Scudo Sports

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Merhabalar Murat bey.

Burada amacim reklam degil kendi arastirmalarim sonucu alternatif bir cozum urettim kendimce. Bunu da forumdaki arkadasim ile paylastim. Bugun ilgili dukkana gidip detaylar aldim sulu kaplama yapiyor ilgili atolye. Kendi bisikletim uzerinde deneyip olumlu - olumsuz yorumlarimi paylasacagim. Bu forumun amacinin da insanlarin tecrubelerini bir biriyle paylasmak oldugunu dusunuyorum.

Deniz arkadasimizin amaci da kadrosunu boyamakti buna istinaden paylasimda bulundum.
Bakiniz, ben size bu forumda tercübelerinizi paylasmayin demedim. Tabiki forumun amaci insanlarin tercübelerini biri biriyle paylasmak, gayet de dogru düsünüyorsunuz. Yalniz benim demek istedigim olmayan tercübenizi yani tanimadiginiz bilmediginiz bir yeri burada paylasmadan önce o atolye ile önce tercübe kazasanz ve sonra paylassaniz daha iyi olmazmi demek istiyorum. Ayrica o atolyeyi sadece bu konu altinda deniz arkadasimiza degil de bir kac konu altinda paylastiginizi gördüm.
Yine söylüyorum önce o atolye ile tercübe edinin sonra paylasin.

Neyse siz bu yazdiklarimida yanlis anlayip bana kizarak dönüs yaparsiniz ama benden yana konu kapanmistir.

Bisikleti seviyorsaniz hobiniz ise ona biraz olsun deger verin ve öyle kaplama ile, cart ile curt ile ugrasmayin. Orjinal sekilde boyatin olsun bitsin.
 
Scudo
Antistatik toz boya yapan bir firma buldum Bursa'da. Daha doğrusu bir sürü firma var ama bisiklet kadrosu deyince yan çizdi hepsi. Tamamen söküp boyaya hazır boyası sökülmüş getireceğim diyorum kimse yanaşmıyor. Konuştuğum bu firma renk seçmezsem 500 liraya boyayabileceğini söyledi. Ellerinde koyu renkte farklı renkler mevcutmuş. Onlar arasından seçersem diyor. Mantıklı geldi. Spreyle alıp kendim boyasam kutusu 80-100 liradan zaten en aşağı 3 kutu boya gider. Sarı renk düşünüyorum. Genelde bu tarz boya yapan yerlerde mevcut oluyor sarı boya. Yarın bir uğrayıp renklere bakacağım. Belki farklı bir renk bulurum. Anlaşırsak haftasonu boyayı söker açıksa haftasonu değilse pazartesi boyaya veririm.

Boya tamamen sökülüp çelik çıplak kaldığında hemen paslanma oluşuyor mu? Jelatine sarıp öyle mi götüreyim? 1-2 gün bekleyecekse jelatinde mi beklesin evde?
 
Bu arada boyacı ile tekrar görüştüm. Kumlama yaptırmamı söyledi. Kumlamanın bisiklete bir zararı olur mu? Yaptırmadan önce göbekleri poşetle gazeteyle vs. doldurup korumalı mıyım? Kumlama yapılırken orta göbeğin oturacağı dişler de erir mi?

Düzenleme : Kumlama yapacak adamı aradım. Bisiklete zarar verir mi diye sordum. Adam telefonda S-170 kumlama var en ince dedi. Kumlamaya gerek olmadan Isıyla boyayı söküp (hamam gibi düşün dedi) sonrasında eğer beğenmezsen hafif bir kumlama yaparım üstten dedi. Paslar var çünkü bazı noktalarda sadece boya sökme yetmeyecek.
 
Son düzenleme:
Çelik çıplak kaldığında ıslanmazsa niye pas olsun ki? yani olmayacaktır. Kumlama en güzeli bence (her yere nüfus eder) ve boyayı söker çeliği değil :D.
 
Komple söktüm bisikleti. Gidon boğazını sökerken sadece vidayı cevirmeme rağmen alttan kırık bir parça elime geldi. Kırılmış dipten. Belki o yüzden yamuk duruyor demişti maşa için Can tam emin olamadım.

Göbeği sökmeden bıraktım. Kumlama sırasında bir problem olmasın göbeğin oturacağı dişlere diye. Boya öncesi sökmem gerekir mi?

Elimdeki anahtar bu göbeği sökemedi. Ona göre yarına kadar anahtar bulamayacağım için bisikletçiye söktürmem lazım. Sıkıntı olmazsa boyadan sonra çıkartıp öyle takarım. Kadroya zarar gelmesin de yeni göbek bulurum.

Bu arada ağırlık olarak
Kadro 3.90 kg
Maşa 855 gr

Kadro ağır mı sizce? Columbuslara göre?

Aynakolun olduğu taraftaki kurbağacık kısmı ile sökülemeyecek kadar büyüktü. İç kısmındaki halkayı daha ufak bir anahtarla döndürünce dıştaki kilit de kendini saldı. Elle çevirdim. Diğer taraf için kurbağacık yeterli oldu.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
others-quill-stem-wedge-nut-222mm.jpg


Kırık parça dediğin buysa, bu boğazın dübeli. Tekrar monte ederken lazım olacak. Göbeği kumlamadan sonra çıkarman lazım. Yoksa çöp olur. Çöpe atmayı düşünüyosan atma, ben alırım. Bisikletin üstündeki klasik dizme bilyalı göbek. Özel bi anahtarı yok, sağ çanağı çıkarmak için büyük kurbağacık lazım. Sol tarafta kontra somunu keski veya kalın şaftlı bir düz tornavidayı kenar kertiklerinden birine dayayıp saatin tersi önde vurunca açılır. Sonrasında çanağı parmaklarınla bile çevirirsin zaten. İskelet epey ağır.

Çelik çıplak kaldığında ıslanmazsa niye pas olsun ki? yani olmayacaktır. Kumlama en güzeli bence (her yere nüfus eder) ve boyayı söker çeliği değil :D.
Havadaki su buharı (nem) paslandırıyor. Tabii 1 günlük beklemede gözle anlaşılcak kadar bir paslanma olmaz. Ama yine de çıplak elle temas etmemek lazım. Ben kumlamadan aldığım bir iskeleti boyacıya çıplak elle tutarak götürdüm. Boyanmadan önce 2 gün bekledi, o 2 günde hafif paslandı o tuttuğum yer.

Düzeltme: Bazı sol çanaklara kontra yaparken sabitlemek için özel anahtarı veya sekman pensesi gerekiyor. Ama iki adet düz tornavida ile de yapılabiliyor o iş.
 
Son düzenleme:
Orta göbeği (öyle sanıyorum) sökmeniz ve temizlemeniz iyi olacaktır sonuçta o bölge de boya görecek.
 
others-quill-stem-wedge-nut-222mm.jpg


Kırık parça dediğin buysa, bu boğazın dübeli. Tekrar monte ederken lazım olacak. Göbeği kumlamadan sonra çıkarman lazım. Yoksa çöp olur. Çöpe atmayı düşünüyosan atma, ben alırım. Bisikletin üstündeki klasik dizme bilyalı göbek. Özel bi anahtarı yok, sağ çanağı çıkarmak için büyük kurbağacık lazım. Sol tarafta kontra somunu keski veya kalın şaftlı bir düz tornavidayı kenar kertiklerinden birine dayayıp saatin tersi önde vurunca açılır. Sonrasında çanağı parmaklarınla bile çevirirsin zaten. İskelet epey ağır.

Düzeltme: Bazı sol çanaklara kontra yaparken sabitlemek için özel anahtarı veya sekman pensesi gerekiyor. Ama iki adet düz tornavida ile de yapılabiliyor o iş.

Ne yazık ki o parça değil. Gidon boğazının o parçaya yakın olan kısmı kırılmış. Bu halde kullanmak tehlikeli olur sanırım. Benzer gidon boğazlarına bakıyorum 400-500 lira civarına satıyorlar. Masraf üstüne masraf çıktı :D Sahibindeni kovalayacağım biraz.

Evet yazıyı yazdıktan sonra iç taraftaki anahtar takılabilen kısımdan sökmeyi başardım. Düzenledim yazıyı ama fark edilmedi herhalde. İlginçtir ki sağ çanağı çıkartmaya elimdeki büyük kurbağacık yetmedi. Başka videolarda dediğin gibi tornavidayı yandaki kenar kertiklerine takıp vuruyorlardı ama öyle bir kertik yoktu. Neyse ki iç tarafı çevirince dış da onunla döndü. Sol tarafta hiç problem yaşamadım sonrasında. Direkt söküldü.

Havadaki su buharı (nem) paslandırıyor. Tabii 1 günlük beklemede gözle anlaşılcak kadar bir paslanma olmaz. Ama yine de çıplak elle temas etmemek lazım. Ben kumlamadan aldığım bir iskeleti boyacıya çıplak elle tutarak götürdüm. Boyanmadan önce 2 gün bekledi, o 2 günde hafif paslandı o tuttuğum yer.
Demek ki gerçekten folyoya sarmakta fayda var. Teşekkür ederim tekrar.

Orta göbeği (öyle sanıyorum) sökmeniz ve temizlemeniz iyi olacaktır sonuçta o bölge de boya görecek.
Sökebildim tamamdır kumlamadan sonra çıkartacağım. Teşekkür ederim.
 
Komple söktüm bisikleti. Gidon boğazını sökerken sadece vidayı cevirmeme rağmen alttan kırık bir parça elime geldi. Kırılmış dipten. Belki o yüzden yamuk duruyor demişti maşa için Can tam emin olamadım.

Göbeği sökmeden bıraktım. Kumlama sırasında bir problem olmasın göbeğin oturacağı dişlere diye. Boya öncesi sökmem gerekir mi?

Elimdeki anahtar bu göbeği sökemedi. Ona göre yarına kadar anahtar bulamayacağım için bisikletçiye söktürmem lazım. Sıkıntı olmazsa boyadan sonra çıkartıp öyle takarım. Kadroya zarar gelmesin de yeni göbek bulurum.

Bu arada ağırlık olarak
Kadro 3.90 kg
Maşa 855 gr

Kadro ağır mı sizce? Columbuslara göre?

Aynakolun olduğu taraftaki kurbağacık kısmı ile sökülemeyecek kadar büyüktü. İç kısmındaki halkayı daha ufak bir anahtarla döndürünce dıştaki kilit de kendini saldı. Elle çevirdim. Diğer taraf için kurbağacık yeterli oldu.
Orta göbegi kumlamadan önce sökersen disliler güzelce temizlenmis olur ve dogrusu da böyledir. Sonra boyanirken de göbek canaklarini tekrar yerine takman gerekiyor ki dislilere boya gidince canaklar yerine olmuyor ve dislilerin arasindan sonra boyayi cikarman lazim. Kumlama ise dislileri eritmez ve bozmaz, sadece kiri, pasi ve boyayi söker ve temizler. Aslinda kumlama yerine camtozu olsa daha iyi olur ama türkiyede o sistem vermi bilmiyorum.
Boyanirken sadece kapali olacak yerler ortagöbek kismi degil. Seleborusunun girecegi yer ve alinborusunun da furj yataklarin preslenecegi yerde kapanmasi gerekiyor. Mesela rakada arka aktaricinin kulagi varsa aktaricinin vidalandigi yer de kapanacak.

Arti neden bogaza 400-500 Tl vereceksin, ben sana bu konularda hatta restore konusunda bile yardim elimi uzattim ve yardimci olabilecegimi söyledim.

Tekrar söylüyorum, telefonnumaram var sende beni araman yeterli.
 
Kumlama ise dislileri eritmez ve bozmaz, sadece kiri, pasi ve boyayi söker ve temizler. Aslinda kumlama yerine camtozu olsa daha iyi olur ama türkiyede o sistem vermi bilmiyorum.
Burada birinin kumlama sonrası çanakları vidalayamadığı ve çare aradığı bir başlık vardı. Şimdi aradım bulamadım ama vardı. Kumlama kalın taneli ve fazla tazzikli ise dişleri hafif deforme etmiş olabilir. Sonrasında orta göbek kılavuzu olan tamirci bulamamıştı ve kadroyu emekli etmişti.

Ayrıca, boya için göbeği üstünde bırakıp göbeği çöpe çıkarmaya gerek var mı abi? Kalınca bir kağıdı rulo yapıp oraya sokunca boya girmiyor dişlere, benim tecrübem bu yönde.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Burada birinin kumlama sonrası çanakları vidalayamadığı ve çare aradığı bir başlık vardı. Şimdi aradım bulamadım ama vardı. Kumlama kalın taneli ve fazla tazzikli ise dişleri hafif deforme etmiş olabilir. Sonrasında orta göbek kılavuzu olan tamirci bulamamıştı ve kadroyu emekli etmişti.

Cam kumu dedikleri, nette yanlış anlamadıysam 200-500 mikron arası geçiyor. Telefonla konuştuğum adam S170 diye bir kum var en küçük taneli dedi. O da 400 mikron ebatında görünüyor. Bu ölçü kumlama için kalın sayılır mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Burada birinin kumlama sonrası çanakları vidalayamadığı ve çare aradığı bir başlık vardı. Şimdi aradım bulamadım ama vardı. Kumlama kalın taneli ve fazla tazzikli ise dişleri hafif deforme etmiş olabilir. Sonrasında orta göbek kılavuzu olan tamirci bulamamıştı ve kadroyu emekli etmişti.

Ayrıca, boya için göbeği üstünde bırakıp göbeği çöpe çıkarmaya gerek var mı abi? Kalınca bir kağıdı rulo yapıp oraya sokunca boya girmiyor dişlere, benim tecrübem bu yönde.
o kisi bence gemi tamir yerlerinde kumlatmistir yada kum taneleri cok kalidir. Kadro icin kum taneleri cok ince olmasi gerekiyor yani un gibi oluyor yada cam tozu olacak. Bilgisiz ve tercübesiz kumlama yada yanlis kumla kumlama bisiklet kadrosunda cok büyük zaralar acabilir. Ben bugüne kadar 20 den fazla kadro kumlattim hatta bir tanesini de ben kendim isyerinde kumladim ve hic bir zaririni vs. görmedim.

Boya isinde tabiki band ile bile sarila bilir. Yani metot olarak nasil uygun olursa oskilde kapatila bilir. Ben canaklari sadece kumlamada da birakirim diyince lazim degil sandim ve ondan dolayi boyanirken takilsin dedim. Sonucta kumlanirken üzerinde kalmis olsaydi yine üzerindeki chrom kayip olacakti, boyada üzerinde kalsa 1-2 saat tinere yatirdinmi taze boya hemen sökülüyor, boyadan dolayi cöp olmaz.
 
Herkese merhaba. Dün gece hem Murat abiyi hem Can'ı bayağı meşgul ettim 😄 Hakkınızı helal edin. Dün kadroyu çıplak hale gelinceye kadar söktüm. Sadece boyanacak kadro ve maşa olarak kaldılar. Boyaya hazırlık sürecinde iki farklı görüş olduğu için işi yaptıracağım yere bir daha sordum kumlama olayı göbeğe zarar verir mi diye. Sanırım cam kumu kadar ince olmadığı için kumlama yapacak kişiler %50 ihtimalle zarar verebilir dişlere dediler. Kesin olacak veya olmayacak diyemeyiz dediler. Kullandıkları kuma da baktım. Aslında ufak gözüküyor ama riske atamadım. O yüzden göbekleri de verdim kadronun yanında. Bugün öğlen verdim. Yüksek ısılı dev bir kutuda bekletecekler sanırım. Boyanın ve stickerların eriyeceği ama çeliğe bir sıkıntı olmayacak bir ısıda bir gün bekleyecekmiş. Yarın boya çözülmüş olur. Ondan sonra da gelirsin kumlamayı beraber yaparız dedi sahibi. Kumlama olurken çok basınç uygulamayacak muhtemelen. Yine de göbeği o esnada takacaklar. Aslında kendim takmak istedim ama ısı odasına göbeği takmadan sokmam gerektiği söylendi. Umarım ben yokken takmaya çalışıp kadrodaki dişlileri yalama etmezler 😄

Yarın öğlen bu işlem bittiğinde toz boya yapan bir yer ile anlaştım. Oraya vereceğim. Boya konusunda kadro için 500 lira demişlerdi ama sanırım sadece siyah, beyaz ve birkaç renk için bu geçerli. Farklı renklerde fiyat artıyor. Bazı renkler ise hiç olmuyor. Adam atıyorum kadroya 3 kilo boya gidecekse bir renk siparişine biz en az 25 kg sipariş geçebiliyoruz. O da elimizde kalır diye bu tarz işlerde elimizdeki renklerden kullanıyoruz dediler. Tamam dedim.

Metalik altına dönük bir renk vardı simli. Biraz abartı durabilir diye düşündüm. Metalik gri zaten orjinal boya rengi. Biraz farklı olsun istiyorum. Kreme dönük beyaz da hoş durabilir aslında ama sanırım sarı renk istiyorum. Eşim yeşil renk istedi fakat ellerindeki yeşiller pek hoşuma gitmedi. "Traffic Yellow" diye geçen bir sarı beğendim. 600 liraya olur dediler. Simli değil ama boyandıktan sonra güneş altında yine parlar dediler. Metrolarda elle tutulan yerdeki boya rengiymiş. Gidonu beyaz renk sargıyla, seleyi de beyaz deri ile kaplarsam sanki hoş olur gibi. Aşağıdaki gibi siyah da bırakabilirim.

(link)

Şu ürün gibi bir şey olmasını hayal ediyorum. Umarım sarı Porche hayal ederken kaplama taksiye benzemez 😄

Onun dışında söktüğüm her parçayı (frenler, aktarıcılar, fren kolları, aynakol ve diğer zımbırtılar) ayrı ayrı kutulara koydum karışmaması için. Güncel ürünlerdeki gibi montaj kılavuzları yok. Sökmeden önce de hepsini fotoğrafladım. Umarım geri toplamayı başarabilirim. Şu ana kadarki süreçten çok keyif aldığımı belirtmeliyim. Her bir parçayı sökerken Youtube üzerinden nasıl yapılacağını izleyip çözmeye çalıştım. Aynakol çektirmesini anlamam biraz uzun sürdü 😄

Haftaya hafta içi boya biter kadroyu veririz dediler. Bu hafta sonu beklerken jantları halletmeyi planlıyorum. Geçtiğimiz haftasonu bir tura katıldığım için vakit bulamadım. Gelişmeler oldukça buradan paylaşmaya devam edeceğim.

WhatsApp Image 2023-08-24 at 22.53.13.jpeg
 
Tekrar merhaba, bugün boyacı arayıp işi bitirdiğini söyledi. Sevindim tabii. Ben en erken çarşamba bekliyordum. İşten çıkıp öğle arası gittim almaya. Renk güzel olmuş. İstediğim gibi. Ama açıkçası işçilik vasat. 2-3 bölgede tırnak dolduracak şekilde boyada bozukluklar var. Bunlar ne dedim. Abi kadroda çentik çentik yerler vardı ondan öyle oldu dediler. Zımpara neden var o zaman diye sorasım geldi de zaten piyasada doğru düzgün bisiklet boyamayı kabul eden yok... Kabul etmişler zar zor. Neyse dedim. Moralim bozuldu tabii. Sele borusu giriş yerinde de boya damla damla fazla gözüküyor. 600 lira aldılar işçilik ve boya dahil. Fiyat uygun ama ucuz etin yahnisi işte. İşe yetişmem gerekiyordu o yüzden doğru düzgün foto çekemedim. Şimdilik bunu atayım akşam daha detaylı çekip buraya atarım (Odanın dağınıklığı için kusura bakmayın. Bisikleti toplayana kadar biraz savaş alanı gibi kalacak) :

20230828_130032.jpg

Sticker yapmayı düşünmüyordum. Orjinal sticker Fischer için hiçbir yerde bulamadığım için. Şimdi o hataları kapatmak için sticker da yapmam lazım. İş başa düştü kendim tasarlayacağım eski sticker'a bakıp.
 
  • Beğen
Tepkiler: BloodBela
Furş çanaklarını niye gözden çıkardın, alırdım ben :( Kağıttan rulo yapman yeterliydi. Sol orta göbek çanağını da keşke sonuna kadar vidalasaydın fırından önce. İskeletin üstündeki boya fırında ısınınca çanağa doğru akmış, dişlerine boya bulaşmış.
 
Furş çanaklarını niye gözden çıkardın, alırdım ben :( Kağıttan rulo yapman yeterliydi. Sol orta göbek çanağını da keşke sonuna kadar vidalasaydın fırından önce. İskeletin üstündeki boya fırında ısınınca çanağa doğru akmış, dişlerine boya bulaşmış.
Aslında göbekleri maskeleme bandıyla maskelemiştim. Ama yine de boya geçirmişler. Çanakların sökülebilir olduğunu bilmiyordum ya. Çatalı söktükten sonra furştan çıkan parçaları ayırmıştım. Onlar sabit sandım. Oraları da içine maskeleme bandını tıkama suretiyle teslim etmiştim. Ama yine de bulaşmış. Dişlerin arasını neyle temizleyebilirim?
 
Aslında göbekleri maskeleme bandıyla maskelemiştim. Ama yine de boya geçirmişler. Çanakların sökülebilir olduğunu bilmiyordum ya. Çatalı söktükten sonra furştan çıkan parçaları ayırmıştım. Onlar sabit sandım. Oraları da içine maskeleme bandını tıkama suretiyle teslim etmiştim. Ama yine de bulaşmış. Dişlerin arasını neyle temizleyebilirim?
Öncelikle boya güzel görünüyor, fazla detaya takılmamak gerektiğini düşünüyorum (kendim takılıp herşeyi daha kötü yaptım birkaç sefer). Orta göbekteki boya tel fırça ile çıkarılır ancak furç çanağı fırça ile zor olabilir, degiştiriledebilir. Sticker konusu ise çok zor birşey değil diye biliyorum buradan da yardım eden olur illaki.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Öncelikle boya güzel görünüyor, fazla detaya takılmamak gerektiğini düşünüyorum (kendim takılıp herşeyi daha kötü yaptım birkaç sefer). Orta göbekteki boya tel fırça ile çıkarılır ancak furç çanağı fırça ile zor olabilir, degiştiriledebilir. Sticker konusu ise çok zor birşey değil diye biliyorum buradan da yardım eden olur illaki.
Göbeği söküp tel fırçayla bir girişmeyi deneyeyim o zaman. Teşekkür ederim.
 
Selülit tinerde 5 dakika beklet ve sert diş fırçasıyla fırça.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Geri