Performansla,uzun ömürlülük bazen ters orantılıdır.Canlı vücudu haricinde bazen o bile performansından ötürü zayıf yanları var.Kaslarımızın ağırlık güç oranları iyi olsada dengesiz kuvvet akışında sakatlanmalar olabiliyor.Kemik kırılması,burkulma..v.b. vücdumuzun bile tasarımının kaldıramayacağı yüklere maruz kaldığında sorun çıkarabiliyor.Bisikletlerde aynı şekilde tasarımlarının kaldıramayacağı ani ve sürekli yüklerde sorunlar çıkarabiliyor.Malzeme ve mühendislik bilgisi uzun araştırmalar ve deneyimler sonucu oluşur.Bu kırılan bisikletler aslında bazı mühendislere yardımcı oluyor.
Bisiklet teknolojisinin bir eksiği var bu konuda.Ani yükler uygulayıp bisiklet tasarımlarının ne gibi tepkiler verdiği ölçümler arasında değil.Sadece belli başlı yükler taklit ediliyor.Mesala dağ bisikletinde artık telli jantların bırakılması gerekiyor.Telli jantların sınırlarını zorluyor bisiklet tasarımcıları.Yol bisikleti jantları ise dik kuvvetlerde iyi ama sağlam yapıları bulunmamakta.Gerçek hayatta yük sürekli dik gelmez.Yan kuvvetlerde yol bisikleti jantları çok zayıftır.Test edin:Bisiklet üzerinde takılı tekeri sağa sola iterek çok telli bir jantla az telli bir jantı kıyaslayabilirsiniz.