Scudo Sports

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Vida dişlerine WD-40'ı ulaştıramazsın, çünkü rublenin kapağının altında kalıyo dişler. Zaten wd-40 ile sıkı vidalanmış bir vidayı/somunu da rahatlatamazsın. Yok öyle bişey.

Şu aklıma geldi, hanımların yapabileceği bişey bu. Yazdığımı dikkatle oku. Madem mili çıkarttın... Yere bir sunta/sac parçası koy, maksat zemin zedelenmesin. Sol tarafı yere bakacak şekilde tekeri yere yatır. Yere otur. Anahtarı rubleye tak. Sol elinle anahtarın ucunu, sağ elinde de çemberi tutacaksın. Hanım bir ayağına sert tabanlı bir ayakkabı giysin ve o ayağıyla anahtarın kafasına bassın (diğer ayağı da yerden kesilmiş olmalı bütün ağırlığını verebilmesi için), böylece ruble ile göbek arasındaki sürtünme kuvveti azalacak, sol kolunla bütün gücünle anahtarı saatin tersi yönde abanacaksın ve ruble çözülecek. Komik ama uygulanabilir :koptum:

Anahtara süpürge demirini geçirip kuvvet kolunu uzatayım dedim pek etkili olmadı yatay tutarken.

Ama neyse ki sonunda başardım. Tekerleği yatık değil de 90 derece dik tuttum. Jant yeri çizmesin diye laminanta da bi ahşap koydum. Ruble aparatına takılan uniorun kolu yerine direkt aparatı yandan bir kurbağacıkla tutturdum. Kol biraz daha uzamış oldu. Kolun uç kısmına tüm ağırlığımı verdim (120kg) ve sonunda bir anda açıldı. O ilk açılma anında yaşadığım hissi tarif edemem. 😀 Detaylı anlatıyorum belki birinin daha işine yarar. Hanımı devreye sokmadan başardık.
20230806_220603.jpg20230806_220556.jpg
 
Scudo
Şimdi sıra jantı dağıtmada.
Bu arada jantı dağıttım. Jant telini ölçtüğümde 300 mm geliyor tam. Jant telinin kıvrım noktasından nipelin vida sıkım noktasına kadar. 2 mm kalınlığında tel. 2x295 mi almam gerekir? Kısa kalır mı acaba?

Dün tur dönüşü aktif kullandığım bisikletin yine jantı koptu. Bu sefer jant telinin başından değil de nipele giren kısmından. Vidalanan kısım başından. Eğer kısa olursa sağlamlık konusunda orada bir eksiklik olur mu merak ediyorum.
 
@-Deniz- Bütün teller aynı boy mu dikkatli bak. Sol tarafın sağdan uzun olması ihtimali var. Jantı dağıtmadan önce nipellerin içini gözlemleyerek tel boyunu gözlemledin mi? Sol teller de uzun muydu? Nipelin tornavida oluğuna ulaşan var mıydı?
 
@-Deniz- Bütün teller aynı boy mu dikkatli bak. Sol tarafın sağdan uzun olması ihtimali var. Jantı dağıtmadan önce nipellerin içini gözlemleyerek tel boyunu gözlemledin mi? Sol teller de uzun muydu? Nipelin tornavida oluğuna ulaşan var mıydı?
Hepsi ulaşıyordu.
 
@-Deniz- 295 yeterli olur o zaman. Ön jantın tel durumlarını da kontrol et belki onlar da uzun seçilmiştir, ikisinin tellerini beraber alırsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Ne yazık ki önceki sahibi sele borusunu kesmiş. 20 cm bir sele borusu var. Elimde kumpas olmadığı için tam emin olamadım ama kurbağacık ve cetvelle kumpasımsı bir ölçüm yaptım.(alet almaktan kumpasa para kalmadı)
20230810_231454.jpg
20230810_231324.jpg20230810_231241.jpg20230810_231022.jpg20230810_230905.jpg

Sele borusunun seleye giren kismi ince. Yaklaşık 22 mm. Kadroya giren kısım ise 25.5 - 26 mm. Fotoğraftaki sele Yaklaşık 500 gr. Sele borusu 20 cm iken 100 gr.

Boy bana kısa geliyor. Estetik olarak da çok çizik dolu o yüzden yeni sele borusu almam lazım. Seledeki bu sisteme rahatlıkla bir sele borusu bulabilir miyim? Bulamazsam yeni sele bakacağım.

Ek olarak bir de sele borusu çok çizilmiş. Acaba daha ince ölçüde mi almalıyım çapını? Veya boyaya göndermeden kadroda selenin gireceği yeri dremelle hafif hafif zımparalamalı mıyım?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Ben çevreci biri olarak bir malzemenin canı çıkmadan atılmaması taraftarıyım. Çelik bisikletin vitessiz olma yolunda gidiyor zaten. Yani dağ tepe tırmanan bir bisiklet olmayacak, bu sebeple ağırlık kaygımız yok. Varsın sele ağır olsun. Ama sele borusu alman lazım. Seleyi yukarda kullanıyosan. Boru en az bi 15 cm içeri girsin derim. Ağırlığın fazla çünkü. Kısa sele borusu kullanmaktan dolayı arka ve üst borunun birleşim parçasında bir çatlak görürsen üzülürsün. Standart 25.4 mm düz sele borusu alacaksın. Krom kaplama çelik olsun mümkünse. Bi de maalesef tolerans sorunu oluyo çelik bisikletlerde. Aynı sele borusu bir bisiklette bıraksan aşağı düşüyor, diğer bisiklette iskelete zar zor giriyor. Zor girerse matkapa silindirik fırça takıp arka borunun içini temizlersin biraz. Yine de zor giriyorsa tornacı operasyonu gerekecek boruya. Ana kural, elle girmeyen boru asla çekiçle vurarak zorla iskelete çakılmamalı. Sonrasında çok acı portreler oluşabiliyor.
 
Erdoğan'lar bisiklette outlet bölümünde bazı sele boruları vardı uygun fiyatlı bir bakın uyan çıkar belki.
Ne yazık ki önceki sahibi sele borusunu kesmiş. 20 cm bir sele borusu var. Elimde kumpas olmadığı için tam emin olamadım ama kurbağacık ve cetvelle kumpasımsı bir ölçüm yaptım.(alet almaktan kumpasa para kalmadı)
308047 dosyayı görüntüle
308048 dosyayı görüntüle308049 dosyayı görüntüle308050 dosyayı görüntüle308051 dosyayı görüntüle

Sele borusunun seleye giren kismi ince. Yaklaşık 22 mm. Kadroya giren kısım ise 25.5 - 26 mm. Fotoğraftaki sele Yaklaşık 500 gr. Sele borusu 20 cm iken 100 gr.

Boy bana kısa geliyor. Estetik olarak da çok çizik dolu o yüzden yeni sele borusu almam lazım. Seledeki bu sisteme rahatlıkla bir sele borusu bulabilir miyim? Bulamazsam yeni sele bakacağım.

Ek olarak bir de sele borusu çok çizilmiş. Acaba daha ince ölçüde mi almalıyım çapını? Veya boyaya göndermeden kadroda selenin gireceği yeri dremelle hafif hafif zımparalamalı mıyım?
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Ben çevreci biri olarak bir malzemenin canı çıkmadan atılmaması taraftarıyım. Çelik bisikletin vitessiz olma yolunda gidiyor zaten. Yani dağ tepe tırmanan bir bisiklet olmayacak, bu sebeple ağırlık kaygımız yok. Varsın sele ağır olsun. Ama sele borusu alman lazım. Seleyi yukarda kullanıyosan. Boru en az bi 15 cm içeri girsin derim. Ağırlığın fazla çünkü. Kısa sele borusu kullanmaktan dolayı arka ve üst borunun birleşim parçasında bir çatlak görürsen üzülürsün. Standart 25.4 mm düz sele borusu alacaksın. Krom kaplama çelik olsun mümkünse. Bi de maalesef tolerans sorunu oluyo çelik bisikletlerde. Aynı sele borusu bir bisiklette bıraksan aşağı düşüyor, diğer bisiklette iskelete zar zor giriyor. Zor girerse matkapa silindirik fırça takıp arka borunun içini temizlersin biraz. Yine de zor giriyorsa tornacı operasyonu gerekecek boruya. Ana kural, elle girmeyen boru asla çekiçle vurarak zorla iskelete çakılmamalı. Sonrasında çok acı portreler oluşabiliyor.
Bu arada ön jantı da dağıtmaya başladım. Diğer bisikletin de arka jant teli koptuğu için o da ters vaziyette bekliyor 😀 bisikletleri koyduğum oda kaos içinde.

Şimdi ilginç bir şekilde ön jant teli ile arkalar aynı. Sağdaki teller ile soldakiler de aynı. Ama arkadakiler sağ sol farketmeksizin nipelin içinden dışarı firlarken öndekiler nipelin içinde gözükmeden duruyor. Bu neden kaynaklanır?

Tel alırken 72'lik alacaktım. Alırken ön ayrı arka ayrı mı alacağım?

Son sorum da şu, jant telini ölçerken göbeğe giren kısmı dahil mi sayıyoruz? Yoksa hariç mi? Ben oradaki tıpa kısmını saymadan 300mm demiştim orayı dahil edince şöyle oluyor :

20230811_002656.jpg20230811_002704.jpg
 
Bu arada ön jantı da dağıtmaya başladım. Diğer bisikletin de arka jant teli koptuğu için o da ters vaziyette bekliyor 😀 bisikletleri koyduğum oda kaos içinde.

Şimdi ilginç bir şekilde ön jant teli ile arkalar aynı. Sağdaki teller ile soldakiler de aynı. Ama arkadakiler sağ sol farketmeksizin nipelin içinden dışarı firlarken öndekiler nipelin içinde gözükmeden duruyor. Bu neden kaynaklanır?

Tel alırken 72'lik alacaktım. Alırken ön ayrı arka ayrı mı alacağım?

Son sorum da şu, jant telini ölçerken göbeğe giren kısmı dahil mi sayıyoruz? Yoksa hariç mi? Ben oradaki tıpa kısmını saymadan 300mm demiştim orayı dahil edince şöyle oluyor :

308054 dosyayı görüntüle308055 dosyayı görüntüle

Deniz nereyi ölcecegini fotografda isaretledim.
Speiche-Alpina-Mach-1.jpg
 
Şimdi ilginç bir şekilde ön jant teli ile arkalar aynı. Sağdaki teller ile soldakiler de aynı. Ama arkadakiler sağ sol farketmeksizin nipelin içinden dışarı firlarken öndekiler nipelin içinde gözükmeden duruyor. Bu neden kaynaklanır?
1 - Çemberler aynı ise, bu arka tellerin daha fazla zorlanmaya maruz kaldığından dolayı zamanla esnemesi, esnedikçe daha fazla germe gerekmesi ve bu sebeple nipel oluğuna ulaşmaları ile olabilir.
2 - Bir ihtimal arka çemberde aynı tarafın telleri birbiriyle temas ettirilmeden örülmüş olabilir. Bunu lafla anlatamam sanırım.
2 - Çemberler aynı marka/model olmayabilir. İç çaplarındaki milimlik fark buna sebep olmuş olabilir.

Tel alırken 72'lik alacaktım. Alırken ön ayrı arka ayrı mı alacağım?
Ön tarafın tellerinin nipelin oluğuna ulaşmasına ne kadar var? Ulaştı ulaşacak durumdalarsa onları da 295 almanda fayda var.

Tel boyunu paintte çizerken Murat abi benden önce davrandı :)

20230811_002656.jpg
 
Abi o zaman 300 doğru ölçü galiba.
308057 dosyayı görüntüle308058 dosyayı görüntüle

Peki önde jant telleri aynıyken neden nipelin içinde kalmıştır. Arkaya 295 öne 300 mü almam gerekir acaba?
Ölctügün teller jantin telleri ise 300mm dogru boy. Tellerin Nippelden cikmasi ise Can'nin anlatigi gibi olabilir. Eger tellerin atmasini vs istemiyorsan DT Swiss Compotetion yada Sapim al. Ne paslanma derdi olur nede tel kopma derdin.
 
Ölctügün teller jantin telleri ise 300mm dogru boy. Tellerin Nippelden cikmasi ise Can'nin anlatigi gibi olabilir. Eger tellerin atmasini vs istemiyorsan DT Swiss Compotetion yada Sapim al. Ne paslanma derdi olur nede tel kopma derdin.
Cevaplar için teşekkür ederim abi.
Ön tarafın tellerinin nipelin oluğuna ulaşmasına ne kadar var? Ulaştı ulaşacak durumdalarsa onları da 295 almanda fayda var.
belki 1-2 mm vardır gözükmelerine.

Bu arada demin gidonu ve fren kollarını da söktüm gece gece. Hazır sipariş geçecekken tek seferde alıp kargo ücretinden kurtulmayı planlıyorum. Minimum kargo sipariş başına 50 lira olmuş. Iki kere sipariş geçsem 100 lira.

Gidon için eski bisikletlerde standart bir ölçü var mıdır?

Dropbar kesilip ters takılarak bullhorna çevrilmiş. Biraz kısa kesilmiş. Uygun bir gidon bulursam alabilirim.

20230811_001308.jpg

Gidonun kadroya takıldığı nokta 24 mm civarı. Bu ölçü standart mıdır? Gidon boğazından çıkartırken de problem oldu yana çeke çeke gidonun yan taraftaki uçlarından çıkartabildim. Biraz saçma tasarlanmış 😀

Fren kollarını sökerken markası ilgimi çekti. Ebay'da bir bakayım dedim.
20230811_023237.jpg

Deri kısmı parçalanmıştı. Ona artık bir çözüm bulacağım. Aşağıdaki ürün sanırım.

(link)

Fren kolları fiyatına satacaktım bisikleti 😀

Neyse gece gece çok rahatsız ettim konuyu takip edenleri. Iyi geceler herkese.
 
Son düzenleme:
Çıkardığın gidon yeni tip (quill olmayan) boğazlar için. Her tarafı aynı çapta. Uçlarından kesmelerinin sebebi de bu. Kesilmezse boynuz kısmı sendeki boğazdan geçmez çünkü. Çıkartırken de bu sebepten zorlandın. 25.4 mm çelik gidon alacaksın. (ağırlık önemli olmadığı için çelik diyorum, alü de var ama zamanla bükülüyolar). Daha yeni aldım zamlar gelmeden stok yapayım diye. Beyoğlu'ndaki İnan bisikletten. Linkini özelden attım. 140 tl, sudan ucuz bu devirde. Fotodaki frenlerin hood'u yok bu arada. Gidon sararken orayı da bir tur dönenler oluyor ama normalde oraya has deri veya kauçuk bir hood yok eski frenlerde.
 
Cevaplar için teşekkür ederim abi.

belki 1-2 mm vardır gözükmelerine.

Bu arada demin gidonu ve fren kollarını da söktüm gece gece. Hazır sipariş geçecekken tek seferde alıp kargo ücretinden kurtulmayı planlıyorum. Minimum kargo sipariş başına 50 lira olmuş. Iki kere sipariş geçsem 100 lira.

Gidon için eski bisikletlerde standart bir ölçü var mıdır?

Dropbar kesilip ters takılarak bullhorna çevrilmiş. Biraz kısa kesilmiş. Uygun bir gidon bulursam alabilirim.

308060 dosyayı görüntüle

Gidonun kadroya takıldığı nokta 24 mm civarı. Bu ölçü standart mıdır? Gidon boğazından çıkartırken de problem oldu yana çeke çeke gidonun yan taraftaki uçlarından çıkartabildim. Biraz saçma tasarlanmış 😀

Fren kollarını sökerken markası ilgimi çekti. Ebay'da bir bakayım dedim.
308061 dosyayı görüntüle

Deri kısmı parçalanmıştı. Ona artık bir çözüm bulacağım. Aşağıdaki ürün sanırım.

(link)

Fren kolları fiyatına satacaktım bisikleti 😀

Neyse gece gece çok rahatsız ettim konuyu takip edenleri. Iyi geceler herkese.
Ilk önce o gördügün fiyati kim yazmissa ya 99$ ne oldugunu bilmiyor yada altin sattigini saniyor. O fiyat senin kollardan tam 9 tane aliyor, yani 10€ ya rahatlikla bulunur. Ben türkiye ye bir arkadasa gönderdim satarsa ondan al 15€ satmayi denedim tam 3 ay boyunca ve satamadim. Ebay de de fiyat arastirmasi yapma, orada magzadaki fiyatin daha fazlasini istiyorlar.

Gidona gelince, gidonun kadroya takildigi yer neresi Deniz, ben daha öyle birsey görmedim. Bence sen Gidonun gidonbogazina takilan yeri soruyorsun.
- Gidonlarin bogaza takilan yeri 2 cesit olur. 25,4mm ve 26mm bu aynizamanda bogaz icin de gecerli.
- Frenkolarindaki kelepce 22,2mm olur
- Bogazin masaya takilan borusu ise ya 22mm yada 22,2mm olur

Fotodaki frenlerin hood'u yok bu arada. Gidon sararken orayı da bir tur dönenler oluyor ama normalde oraya has deri veya kauçuk bir hood yok eski frenlerde.
Can Weinmann frenkollarina ve eski frenkollarina hood var.
 
Can Weinmann frenkollarina ve eski frenkollarina hood var.

Abi bu Weinmann fren kolları için şu tel uyumlu olur mu?

(link)

1.6 çap 2 metre diyor. Bir de fren kablolaması yaparken bu tarz eski bisikletlerde gidonun altındaki sargının altından gizli dönmek uygun mudur? Yoksa doğrusu açıkta bırakmak mı? Genelde açıkta bırakıldığını görüyorum.
 
Abi bu Weinmann fren kolları için şu tel uyumlu olur mu?

(link)

1.6 çap 2 metre diyor. Bir de fren kablolaması yaparken bu tarz eski bisikletlerde gidonun altındaki sargının altından gizli dönmek uygun mudur? Yoksa doğrusu açıkta bırakmak mı? Genelde açıkta bırakıldığını görüyorum.
Bu frenkollarini Aero ya cevirmek yani icten gecen tel modeline cevirmek malesef olmuyor, Aero modelleri zamaninda üretilmis ama nadir bulunuyor ve pahali. Genelde Modolo ve Campagnolo modellerde var.

Bu modellerin bazilarinda frencetirmesi az bis sey yukarida oluyor ve onlari delerek Aero modele cevirenler var. Ben kesme, delme, civi cakma, yapistirma vs islerle ugrasmadigim icin hangi modelleri nasil ceviriyorlar bilmiyorum hic de ilgilenmedim. Ben orjinal neyse onu takma taraftariyim.
Linkdeki fren telleri olabilir ama bu tür frenkollarina giren iki cesit nadir olarak üc cesit tel uclari var, eger giris deligini tanimiyorsan icinden cikana bakip amak mantikli olur.
Genelde campagnolo haric linkdeki teller dogru tel secimi. Almancasi Birnenkopf diyorlar cevirisi Armutbas oluyor.
 
Son düzenleme:
Bu frenkollarini Aero ya cevirmek yani icten gecen tel modeline cevirmek malesef olmuyor, Aero modelleri zamaninda üretilmis ama nadir bulunuyor ve pahali. Genelde Modolo ve Campagnolo modellerde var.

Bu modellerin bazilarinda frencetirmesi az bis sey yukarida oluyor ve onlari delerek Aero modele cevirenler var. Ben kesme, delme, civi cakma, yapistirma vs islerle ugrasmadigim icin hangi modelleri nasil ceviriyorlar bilmiyorum hic de ilgilenmedim. Ben orjinal neyse onu takma taraftariyim.
Linkdeki fren telleri olabilir ama bu tür frenkollarina giren iki cesit nadir olarak üc cesit tel uclari var, eger giris deligini tanimiyorsan icinden cikana bakip aman mantikli olur.
Genelde campagnolo haric linkdeki teller dogru tel secimi. Almancasi Birnenkopf diyorlar cevirisi Armutbas oluyor.
Teşekkürler abi.

Bir de benim ön aktarıcı Sach marka gözüküyor. Arka ise shimano sis takılmış. Ben kadro üstü olan şu vites kollarından kullanmak istesem uyumlu çalışır mı?

(link)

Fiyat olarak uygun gözüküyor ama çalışmasında problem var mıdır bilemiyorum. Gerçi basit bir parçaya benziyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Geri