Scudo Sports

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Bugün triban rc120 denedikten sonra XL boyunun da rahat olmayacağına karar verip klasiğe geri döndüm. Inceleme aşamasındayım. Beden olarak acaba daha mı büyüktür diye baktım. Daha uygun gibi ama çok fazla işçilik olacak. Gözüm korktu biraz. Vitesli ve sti'li halde kullanmak istiyorum. O da ek masraf olacak. Elden çıkarıp bütçeye dahil etsem daha kolay olacak gibi. Sizce nasıl bir fiyat belirlemeliyim? Eski ayakları diğer bisikletimde onları da buna geri takacağım.20230413_190704.jpg20230413_190345.jpg20230413_190330.jpg20230413_190325.jpg20230413_190318.jpg20230413_190304.jpg20230413_190242.jpg20230413_190251.jpg20230413_190234.jpg20230413_190220.jpg20230413_190214.jpg20230413_190210.jpg20230413_190138.jpg20230413_190157.jpg20230413_190141.jpg20230413_190120.jpg20230413_190124.jpg20230413_190103.jpg20230413_190024.jpg20230413_190010.jpg20230413_185952.jpg20230413_185916.jpg20230413_185912.jpg20230413_185831.jpg20230413_185803.jpg
Bir de o tekerin oradaki kilide yeni anahtar yaptırma şansı var mı acaba? 😀 pratiğe benziyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
Scudo
...302782 dosyayı görüntüle
Bir de o tekerin oradaki kilide yeni anahtar yaptırma şansı var mı acaba? 😀 pratiğe benziyor.

Bu kilitten ortaokul zamanında (1983-84 1988-89) Bisan Süper'imde kullanıyordum. İçine yassı bir şey sokup resme göre sol tarafa çekince açılıyordu ama bisikletimi okuldan çalmaya kalkan arkadaş bununla uğraşmayıp boru ekseninde kıvırarak tekerleği boşa çıkarmıştı. Tabii ki sadece çıkış kapısına kadar götürebildi ama kilidin altındaki boya tamamen sıyrıldığı için o kilitten nefret etmiştim.

Önceden tahmin ettiğim gibi arka göbek 135 mm değil. Bu işleri zorlaştırıyor.

Asıl soruya dair (fiyat) hiçbir fikrim yok ama bunları yazayım dedim.

Edit: yıl yanlış olmuş, düzelttim.
 
Son düzenleme:
Bu halde doğru dürüst para etmez. 1500'e bile alıcı bulman zor. Jantları 27" idi sanırım. O da değerini düşürüyor. 27" dış lastik zor bulunduğu için 27"-28" ayrımını bilenler tercih etmiyor. Ben olsam güzel bir şekilde yenileyip kendim kullanırım, başka türlü heder olur gider bu bisiklet. Bunlar bi nevi nimet, artık üretilmiyorlar, değerini bilmek lazım.

@Spartiat Dingil genişliği dar tutulmuş ve maşa gereksiz yere içe kasılı şu vaziyette. Arka yukarıdan çekilen fotodan anladım. Normalde oturak borularının (seatstay) birbirine bu kadar paralel inmesi imkansız. Yani 130'a kadar yolu var bu maşanın. Bu şekilde borularda gereksiz bir gerilim de oluşuyor. Orjinal genişliğine getirip boruların rahatlaması lazım.
 
Bu kilitten ortaokul zamanında (1983-84) Bisan Süper'imde kullanıyordum. İçine yassı bir şey sokup resme göre sol tarafa çekince açılıyordu ama bisikletimi okuldan çalmaya kalkan arkadaş bununla uğraşmayıp boru ekseninde kıvırarak tekerleği boşa çıkarmıştı. Tabii ki sadece çıkış kapısına kadar götürebildi ama kilidin altındaki boya tamamen sıyrıldığı için o kilitten nefret etmiştim.

Önceden tahmin ettiğim gibi arka göbek 135 mm değil. Bu işleri zorlaştırıyor.

Asıl soruya dair (fiyat) hiçbir fikrim yok ama bunları yazayım dedim.

Aslında mantık olarak güzel bir sistem ama Türkiyede pek bir işe yaramıyor tabii :😀

Uyumlu parça bulma konusunda sanırım sıkıntı?
Bu halde doğru dürüst para etmez. 1500'e bile alıcı bulman zor. Jantları 27" idi sanırım. O da değerini düşürüyor. 27" dış lastik zor bulunduğu için 27"-28" ayrımını bilenler tercih etmiyor. Ben olsam güzel bir şekilde yenileyip kendim kullanırım, başka türlü heder olur gider bu bisiklet. Bunlar bi nevi nimet, artık üretilmiyorlar, değerini bilmek lazım.

@Spartiat Dingil genişliği dar tutulmuş ve maşa gereksiz yere içe kasılı şu vaziyette. Arka yukarıdan çekilen fotodan anladım. Normalde oturak borularının (seatstay) birbirine bu kadar paralel inmesi imkansız. Yani 130'a kadar yolu var bu maşanın. Bu şekilde borularda gereksiz bir gerilim de oluşuyor. Orjinal genişliğine getirip boruların rahatlaması lazım.
Tam olarak anlayamadım. Maşanın açısı mı yanlış? Bir de 130 a kadar yolu var derken sağlam mıdır yani?
 
Arka göbeğin yanına spacer ekleyerek dingilin kadroya uygun genişliğe getirilmesi lazım. Bu şekilde maşa içe kasılı duruyor. Yani, maşanın sağ tarafı sola, sol tarafı sağa bükülü duruyor. Sağlamdır bir şey olmaz. Ama dediğim değişim yapılsa iyi olur.
 
...
Tam olarak anlayamadım. Maşanın açısı mı yanlış? Bir de 130 a kadar yolu var derken sağlam mıdır yani?

Şu resimde:
20230413_185831-jpg.302801


Konu sağlamlıkla ilgili değil. Standart kaset rubleye uygun göbeklerin (ve vidalı rubleye uygun göbeklerin ama 8 ve üstü vitese geçmek istediğimizde doğal olarak kasete uygun göbeklere bakıyoruz) genişlik standartı 135 mm. Ben maşa açıklığının daha dar olduğunu görünce olmaz dedim ama can_celik olması gerekenden daha dar göbek kullanılarak maşanın yandan sıkıştırıldığını söylüyor. Öyleyse bu maşaya yeni göbek takılabilir, takılmasa bile araya spacer koyarak maşa açıklığını olması gereken genişliğe getirip gerginliği ortadan kaldırmakta fayda var diyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Şu resimde:
20230413_185831-jpg.302801


Konu sağlamlıkla ilgili değil. Standart kaset rubleye uygun göbeklerin (ve vidalı rubleye uygun göbeklerin ama 8 ve üstü vitese geçmek istediğimizde doğal olarak kasete uygun göbeklere bakıyoruz) genişlik standartı 135 mm. Ben maşa açıklığının daha dar olduğunu görünce olmaz dedim ama can_celik olması gerekenden daha dar göbek kullanılarak maşanın yandan sıkıştırıldığını söylüyor. Öyleyse bu maşaya yeni göbek takılabilir, takılmasa bile araya spacer koyarak maşa açıklığını olması gereken genişliğe getirip gerginliği ortadan kaldırmakta fayda var diyor.
Cevaplarınız için ikinize de teşekkür ederim @Spartiat @can_celik
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Soulrider bisiklet dikkatimi çekti geçen gün. Acaba bu Fischer'da kullanılan çelik ile benzer özellikte midir? Eğer öyleyse cidden satmayıp restore etsem güzel şeyler çıkabilir gibi. Her gün karşıma şöyle videolar denk geliyor gaza geliyorum :


Bu tarz arka genişliği arttırma müdahalesini kime yaptırabilirim acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@-Deniz- Soulrider'ın kullandığı borular Fischer'inkinden çok daha kaliteli, yani dayanım/ağırlık oranı yüksek. Fakat şu var, borular birbirine rakor (ing. lug) kullanmadan birleşiyor, sadece kaynakla. Sele borusu, alt ve alın borusunda eski kadrolara kıyasla kalın boru kullanıyor. Beni görsel olarak tatmin etmiyor şahsen, görüntü olarak alüminyum bisiklete benziyor, klasik havası yok. (Ayrıca, hiç üst borusu yere paralel kadrosunu görmedim).

Arka genişliği arttırmaya gelirsek, 8s, 9s, 10s rubleler aynı freehub'ı kullanıyor. Yani 10s'e kadar bi müdahaleye kalmadan kullanabilirsin Fischer'i. Arka maşayı zorla açmanın yanlış bir hareket olduğunu düşünenlerdenim. Eski bisikletlerde kasetli sistem kullanmak için 36H dar göbekler mevcut. Bende bir adet var mesela.
 
@-Deniz- Soulrider'ın kullandığı borular Fischer'inkinden çok daha kaliteli, yani dayanım/ağırlık oranı yüksek. Fakat şu var, borular birbirine rakor (ing. lug) kullanmadan birleşiyor, sadece kaynakla. Sele borusu, alt ve alın borusunda eski kadrolara kıyasla kalın boru kullanıyor. Beni görsel olarak tatmin etmiyor şahsen, görüntü olarak alüminyum bisiklete benziyor, klasik havası yok. (Ayrıca, hiç üst borusu yere paralel kadrosunu görmedim).

Arka genişliği arttırmaya gelirsek, 8s, 9s, 10s rubleler aynı freehub'ı kullanıyor. Yani 10s'e kadar bi müdahaleye kalmadan kullanabilirsin Fischer'i. Arka maşayı zorla açmanın yanlış bir hareket olduğunu düşünenlerdenim. Eski bisikletlerde kasetli sistem kullanmak için 36H dar göbekler mevcut. Bende bir adet var mesela.

Keşke aynı şehirde olsak ya.

Sanırım şu model dediğiniz :
(link)

Sora set alırsam o zaman ön arka aktarıcı ile sti kol komple bisiklete takabilir miyim? Jantlar da 27 demiştiniz sanırım. Onu da 28 yapmak gerekir mi?

Valla satışlarım devam ediyor. Dedemin babasından kalma Serkisof saati bile sahibindene koydum. Satışa koymadığım bir ruhum kaldı :D Bütçe olarak şuan 2500 liram var. Yazıcıydı diğer bisikletiydi derken satışlar gerçekleşirse 12000 daha elde etmiş olacağım. Bu sayede eşimin dırdırına maruz kalmadan bisiklete yatırım yapabileceğim. O yüzden G2 ile bu bisikleti geliştirmek arasında gitgeller yaşıyorum.

Bu bisiklet en fazla ne kadar kalınlıkta lastik destekler acaba bu haliyle? Frenleri de bu arada jantı tutuyor sürekli. O yüzden onlar da değişecek güncel bir şey ile.
 
- Çemberlerin dış çapını ölçersen 27" mi 28" mi söylerim. İki çemberi de ölçmen lazım, bisikletin geçmişini bilmiyoruz, ikisi farklıdır belki.
- Bende (link) göbek var. Kontra somunlar dıştan dışa 125 mm geliyor. İmkanlar zorlanırsa 11+ sistem de kullanılabilir. Şu şekilde, sağ konik somunu civata yapıştırıcısı ile mile yapıştırırsın. Böylece sağda kontra somuna gerek kalmaz. Sol tarafın konik somununu da taşlayıp inceltirsin. Böylece maşa fazla zorlanmamış olur.
- Arkayı 11+ yaparsan arka attırıcı ve kollar değişmek zorunda. Kulaksız bisikletlere modern attırıcı takmak için çelikten yapılma harici kulaklar var. O lazım olacak, ucuz bişey.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
...O yüzden G2 ile bu bisikleti geliştirmek arasında gitgeller yaşıyorum...

G2👍, o bisiklet 👎

Bu bisiklet klasik olarak toplanırsa tamam, hobi olarak toplanabilir. Modernize edilecekse hedeflenen bisikletin ikinci elinden daha pahalıya patlayacağı kesin, bileşenler yeni olarak alınacaksa sıfır bisiklet parasını geçme ihtimali bile var. Teknik olarak elde sadece kadro ve maşa var.

İşe başlamadan önce tahmini maliyeti hesaplamakta büyük fayda var. Henüz bisiklet türleri arasında gelgitler yaşarken tüm bütçeyi buna gömüp finalde tatmin etmeyecek bir bisiklete ulaşma ihtimali çok yüksek.
 
G2👍, o bisiklet 👎

Bu bisiklet klasik olarak toplanırsa tamam, hobi olarak toplanabilir. Modernize edilecekse hedeflenen bisikletin ikinci elinden daha pahalıya patlayacağı kesin, bileşenler yeni olarak alınacaksa sıfır bisiklet parasını geçme ihtimali bile var. Teknik olarak elde sadece kadro ve maşa var.

İşe başlamadan önce tahmini maliyeti hesaplamakta büyük fayda var. Henüz bisiklet türleri arasında gelgitler yaşarken tüm bütçeyi buna gömüp finalde tatmin etmeyecek bir bisiklete ulaşma ihtimali çok yüksek.
Doğru söylüyorsunuz. Biraz daha beklemeliyim o zaman.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
@Spartiat Eeeey alü lobisi. Haddini bil haddini. Çeliklerin kaderi bir gün vitessiz pisiklet olmak mıdır sorarım.

@-Deniz- Fikir almak için sarı siteye baktım üstün körü. G2'nin 55 kadrosunu en ucuza 18,000'e gördüm. Üstüne kargo parası verilecek. Bursa'da 19,800'e satan var. Fischer'i modernleştirmeye kalksan, grupset olarak 7,000 civarına STI'lı 10s setler var. Sırf çemberleri kullanmak için bu jantları dağıtmaya değmez. Teker seti alman gerekecek. Üstüne kadronun zımparalanması ve boyanması + pedal + sele + gidon. 16,000 i bulur gibi. Üstündeki tekerlere fixie/single dişlisi takıp akortunu yaptırıp, fixie seti olarak satarsın ordan üç beş bişey gelir. Fischer'in incecik arka borularını da düşünmek lazım. Tartıda 100'ü görmeden binilirse elim bir portre oluşabilir. Gerçi G2 de yol bisikleti... O da çok garanti değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
@Spartiat Eeeey alü lobisi. Haddini bil haddini. Çeliklerin kaderi bir gün vitessiz pisiklet olmak mıdır sorarım...

Ben alü'cü değilim ki.
Çeliklerin kaderi vitessiz olmak değil ama bakarsan klasik olur, bakmazsan pas olur.
 
Şimdi bomba bir soru ile daha karşınızdayım 😀 demin yazıcıyı sattım bütçe 7500'e yükseldi. G2 yi alınca olur da 55 kadro küçük gelirse kadro hariç herşeyi söküp bu bisiklete aktarabilir miyim? Grxler gidon sti kollar ve aktarıcılar vs. Bisiklet elimde patlarsa diye yedek plan yapıyorum 😀 @can_celik @Spartiat
 
Şimdi bomba bir soru ile daha karşınızdayım 😀 demin yazıcıyı sattım bütçe 7500'e yükseldi. G2 yi alınca olur da 55 kadro küçük gelirse kadro hariç herşeyi söküp bu bisiklete aktarabilir miyim? Grxler gidon sti kollar ve aktarıcılar vs. Bisiklet elimde patlarsa diye yedek plan yapıyorum 😀 @can_celik @Spartiat

55 kadro G2 çok kolay satılır, imha etmeye gerek yok.
 
  • Hahaha
Tepkiler: -Deniz-
@-Deniz- Katılıyorum. Bisiklet Ekonomisine Giriş, Ders 1: Her dağıtma, değerden düşme demek, para kaybı demek.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
@-Deniz- Katılıyorum. Bisiklet Ekonomisine Giriş, Ders 1: Her dağıtma, değerden düşme demek, para kaybı demek.

Üstatlar @can_celik , @Spartiat verdiğiniz fikirler neticesinde bisikleti satmaya karar verdim. Bir umutla başladı benim için bu macera ama ne yazık ki başkasına gidiyor :D Satıp bütçeye eklemek en mantıklısı gibi. Çok yordum sizi teşekkür ederim. Forum üzerinde ilana koydum bakalım dağ bisikletinin yanına. Hayırlısı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Üstatlar @can_celik , @Spartiat verdiğiniz fikirler neticesinde bisikleti satmaya karar verdim. Bir umutla başladı benim için bu macera ama ne yazık ki başkasına gidiyor :D Satıp bütçeye eklemek en mantıklısı gibi. Çok yordum sizi teşekkür ederim. Forum üzerinde ilana koydum bakalım dağ bisikletinin yanına. Hayırlısı.

Forumun bu tür bir bisiklet için oldukça sınırlı müşteri potansiyelinden çok daha fazlasına ulaşmak için Sahibinden ve LetGo'da da paylaşmakta fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Geri