Scudo Sports

Kırılmış bisikletler

Valla ellerine sağlık ne güzel kırmışlar.:D

Şaka biyana bu kırılmalar ciddi kazalarda meydana gelmiş olaylar, kırılmaz diye birşey yok, hemen ön yargıya kapılmayın.
Ben kötü kazalarda çelik yarış kadrolarınında kırıldığını gördüm, hatta fotolar arasında birtanede Steelman çelik kadroda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: hız
Scudo
bisikletimdeki sadece karbon olan, maşayı değiştiresim geldi ...
 
Paylaşımın için çok saol abi bir yandan çok eğlenceli bir yandan çok üzücü :D
 
görüntülerden de anlaşıldığı üzere karbon kadrolarda kırılırken esnememezlik büyük bir sorun galiba aleminyum kadrolara göre.
 
@erhan erden

Ben kırılan scale daha görmedim scale yi kır ben sana scale 20 mi vereyim teknik olarak kıracaksın ama arazi şartlarında nino schurter a dayanıyorsuna alem scale den korksun o zaman :in:
 
Vay karbonum vaaay. Karbonu kurşunkalemden ve elmastan başka bir şekilde kullanmamalı demekki :)
 
Arkadaslar bu kirilan kadrolar genelde siradisi olaylardan veya yuksek hizla giderken dusmelerden kirilmis. Siradisi olay derken, otabanda giderken bisikletin bagaj ustundeki askidan dusmesi, tavana apartiyla tasinan bisiklet ile kapali garaja girilmesi, arabayla carpisma vs vs. Asagidaki bisiklet 30 mil ( 48 km) hizla giderken bir kutleye carpinca bu hale gelmis;

URL=http://img215.imageshack.us/i/n1422996789303180592235.jpg/]http://img215.imageshack.us/img215/3504/n1422996789303180592235.jpg[/URL]
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
Çok berbat Bir Duygudur Ya.
Allah'tan bisikeltler hafifte Taşıması Sorun Olmuyordur.
 
acaba kırılan kadroların üstündeki ekipmanları ne yapıyorlar:d
 
@pınar kacakkiz

Aslında epoksi ve carbon kumaş ile yapıştırılabilinir...

www.kompozit.net sitesinde gerekli tüm malzemenin olması gerekir...
Biraz usta olunsa, desenleri bile korunabilinir...

Kendim hiç yapmadım, ancak, bir şekilde tamirinin mümkün olduğunu biliyorum...
Ancak, eskisi gibi sağlam olsada, biraz makyajlamak gerekebilir...

Tamir maliyetinin 100 - 200 TL civarı olması gerekir, en fazla 300 TL...
 
@Ongun Yücesan

peki kaynak yapımı daha sağlam değil mi
görüntü bozukluğunu gidermek içibde bayanlar bir kurdele takabilir erkeklerde kırılan bölgenin durumuna göre çanta,kabartmalı etiketler vs.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ongun Yücesan
@burcak

Faydalı bilgileriniz için teşekkür edeyim, taa size ancak 10 sene sonra cevap veriyorum sanırım...
Öncelikle
Metalurji ve malzeme bilimindeki arkadaşlardan, örnek bir milli takım bisikleti bekleriz, o aaayrııı....

Carbon, yedekli bir malzemedir... Carbon lifleri, inşaat demiri gibi, betonun yani epoksinin içinde yedek bir güvenlik sağlamaktadır... Çatlayan epoksi bu lifler nedeni ile dağılmıyor sanıyorum...

Ancak, zamanla, bu çatlaklar, içindeki karbonu da rendeleyip koparabilir...

Bir arkadaşımızın söylediği gibi, 700 gr carbon yerine 1200 gram karbon olsa, daha dayanıklı olacaktır...
Bir de üretimi önemli, muhtemelen, carbon ve epoksi soğurkenki koşullar, dayanıklılığı etkiliyordur....

Bu konularda siz ne diyorsunuz?
Peki alternatifi var mı acaba? Karbon lifi üretimi teknolojisi gelişiyor mu?
 
@pınar kacakkiz

Ancak, karbon malzemede, kaynak yapmak mümkün değil sanırım...
Yatlarda da karbon kullanılıyor biliyorsunuz... Televizyonda gördüm...

Kırılan noktayı sağlam olmasını sağlamak için temizliyor, üzerine 1 kat epoksi reçine sürüyorlar...

Daha sonra, karbon kumaşı, buraya epoksi ile yapıştırıyorlar, bir şekilde düz olsun diye çeşitli numaralar yapıyorlar... Mesela, kırık parçaları alelade yapıştırıyorlar...

Daha sonra, epoksi sertleşince, burayı iyi bir zımparalıyorlar... Daha sonra, temizleyip boyuyorlar...

Ve işte yepyeni yat gövdeniz, daha doğrusu kadronuz hazır...
Bir tane tamir etmek masraflı olabilir, ancak alacağınız, en ufak malzeme (200 TL+), 2 3 bisiklet tamir edebilir diye tahmin ediyorum... :)
 
@Ongun Yücesan


şimdi anlamış oldum bisikletim karbon değil ama karbon oldğu zaman allah korusubn başıma böyle bir şey gelirse ne yapacağımı biliyorum.
sağolun
 
  • Beğen
Tepkiler: Ongun Yücesan
Geri