Scudo Sports

Kırılmış bisikletler

Sizinle Kişisel Görüşümü Paylaşmak istiyorum izninizle...
1.Carbon Bisikletler üzerine kullanılan en çabuk Kırılabilme riski taşıyan maddedir...
2.Sadece Karbonun Darbe emiciliği iyidir ama Bisiklet Dediğinde Birazda Yoldaki Pürüzü Hissedeceksinki Zevki çıksın..
3.Carbon Hafif Bir Malzemedir Kabul.ama Carbon Agırlıgında Malzeme üretimi Mevcut Piyasada iyi bildiğimiz Bir Kaç Marka Carbon agırlıgında Alışımlı Alümiyum ürünler üretmektedir...
4.Saglıgınızı Riske atacak ki özellikle sizi taşıyan Kadro (iskelet) Seçiminizde Bir Kere Daha düşünün Derim...
 
Scudo
peki TT yada normal yol/yarış bısıkletlerınde neden carbon daha yaygın scandium malzeme neden yaygın değil bır kac tane gordum forumda..
 
Genelde kırılan bisiklet parçalarının karbon olmasının sebebi çok kullanılmasından dolayıdır.Resimlerde sadece karbon yok dikkat ediniz.Her türlü kadro,parça kırılır;burada kullanım tarzı çok önemlidir.Yol bisikletlerini genelde düşük fazlı yüksek frekanslı titreşimler(rezonans etkisi) malzemenin kırılmasına yol açar.Yol bisikletinde sert malzemeler rezonans etkisine daha çok mağruz kalırlar.Rijit bisikletiniz varsa pürüzsüz düz yol parçalar açısından daha sağlıklıdır.Bozuk yollarda uzun süre yol bisikleti kullandıktan sonra kadronun alt borusuna elleyiniz sıcak olduğunu göreceksiniz.İyi forumlar.
 
çok güzel bi konu.neden karbon parçadan kaçtığımı tekrar anladım.bunlar varya hep hafifletme çabasının azizliği.ya kadro 5 parçaya ayrılırmı yaw.bu resimlerdeki kırılma sonucu çıkan masraflar allah bilir kaç milyar eder.300 milyar edermi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kutay Özdemir
Büyük geçmiş olsun sahiplerine hepsi üzücü ama cervelo ve pinarello ya ayrı bi üzüldüm nedense :(:(:(

@umutkahraman

300 milyara zaten tanesini atıyorum 5 milyardan hesaplasak yarısını kurtarmış oluruz tamire gerenk yok sıfırı alınır :):):)

iyi pedallamalar...
 
@sonEr´´

Scandium ve titanium gibi malzemeler pahalı oldugundan pek tercih meselesi olmuyor ona vereceğim parayı cabona veririm daha iyi deniyor ondan pek rastlayamıyorsun...

Birde Carbonun Adı var ve Görüntü itibariyle Diğerlerinden cancanlı oldugundan carbon Yaygın darbe emiciliğinide unutmamak lazım bu performansa yansıyan bir durumdur...
 
Scandium ve Titanyum'un dünya üzerindeki rezervini inceleyin neden olduğunu anlarsınız. Ayrıca resimlerde genel olarak daha çok tercih edildiği için karbon var, birkaç sene öncesinde böyle bir başlık olmuş olsaydı o kadroların hepsi alüminyum olabilirdi. Bunlar karbonun sonucu dıyerek sıyırıp atmak çok yanlış, karbon düşündüğünüzden daha iyi mukavemet değerlerine sahip bir malzeme. Ayrıca karbon kadro üretimi sırasında yapılan yorulma testlerinde uygulanan çevrim sayıları inanılmaz. Sonuçta bir taşıt ve üzerinde insan taşıyor, o firmalarda biz para kazanalım gerisi yalan diyebilecek firmalar değil. O yüzden ne karbona ne de markalara kızmaya hiç hakkımız yok. Bunlar olabilecek şeyler...
 
arkadaşlar bisikletin karbon olması veya her hangi bir madenden olması önemli değil yol bisikletindeki hızı hesaba katın ve kaza sonucundaki kırılmalar çok normal bunları bana verseler evin ala bildiği kadarını alıp poster gibi duvarıma asarım istediğiniz bir manzara veya resimi bula bilirsiniz ama bu kırılan bisikletlerin aynısını birdaha göremezsiniz hepsi çok pahalı bir manzara olmuş bu arada kırık bisikletleri görünce çok eski bir yarış aklıma geldi marka belirtmeden yazayım uluslar arası akdeniz turunda bir sporcumun bisikleti kaza sonucu kırıkdı ve yarıştan sonra bisikleti sanayiye götürmeden kendim kaynatıp tesviyesini yaptım sporcu sabah yarışa girerken bisikletine baktığında gadroyu değiştiğimi sanmıştı yani kaynak yerini görememişti
 
@monstermania

Merhaba,
Titanyum'un pahalı olmasının sebebi rezerv azlığı değildir. Hatta tam tersine yer kabuğunda "asla tükenmeyecek" gözüyle bakılan üç metalik elementten birisi Titanyumdur. (Diğerleri demir ve manganez'dir) Titanyum'un pahalı olmasının iki sebebi; zengin yataklar halinde bulunmaması ve cevherden metal olarak elde etme prosesinin zorluğudur (Yüksek sıcaklıklarda çok aktif olduğundan tüm prosesin vakum altında yürütülmesi gerekir) Ancak daha ucuz üretim yöntemleri bulunması halinde geleceğin en iyi mühendislik malzemesi adayı bence..
(Bu arada ODTU Metalurji Müh'den mezun olduğumu not edeyim)

Bir de o yüksek çevrimli dayanım testleri (high cycle fatigue) parçanın veya kadronun normal kullanımını simüle eder, düşük çevrim (low cycle fatigue) testleri bile bence ancak nadir karşılaşacak ama sıradışı olmayan çukur vs gibi etkiler temsil edebilir.. Ama buradaki resimlerdeki sonuçların çoğunun büyük bir ani darbe ile oluştuğunu tahmin ediyorum. (Kırılan gidon, stem ve kranklar hariç)
Yani sonuçta tabii ki karbon-fiber ile testler yapıp belirli bir ömür biçebilirsiniz ama sonuçta belirli bir yorulma limiti olan kırılgan bir malzeme ile gerçek dünyada yol alırken önünüze tahmin edilmeyen bazı etkiler çıktığında resimlerdeki sonuçlar kaçınılmaz olacaktır.
 
Celik kadrolu bisikletlere saygim artti demistim. Su linki gorunce daha da artti. UCI agirlik limitlerinin altinda, ozel uretim hicbir parcasi olmayan celik kadrolu Rodriguez Trillium Outlaw: (link)
 
Her bisiklet kırılabilir ama o kadroları o hale getiren güç üstündeki insanın canını baya yakmıştır.
 
@Önder Tarım
Orada kırık titanium Litespeed bisiklet var..

Arkadaşlar bir şeyi atlıyorsunuz.. Burada gördüğünüz bisikletlerin çoğu bir kaza sonucu bu hale gelmiş. Sizdeki alüminyum veya çelik bisiklet bu duruma gelmez diye bir şey yok.. Kaza sonucu her türlü bisiklet kullanılmaz hale gelir. Karbon kırılır, metal kadrolar da katlanır.. Bu fotolara bakıp bilimsel olmayan sonuçlar çıkartmasın kimse lütfen..O fotolarda olmayan malzemeler veya markalar yok diye onlar kırılmıyor demek değil...
Kazasız günler dileğiyle..
 
@gürsel

Carpismali kazalarda olusan hasarlar icin ben de ayni fikirdeyim. Ister celik, ister karbon, ister titanyum, kazanin sekline gore hepsi hasara ugrayabilir. Ancak yaris amacli hafif karbon bisikletlerin carpisma olmaksizin sorun cikarabildiklerini gosteren en az bir fotograf var burada. Celik kadro ve masa burada one cikiyor, diye dusunuyorum. Bu arada yanlis anlasilmasin karbonu seviyorum, Scott CR1 Team bisikleti mi de sizden aldim :)
 
aslında bu sporun ne kadar riskli ve tehlikeli olduğunu gösteriyor bu resimler.
ama öyle bir sevgi ki bu beni bu yaşımda bile fazla korkutmuyor. bisikletin üzerindeyken, yaşamayı ve özgürlüğü hissetmek tarif edilemez bir duygu. zaten bunları hissedebilen yoluna devam ediyor.
TANRI BU SEVGİYİ İÇİNİZDEN ALMASIN, VE HEPİNİZİ KORUSUN.

ayla abdan
 
Geri