Scudo Sports

Kilitli Maşalar

nevzatsercanoktay

Daimi Üye
Kayıt
24 Temmuz 2016
Mesaj
212
Tepki
196
Yaş
33
Şehir
Kocaeli
İsim
Nevzat Sercan OKTAY
Bisiklet
Carraro
Ben foruma yeni üye oldum. Önümüzdeki ay bir bisiklet alacağım. Araştırdığım, bildiğim, öğrendiğim kadarıyla. Sabit maşalardan ziyade kilitli maşa tercih edilmeliymiş. Yokuşlarda enerji kaybını önlüyormuş kilitlendiği taktirde. ortalama 1000 tl civarı hidrolik disk frenli ya da 800 tl civarı V-frenli bir bisiklet almayı düşünüyorum. Bazı sitelerde kilitli maşası olan bisikletlerde yanında "kilitli maşa" şeklinde yazıyor fakat bazı maşalarda yazmıyor. Örneğin suntour m3030 maşası kilitli midir? Hangi maşalar kilitlidir? Taçlı amortisörlü maşa ne demektir? Bilgilendirirseniz çok sevinirim
 
Scudo
Kikitli maşalı olanlar daha iyi. Şehir içinde özellikle düz yolda işe yarıyor. Bende mtb var ama ş.içinde sürüyorum. Maşam hep kilitli. Düz maşalı bile alabilirdim hatta. Nerede süreceksiniz?

ASUS_T00J cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Şehir içinde dağlık bölgelerde ve şehirler arası daha düz yollarda kullanmayı düşünüyorum. Bir de hocam suntour m3030 maşa kilitli midir acaba? Bilginiz var mı?
 
dağlık bölge derken patika mı?
 
@nevzatsercanoktay suntour m3030 maşa (emin olmamakla birlikte) kilitlidir diye biliyorum. Carraro Force 290 da bu maşa kullanıyordu.
 
ben hep sabit maşa öneriyoeum çünkü 1000 tlnin altındaki bisiklet grubundaki amörtisöre güvenmem sağlamlık bakım açısından falan yani bence sabit maşa al geç şehir bisikleti alacaksan sabit ama dağ tarzı düşünüyosan kilitlemeli bişey almalısın bence
 
Taç denilen yer iki bacak arasindaki yarim halka seklinde birbirine baglanti saglayan kisimdir. Eger butce kisitli ise oncelikle kaliteli bir bisiklet edinin daha sonra parca parca daha ust modellere ve daha iyi amortisorlu masalara sistemi guncellersiniz. Alt yapisi saglam bir binaya yatirim yapmak ile kadrosu saglam bir bisiklete yatirim yapmak ayni seydir. Ornegin kaliteli bir hidrolik diskli bisiklet alamayip giris seviyesi kaliper ve kollara sahip bir model alacaginiza daha ucuza mekanik disk alirsiniz daha sonra gucunuzun yettigi daha kaliteli hidrolik diske gecersiniz. Bisikleti aldim artik oyle kalir diyen azdir. Bu biraz heyecan biraz zevk biraz kesif ve tecrube isi. Siz bu bisiklet isinde yeni iseniz ki oyle gorunuyor butce beklenti ve kafanizdaki modelleri paylasin ki yanlis tercih yapip daha pahaliya malolacak yenilemelerle ugrasmak zorunda kalmayin
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
@nevzatsercanoktay
Maşayı kilitlediğimiz durumda da o enerji kaybı tam önlenemiyor malesef. Bir kere amortisör kendi başına ağırlık demek. Bisikletiniz mtb olsun ya da olmasın mtb gibi kullanmıyorsanız ve bisiklet üzerinde gecirdiğiniz günler arttıkça, daha seri olmayı daha çok yol yapmayı isteyebilirsiniz. Bu durumda bana bisiklet üzerinde bulundurduğum pek çok şey fazlalık gibi geliyor. Buna 63 mm'lik suntour kilitlenebilir amortisör de dahil. Çukurlar, bozuk yollar, kasis bantları gibi yol üzeri tuhaflıkları yumuşatsa da amortisörü çoğunlukla boşuna taşıyormuşum gibi düşünüyorum. Bahsettiğiniz suntour modelinin kilitlenebilir olup olmadığını bilmiyorum.
 
(link)

Maşa en basit yapılı yaylı maşa. Bozulmaz, üzmez ama kilitli değil. Eski bisikletlerimin birinde benzer yapıda bir modeli vardı uzun yıllar sorun çıkartmadı. Şimdiki maşalarımın hepsi kilitli ama daha tecrübe etmedim. Bisikletleri yeni revize ettim ama iş güç derken daha yola koymadım. Alabiliyorsanız kilitli iyi bir model yoksa düz alın sonra değiştirirsiniz. Orta karar örneğin zoom marka maşalı birşey almayın. Amortisörlü olsun derseniz m3030 olan alın en azından düzgün çalışır. Ama yokuşta kullanılmaz vs diye birşey yok. Sizi zorlar evet ama bu kondisyonunuzu güçlendirmek olarak geri döner. Bütçenize ve isteklerinize bağlı bir durum. Ben hiç bisikletim ağırmış, maşası kilitsizmiş diye sıkıntı çekmedim. Önemli olan faktörlerden birisi elbette verimli olması ama parçaların alt model olmasına rağmen kaliteli olması daha da önemlidir. Örneğin rampa aşağı 50-60 km ile inerken (mtb ile) göbeğin sıkışıp durması sonucu takla atmak, amortisörün kırılması sonucu tepetaklak olmak kötü bir durumdur. O nedenle bileşenleri seçerken seçici olmalısınız. Kalite ile alt model/seri olmak farklı işler. Bazı markaların en kalitelisi bile örneğin Shimanonun en alt serisi kadar kaliteli olamayabilir. Bazı parçaları sonradan değiştirmek çok daha masraflı olabilir örneğin v fren bir bisikleti disk fren yapmak istediğinizde en basitinden ön arka jant setinin göbekleri disk fren uyumlu değil ise ya disk fren uyumlu göbek ile jantlar yeniden yapılandırılacak yada yeni jant seti alınacak, kadro disk fren uyumlu değil ise yada amortisör/maşa o değişecek. Oysa alırken kadro/maşa disk fren uyumlu yada mekanik diskli bisiklet almak daha ucuza hidrolik disk sistemine geçmek demek. Göbekleri tanınmamış yada kalitesiz bir model olan bisikleti almak sonra o göbekleri değiştirmek çok daha pahalıya gelir tabiki göbekleri kaliteli bir modelin fiyat farkına göre. Bisiklet üreticileri aynı parçaları biz son kullanıcılara göre çok çok daha ucuza aldıklarından hazır o parça olan modeller sonradan değiştirmeye göre daha düşük maliyetlidir.
Bu işler tecrübe ve araştırma işidir o nedenle alırken kazanırsınız sözünü unutmayın.
 
@SOZUAK Çok teşekkürler yorumunuz için. Kafamda fikir oluşması açısından iyi geldi. Dediğiniz gibi önemli olan kilitli olması - hidrolik olması vs değil, parçaların kalitesi... Tekrar teşekkürler
 
Geri