Scudo Sports

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Videomu saniye saniye izlemeniz hoşuma gitti. Teşekkür ederim detaylı değerlendirmeniz için, hepsini tek tek okudum, dikkate alacağım. Saygılar 🙏
 
Son düzenleme:
  • Muhteşem
Tepkiler: Can Çelik
Scudo
Belki biraz linç yiyeceğim ama dropbar ve sti sistemi çok çekici geliyor bana o yüzden acaba elimdeki eski yol bisikletine uyum sağlayabilir mi merak ediyorum?
 
Oradaki kaynak işi biraz teferruatlı gözüküyor. Gerçi o sanırım disk fren için yapıldı. Frenler V kalsa da uygun bence.
 
Belki biraz linç yiyeceğim ama dropbar ve sti sistemi çok çekici geliyor bana o yüzden acaba elimdeki eski yol bisikletine uyum sağlayabilir mi merak ediyorum?

Klasik bir gidon ve uygun kollarla olur. Klasik bisikletin gereği olarak vites kolu kadroda olacak tabii. Sizin bisikletin orijinali zaten öyle, sonradan bozulmuş. Dropbar kesilip ters takılmış, kadrodaki kollar iptal edilip gidona nispeten yeni kollar takılmış.

20220609_012712-jpg.289425

20220609_012838-jpg.289430
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Klasik bir gidon ve uygun kollarla olur. Klasik bisikletin gereği olarak vites kolu kadroda olacak tabii. Sizin bisikletin orijinali zaten öyle, sonradan bozulmuş. Dropbar kesilip ters takılmış, kadrodaki kollar iptal edilip gidona nispeten yeni kollar takılmış.

20220609_012712-jpg.289425

20220609_012838-jpg.289430
Aslında demek istediğim şuydu, sti koldan kastım fren koluyla birlikte olan vitesler. Yanlış mı kullanıyorum terimi acaba? :D Kusura bakmayın yeni öğreniyorum çoğu şeyi. Arkadaşımda görmüştüm ve çok pratik gelmişti. Kadrodan vites kullanımı zor olur gibime geliyor. Sadece bu değişimi yapsam işin ruhuna çok mu aykırı olur? :D Gerçi o kollar da sanırım çok pahalı ama. Kolla birlikte çok fazla şey değişecekse mantıksız geliyor.
 
Belki biraz linç yiyeceğim ama dropbar ve sti sistemi çok çekici geliyor bana o yüzden acaba elimdeki eski yol bisikletine uyum sağlayabilir mi merak ediyorum?
Dropbarda sorun yok, 22.2 bir dropbar gayet yakışır bu kadroya. (Fotodaki gidon kıvrık kısımları kesilmeden bu boğaza takılamıyor bu arada. Kıvrık kısımların boğazdan geçebileceği kadar ince değil. Kelepçeli boğazlar için yapılmış gidonlardan bu. Muhtemelen bu yüzden kestiler gidonu).

STI deyince, kabloları gidona giren STI lardan olacaksa gidonda matkap operasyonu olacak. İstenirse arka fren teli için de delik açılabilir üst boruya. Delikler düz değil, açılı delinecek tabi. Matkapla düz deldikten sonra, varsa aynı çapta parmak freze takılacak matkaba ve kablonun çıkış yaptığı açı verilecek deliğe.

Biraz uğraşılınca çok güzel bir bisiklet olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Aslında demek istediğim şuydu, sti koldan kastım fren koluyla birlikte olan vitesler. Yanlış mı kullanıyorum terimi acaba? :D Kusura bakmayın yeni öğreniyorum çoğu şeyi. Arkadaşımda görmüştüm ve çok pratik gelmişti. Kadrodan vites kullanımı zor olur gibime geliyor. Sadece bu değişimi yapsam işin ruhuna çok mu aykırı olur? :D Gerçi o kollar da sanırım çok pahalı ama. Kolla birlikte çok fazla şey değişecekse mantıksız geliyor.

İstediğiniz bunlardan (fren koluna yarı entegre vites mandallı): (link)
Ama daha iyisi bunlardan (fren koluna tam entegre vites mandallı): (link)
kullanmak mı?
 
İstediğiniz bunlardan (fren koluna yarı entegre vites mandallı): (link)
Ama daha iyisi bunlardan (fren koluna tam entegre vites mandallı): (link)
kullanmak mı?
İkinci söylediğiniz. Parmakla yana itilerek vites geçişi yapan. İlkini tam anlayamadım gerçi o da benziyor.
 
İkinci söylediğiniz. Parmakla yana itilerek vites geçişi yapan. İlkini tam anlayamadım gerçi o da benziyor.

Onlarda vites uyumluluğu önemli. İkinci türde bulunabilecek en ucuz ve en az vites sayısına uygun model 2x8 Claris için, sadece kollar 3000 lirayı geçiyor. Vites sisteminin kalan kısımlarının da değişmesi gerekir, zaten arka taraf kadro yapısından dolayı hiç olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Vites sisteminin kalan kısımlarının da değişmesi gerekir, zaten arka taraf kadro yapısından dolayı hiç olmaz.
Kadro yapısı ile dropout tipini kastettin sanırım. 8s'i çalıştırabilen eski tip (kendiliğinden kulaklı) attırıcılar mevcut. Belki bisikletin üstündeki bile çalıştırır.
 
Kadro yapısı ile dropout tipini kastettin sanırım. 8s'i çalıştırabilen eski tip (kendiliğinden kulaklı) attırıcılar mevcut. Belki bisikletin üstündeki bile çalıştırır.

Hem o, hem o arka açıklığa uygun 8'li kaset ruble takılacak göbek bulunmaz gibi geldi bana.
 
@Spartiat Ikisinde de bir sorun olmuyor. 8s kulakli attirici var. Masayi hic kasmadan giren kaset gobekler de mevcut. Bende bundan var, kontra somunlar distan disa 125 mm geliyor.

arka-gobek-36d-disk-kaset-8v-siyah-1898-550x550h.jpg
 
@Spartiat Ikisinde de bir sorun olmuyor. 8s kulakli attirici var. Masayi hic kasmadan giren kaset gobekler de mevcut. Bende bundan var, kontra somunlar distan disa 125 mm geliyor.

arka-gobek-36d-disk-kaset-8v-siyah-1898-550x550h.jpg

Hem attırıcı hem göbek var olduğu gibi bulunabiliyorsa, göbeğin genişliği ve delik sayısı ile attırıcının çekme oranı tutuyorsa ne güzel. Bir de attırıcı ve kollar gri olarak bulunabilirse tadından yenmez. Claris kolun grisi yok ama kılıf bulunabilir belki, ya da başka marka. Aynı göbeğe 10'lu kaset takılabiliyorsa Tiagra'ya da gidilebilir gri gri ama o zaman da attırıcı sorunu olacak tabii.

Tabii hiç kafayı bu bisiklet için yormaya gerek yok. Şimdi arkadaşımız T11x2'nin tadını aldı, yakında o yetmeyecek, STI kollara falan ilgi de başlamışken 1 yıl sonra yeni yol bisikleti sormaya başlayacak.
 
Hem attırıcı hem göbek var olduğu gibi bulunabiliyorsa, göbeğin genişliği ve delik sayısı ile attırıcının çekme oranı tutuyorsa ne güzel. Bir de attırıcı ve kollar gri olarak bulunabilirse tadından yenmez. Claris kolun grisi yok ama kılıf bulunabilir belki, ya da başka marka. Aynı göbeğe 10'lu kaset takılabiliyorsa Tiagra'ya da gidilebilir gri gri ama o zaman da attırıcı sorunu olacak tabii.

Tabii hiç kafayı bu bisiklet için yormaya gerek yok. Şimdi arkadaşımız T11x2'nin tadını aldı, yakında o yetmeyecek, STI kollara falan ilgi de başlamışken 1 yıl sonra yeni yol bisikleti sormaya başlayacak.
Gerçekten öyle olabilir içimi okudunuz 😀 Aslında t11x2 almadan gravel alma fikrim vardı hatta ikinci el bir tane bulmuştum t11x2 ile yakın fiyatta ama adam 1 senede 15 bin km yaptım göbekler iki kere eridi ve değiştirdim diye instagram videosunda anlatmış öyle denk gelmiştim. Gerçi kadro boyu da küçüktü. Neyse kısmetimde şehir bisikleti varmış. Arada bir bu fischer ile deneme yapıyorum. Ama fren sistemi biraz sakat durumda şuan. Tarttığımda da t11x2 ile aynı kiloda gözüküyor. Yani 12.5 kg. Gerçi lastik inceliği olarak 32 lastikten çok daha ince ama birbirine çok yakın gibi hissediyorum. Sadece duruş pozisyonundan kaynaklı bir fark oluyor aralarında. Daha çelik bisikletin esnemediği için verdiğiniz enerjiyi direkt yola aktardığı muhabbetini anlayamıyorum. Çünkü o kadar randımanlı kullanamıyorum. Yeni bisikletler de ateş pahası olmuşken aslında 3000 e kurtulabileceksem bu çeliği belki geliştirip kullanmaya devam edebilirim arada. Ama etrafımda gördüğüm o alüminyum yol bisikletlerinin hızına yetiştirir mi beni onu merak ediyorum. Çünkü bazen turlarda denk geliyoruz. Adamın kadansı benden düşük ben daha fazla efor sarfediyorum ama aramızda 1.5 kat yol açılıyordu. Gerçi bu yaşadıklarım dağ bisikleti ile olan deneyimlerim. Muhtemelen dediğiniz gibi durumum şöyle olacak :

Dağ bisikleti -> şehir bisikleti -> gravel veya düz yol bisikleti
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Çünkü bazen turlarda denk geliyoruz. Adamın kadansı benden düşük ben daha fazla efor sarfediyorum ama aramızda 1.5 kat yol açılıyordu.
Kadansi dusuktur ama surucu hafif ve idmanlidir, senin 1.5 katin disli oraniyla cikabilir, bu sayede 1.5 kat hizli gider.

"Celik bisiklet kesinlikle esnemez" gibi bir durum tabii ki yok. Neyden yapilirsa yapilsin, yol bisikletinin oturak (seatstay) ve ceki (chainstay) borulari 130 kiloluk surucude esneyip guc kaybi yaratir. 100 kilo civarina dusup oyle binmeni oneririm Fischer'e. Arka borulari pek bi narin.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Kadansi dusuktur ama surucu hafif ve idmanlidir, senin 1.5 katin disli oraniyla cikabilir, bu sayede 1.5 kat hizli gider.

"Celik bisiklet kesinlikle esnemez" gibi bir durum tabii ki yok. Neyden yapilirsa yapilsin, yol bisikletinin oturak (seatstay) ve ceki (chainstay) borulari 130 kiloluk surucude esneyip guc kaybi yaratir. 100 kilo civarina dusup oyle binmeni oneririm Fischer'e. Arka borulari pek bi narin.
Şuan zaten rahat edemiyorum 😀
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik



@can_celik @Spartiat
Saygıdeğer büyüklerim merhaba, şu iki video bugün dikkatimi çekti. Özellikle ikinci video tam olarak yapmak istediğim dönüşümü gösteriyor. Acaba verimli olur mu? Sizin düşünceleriniz nedir?
 
...Özellikle ikinci video tam olarak yapmak istediğim dönüşümü gösteriyor. Acaba verimli olur mu? Sizin düşünceleriniz nedir?

Maliyeti ve uygun ölçülerdeki ürünleri bulma zahmeti göze alınabildikten sonra neden olmasın?
"Verim" konusunda amaç önemli. Modernizasyon istiyoruz, o tamam. Kadroyu korumak mı, hedef mi önemli? Örneğin 2. el Claris setli bir yol bisikleti bu bisikleti güncellemekten daha ucuza gelirse hangisi tercih edilir?
Gidon, gidon boğazı, boğaz adaptörü, STI kollar, ön attırıcı, arka attırıcı, zincir, aynakol, ruble, arka göbek, jant telleri, jantlar, orta göbek, lastikler, fren-vites tel ve kabloları, sele lazım. Birkaç parça daha gerekebilir. Aslında elde kalacak parçaları saymak daha kolay. Kadro, maşa, frenler (belki). Bileşenler ikinci el olarak bulunmadıkça bu parça değişimleri toplamda yeni bisiklet maliyetini geçer.

Ben olsaydım, çok güzel bir kadro ise bunu klasik olarak yenilemeye yönelir, yol/gravel ihtiyacını güncel bir ikinci el bisikletle karşılardım.
 
Gravel, "hem asfalt hem toprakta kullanılabilen yol bisikleti" demek oluyor sanırım. Ağır sürücüde bu tip düşük dayanımlı çelik bisikletleri gravelda kullanmayı mantıklı bulmuyorum açıkçası. Asfalt ile bozuk yol arasında kadronun zorlanması bakımından epey fark oluyor. Ben 90 kiloyla sürekli bozuk, çakıllı yolda sürerek çelik yol bisikletinin arka maşasını yamulttum mesela.
 
Geri