Scudo Sports

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Teşekkürler abi.

Bir de benim ön aktarıcı Sach marka gözüküyor. Arka ise shimano sis takılmış. Ben kadro üstü olan şu vites kollarından kullanmak istesem uyumlu çalışır mı?

(link)

Fiyat olarak uygun gözüküyor ama çalışmasında problem var mıdır bilemiyorum. Gerçi basit bir parçaya benziyor.
Bazıları çok basittir direkt teli çekiyorsunuz herhangi bir mekanizma olmuyor, bir de normal viteslerdeki gibi olanlar var sıralı tık tık geçen. Basit olan sistem başlarda zor gelebilir çünkü elinizle ayarlıyorsunuz arkadaki aktarıcının konumunu. Bence zevkli.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Scudo
Deniz kardeşim,bir şekilde projeye benide dahil ettin.İlgiyle takip ediyorum, heyecanına katılıyorum ve sonucu merakla bekliyorum.Ayrıca sorduğun sorularla ve aldığın cevaplarla bilgileniyorum.Teknik olarak destek veremiyorum bende manevi destek vereyim dedim.Kolay gelsin
 
@-Deniz- Kadrodan kol yok muydu zaten Fischer'in üstünde. Yepisyeni kol takayım istiyosan sıfır al, bu plastik kolluya bu kadar para vereceğine. Bi de kazık, biraz daha verip marka olmasa da sıfır alabiliyosun. Fakat şuna dikkat etmen lazım. Bu kolların bi boğaza takılanı var, bi de alt boruya. Sen alt boruya takılandan istiyosun sanırım. Ona dikkat ederek alman lazım. Kelepçe çapı 28.6 olmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
@-Deniz- Kadrodan kol yok muydu zaten Fischer'in üstünde. Yepisyeni kol takayım istiyosan sıfır al, bu plastik kolluya bu kadar para vereceğine. Bi de kazık, biraz daha verip marka olmasa da sıfır alabiliyosun. Fakat şuna dikkat etmen lazım. Bu kolların bi boğaza takılanı var, bi de alt boruya. Sen alt boruya takılandan istiyosun sanırım. Ona dikkat ederek alman lazım. Kelepçe çapı 28.6 olmalı.

Abi alt boruda varmış eskiden de benim hanım kullanamıyorum diye bir mahalle arası bisikletçisine götürmüş. O arada Shimano Sisler takılırken gidivermiş vites kolları 😃 Önce single düşündüm. Sonra da aynakol görüntüsü çok hoş geldi ve aktif olarak kullanılacak bisiklet turlarda. Yani yokuş da çıkacak yokuş da inecek malum Bursa. Önce bir vitesli toplayayım diyorum. Daha sonra single'a dönebilirim. Bisikleti eşim için topluyorum diyorum da arada ben de çıkarım. Alt boruda olan kollara bakıyorum evet. Plastik mi ki bunun kolları? Sanki metal ama üzeri boyalı boyası aşınmış gibi gelmişti bana. Bir de acaba vitesten vitese geçerken nasıl bir his veriyor? Yenileri derken şunun gibi mi?

(link)

Bunun gibi mi?
(link)
Shimano olan ciddi pahalı gibi.

Bazıları çok basittir direkt teli çekiyorsunuz herhangi bir mekanizma olmuyor, bir de normal viteslerdeki gibi olanlar var sıralı tık tık geçen. Basit olan sistem başlarda zor gelebilir çünkü elinizle ayarlıyorsunuz arkadaki aktarıcının konumunu. Bence zevkli.

Teşekkür ederim bu farkı bilmiyordum. Acaba bir ismi var mı ikisinin ayrı ayrı? Tık tık geçmez de arada kalıp sürekli uğraştırırsa problem olmasın sonra 😄

Deniz kardeşim,bir şekilde projeye benide dahil ettin.İlgiyle takip ediyorum, heyecanına katılıyorum ve sonucu merakla bekliyorum.Ayrıca sorduğun sorularla ve aldığın cevaplarla bilgileniyorum.Teknik olarak destek veremiyorum bende manevi destek vereyim dedim.Kolay gelsin

Teşekkür ederim desteğiniz için. Bir faydam oluyorsa ne mutlu bana. Forumun amacı zaten bilgi paylaşımı ve bu forumda bu fazlasıyla mevcut. Ben de teknik konularda yardımını hiçbir zaman esirgemeyen üstatlara teşekkür ederim bir kez daha.

Bu arada şuan 2x295 ölçüde şu telleri sipariş geçtim :

CN Spoke Jant Teli 2mm Nikel 295 mm-295 mm | Cn Spoke | Jant Telleri - Tel Başlıkları

Markayı forumda bir araştırdım ve bir iki kişi köklü bir firma demiş. Tayvan malı. Murat abinin dediği markaya geçemedim biraz bütçeyi aşıyordu.

Ağırlık : 6.45 gr (260mm)
Bence bisiklet biraz daha hafifleyecek bununla örünce. Bunlar mersinden geliyor.

Gidon için de @Can Çelik 'in önerdiği eski yol yarış gidonunu seçtim. O da İstanbul'dan yolda geliyor.

Sele borusu da Antep'ten geliyor. 25.4 mm 40 cm uzunlukta krom kaplama. Kadro ölçüsü 57 idi. İç bacak boyuna göre 85 olması gerekiyor pedaldan seleye. Kadro içinde kalacak mesafeyi de düşününce en makul olan seçenek bu gibi.

Fren kabloları da haşattı. Onlar da Konya'dan geliyor.

Ankara'dan da sele takozu buldum bir tane.

-Jant teli 100 adet kargo dahil 251,80 lira tuttu. 72 tel yeterli aslında tekerler için ama yedek olsun istedim. Kilodan çok kırılıyor bende.

-Sele borusu 89,90 lira.

-Gidon 140,50 lira.

-Sele takozu da 119,54 lira.

-Fren kablosu iki adet sipariş ettim. Tanesi 70,56 lira.

İki sene önce diğer bisikletleri almadan yakındaki bir bisikletçiye bu bisikleti yenilemeye kalksam ne kadar masraf ederim diye sormuştum. Kafadan 2-3 bin lira eder demişti. Masrafları toplaya toplaya devam edeceğim bakalım o kadar tutacak mı 😄
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: BloodBela
Klasik mi kaldı evlat? Toplanıp hurdaya gideceğine ceyran ile canlansın derim.☺️
IMG_20230808_003654.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: kaganarda
Arada kalırsa zincir dişlilere sürtüyor ve bunun hissini alabiliyorsunuz alışınca vites geçişleri muazzam oluyor. Ben kesinlikle daha çok sevdim vites geçişleri açısından. Ucuza parça bulabileceğiniz Narin Motor var tavsiye ederim. Bende fixie mi topladım vitesliye geçmiştim yakında atarım fotoğrafı. O da bir klasik.
 
Merhaba. Bu hafta sipariş geçtiğim ürünlerin hepsi elime ulaştı. Dropbar gidon, sele borusu, sele montaj aparatı, 300'lük paslanmaz jant telleri. Gidon biraz ağır 600 gr civarı. Sele borusu da 300 gr. Satın aldıktan sonra daha ucuza aluminyum sele borusuna denk geldim. 180 gr idi. Siparişi deprem bölgesinde bir satıcıdan geçtiğim için iade etmedim zaten kaç liralık ürün dedim. Kısacası şuan bisikleti yürütecek ekipmanlar hazır. Biraz para harcayarak 500 gr hafifletebilirim gibi ama şuan için test aşamasındayım. Dropbar ile sürüş hoşuma gitmezse düz gidona çevireceğim. Onun için bekliyorum. Bir yürüsün test edeyim ona göre karar vereceğim.

Single/Fixie fikrinden vazgeçtim şuan için. Kadro alt borusundan vites değişimi için vites kolları bakıyorum. Eski tip olarak elinde olan varsa uygun bir fiyatta anlaşırsak alabilirim.

Boya için sanayide tanıdık bir iki yere fiyat için foto gönderdim ama fiyat henüz alamadım. Parasıyla yaptıracağız sonuçta öpücük ile iş yaptırmaya çalışmıyorum ama adamlar geri dönüş bile yapmıyor. Tanıdık bir de sözde. Neyse bulacağız bir çaresini.

Metal parçalar için polisaj işini de denemek istiyorum. Evde dremel var. Daha önce hiç uygulamadım. Çantanın içinde bir iki adet parlatmak için uç ve cila gibi bir şey var. Nasıl yapabileceğimi anlatan beğendiğiniz başarılı anlatıma sahip bir video var mı? Ve forumda polisajdan sonra metalin zamanla daha kolay paslandığını okudum. Bu doğru mudur? Krom kaplatmak mı gerekir bunun olmaması için?

Bir de son soru, kadroyu ayrı renk lugları da krom gibi yapmak istiyorum. Lug kısımları maskeleyip boyasız mı götürmem gerekir kromcuya? Yoksa komple boya atıldıktan sonra bağlantı yerlerini maskeleyip vermem yeterli mi? Nasıl bir işlem oluyor. Kroma mı batırıyorlar? :D İnternette baktım biraz da farklı farklı solüsyonları sırayla sıkıp krom efekti veren uygulamalar da var. İşin normali nasıldır merak ettim.

Geçen gün jant dizimi ile alakalı Gültekin Becermiş beyin videosunu baştan sona izledim. Çok güzel anlatmış. Başarabilirsem hafta sonu deneyeceğim. Geçen hafta fx2'nin jant koptu. Onunla uğraştım diye vakit bulamadım. Bu hafta kısmetse halledeceğim.
 
@-Deniz- Polisajdan sonra çeliğin ne hızda paslanacağı kullanılan çeliğin muhteviyatına bağlı. Bazısı hızlı bazısı yavaş paslanıyor. Ama yine de zamanla nokta nokta pas başlar üstünde. O yüzden iskeleti avuç taşlamaya tel fırça takarak veya kumlamaya vererek eski boyayı kazıyıp sonra kromaja vermek lazım. Krom kaplama sıvı kroma batırmak oluyor evet. Sonrasında lug harici kısmı zımpara veya tel fırça ile pürüzlü hale getirmek lazım ki boya iyi tutunsun yüzeye. Sonrasında luglar maskelenip iskelet boyanacak. Özelden de yazmıştım, oto boyacılar hava ile akrilik boya uyguluyor. Bu dayanıklı bir yöntem değil. En temizi anti-statik toz boya. Mümkünse 2 hatta 3 kat. anti-statik de olsa, tek kat olunca bi yere sürtünce çıplak metal gözüküyo hemen.

Bundan ayrı olarak, vitesliye karar verdiysen yeni tekeri kaset göbeğe inşa etmeni öneririm. Vidalı göbeğin vitesli sistemde geleceği yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Boya için sanayide tanıdık bir iki yere fiyat için foto gönderdim ama fiyat henüz alamadım. Parasıyla yaptıracağız sonuçta öpücük ile iş yaptırmaya çalışmıyorum ama adamlar geri dönüş bile yapmıyor. Tanıdık bir de sözde. Neyse bulacağız bir çaresini.

Selam Dostum, yunuselide atolye 53 diye bir yer buldum ben elimdeki cavalieri boya sökücü ile temizleyip oraya kaplatmaya götüreceğim sonrasında etiket ve vernik işlemi planlıyorum bu da senin işini görebilir belki. Boya sökücüyü'de küçük sanayide camiinin yanındaki boyacıdan litresini 180 TL'den aldım. haberin olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Selam Dostum, yunuselide atolye 53 diye bir yer buldum ben elimdeki cavalieri boya sökücü ile temizleyip oraya kaplatmaya götüreceğim sonrasında etiket ve vernik işlemi planlıyorum bu da senin işini görebilir belki. Boya sökücüyü'de küçük sanayide camiinin yanındaki boyacıdan litresini 180 TL'den aldım. haberin olsun.
Teşekkür ederim. Siz iş bitince foto paylaşabilir misiniz? Memnun kalırsanız ve fiyat uygunsa ben de düşünebilirim. Fiyat konuştunuz mu hiç?
@-Deniz- Polisajdan sonra çeliğin ne hızda paslanacağı kullanılan çeliğin muhteviyatına bağlı. Bazısı hızlı bazısı yavaş paslanıyor. Ama yine de zamanla nokta nokta pas başlar üstünde. O yüzden iskeleti avuç taşlamaya tel fırça takarak veya kumlamaya vererek eski boyayı kazıyıp sonra kromaja vermek lazım. Krom kaplama sıvı kroma batırmak oluyor evet. Sonrasında lug harici kısmı zımpara veya tel fırça ile pürüzlü hale getirmek lazım ki boya iyi tutunsun yüzeye. Sonrasında luglar maskelenip iskelet boyanacak. Özelden de yazmıştım, oto boyacılar hava ile akrilik boya uyguluyor. Bu dayanıklı bir yöntem değil. En temizi anti-statik toz boya. Mümkünse 2 hatta 3 kat. anti-statik de olsa, tek kat olunca bi yere sürtünce çıplak metal gözüküyo hemen.

Bundan ayrı olarak, vitesliye karar verdiysen yeni tekeri kaset göbeğe inşa etmeni öneririm. Vidalı göbeğin vitesli sistemde geleceği yok.
Şimdi kaset göbek için arka ve ön 300-300'den 600 lira masraf olacak. Bir de tel boyu değişir mi bilemiyorum. Ona göre ölçüp uygun ölçüde göbek sipariş etmem gerekecek. Çünkü elimde 300 cm'den 100 tane tel var paslanmaz 😀 Ne gibi bir fark oluyor? Viteslide 7'li ruble kullanmayı planlıyordum. Kir, toz ve toprak toplama konusunda mı problem yoksa güncel rublelerle uyum problemi mi? Eğer çok ağır bir problem varsa ölçüp biçip ona göre sipariş verip bu haftasonu yine bir şey yapmadan geçecek :) Ya da sırf denemek için bu göbeği temizleyip jantı dizip sonra yine dağıtabilirim. Bana da egzersiz olur. Vidalı göbeği de temizlemeyi denemiş olurum.
 
Teşekkür ederim. Siz iş bitince foto paylaşabilir misiniz? Memnun kalırsanız ve fiyat uygunsa ben de düşünebilirim. Fiyat konuştunuz mu hiç?

selam dostum bu akşam bende bisikleti bir dağıtayım boyasını sökeyim yarın gidip gösterip fiyat alırım ona göre sana bilgi veririm :)

İhsaniye'de bisiklet boyası yapan bir Murat Abi var ama çok yüksel fiyat istiyor bence 4000 TL'lerden falan bahsediliyordu kadro başı.

İhsaniye'deki abi için DR Bisikletten detaylı bilgi alabilirsin Taner yardımcı olur sana bilgilendirme konusunda.
 
selam dostum bu akşam bende bisikleti bir dağıtayım boyasını sökeyim yarın gidip gösterip fiyat alırım ona göre sana bilgi veririm :)

İhsaniye'de bisiklet boyası yapan bir Murat Abi var ama çok yüksel fiyat istiyor bence 4000 TL'lerden falan bahsediliyordu kadro başı.

İhsaniye'deki abi için DR Bisikletten detaylı bilgi alabilirsin Taner yardımcı olur sana bilgilendirme konusunda.
Aşırı yüksek bir fiyat bence. Sanayide fırın boyada parça başına geçen ay fiyat sormuştum araç için 2000 lira demişlerdi. Bisiklet kadrosuna ne kadar boya gidecek zaten? Neyse o zaman haber bekliyorum sizden. :) Anti statik boya yapan bir yer bulmam lazım.
 
@-Deniz- Elindeki göbek ve çemberler için 295 alman gerekiyordu? Neden 300 aldın?

Kasetin üstünlüğü, 8'den fazla dişli kullanabiliyorsun, diş sayısı çeşitliliği vidalı gibi kısıtlı değil, uzun ömürlü bir sistem, vidalıdan hafif, göbeği yamultmuyor (göbeğin zaten yamulmuş olabilir, pedalı kesip arka teker dönmeye devam ederken rublede yalpalama varsa göbek yamulmuş demektir), rubleyi çıkartırken mengene gerektirmiyor.
 
@-Deniz- Elindeki göbek ve çemberler için 295 alman gerekiyordu? Neden 300 aldın?

Kasetin üstünlüğü, 8'den fazla dişli kullanabiliyorsun, diş sayısı çeşitliliği vidalı gibi kısıtlı değil, uzun ömürlü bir sistem, vidalıdan hafif, göbeği yamultmuyor (göbeğin zaten yamulmuş olabilir, pedalı kesip arka teker dönmeye devam ederken rublede yalpalama varsa göbek yamulmuş demektir), rubleyi çıkartırken mengene gerektirmiyor.
Pardon ya 300 demişim ben de emin olamadım. 295 sipariş geçmişim. 100 adet 295 tamam doğru. Ben eve geçince o zaman bir göbeği ölçeyim kumpasla. Aynı ölçülerde çevre bisikletçilerde bulabilirsem bir kaset göbek bakayım.
 
Selam Dostum, yunuselide atolye 53 diye bir yer buldum ben elimdeki cavalieri boya sökücü ile temizleyip oraya kaplatmaya götüreceğim sonrasında etiket ve vernik işlemi planlıyorum bu da senin işini görebilir belki. Boya sökücüyü'de küçük sanayide camiinin yanındaki boyacıdan litresini 180 TL'den aldım. haberin olsun.
Selam,

size bir iki sorum olacak. Bu Atölye 53'ün bir kac yerde reklamini yaptiginizi gördüm. Oysa siz kendiniz bile daha bir sey yaptirmamissiniz ve isciliklerinin nasil oldugunu bile bilmiyorsunuz, bilmediginiz seyin de burada gelene gidene reklamini yapiyorsunuz.
Bir seyin yada kisinin reklamini yapmadan önce tercübe edinin ve gercekten iyi ise baskalarina söyleyin met edin, reklamini yapin.

Son olarak kaplama kadroya vernik nasil uygulayacaksiniz yani folyo üzerine vernikmi atacaksiniz?
Metal parçalar için polisaj işini de denemek istiyorum. Evde dremel var. Daha önce hiç uygulamadım. Çantanın içinde bir iki adet parlatmak için uç ve cila gibi bir şey var. Nasıl yapabileceğimi anlatan beğendiğiniz başarılı anlatıma sahip bir video var mı? Ve forumda polisajdan sonra metalin zamanla daha kolay paslandığını okudum. Bu doğru mudur? Krom kaplatmak mı gerekir bunun olmaması için?

Bir de son soru, kadroyu ayrı renk lugları da krom gibi yapmak istiyorum. Lug kısımları maskeleyip boyasız mı götürmem gerekir kromcuya? Yoksa komple boya atıldıktan sonra bağlantı yerlerini maskeleyip vermem yeterli mi? Nasıl bir işlem oluyor. Kroma mı batırıyorlar? :D İnternette baktım biraz da farklı farklı solüsyonları sırayla sıkıp krom efekti veren uygulamalar da var. İşin normali nasıldır merak ettim.

Geçen gün jant dizimi ile alakalı Gültekin Becermiş beyin videosunu baştan sona izledim. Çok güzel anlatmış. Başarabilirsem hafta sonu deneyeceğim. Geçen hafta fx2'nin jant koptu. Onunla uğraştım diye vakit bulamadım. Bu hafta kısmetse halledeceğim.
Selam Deniz,

Aluminyum olarak el becerin iyi ise polisajini bir iki günde eski bir aluminyum parcanin üzerinde ögrene bilirsin. Mesela makineyi nekadar basriracaksin, kac devirde dönerse aluminyumu fazla eritmez vs iste ama metale gelince 1. polisaji cok zor ve ikincisi luglarin komple dremelle yapmak bence pek akil isi degil. Dremel dedigim makine ince isler icin uygun olur, yani luglarin kivrimlari gibi yerlerde. Birde aluminyumun polisaj taslari ile metalin taslari ayni degil.

1. polisaj icin 3 cesit metal polisaj tasi kullanman lazim ve bunlari türkiyede nerede bulursun bilemem ama bulman gerekiyor. Bu taslarla kulamak icin maktabin yada polisaj makinesinin ucuna takilan parcalari bulman gerekiyor. Ben türkcesini malesef bilmiyorum.

2. Yüksek devirli bir matkap lazim, matkap diyorum cünkü makinesini almayacagini tahmin ettigim icin.

3. Metali polisaj yaptiktan sonra mecburen hemen (Tavsiyem polisajdan sonra ayni gün en gec ertesi gün) chrom kaplatman gerekiyor, aksi taktirde en fazla 1 hafta icinde nem alinca paslanmaya baslar
- Polisaj islemi ise söyle önce kadroyu komple boyadan arindirman gerekiyor.
- Sonra luglari polisaj yapiyorsun ve kadronun diger yerlerini zimpara yapiyorsun.
- Sonra chrom yaptirmaya veriyorsun, Chrom banyolari var ve kadro komple teker teker her bayoya giriyor.
- Chrom isi bittikten sonra luglar nekadar pürüzsüz, güzel ve temiz polisaj yamilssa okadar da güzel ve ayna gibi chromu olur. Diger yerler de ise chrom görünür ama mat ve pürüzlü olur ve üzerine boya atila bilir. Istersen tabiki yine bir kat zimpara gece bilirsin.

4. Üc cesit Chrom var.
1. bidigin kaplama tavsiye etmem boya gibi bir sey oluyor ve hemen atma yapiyor.
2. Normal Chrom, buna bir se yolmaz ama zamanla Canin da dedigibi nota paslanmalar baslar.
3. Almanyada hart chrom diyorlar yani cevirisi sert chrom oluyor, bu chrom ise ömürlük. Ne tama yapar nede paslanir. Türkiye de yapan varmi bilmiyorum. Tabiki digerlerine göre biraz daha pahali oluyor.

Aslinda benim konulara baksan ve arstirsan tüm aradigin detaylari bilgileri bulursun. Hatta Lug Chromlamasini bile yaptim ve ve fotolar mevcut. Yani Anahtar, takim vs den tut da prof. restorasyon islemine kadar konularim var. dedigim gibi bir bakman yeterli.

Son olarak bu kadar masaraf etmek bu kadroya degecikmi önce bi bu düsünürdüm ve gercekten bu islemleri yapacaksan sana gercekten tavsiyem gercek bir tane klasik yol kadrosu bulman olur. Yanlis anlama beni, ben sadece bosa masaraf olmasini istemiyorum.

Ayrica sana telefonnumarami da vermistim, beni arasan sana yardimci da olabilirim. hatta aradigin parcalar bile bende kesin vardir. Ha su var bana mesaj yazma, ben mesajlari görsem bile telefondan yazmayi sevmedigim icin geri dönüs yapmam. Bana ulasmak isteyen aramasi lazim, cikmasam en kisa zamanda geri dönüs kesin yaparim.

Mesela 12. ayda türkiye ye geliyorum ve eksik parcalarini gelirken getiririm.
 
Son düzenleme:
Selam Deniz,

Aluminyum olarak el becerin iyi ise polisajini bir iki günde eski bir aluminyum parcanin üzerinde ögrene bilirsin. Mesela makineyi nekadar basriracaksin, kac devirde dönerse aluminyumu fazla eritmez vs iste ama metale gelince 1. polisaji cok zor ve ikincisi luglarin komple dremelle yapmak bence pek akil isi degil. Dremel dedigim makine ince isler icin uygun olur, yani luglarin kivrimlari gibi yerlerde. Birde aluminyumun polisaj taslari ile metalin taslari ayni degil.

1. polisaj icin 3 cesit metal polisaj tasi kullanman lazim ve bunlari türkiyede nerede bulursun bilemem ama bulman gerekiyor. Bu taslarla kulamak icin maktabin yada polisaj makinesinin ucuna takilan parcalari bulman gerekiyor. Ben türkcesini malesef bilmiyorum.

2. Yüksek devirli bir matkap lazim, matkap diyorum cünkü makinesini almayacagini tahmin ettigim icin.

3. Metali polisaj yaptiktan sonra mecburen hemen (Tavsiyem polisajdan sonra ayni gün en gec ertesi gün) chrom kaplatman gerekiyor, aksi taktirde en fazla 1 hafta icinde nem alinca paslanmaya baslar
- Polisaj islemi ise söyle önce kadroyu komple boyadan arindirman gerekiyor.
- Sonra luglari polisaj yapiyorsun ve kadronun diger yerlerini zimpara yapiyorsun.
- Sonra chrom yaptirmaya veriyorsun, Chrom banyolari var ve kadro komple teker teker her bayoya giriyor.
- Chrom isi bittikten sonra luglar nekadar pürüzsüz, güzel ve temiz polisaj yamilssa okadar da güzel ve ayna gibi chromu olur. Diger yerler de ise chrom görünür ama mat ve pürüzlü olur ve üzerine boya atila bilir. Istersen tabiki yine bir kat zimpara gece bilirsin.

4. Üc cesit Chrom var.
1. bidigin kaplama tavsiye etmem boya gibi bir sey oluyor ve hemen atma yapiyor.
2. Normal Chrom, buna bir se yolmaz ama zamanla Canin da dedigibi nota paslanmalar baslar.
3. Almanyada hart chrom diyorlar yani cevirisi sert chrom oluyor, bu chrom ise ömürlük. Ne tama yapar nede paslanir. Türkiye de yapan varmi bilmiyorum. Tabiki digerlerine göre biraz daha pahali oluyor.

Aslinda benim konulara baksan ve arstirsan tüm aradigin detaylari bilgileri bulursun. Hatta Lug Chromlamasini bile yaptim ve ve fotolar mevcut. Yani Anahtar, takim vs den tut da prof. restorasyon islemine kadar konularim var. dedigim gibi bir bakman yeterli.

Son olarak bu kadar masaraf etmek bu kadroya degecikmi önce bi bu düsünürdüm ve gercekten bu islemleri yapacaksan sana gercekten tavsiyem gercek bir tane klasik yol kadrosu bulman olur. Yanlis anlama beni, ben sadece bosa masaraf olmasini istemiyorum.

Ayrica sana telefonnumarami da vermistim, beni arasan sana yardimci da olabilirim. hatta aradigin parcalar bile bende kesin vardir. Ha su var bana mesaj yazma, ben mesajlari görsem bile telefondan yazmayi sevmedigim icin geri dönüs yapmam. Bana ulasmak isteyen aramasi lazim, cikmasam en kisa zamanda geri dönüs kesin yaparim.

Mesela 12. ayda türkiye ye geliyorum ve eksik parcalarini gelirken getiririm.

Abi merhaba. Detaylı anlatımın için teşekkür ederim. Konu şuan aklımda tamamen oturdu. Başka bir başlıkta yaptığın polisaj işlemini okumuştum.

Bir yandan sürekli sahibindende eski yol kadrosu takibindeyim. 57-60 kadro arası restore edebileceğim şekilde bütçeme göre bakıyorum. Ama pek denk gelmiyor.

Fischer değer mi konusuna gelecek olursak o konuda ben de emin olamıyorum. Boya üzerinde paslanmalar var. Onları boya işlemi yapmadan giderebilirsem boyatmama gerek yok. Ama sanırım tek yolu boyatmak. Aslında madem değmeyecek bir kadro boyayı çıkartıp kendim doldurma sprey boya ile de boyayabilirim. Maksat paslanmayı durdurmak çürümesin diye.

Fiyat uçuk olmazsa işi bilen bir boyacının yapması taraftarıyım o yüzden piyasayı bilen arkadaşlardan fiyat söylemesini istiyorum.

Geleceğin zamana kadar bulamamış olursam vites kolu isteyebilirim abi 😀
 
Deniz kardeşim selam.Elimde kullanmadığım bu vites kolları var.Projen için uygunsa gönderebilirim.
 

Dosyalar

  • 20230819_133733.jpg
    20230819_133733.jpg
    58,8 KB · Okunma: 19
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Selam,

size bir iki sorum olacak. Bu Atölye 53'ün bir kac yerde reklamini yaptiginizi gördüm. Oysa siz kendiniz bile daha bir sey yaptirmamissiniz ve isciliklerinin nasil oldugunu bile bilmiyorsunuz, bilmediginiz seyin de burada gelene gidene reklamini yapiyorsunuz.
Bir seyin yada kisinin reklamini yapmadan önce tercübe edinin ve gercekten iyi ise baskalarina söyleyin met edin, reklamini yapin.

Son olarak kaplama kadroya vernik nasil uygulayacaksiniz yani folyo üzerine vernikmi atacaksiniz?

Merhabalar Murat bey.

Burada amacim reklam degil kendi arastirmalarim sonucu alternatif bir cozum urettim kendimce. Bunu da forumdaki arkadasim ile paylastim. Bugun ilgili dukkana gidip detaylar aldim sulu kaplama yapiyor ilgili atolye. Kendi bisikletim uzerinde deneyip olumlu - olumsuz yorumlarimi paylasacagim. Bu forumun amacinin da insanlarin tecrubelerini bir biriyle paylasmak oldugunu dusunuyorum.

Deniz arkadasimizin amaci da kadrosunu boyamakti buna istinaden paylasimda bulundum.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Deniz kardeşim selam.Elimde kullanmadığım bu vites kolları var.Projen için uygunsa gönderebilirim.
Çok teşekkür ederim. Bu gidon boğazına takılan tipte olanlardan mı acaba yoksa kadrodan olanlardan mı? Özelden yazıyorum hemen 😀
 
Geri