Scudo Sports

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Üstatlar @can_celik , @Spartiat verdiğiniz fikirler neticesinde bisikleti satmaya karar verdim. Bir umutla başladı benim için bu macera ama ne yazık ki başkasına gidiyor :D Satıp bütçeye eklemek en mantıklısı gibi. Çok yordum sizi teşekkür ederim. Forum üzerinde ilana koydum bakalım dağ bisikletinin yanına. Hayırlısı.
Merhaba Deniz bey,

bisikletinizi merak ettim ve ilana baktim. Uzun zamandir da birseyler yapmak istediginizi takip ediyorum ve sonunda da vaz gectiginizi ve satmak istediginizi yazmissiniz, gercekten de en iy karari vermissiniz.

Ilanda safkan yol bisikleti diye belitmissiniz ama malesef bisikletiniz yol bisikleti degil. O bisiklet eskilerin Randonneur melez bisikleti (Yani bildiginiz dropbarli tur bisikleti). Sunu hic unutmayin, yol bisikletinde dinamo yeri, bagaj yeri (arka fren köprüsüne dikkat), Sele borusu ile lastik arasi, lamba icin kablo gecirme delikleri vs. vs. olmaz. Yani sizin bisikletiniz yol bisikleti degil, bunu bilmenizde yara ver diye düsündüm.

Iyiki o kadroya masaraf etmemissiniz cünkü, degmez. Siz en iyisi klasik ariyorsaniz gercek bir klasik bulun ve yol istiyorsaniz gercek bir klasik yok kadrosu bulun ve onu istediginiz gibi toplamaya calisin.

Bu tür klasik toplama islemlerinde bütcenizi iyi belirleyin ve sonucu düzgün ve kaliteli bir sey olsun.
 
Scudo
Merhaba Deniz bey,

bisikletinizi merak ettim ve ilana baktim. Uzun zamandir da birseyler yapmak istediginizi takip ediyorum ve sonunda da vaz gectiginizi ve satmak istediginizi yazmissiniz, gercekten de en iy karari vermissiniz.

Ilanda safkan yol bisikleti diye belitmissiniz ama malesef bisikletiniz yol bisikleti degil. O bisiklet eskilerin Randonneur melez bisikleti (Yani bildiginiz dropbarli tur bisikleti). Sunu hic unutmayin, yol bisikletinde dinamo yeri, bagaj yeri (arka fren köprüsüne dikkat), Sele borusu ile lastik arasi, lamba icin kablo gecirme delikleri vs. vs. olmaz. Yani sizin bisikletiniz yol bisikleti degil, bunu bilmenizde yara ver diye düsündüm.

Iyiki o kadroya masaraf etmemissiniz cünkü, degmez. Siz en iyisi klasik ariyorsaniz gercek bir klasik bulun ve yol istiyorsaniz gercek bir klasik yok kadrosu bulun ve onu istediginiz gibi toplamaya calisin.

Bu tür klasik toplama islemlerinde bütcenizi iyi belirleyin ve sonucu düzgün ve kaliteli bir sey olsun.

Tespitiniz için teşekkür ederim. İlanı güncelleyeceğim.
 
Tespitiniz için teşekkür ederim. İlanı güncelleyeceğim.
Rica edrim nedemek.

Mesela size ve tüm klasik toplamak isteyenlere izniniz olursa söyle bir iki bilgi vereyim.

Mesela bir klasik ve ya yeninesillerde de olsa yukarida saydigim yerler olmaz.
deniz.jpg
deniz2.jpg
deniz4.jpg
deniz5.jpg

Sunuda belurteyim, mesela bisikletiniz 80li yilrdan oldugunu söylemissiniz. Gercek klasik yol kadrosunda fotograflarda görülen yerle gibi olmus olsa bu kadro 79 ve daha öncesi olmasi gerekyior.

1. Klasik yol kadrosunda vites kollari kelepceli olmus olsa 73 - 75 arasi ve daha öncesi olmus olur.
deniz1.jpg

2. Yine klasik yol kadrosunda Fren bacaklari (arka ve ön) somulu olumus olsa 79 ve öncesi olur. 80 ve sonrasi gömme vidali üretildi.
20230413_190010.jpg

Ufak ve azda olsa melez ile klasik yolun arasindakibazi farklari belirleyen noktalar.
 
Rica edrim nedemek.

Mesela size ve tüm klasik toplamak isteyenlere izniniz olursa söyle bir iki bilgi vereyim.

Mesela bir klasik ve ya yeninesillerde de olsa yukarida saydigim yerler olmaz.
303525 dosyayı görüntüle
303526 dosyayı görüntüle
303527 dosyayı görüntüle
303528 dosyayı görüntüle

Sunuda belurteyim, mesela bisikletiniz 80li yilrdan oldugunu söylemissiniz. Gercek klasik yol kadrosunda fotograflarda görülen yerle gibi olmus olsa bu kadro 79 ve daha öncesi olmasi gerekyior.

1. Klasik yol kadrosunda vites kollari kelepceli olmus olsa 73 - 75 arasi ve daha öncesi olmus olur.
303531 dosyayı görüntüle

2. Yine klasik yol kadrosunda Fren bacaklari (arka ve ön) somulu olumus olsa 79 ve öncesi olur. 80 ve sonrasi gömme vidali üretildi.
303530 dosyayı görüntüle

Ufak ve azda olsa melez ile klasik yolun arasindakibazi farklari belirleyen noktalar.

Bisikletin yaklaşık üretim tarihi nedir peki?
 
Bisikletin yaklaşık üretim tarihi nedir peki?
Dedigim gibi bunun yilini bilemem. Ama yine ortalam 70lerin sonu 80lerin basi olamis gerekiyor. Bunlar genellikle o dönemlerde üretilen bisikletlerdi.

Ama gercek görüntüsü yaklasik su sekilde, sadece dropbari cikarmisler düz gidon takmislar.

image.jpg
 
@-Deniz- Estağfurullah, yardımcı olabiliyosam ne mutlu bana. Bence de satman iyi olur. Haziran'da 7000'e gider diye düşünüyorum.

Edit: Şu anki bisikletini satıyorsun sandım ben de. Fischer'i allahını seversen satma. Kıymetini bilmeyecek biri alacak, 1-2 ay binecek sonra bi hurdalığa atacak gidecek... Zaten eline aldığın para bakımından sattığına değmeyecek. Arada bir İstanbul'a geliyosan alırım senden zımparasını boyasını yapar, single olarak hayatına devam eder. Yerinde olsam şu anki bisikletini satıp onun yerine yol veya gravel alırdım. Belli ki içine sinmedi çünkü. Haziran'da 7000'e çok rahat gider. Biraz sabır bence.
 
@-Deniz- Estağfurullah, yardımcı olabiliyosam ne mutlu bana. Bence de satman iyi olur. Haziran'da 7000'e gider diye düşünüyorum.
Yeni dolar kuru sonrası mı? 😀 2150 liradan koydum az mı koydum şimdi?
 
(link)
şu klasik kadroya aşık oldum .
fiyatı da uygun . şu an bütçem olsa vergi mergi dinlemem kadroyla gönderiyorlarsa direk alırdım . sonra ya tiagra ya da 105 setle toplardım
bir de amber lastikler .
reynold 520 çelik hakkında bilgi verebilecek var mı
 
@-Deniz- Estağfurullah, yardımcı olabiliyosam ne mutlu bana. Bence de satman iyi olur. Haziran'da 7000'e gider diye düşünüyorum.

Edit: Şu anki bisikletini satıyorsun sandım ben de. Fischer'i allahını seversen satma. Kıymetini bilmeyecek biri alacak, 1-2 ay binecek sonra bi hurdalığa atacak gidecek... Zaten eline aldığın para bakımından sattığına değmeyecek. Arada bir İstanbul'a geliyosan alırım senden zımparasını boyasını yapar, single olarak hayatına devam eder. Yerinde olsam şu anki bisikletini satıp onun yerine yol veya gravel alırdım. Belli ki içine sinmedi çünkü. Haziran'da 7000'e çok rahat gider. Biraz sabır bence.

Şimdi kendimi suçlu hissettim :D Neyse doğru diyorsun değerini bilmeyecek birine gideceğine... Kaldırıyorum ilanı. Yahu bu bisiklet işi neymiş böyle arkadaş. Haftalardır duygusal geçişler yaşıyorum. 30'u geçtikten sonra orta yaş krizine mi girdim ne yaptım anlamadım :D
 
Bugün triban rc120 denedikten sonra XL boyunun da rahat olmayacağına karar verip klasiğe geri döndüm. Inceleme aşamasındayım. Beden olarak acaba daha mı büyüktür diye baktım. Daha uygun gibi ama çok fazla işçilik olacak. Gözüm korktu biraz. Vitesli ve sti'li halde kullanmak istiyorum. O da ek masraf olacak. Elden çıkarıp bütçeye dahil etsem daha kolay olacak gibi. Sizce nasıl bir fiyat belirlemeliyim? Eski ayakları diğer bisikletimde onları da buna geri takacağım.302778 dosyayı görüntüle302779 dosyayı görüntüle302780 dosyayı görüntüle302781 dosyayı görüntüle302782 dosyayı görüntüle302783 dosyayı görüntüle302784 dosyayı görüntüle302785 dosyayı görüntüle302786 dosyayı görüntüle302787 dosyayı görüntüle302788 dosyayı görüntüle302789 dosyayı görüntüle302790 dosyayı görüntüle302791 dosyayı görüntüle302792 dosyayı görüntüle302793 dosyayı görüntüle302794 dosyayı görüntüle302795 dosyayı görüntüle302796 dosyayı görüntüle302797 dosyayı görüntüle302798 dosyayı görüntüle302799 dosyayı görüntüle302800 dosyayı görüntüle302801 dosyayı görüntüle302802 dosyayı görüntüle
Bir de o tekerin oradaki kilide yeni anahtar yaptırma şansı var mı acaba? 😀 pratiğe benziyor.
Deniz bisikleti satmak yerine güzelce parçalayıp , boyasını söküp istediğin tatlı bir renge boyasana. sanırım ilana koydun . ama ülkemizde böyle vintage ürünlerin kıymeti bilinmiyor . yazdığın fiyatın yarısını veya daha azını önerecekler. az az da olsa 1 ay bile sürse kadroyu güzelce bir boya . sonra vites setini temizle bakımını yap. hiç olmadı ben olsam boyadiktan sonra dekor olarak tutar yine de satmam
yeni bir grup sete çok para harcamak yerine bence üzerindeki vites setiyle bile güzel bir boyayla harika bir retro cafe racer tadinda fitness bike a dönüşebilir .
üzerindeki vitesler frenler çalışıyorsa onları değiştirme
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Deniz bisikleti satmak yerine güzelce parçalayıp , boyasını söküp istediğin tatlı bir renge boyasana. sanırım ilana koydun . ama ülkemizde böyle vintage ürünlerin kıymeti bilinmiyor . yazdığın fiyatın yarısını veya daha azını önerecekler. az az da olsa 1 ay bile sürse kadroyu güzelce bir boya . sonra vites setini temizle bakımını yap. hiç olmadı ben olsam boyadiktan sonra dekor olarak tutar yine de satmam
yeni bir grup sete çok para harcamak yerine bence üzerindeki vites setiyle bile güzel bir boyayla harika bir retro cafe racer tadinda fitness bike a dönüşebilir .
üzerindeki vitesler frenler çalışıyorsa onları değiştirme
Doğru diyorsunuz. Proje bisikleti olarak kenarda tutarım. Hem göbek temizliği bisikleti komple söküp takma akord denemesi vs derken yeni şeyler de öğrenirim.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Murat Cömez
(link)
şu klasik kadroya aşık oldum .
fiyatı da uygun . şu an bütçem olsa vergi mergi dinlemem kadroyla gönderiyorlarsa direk alırdım . sonra ya tiagra ya da 105 setle toplardım
bir de amber lastikler .
reynold 520 çelik hakkında bilgi verebilecek var mı
Yanlis anlamasaniz o bisiklet klasik kadro degil. O bir Neo Vintage, yani moderin klasik oluyor. Klasik kadro tipinde yeni üretim.
 
De Rosa adlı markayı bilen varmıdır? Klasik olarak karşıma çok çıkıyor.
 
De Rosa adlı markayı bilen varmıdır? Klasik olarak karşıma çok çıkıyor.
Ben biliyorum, yardima ihtiyaciniz varsa elimden geldigince yardimci olmaya calisirim. De Rosa üst seviye , kaliteli, gecmisi ve hikayesi olan gercek klasikler grubuna girmis bir markadir.
Bu markanin klasigi her yerde öyle cokca görülen bir bisiklet degildir. Eger Türkiye de karsiniza cok cikiyorsa bunda bir is vardir diye düsünüyorum. De Rosa genelde %99 Pantolu bir kadrodur ve buda orjinal oldugunu gösterir. Aksi taktirde herhangi bir celik kadroya decallari yapistirilmistir. Gercek klasiklerde orjinal olup olmadigina dikkat etmek lazim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şenol U.
Ben biliyorum, yardima ihtiyaciniz varsa elimden geldigince yardimci olmaya calisirim. De Rosa üst seviye , kaliteli, gecmisi ve hikayesi olan gercek klasikler grubuna girmis bir markadir.
Bu markanin klasigi her yerde öyle cokca görülen bir bisiklet degildir. Eger Türkiye de karsiniza cok cikiyorsa bunda bir is vardir diye düsünüyorum. De Rosa genelde %99 Pantolu bir kadrodur ve buda orjinal oldugunu gösterir. Aksi taktirde herhangi bir celik kadroya decallari yapistirilmistir. Gercek klasiklerde orjinal olup olmadigina dikkat etmek lazim.
Aslında internette karşıma çıkıyor onu demek istemiştim. İsmi ve bisikletlerin görüntüsü hoşuma gitti doğrusu. Zamanına göre nasıl bir markaydı gibi bazı sorular kafamı kurcaladı. Değer olarak en üst sıralardadır diyebilirmiyiz?
 
Aslında internette karşıma çıkıyor onu demek istemiştim. İsmi ve bisikletlerin görüntüsü hoşuma gitti doğrusu. Zamanına göre nasıl bir markaydı gibi bazı sorular kafamı kurcaladı. Değer olarak en üst sıralardadır diyebilirmiyiz?
Evet De rosa klasik olsun yeni nesil olsun en pst siralarda bir marka. Bu markanin en alt seviye klasik celik kadrosu (sadece kadro ve masadan bahst ediyorum) 400€ dan baslar seviye artikca 1500/1600€ ya kadar cikar.

De Rosanin hikayesi hatirldigim kadari ile söyle.

1952/1953 senesinde Ugo de Rosa kendi bisikletci dükkanini acar ve kadro üretimine baslar. Raphael Geminiani bundan Giro d'itlia yarisi icin bir kadro ister ve De Rosa markasi ilk yarisini kosar.
Üst seviyelere cikmasi ve ünlü olmasinin sebebi ise Eddy Mercks dir, Eddy Mercks'in ustasidir ve kadro yapmasini Ugo de Rosa kendisine ögretmistir. De Rosa markasini yarislarda baska ünlü yariscilar da kullanmistir, mesela Francesco Moser ve Miguel Indurain gibi.

De Rosa'nin celik kadrolari ve masalari pantografilidir, kaynaklari TIG kaynagidir ve en alt seviye kullanilan borular ise Columbus SLX dir.

Simdi sirf alt seviyede kullandigi Colunmbus SLX borulardan yola cikarak siz düsünün kalitesini.
 
Klasik ortamlarında De Rosa'lı adama saygı gösterilir, el pençe divan durulur. Markanın hava yaran bir saat rekoru tasarımını bırakayım :

90044943_2552039348370625_120637900403507200_n.jpg
 
Fakirlik insanları kıymet bilmeye itiyor. Hindistan, Endonezya, Orta Afrika ülkeleri gibi deyim yerindeyse fakirlikten kırılan ülkelerde bisiklet kullanımı yaygın olduğundan, yeni üretilmiş bisiklet almaya para olmadığından, atılık çelik bisikletleri fabrikadan yeni çıkmış haline döndüren zanaatkar var bolca. Adam "sarı kaynak" olarak bilinen lehim yöntemiyle kadroya kablo yuvası bile (link).

 
Fakirlik insanları kıymet bilmeye itiyor. Hindistan, Endonezya, Orta Afrika ülkeleri gibi deyim yerindeyse fakirlikten kırılan ülkelerde bisiklet kullanımı yaygın olduğundan, yeni üretilmiş bisiklet almaya para olmadığından, atılık çelik bisikletleri fabrikadan yeni çıkmış haline döndüren zanaatkar var bolca. Adam "sarı kaynak" olarak bilinen lehim yöntemiyle kadroya kablo yuvası bile (link).

Adam kadrodaki ezikleri epoksi ile kapattı. İyi fikirmiş aslında.
 
Geri