sekilde almanya da halledilebilir. hatta forumda asagida bahsedecegim sekilde bisiklet sahibi olan ve bisikletini satanlar olduguna inaniyorum.

almanya gercekleri:

yeterince sabirliysaniz istediginiz bisikleti alabilirsiniz.

eger almanya da yasiyorsaniz.

belediyelerin bulunan esya arttirmalarini takip edebilirsiniz. online olarak:

(link)

veya ebay in kucuk ilanlari:

(link)
burada biraz isi biliyor olmaniz gerekiyor. cross-check vuhu.

global:

ebay.de aramanizi yapiniz begendigin urun icin saticiya turkiye gonderimini sorunuz. eger gonderiyorsa 50-60 euro dan fazla degildir(komple bisiklet) veya olmamalidir.

bir sonraki yazida komponentlere kabaca deginmek istiyorum.

telefondan acele yazilmis bu yazida ekleme ve duzeltme haklarimi sakli tutarim.
 
Bombastik yorum olmuş. Devamını heyecanla bekliyoruz.
 
Merhaba arkadaşlar. Uzunca bir süredir forumu takip etmekteyim bebeğimiz olduğundan biraz sekteye uğrasada. Elimde 2 adet bisiklet mevcut restorasyonlarını yapmak için almıştım ama vakit bulmam biraz güç gözüküyor. Birtanesi japon maruishi The Golden Arrow modeli 1940 ila 1958 arası üretilmiş olabilirmiş japonyadan bir bisiklet duayeninden aldığım bilgiye göre. Birde Batavus Bato modeli hollanda bisikletim var 3 vitesli oda 1973 diye düşünüyorum bu bisikletler den klasik olabilecek varmı diye bilgilerinize baş vuracaktım. Muhtemelen restorasyonlarını bu yıl içinde yapamayacağım ilgilenenler olursa satmayı isterim.
 
olay budur, emeğinize sağlık
 
@ilker kızılçay İlker bey selamlar. Bisikletlerinizin resimlerini burada paylaşabilir misiniz. Görmeyi çok isterim.
 
Geri